Vierailija

Meidän kohta 3-v. poika ei ole ollenkaan kiinnostunut palapeleistä ja neuvollassa pystyi vaivoin ja avustettuna tekemään sellaisen 6-palaisen ja neuvolantäti piti sitä vähän riittämättömänä.. : (

Kommentit (14)

meillä neiti on nyt 2v4kk ja isoin palapeli minkähän tekee ihan itse alusta loppuun on 48 palaa. meillä riippuu kuvasta tehdäänkö palapelejä vai ei jos on " huono" kuva neidin mielestä niin ei tee lainkaan. lempi peli on just toi 48 palan muumipeli.

Olen neidille hommannut paljon palapelejä kun huomasin että tykkäsi värkätä niiden kanssa.

Eiköhän se ole niin että jokaisella on joku oma juttu mistä pitää ja minkä osaa paremmin, toiset piirtää kauan ja hartaudella, joku on kova rakentaja ja yks on etevä palapelien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joskus tehdä vaikka 20-palaisen. Ei kuitenkaan jotenkin hahmota ilmeisesti värien perusteella kokoamista. Jonkin verran tajuaa, että muodon pitää täsmätä. Tosin sitten hän ei käsitäkään, ettei laitapala voi olla laidalta muhkurainen. Eikä myöskään selvästikään osaa kiinnittää huomiota joidenkin palapelien pohjassa oleviin palojen muotoihin ja hakea sen muotoista palaa.

Mutta antaa tulla lisää vaan, kyllä tänne mahtuu.

Nyt 8-vuotiaana tekee tuollaisia 300-400 -palaisia, mutta ei enää ole palapeleistä innostunut.

Mainittakoon, että olen itse palapelifriikki ja poika on ihan pienestä asti ollut " avustajana" tehdessäni palapelejä. Itse harrastan isoja palapelejä, mitään 2000-3000 palan pelejä en edes viitsi aloittaa.

Äidinmaidossa imetty juttu vissiin. Pojalla siis, ei itselläni.

Toinen lapsistani teki 3-vuotiaana 30-palan palapelejä, mikäli kuva oli yksinkertainen.

Kuopus taas ei ole aiheesta yhtään kiinnostunut ja tekee sellaista jättikokoista norsupalapeliä, jossa taitaa olla 8 palasta vain minun mielikseni. Siinäkin hänellä menee aikaa. Silti hän vaikuttaa kaikin tavoin täysin normaalilta kehityksessä.

Yksi palapeli on mitä joskus tekee, siinä taitaa olla 5 tai 6 palaa. Ei ole " kehyspalapeli" . Senkin tekee vain kun siinä on kiva kuva. Ei meidän 3v neuvolassa kyselty ees palapelien tekemisestä. Eikä minusta tuo palapelien tekeminen kerro mitään esim. lapsen älykkyydestä. Eiväthän kaikki aikuisetkaan tee palapelejä ;)

ekat palapelit teki 1 v 8 kk iässä kun hoksasin antaa. heti teki 6 palan ja 12 palan palapelit. sai 3-v. lahjaksi 25 palan peli ja teki sen nopeasti kylmiltään eli liian helppo.

Sen suurempia emme ole hankkineetkaan vielä. Mutta hän aloittikin palapelit jo vuoden vanhana ja on aina ollut niistä kovasti kiinnostunut. Esim. pyörällä taas ei osaa ajaa vielä. Lapset ovat yksilöitä, älä huoli... =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat