Seuraa 

Mistä olette saaneet ulkopuolista apua? En uskalla jättää kovin pientä (nyt 4 vkoa) vauvaa muuta kuin ammattilaisen hoitoon. Onko kukaan löytänyt esim. terveydenhoitaja- tai kätilöopiskelijaa auttamaan ja jos niin mitä kautta? En ihan tavallista babysitteriä kuitenkaan tähän hommaan kelpuuta kun on aika raskasta ja hermoja kuluttavaa. Olisi kiva saada muutamaksi tunniksi keikutusapua arkeen ja mahdollisesti muutama yökin nukkua ;)

Olisin kovin kiitollinen vinkeistä,

Aibell

Kommentit (4)

Meillä Tampereella neuvolassa kerrottiin, että jos esim. molemmat vanhemmat sairastuvat, tai on jokin muu tilanne, että tarvitaan hoitoapua, voi tilata perhetukihenkilön tms. Siis ihan kotiin avuksi. Olikohan niin, että neljä ensimmäistä tuntia maksoi 10 ¿ ja siitä ylöspäin jotain muuta. Mutta siellä oli siis juuri tuollaisiin tilanteisiin " erikoistuneita" henkilöitä, pienten vauvojen hoitoon avuksi. Kysy siis neuvolastanne, onko heillä jotain vastaavaa.

Voimia koliikin kanssa, meillä oli poika kanssa koliikkinen, ja se on rankkaa... Meillä muuten lähti vajaassa kuukaudessa vyöhyketerapialla, että suosittelen lämpimästi, mikäli et ole vielä kokeillut.

Terv. Nuippu ja Topias 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kurja tilanne teillä, jos vauva on kovin vaativainen. Voimia täältä toivottelen!

Vinkkejä siitä, mistä hyvän hoitajan saisi en voi antaa, mutta jos mielit " asiantuntevaa" hoitajaa, suosittelisin luottamaan enemmän kokemukseen kuin koulutukseen. Toki samassa henkilössä voi kulminoitua nämä molemmat, mutta todennäköisesti henkilöllä, jolla itsellä on henkilökohtaista kokemusta pienten vauvojen kanssa, osaa auttaa sinua parhaiten.

Itse olen nimittäin alan ex-opiskelija, valmistunut jo vuosia sitten. Mutta vasta nyt, kun minulla on omia lapsia, olen tajunnut, mitä todella on olla pienen vauvan kanssa! Entinen teoriatieto on vaihtunut käytännön kokemuksiin, eikä sitä korvaa mitkään harjoittelut sairaalassa tai mikään tenttikirjan pänttääminen...

Toivottavasti löydät ihanan hoitajan, jolla on sekä viisautta sekä sydäntä. Onnea etsintään!

Jotkut sairaalat ottavat vakavissa tapauksissa vauvan hoitoon yöksi. Tietysti ruokinta voi tässä muodostua ongelmaksi, jos vauva ei huoli pulloa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat