Vierailija

Minua aina ihmetyttää kun asuinmaassani mökki, cottage, tarkoitaa jossain järven rannalla olevaa taloa jossa kaikki mukavuudet:

TV, sisävessa, sähköt, juokseva vesi, joissakin jopa lämmitys ja ties mitä muuta.

Olenko väärässä kun ainakin mun mielestä suomessa mökki tarkoittaa ulkovessaa, vesi järvestä, jääkaappi on monttu maassa ja sauna.

Muistelenko liian vanhoja aikoja, onko teidän mökillä moiset mukavuudet?

Kommentit (19)

Lisäksi on aurinkosähkö, millä toimii telkkari, valot ja vesipumppu. Sillä saa myös kännykän ladattua. Agregaatilla saadaan lisää sähköä, jos tarvii esim. imuroida mutta sitä tapahtuu tosi harvoin.

Ihan olen tyytyväinen näihin mukavuuksiin. varsinkin aurinkosähkö on tosi jees!

Ei siellä kyllä pitkään viihdytä ikinä, max pari päivää... Senpä takia ollaankin aina lisäksi vuokrattu viikoksi luksusmökki, jossa kaikki mukavuudet poreammeineen päivineen. Sen enempää ei maalla jaksettaisi sitten ollakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei mun mielestä mökki saa olla liian varusteltu. Meillä on sähköt ja telkkari. Hyyskä pihan perällä ja vesi juoksee sitä vauhtia kun kantaja jaksaa kulkea. Tiskiallas ja vedenlaskuputki löytyy. Sauna on tietty puusauna.

mä kyllä haluaisin sellaisen lapsuuden mökin jossa ulkowc (siitä kyllä voisin luopua ;)), vesi käsipumpulla saunaan, juomavesi kannulla lähteestä, sähkö saisi olla mutta telkkaria ei tarvisi, hella, radio, jääkaappi. Mikro voisi olla ihan kiva nykyaikasuus mutta muuten kelpaisi alkeellisempikin.

odotin juuri sellaista järvenrannalla olevaa mökkiä, rantasaunalla ja laiturilla.. Ulkovessa ja luontoa.

No tämä mökki onkin erään kylän " keskustassa" sisävessat on ja oma pieni piha, naapureitä kaikin puolin, ihan kuin missä tahansa omakotitalolähiössä.

Ei tod. mikään perinteinen mökki mielestäni, mutta ehkä sitten onkin...

Meillä on ulkovessa, vesi tulee kantamalla, telkkari, radio ja valaistus hoituu aurinkosähköllä. Jääkaappi toimii kaasulla, aurinkosähköllä toimivaa etsitään parhaillaan.

Lämmityksenä on Porin Matti-kamina ja Wallas-petrolilämmitin.

ón ulkohuussi, rantasauna... ei tule vettä vaan se pitää hakea useiden kilometrien päästä lähteestä. Sähköt sentään on... Aika alkeellista mutta eipä haittaa!

Ulkovessaan ja veden kantamiseen on kerennyt tottumaan, kun olen vauvasta saakka ollut joka kesä siellä. Olisihan se mukavaa, jos löytyisi kaikki herkut, mutta ne eivät ole välttämättömiä.

Sisävessa, sähkölämmitys, vesi tulee ja menee, astianpesukone ja pyykinpesukone, televisiot, stereot, videot, kotiteatteri, satelliittilautanen, varashälytin yms.

Ihan mukava mökkeillä, kun on mukavuuksia. Yhdestä en kuitenkaan mökillä luovu. Se on puulämmitteinen sauna.

Sähkölämmitys löytyy, mutta myös useampi takka. Sähköt on mökillä olleet koko elinikäni (26v nyt). Ainut mikä puuttuu on sisävessa. Muutoin on kaikki, tv:tä myöten.

On viereisellä isoisäni mökillä ja serkuillakin maakellarit, niissä säilytetään mm. perunoita ja virvoitusjuomia kesäisin. Aitoissa nukkuu osa väkeä, aitoissa ei ole sähköjä. Kiuas toimii puilla. Mutta siis suihkuun pääsee, ei tartte enää passata vesiä sopiviksi.

Miksi lomailun pitäisi olla askeettista, ankeaa ja hankalaa? Meillä monet mökeillä suvusta vuoden ympäri.

on vanha maatalo mökkinä

mukavuudet: sähköt, patterit, jää-pakastinkaappi, puuliesi, pönttöuuni, vedet menee ulos imeytyskaivoon - mutta kantamalla sisään, kompostoiva ulkovessa ja vesi saunaan kaivosta uppopumpulla. Saunasta löytyy vielä vanha pulsaattoripesukone - toimii.

Suihkun, sisäveden ja vessan asentamista suunnittelemme, koska käymme mökillä joka viikonloppu ja lähelle on tulossa kunnan vesi. Tarkoitus olisi kuitenkin eläkepäivinä asua enimmäkseen mökillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat