Vierailija

Luovuin telkkarista pari vuotta sitten. Ihmettelen, miten aiemmin ehdin tehdä kaiken, kun aikaa kului vielä tv:n katseluunkin. Nytkin tuntuu siltä, etten ehdi tehdä kaikkea, mitä haluaisin. Miten ehtisin katsoa telkkaria.. lapsiakaan ei vielä ole joten vielä enemmän ihmetyttää, miten lapsiperheelliset ehtivät istahtaa telkkarin ääreen?

Sivut

Kommentit (29)

siksipä minua omasta vinkkelistäni käsin naurattaakin, kun jotkut pelaavat " ajanvietepelejä" tai ratkovat vaikka ristikoita " ajanvietteeksi" , kun ei ole sitä aikaa koskaan vietettäväksi niin, että pitäisi keksiä tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli oikeasti ei tule katsottua juuri koskaan mitään, mutta ohjelmatietoja lukiessani kiinnostaisi katsoa aika moniakin juttuja ja sitten nauhoitan ja täytyy myöntää, että aika harvoin maltan niitä sitten kuitenkaan katsoa...

On vaan niin valtavasti tekemistä!! Lasten kanssa tietysti kiireet olisivat toisenlaisia (ja ovatkin, miehen lapset käyvät meillä aikas usein ja silloin vietetään lapsiperhe-elämää).

Mitä teemme, kun lapset eivät ole meillä.. no, käydään töissä tietysti sihen mene paljon aikaa ;). Mutta sitten kotona laitetaan puutarhaa ja kotia kuntoon, kokkaillaan ja leivotaan, luetaan, jutellaan (tätä meillä harrastetaan tosi paljon ja siihen menee yhtäkkiä kaksi-kolmekin tuntia :) ), tehdään kotitöitä yhdessä, käydään kävelyllä ja lenkillä, käydään kirjastossa, leffassa ja metsäretkillä ja piknikeillä, istuskellaan meren rannalla kuunnellen meren ääntä, tavataan ystäviä, surffaillaan välillä netissä (harvemmin), maalataan kuvia, soitetaan pianoa, muovaillaan savesta esineitä, tehdään puutöitä, ommellaan.... tekemisen puutetta ei ole! Mutta luulen että ensimmäisenä meiltä vähenisivät nuo ihanat keskustelut ja kotitöiden tekeminen yhdessä, jos meille tulisi tv.

ap

maikkarilla tulee onneksi niin pitkät mainostauot, että hyvin ehtii lattiat luututa. Meillä asennettiin kans kodinhoitohuoneeseen telkka, ettei jää kaunarit väliin ja pyykit silittämättä.

Meillä ympäri kämpää telkkareita, joten ei haittaa onko keittiössä vai olohuoneessa, kun näkee ohjelmaa. Yleensä voi puuhata jotain, kun katsoo tai pikemminkin kuuntelee ohjelmaa. Lapset voivat olla myös nukkumassa/hoidossa tai isi voi heitä katsoa, että mä voin katsoa rauhassa jonkun ohjelman. Lapset voivat myös olohuoneessa leikkiä jotain, kun katson ohjelmaa. Samalla kun katsoo ohjelmaa, voi jumpata/kutoa sukkaa/täyttää ristisanoja/lukea lehteä/syödä jne. Kun pikaa siivoo kodin ja on ripeä vaikka mainostauoilla niin hyvin menee :)

En ole puoleentoista vuoteen katsonut televisiota, ellei olympia-aikaa lasketa. Tämän nettiajanhan tietenkin voisi tuijottaa töllöä, mutta ei sieltä päivällä mitään tule kuitenkaan. :) Rahaakin säästyy, kun ei tarvi maksella tv-maksuja.

Nauhoitan parit suosikkisarjat päivittäin ja katson ne sitten iltamyöhäisellä, rauhassa ja nautiskellen :) Saa noi mainoksetkin kelattua hyvin pois ;)

Meillä on siistiä, lasten kanssa leikitään ja puuhataan, käydään kylillä, kavereilla, puistossa, tehään puutarhatöitä, leivotaan, kokataan..

MITÄ NYT KEKSITÄÄN TEHDÄ!

Mutta aina kerkee katteleen myös telkkaa. Ei sitä kokoajan tartte vahdata, en oo jatkuvasti nenä kirjassakaan ja kerkeen kyllä lukemaan.

Välillä vietetään vapaapäivää eikä tehdä mitään.

En minä ainakaan ehdi. No onneksi ei kyllä mikään ohjelma niin paljoa kiinnostakaan, että pitäisi katsoa :). Yhdet uutiset yritän päivässä katsoa...

elämä on sitä, mitä siitä tekee. Ei meillä pidä tuo väittämä paikkaansa ainakaan. Tv on se aivojen tyhjennykseen käytettävä apuväline. Paitsi tietenkin silloin, kun katselen klassikkoelokuvia, silloinhan se on verrattavissa yliopistoluennoitsijaan. ;)

Olen elänyt muutamia vuosia ilman tv:tä, nettiä, radiota, sanomalehtiä...

Meillä on kaksi lasta ja ehdin katsoa telkkarin joka ikinen päivä, kun lapset ovat menneet nukkumaan. Lapset nukahtavat noin 9 aikaan ja itse valvon vielä 2-3 tuntia.

Joskus ratkon myös ristikoita iltaisin ja miehen kanssa hempeilyynkin jää tarpeeksi aikaa :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat