Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ja minua mummiksi... Mummihan on tästä salaa ihan innoissaan ja tyytyväinen, on lapsen vauva-aikana kutsunut itseään äidiksi ja luvannut imettääkin lapsen. No lapsihan kutsuu mummia äidikseen ja minua mummiksi vain temppuillakseen, mutta kyllä se mua häiritsee, kun tiedän miten tyytyväinen mummi siihen salaa on. Eikä mummi korjaa asiaa, vaan jos lapsi huutaa mummille vaikka että " äiti tuu tänne" , niin mummi menee. Nuorempi lapsi meillä on puolitoistavuotias, ja tuo mummin äidiksi nimittely alkaa tarttua jo häneenkin.

Kommentit (11)

Viimeksi kun pidettiin pieni breikki, alkoi posti tuoda mulle kirjeitä mummilta, että teen hallaa lapsilleni kun en anna mummin tulla käymään ja miten mummi on _ainoa_ joka lapsia rakastaa jne.. No, nyt vaan kunnon breikki päälle, enkä välitä mistään kirjeistä. Muutenkin on jo aika rajoittaa tuon mummin vierailuja.

ap.

Jos hän on ainoa joka lapsia rakastaa? Joopa. Toisilla tuo rakkauden käsitys on hieman omintakeinen:(

Miehet on usein aikamoisia puusilmiä suhteessa omiin sukulaisiinsa ja niiden temppuihin. Lisäksi eivät monesti ole kovinkaan tunneälykkäitä ymmärtämään miltä tuollainen käytös naisesta ja lasten äidistä tuntuu.

Toivotan rohkeutta pistää juttu tauolle, tuli mitä tuli. Eihän se voi sun paikkaa yrittää ryöstää noin törkeästi. Ja mitä tuosta seuraa kun lapsi vanhenee jos sama meno jatkuu? Ei mitään hyvää ainakaan.

t.7

Vierailija:

Lainaus:

Viimeksi kun pidettiin pieni breikki, alkoi posti tuoda mulle kirjeitä mummilta, että teen hallaa lapsilleni kun en anna mummin tulla käymään ja miten mummi on _ainoa_ joka lapsia rakastaa jne.. No, nyt vaan kunnon breikki päälle, enkä välitä mistään kirjeistä. Muutenkin on jo aika rajoittaa tuon mummin vierailuja.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

joka tälläkin hetkellä kylään tuppautunut ja 3v esikko tuolla hokee vaan että " äiti, äiti, äiti" sille. Joo, eiköhän tässä ole pitkähkön tauon paikka, varsinkin kun en tule mummin kanssa kovin hyvin juttuun.

ap.

se mummille puhuminen auttaa mitään, veikkaan että se vain sanoisi ettei voi sille mitään että lapsi kutsuu häntä äidikseen. Tuskin mummi tilanteeseen edes mitään muutosta haluaa, voi sitten salaa nautiskella ja leikkiä äitiä. Välillä mummi vihjailee että lapsi voisi muuttaa hänen luokseen asumaan... Tämä mummi on vähän sekopää tapaus, olen välillä tännekin palstalle purkautunut hänestä.

ap.

Siinä valitin kun eräs sukulainen tekee meillä vähän samaa esikoisen kanssa. Ei mummi mut nainen eikä ihan nuori hänkään enää. Ikävä tilanne, osittain ollaan samassa veneessä edelleen.

Tietääkö miehesi tästä äidittelystä? Miten hän suhtautuu? Entä siihen että mummi haluaisi lapsen muuttavan luokseen? Ei kai mies nyt samaa mieltä voi olla??? EIhän???

Breikin paikka taitaa olla. Jotenkinhan sun on tuo saatava katkolle. Tulet muuten hulluksi.

*kannustushalaus*

t. myös hankalan sukulaisen omaava

keksisin, mutta vaikee ehdotella tässä, kun riippuu niin lapsesta ja etenkin tästä ko. mummista, miten toimia... onko kyseessä äitisi? mä ehkä omalle äitilleni koittaisin tiukasti puhua, et en tykkää tilanteesta, vaikka onkin vaan temppuilua, niin en halua, että mua muuksi kun äidiksi kutsutaan. tai lapselle vakavasti asiasta puhuisin, joko äidille tulee paha mieli -tyyliin tai tiukasti minä olen äiti -tyyliin. :) tai pitäisin vähän taukoa mummin näkemisessä (tai uhkailisin sillä:) tmstmstms

Meillä kolmevuotias päätti jossain vaiheessa olla kutsumatta minua äidiksi ja kutsui aina nimellä. Oli ärsyttävää! Loppui kuitenkin, kun en kiinnittänyt siihen mitään huomiota.

Lapsi sanoo tietysti sitä mitä aikuiset opettaa, ei se hänen vikansa ole. Mutta anopilla viiraa pahasti päästä. Ellei puhe auta niin vierailut katkolle.

Uusimmat

Suosituimmat