Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Rohkaiskaa mua nyt, pitäis mennä laittamaan Mirena ja on alkanu pelottaa ihan älyttömästi. En tiedä mikä niin pelottaa, ajatus siitä että sisään asennetaan joku " härveli" ja sattuuko se ja miten se sitten sopiikaan....

e-pillerit on aina sopineet mulle hyvin, mutta kahden synnytyksen jälkeen en enää niitä haluisi syödä eikä lääkäri kuulemma niitä enää mulle määrääkään, kun on verenpaineiden kanssa ollut ongelmaa.

Kertokaa nyt kokemuksia Mirenasta

Kommentit (13)

tunsi kierukan " narut" pitkään, ja kuvaili fiilistä kuin terskan päähän tökkisi joku rautalangalla kun pohjaan saakka työnsi.

no nyt 4kk ollut tuo, ja ei enää huomaa mitään

Laitto tuntui epämiellyttävältä, muttei sattunut- siis missään kohtaa en tuntenut kipua, mutta " ällöltä" tuntui kyllä. Jälkikäteen minulla oli kovan menkkakivun oloiset kivut ja nyt on ollut pari viikkoa " hormooniheittelyolo" . Ennen laittoa kannattaa syödä pari buranaa niin auttaa noihin kipuihin ja varmuuden vuoksi kannattaa mennä laittoon esim. miehen kanssa. Itse menin yksin ja olo oli jälkikäteen hutera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Kiitti kommenteista, vielä lisää kysymyksiä:

- jos olo on laiton jälkeen hutera, niin kauanko se palautuminen kestää?

- milloin voi kokeilla seksiä?

- vaikuttiko haluihin?

- miten paljon tuli tiputteluvuotoa ja kuinka usein?

ap

No mulla ei ollu olo hutera, joten ekaan en osaa kommentoida.

Meillä oli seksiä n. viikon päästä laitosta. Sivuoireena saattaa olla haluttomuutta, mutta en ole omalla kohdallani huomannut. ;)

Noin kuukausi laitosta oli sellasta yks päivä tiputtelua, toinen ei ja taas seuraavana päivänä tiputtelua... Sitä oli jonkun 5 päivää. Sen jälkeen ei ole ollut mitään vuotoa. Mutta tokihan vielä ehtii tulemaan, on kuitenkin ollut kierukka vasta sen vajaan 3kk.

Mutta nämä on sitten vain mun kokemuksia! :)

Kohdunkaula on ilmeisesti niin mutkalla. Pitäisi laittaa kuulemma ultran kanssa ja puudutuksessa. Tuskin kuitenkaan viitsin enää mennä, kondomillakin pärjää.

Mulle laitettiin melkein 3 kuukautta sitten. Laitto ei tuntunut yhtään ja ei kestänyt kauaa. Ensin oli hoitajan kanssa juttutuokio, sitten lääkäri. Ainakin mun kohdalla oli hyvä lääkäri, joka sanoi laittaneensa paljon kierukoita. Laiton jälkeen vähän nipisteli alavatsaa ja oli vuotoa seuraavaan päivään.

Huoli pois vaan!! :)

Tiputtelua oli toki muutama kuukausi (ei siis kuitenkaan joka päivä), mutta sitten menkat loppuivat kokonaan. Siitä kun pääsi ohi niin olen ollut todella tyytyväinen. Ja haluihin ei ainakaan vaikuttanut vähentävästi. Enemmänkin päinvastoin mikä voi johtua pelkästään siitäkin että on rennompi olo kun ehkäisy on kunnossa.

Ja laitosta selviää kyllä. Ei mulla tullut sen kummemmin huteraa oloa, buranaa otin kyllä etukäteen kun käskettiin ja seuraavana päivänä olin jo ok.

Kiitti kommenteista, vielä lisää kysymyksiä:

- jos olo on laiton jälkeen hutera, niin kauanko se palautuminen kestää?

- milloin voi kokeilla seksiä?

- vaikuttiko haluihin?

- miten paljon tuli tiputteluvuotoa ja kuinka usein?

ap

Kiitti kokemuksistanne, yksilöllistä taitaapi olla tämäkin juttu.

Enköhän siitä jotenkin selviä ja saahan tuon värkin pois jos ei sovi..

ap

Kaksi vuotta ollut, ei juurikaan menkkoja, ei hulluna hyppääviä mielialoja. Laitto ei tietenkään tunnu nautittavalle, mutta ei sattunutkaan.

Juuri tuossa kyselen, että onkohan yhtäkkiä ilmaantuneet " normaalit" menkat ihan ok... ainoa outo juttu koko aikana. Ja uuden kierukan aion ottaa tämän jälkeenkin.

Uusimmat

Suosituimmat