Vierailija

Sivut

Kommentit (34)

Miksi naisen synnytyksessä saamia vammoja vähätellään? Nelosellakin varmaankin vielä vuosia aktiivista seksielämää jäljellä. Ei liene yhdentekevää, miten vammat korjataan.

kun julistaisin että minut on ympärileikattu. =)

Ja julistetaanpas nyt paikat missä mua on hoidettu.

Synnytys naistenklinikalla = ei korjattu repeämää synnytyksen yhteydessä.

Kätilöopistolla= poistettiin häpyhuuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tätä on kysytty ennenkin monesti. Ihmettelen, sillä en nyt sellaiseksi tunnustautuisi. Kiistämättä alatiesynnytyksellä on etunsa ja se on ensisijainen synnytystapa, mutta monissa tapauksissa sectio on ainoa oikea vaihtoehto.

klö

Mutta sain vain jotain kirjallisia papereita joissa lääkäri ja kätilö puolustelivat tekoaan.

Asiaani ei edes pidetty tärkeänä.

Toivon että minut leikannut nuori nais lääkäri menettää synnytyksessä joskus koko helahoidon niin että tietää sitten miltä minusta tuntui.

Tiesin tarkalleen millainen alapääni oli ennen synnytystä ja tiedän tarkalleen miten kamala se on synnytyksen jälkeen.

Epäilenpä että tämä asia vaivaa mieltäni lopun ikäni kun ei sitä kukaan vakavasti ota.

Paskaakaan ei ihmisistä välitetä.

No eipä ole tulossa! Ei koskaan voida mennä sellaiseen lakkoon, että se oikeasti hyödyttäisi. Silloin pitäisi kaikkien kätilöiden olla lakossa eikä hätätyötäkään tehtäisi.

Kätilöliitto kuuluu Tehyyn ja sen alaiset liitot usein lakkoilevat yhdessä.

klö

Oletko käynyt kertomassa vaivoistasi gynekologille? Olisi mielenkiintoista tietää hänen kommenttinsa. Toivottavasti olet hakenut apua. Jos kyse on anatomisesta viasta, on lääkärin hoidettava, muuten voisi seksuaaliterapiastakin jotain apua saada.

Section voit saada pelko diagnoosilla, ellei fyysistä estettä alatiesynnytykseen ole.

klö

Vierailija:

Lainaus:

Onko jotain viikkorajaa, minkä alle asiasta pitäisi huolestua? Minulla alkoi tässä toisessa raskaudessa kivuttomat supistelut jo reilusti alle 20 rv:n ja mietityttää, että mitäs jos ne vaikka lyhentävätkin kohdunkaulaa ja pehmentävät paikkoja. Ja toinen kysymys: voiko kohdunkaulan lyhentymistä / pehmentymistä itse huomata mitenkään? Kohdunsuu ei tunnu yhtä napakalta kuin normaalisti. En vain kehtaisi neuvolassa sanoa, että itse varovasti kokeilin - kuullostaa niin pöljältä.

Uudelleensynnyttäjän eaankoivat supistukset alkavat ensisynnyttäjää aikaisemmin usein.

Jos kyse on satunnaisista, kivuttomista kovettumisista, ei niistä ole haittaa. Voit kuitenkin neuvolassa asiasta puhua, niin kohdunsuu voidaan tarkistaa ja ottaa tarvittavat tulehdusnäytteet. Älä itse ärsyttele kohdunsuutasi.

klö

En ole perehtynyt.

Mutta minulta siis puuttuu lähes kokonaan sisempi häpyhuuli.

Ja niin luulin että se korjataan paikalleen.

Iso itku tuli herättyä.

Onko jotain viikkorajaa, minkä alle asiasta pitäisi huolestua? Minulla alkoi tässä toisessa raskaudessa kivuttomat supistelut jo reilusti alle 20 rv:n ja mietityttää, että mitäs jos ne vaikka lyhentävätkin kohdunkaulaa ja pehmentävät paikkoja. Ja toinen kysymys: voiko kohdunkaulan lyhentymistä / pehmentymistä itse huomata mitenkään? Kohdunsuu ei tunnu yhtä napakalta kuin normaalisti. En vain kehtaisi neuvolassa sanoa, että itse varovasti kokeilin - kuullostaa niin pöljältä.

Parhaani mukaan olen ainakin yrittänyt korjata ja jos en ole itse kyennyt, olen pyytänyt lääkärin paikalle. Heillä kyllä yleensä ompelukokemusta on kätilöitä vähemmän. Tapaustasi tarkemmin tuntematta en osaa paremmin vastata.

klö

Häpyhuuli roikkui synnytyksen jälkeen eikä kukaan ollut kertonut minulle siitä.

Pääsin synnärille tutkittavaksi 4kk synnytyksen jälkeen ja repeämä piti korjata.

10kk synnytyksen jälkeen

Leikkauksesta herättyäni häpyhuuli oli poistettu ei korjattu.

Ja taaskaan minulle ei kerrottu mitään että se poistetaan.

Nyt synnytyksestä 1v 3kk ja edelleen olen ihan hermostuksissani kun ajattelen koko asiaa. Ja saan myös raivareita kun muistelen miten paskasti mua kohdeltiin.

Kolmannen lapsen haluisin mutta en taida uskaltaa synnyttää.

Synnytyklsen jälkeen kävin myös juttlemassa ammatti auttajan kanssa mutta en kokenut siitä olevan apua.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat