Vierailija

Olemme suunnitelleet/sopineet, että syksyllä poika menee hoitoon ollessaan 2 -vuotias. Miehellä alkavat työt (opinnot ovat päättymäisillään) ja minun pitäisi mennä takaisin opiskelemaan, tähän asti olen ollut kotona ja tehnyt osa-aikatyötä iltaisin (jolloin mies on ollut pojan kanssa). Syksyllä tällainen järjestely ei enää onnistu, mutta jotenkin ahdistaa vaan tosi paljon ajatus lapsen hoitoonviemisestä.. Haluaisin pitää hänet kotona kolmevuotiaaksi, arki näin sujuu oikein mukavasti. Poika on iloinen, tyytyväinen ja tapaa leikkikavereita päivittäin puistossa. En usko, että tässä vaiheessa hän vielä oikeasti edes kaipaa muuta (" enemmän virikkeitä" tms.)

En vaan todellakaan saa ymmärrystä tälle ajattelutavalleni, mieheni mielestä syksy on ihan hyvä aika pojan mennä hoitoon, samoin lähes kaikki muut ystävät ja tutut ovat sitä mieltä, että 2 -vuotias tylsistyy kotona, ja että on ollut hienoa kun näinkin pitkään olemme pystyneet hänet hoitamaan itse.

Löytyisiköhän täältä ketään, joka ajattelee samalla tavalla? Toisaalta minunkin pitäisi jo suorittaa opiskelut loppuun, ja kieltämättä kotona olo on tuntunut välillä vähän puuduttavalta (ja tämä osa-aikatyö toi ratkaisun siihen)... Miksi tämä on niin vaikeaa?

Kommentit (4)

Alle 3v ei saa päiväkodista mitään. Paljon enemmän hyötyy kotihoidosta. Siis jos on ihan ok olot kotona.

Alle 3v:lle on tosi tärkeää, että hänellä on vakihoitaja, johon voi luoda kiintymyssuhteen. Päivähoidossa se ei aina onnistu, kun hoitajat vaihtuu. Ryhmät ovat isoja, mikä väsyttää lasta. Yritä selittää miehellesi, etsi faktatietoa aiheesta tueksesi ;)

Entä onnistuisiko osapäivähoito vaikka vuoden ajan? Sekin olisi parempi kuin kokopäivähoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja esikoisen ollessa 3v sama juttu itkin kun piti hoitoon viedä en olis silloskaa laittaa

elise on aivan yhtä vaikeeta aluksi oli lapsi 2v tai 3v tai jopa 4v

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat