Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on huomenna juhlat, olemme kutsuneet omat vanhempani, miehen vanhemmat ja miehen veljen. Omat vanhempani ovat tulossa, miehen sukulaiset eivät ole ilmoittaneet mitään. Olen siivonnut ja leiponut tänään, koska minulla on vapaapäivä. Mies pääsee töistä seitsemältä ja sanoi soittavansa sitten vanhemmilleen ja kysyvänsä, tulevatko vai eivät. Olenko kohtuuton kun olen harmissani siitä etteivät miehen sukulaiset ole ilmoitelleet eikä mieskään suostu soittamaan aiemmin? En viitisisi leipoa liikaa tarjottavia ja toisaalta nyt olisi aikaa, illalla ja huomenna huonommin..

Sivut

Kommentit (54)

muuton takia antamaan pois noita ruokia pakastimesta....

ap

Vierailija:

Lainaus:

Just joo, ensin ap vinkuu, ettei voi tehdä mitään pakkaseen koska se niin täysi.

Ja sitten onkin kaivamassa kakkua pakkasesta... hohhoijjaa

ei mullakaan muuten ole appivanhempien nroa =) Eikä niillä minun nroa! Ei me soitella toisillemme...

Mutta tottakai saa harmittaa jos ei ajoissa ilmoiteta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pakastimeen vaan ylimääräiset.

Pyysittekö te ilmoittamaan tulevatko?

Jos pyysitte niin sitten tietysti on harmillista jos eivät ole kuitenkaan ilmoittaneet.

että jos perheillä on ihan tavalliset välit keskenään (ei mitään ' välit poikki' tapauksia) niin on omituista, ettei ole kännykässä appivanhempien puhelinnumeroa. Jo ihan senkin takia, jos jotain tapahtuisi ja pitäisi ilmottaa vanhemmille.

Toisenakin kannattaa varmaan kutsuttaessa painottaa, että haluatte vanhemmat paikalle tiettynä aikana kertoaksenne jonkin uutisen.

Toivottavasti annoitte heillekin tarpeeksi aikaa järjestää mahdollisuuden tulla?

Kolmanneksi, tuolla määrällä torttuja ja paloja ja ties mitä olisi meillä kestitetty 20 vierasta, ei siihen mitään kakkua enään tarvita. Ja jos vieraiden tulo näyttää noin epävarmalta, voisi varautua vaikka ajamaan vastauksen tultua hakemaan pakastevalmiita pasteijoita ja jäätelökakun.

Ja viimeiseksi, kyllä minuakin ottaisi päähän jos kutsuun ei vastata. Kyllähän jokaisen täytyisi ymmärtää, että ei kutsuja tuosta noin järjestetä?

... niin on omituista, ettei ole kännykässä appivanhempien puhelinnumeroa. Jo ihan senkin takia, jos jotain tapahtuisi ja pitäisi ilmottaa vanhemmille.

V: Minulla on kyllä miehen siskon numero, soittaisin hänelle, jos jotain tapahtuisi. En vaan ole koskaan tarvinnut miehen vanhempien numeroa.

Toisenakin kannattaa varmaan kutsuttaessa painottaa, että haluatte vanhemmat paikalle tiettynä aikana kertoaksenne jonkin uutisen.

Toivottavasti annoitte heillekin tarpeeksi aikaa järjestää mahdollisuuden tulla?

V: Oli reilusti aikaa ja sanottiin että on syytä juhlaan ja haluamme kaikki läheiset paikalle.

Ja jos vieraiden tulo näyttää noin epävarmalta, voisi varautua vaikka ajamaan vastauksen tultua hakemaan pakastevalmiita pasteijoita ja jäätelökakun.

V: Lähin kauppa on 35km päässä. Ja vastaus siis saatiin varttia vaille kymmenen illalla...

Ja viimeiseksi, kyllä minuakin ottaisi päähän jos kutsuun ei vastata. Kyllähän jokaisen täytyisi ymmärtää, että ei kutsuja tuosta noin järjestetä?

V: Niinpä :) .

ap

Kaikki eivät edes vastanneet viestiin mitään. Muutamalta sentään tuli vastaukseksi, kiitos. Kaikki tulivat kyllä paikalla. Itse yleensä tottunut, että viestiin vastataan kiittämällä ja ilmoittamalla, että tullaanko vai onko jotakin estettä...

Kyllä vierailla pitäis sen verran olla järkeä, että osaavat ilmoittaa, tulevatko vai eivät. Mä jättäisin leipomatta ja sanoisin, että luulin, ettette tulekaan, jäätte ilman evästä. Ihme törppöjä!

Jos on " arkisesti kysytty, että tulisitteko vaikka huomenna kahvilla käymään, ei minusta ole niin ihme asia päättää myöhemmin tilanteen mukaan.

Vai kerroitteko, että tarkoitus on " juhlia" " jotain" ?

joskus ihmiset ovat tosi ajattelemattomia. Meillä esim lasten synttäreille kutsuttaessa aina vastaava että " no katsotaan nyt kun on sitä sun tätä..." Sitten eivät ilmoittele enää mitää ja useimmiten eivät tule. Nyt olen alkanut järjestää juhlat täysin ilman heitä eli en kutsu lainkaan. Näräähän se on aiheuttanut mutta rajansa kaikella.

emme millään ehdi nelistään sitä syödä yhdessä illassa ja mies ei saa kuljetettua sitä töihinkään (menee pyörällä). Harmittaa, olin ostanut koristeeksi ja täytteeksi hedelmiä ym 15 eurolla. No, täytyy syödä ne sellaisenaan. Suklaapalat, munkit, toskakakku ja kääretorttu sentään on helppo miehen kuljettaa töihin. Tuskin niitä montaa palaa ehdimme syödä yhdellä kahvittelulla. Vanhempani lähtevät siis ulkomaille heti " juhlien" jälkeisenä aamuna ja mies on töissä. Minä lähden junalla toiselle paikkakunnalle loppuviikoksi.

Kiitos sympatioistanne, täytyy myöntää, että harmittaa vieläkin juhlien kokoonkuivuminen :/ .

ap

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat