Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miehen lapset olivat meillä viikon. Ovat aika kovia sottaamaan joten esim. lattia on tahmainen ja muruja on joka paikassa, peilit ja ovet ovat tahmassa ym.

Sovimme jo pari viikkoa sitten kyläilystä miehen työkavereiden kanssa, he siis tulevat illalla puolisoineen meille kylään. Miehen lapset ovat jo äidillään.

Eilen aamupäivällä (lapset lähtivät aamulla) ehdotin miehelle, että siivoaisi tai siivottaisiin yhdessä, kun tulee vieraita ja lasten jäljiltä on tosi sotkuista. Mies totesi että siivotaan sitten myöhemmin yhdessä ja houkutteli minut lähtemään kanssaan kyläilemään veljelleen. Illalla oli sitten liian väsynyt ja aamulla töihin lähtiessään sanoi että sullahan on koko päivä aikaa, siivoa sinä. Minulla on siis kahden päivän kevätloma nyt...

Minusta tuntuu tosi epäreilulta että mies olettaa minun ilomielin siivoavan hänen lastensa jäljet. Argh. Olisi ihan eri asia siivota omien lasten jälkiä...

Kommentit (15)

Vierailija:

Lainaus:

Kasvatusasioihin minulla ei ole mitään sanomista, se on tehty alusta asti hyvin selväksi. Kasvatuksesta päättävät lasten vanhemmat. En saa esim. kieltää hyppimästä sohvalla tai sanoa, että alsten olisi hyvä syödä ensin vähän pääruokaa ennen kuin saavat jälkiruokaa.

ap

Aika omituinen perhe ja suhteet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Seuraavalla kyläilykerralla ilmoitat lapsille, että joutuvat itse siistimään sotkunsa. Ihan pienetkin oppivat pesemään kätensä, ennenkuin sottaavat ovet ja ikkunat (ja mitäpä varten niihin ikkunoihin yleensä pitää koskea?). Kulje päivä lasten perässä (ja pistä mies samoihin puuhiin) ja he oppivat vähitellen katsomaan mitä kannattaa tehdä.

tätä tapahtuu aika usein- minä kyllä kelpaan oikein hyvin siivoamaan jäljet, laittamaan ruokaa, pesemään pyykkejä ym ja mies saa sitten keskittyä tekemään lasten kanssa kaikkea kivaa. Kasvatusasioihin minulla ei ole mitään sanomista, se on tehty alusta asti hyvin selväksi. Kasvatuksesta päättävät lasten vanhemmat. En saa esim. kieltää hyppimästä sohvalla tai sanoa, että alsten olisi hyvä syödä ensin vähän pääruokaa ennen kuin saavat jälkiruokaa. Nyt taas tällaisen " siivoa sinä" -kommentin jälkeen tuntuu että olen piikana miehelle ja miehen lapsille.

ap

siivoaisit muutenkin, vaikka ne lapset ei olis teillä olleetkaan? Siis jos edellisen kerran oot siivonnu ennen lasten tuloa eli viikko sitten niin on kai se jo aika siivota muutenkin?

On meilläkin ollut lattia tahmanen ja käden jälkiä joka puolella miehen lapsen jäljiltä..Joskus on vähän harmittanut, mutta eipä tuosta hirveästi ylimääräistä vaivaa ole kun tekee sen normaali viikkosiivouksen kuitenkin.

Nainen ulkona on kaunis päivä, hyödynnä se ja anna sotkujen olla. Soita sopivalla ajankohdalla miehellesi töihin ja sano ettet jaksa siivota hänen lastensa sotkuja varsinkaan yksin. Sano että tulee itse ajoissa töistä kotiin siivoamaan tai jätä miehellesi ylläri huomattavaksi kotiin palatessaan. Minä en alkaisi siivoilemaan ja passailemaan yksipuolisesti miestä ja hänen lapsiaan. Riittää jo kun hyväksyt lapset kotiinne ja suhtaudut heihin rakastavasti. Jos miestä ei kiinnosta siivoaminen enempää, miksi sinuakaan pitäisi. Ja voithan ystävillenne tarvittaessa pahoitella sotkua ja kertoa miehen lapsien käyneen siellä sotkemassa.

Kyllä elämä opettaa ne miehetkin käyttäytymään jos nainen antaa elämälle vain sen mahdollisuuden! Älä suostu piiaksi!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat