Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutunut!

tässä pino tälle viikolle!

Sivut

Kommentit (24)

Kuukauden päästä ollaankin jo virallisesti kesässä:)

Itsekseni tässä ihmettelen mistä voisi olla kyse... Perjantaina vasen käteni tuli jostain syystä todella kipeäksi. Oli todella vaikea koukistaa kättä. Sattui ihan hirveästi. Seuraavana päivänä myös oikeassa kädessä sama juttu. Muutenkin käsiä pakottaa, ne tuntuvat turvonneilta ja ranteita särkee. Nyt huomaan kun kirjoitan, että jotenkin on tosi vaikeeta kirjoittaa, sormet ovat tosi jäykät. Pitäisiköhän mennä lääkäriin? Itse ajattelin ensin, että jos olen esim nukkunut huonosti ja ne ovat siitä vielä kipeet.

No, mutta siis asiaan!

Oikeestaan nyt sit vähän unohdin mitä pitikään kirjoittaa...

Taidanpa sitten mennä tekemään iltapalaa...

Hajamielinen Minsku

Hyvä, ku tuli juttua, tarviiko hakea noita Lomudal- silmätippoja. Ne on hyviä. Saakohan niitä kertapipettejä kans ilman reseptiä?!? Ne on kätsyjä.

Meidän neiti on kans saanu ihme itkukohtauksia. Ilman mitään syytä, tai mitään. Muutaman kerran ennen päikkäreitä. Huutaa ihan ku viimestä päivää! Alkaa ihan yht´äkkiä ja loppuu ihan yhtä nopeesti, huutaa kuitenkin n. viitisen minuuttia. Onkohan hampaita tulossa, vaikkei mitään näy eikä tunnu? En muutakaan syytä keksi, mut eikö niitä hampaita voi huutaa/kiukkua jopa pari viikkoa ennen puhkeamista? Esikoinen oli vasta 7,5kk, ku sai ekan hampaan.

Ah, ihana rauha, ku isäntä lähti lasten kanssa ulos..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joeela: Oltiin tänään lapsimessuilla. Oli ihan OK, vaikka musta tuntu, että näytteilleasettajia oli hieman vähemmin tänä vuonna?!? Mut parit Muksu- tuotteet lähti mukaan, ja jotein esitettä. Viime vuonna tais saada enemmän tuotenäytteitä ja esitteitäkin?! Temppurata, pomppulinna, legojen rakentelupaikka, paloauto, poliisiauto ja -motskari, lasten tenniskentät, hmm..mitäköhän muuta siellä oli lapsille..Meiän poitsu ei halunnu mihinkään noista mennä..Paitsi paloautossa kävi. Mut käytiin siellä alakerrassa kans, siellä on pienoismallimessut. Ja sieltähän ei poikaa meinannu kotiin saada! Oli jos jonkin näköstä sähköjunarataa, autorataa, lentokoneita ja veneitä. Ihan kiva, et jostain innostu! Tai olis kyllä halunnu mennä temppuradalle ja pomppulinnaaan, muttei yksin.

aurinko paistaa etelä-pohjanmaalla ja kesäistä on!!

heips!

missä olette kun piti niin etsiä tätä?mä eilen oli kiireinen.

IHANA ILMA!!

oon kesäihminen vaikka nyt hikoankin hulluna pihalla kun lopetin lypsämisen tiistaina ja terkkakin sanoi että älä heti jätä rinnanlämmitintä pois,rintatulehdus voi tulla helposti ja mulle varsinkin,arvatkaa tekiskö mieli olla t-paidalla mutta pitää olla takki päällä ja suojat paidan päällä.

Oltiin jo klo 9 leikkipuistossa=) olin tytön entisen hoitotädin kanssa,he kun menee aamusta aina niin tänään ehdittiin mukaan,herätys oli 5:55(haukotus)

Nyt vein Juhon parvekkeelle kun sinne ei vielä paista aurinko.

Klo 16 kaverille kylään viemään heidän neidille 2v lahjaa.

ihanaa kesäistä viikonloppua!

äityliini ja Juho 5kk+1vkoa

p.s.hain Yasmin pillerireseptin tänään,aloitan kun ne menkat joskus alkaa(missähän nekin luuhaa)

nyt on ihanat päikkärit takana, nukuttiin koko porukka samaan aikaan.

ja se on harvinaista nykyään... vauva nukkuu yleensä aamupäikkärit 10-12.30 (-13), esikoinen nukkuu jos nukkuu 13-15 ja vauva menee yleensä uudestaa vaunuihin just klo 15(-16)-17.30. mutta tänään osui 1h samaan aikaan ja sain itsekin heti unen päästä kiinni :)

mites muilla... nukkuuko molemmat lapset päikkärit?

mies on työmatkalla huomiseen :( onneksi ei olla enää kipeinä.

mulla on aina keskiviikkoisin treenit ja haluan ehdottomasti käydä siellä, koska se on usein mun ainoa kunnon liikunta viikolla. tänään vien esikoisen mun porukoille ja anoppi tulee hoitamaan vauvaa.

mies ei kyllä näkis vaivaa vastaavassa tilanteessa vaan jäis suosiolla kotiin...

nyt vaihtamaan vaippaa.

mies ja esikoinen ulkona, joten ajattelin hetken hengähtää... MUTTA MUTTA pikku neiti kitisee tuossa vieressä kun on ihan väsynyt, nukkui tänään vaan 2x 1,5 unet.

Hopoliinin kanssa oli juttua öistä... ja ihana kuulla (sorry että iloitsen teidän öistä), ettei ihan kaikilla muilla nukuta öitä putkeen :) Välillä tuntuu, että olen ainoa väsynyt äiti!

Just just... vauva nukahti sitteriin ja huippumalli haussa alkaa, ihanaa!

Joeela ja pienempi neiti 291105

Ihan pikaisesti vaan..Neiti hieman kiukkuaa tässä sylissä, piti kuitemkin päästä katsomaan mitä tänne kuuluu. =)

Meillä nukuttiin viime yönä ihan hyvin, ainakin äidin mielestä! Eka pätkä oli kolme tuntia, sitten kaksi kahden tunnin pätkää ennenkuin alkoi se lussuttaminen, tissisuussa loppuyö..Eli kuuden aikoihin, kun neito heräsi syömään, se oli vasta neljäs syöntikerta! Ja melkein koko yön neiti nukkui jopa omassa sängyssä! Ja esikko nukkui myös suht hyvin!

Poitsu nukkuu päiväunia vielä, onneksi! Mutta eivät nuku tytön kanssa samaa aikaa kuin jonkun puolisen tuntia, joskus enemmän. Välillä se unille meno on poitsulla työn takana, osaa pistää jo hanttiin..Oli tuossa lopputalvesta kausikin, ettei nukkunut pariin viikkoon. Hyvä, että taas nukkuu, ainakin äidin mielestä! Muutenkin tuo meidän esikoinen on ollut aina huono nukkumaan, heräilee VIELÄKIN öisin MUUTAMAN kerran, meillä ei monia kokonaan nukuttuja öitä tämän kolmen vuoden aikana ole ollut..Sen takia mietitytti aikoinaan tuo pikkukakkosen " teko" , jos kaksi huonosti nukkuvaa sitten talossa. No, hengissä ollaan vielä! Joten eiköhän tastä selviä, sitä on tottunut nukkumaan pätkäunia muutaman vuoden kokemuksella. =)

On muuten luvattu aika kivoja ilmoja viikonlopuksi!!!! Jippii!

Hopoliini: ollaan tosiaan innostuttu grillaamaan harva se ilta, pihvejä, kanaa, makkaraa, maissia jne... asuttiin ennen kerrostalossa ja muutettiin tähän rivariin viime kesäkuussa ja tuota takapihaa arvostaa nyt lasten kanssa kyllä todenteolla!!!

Ja oikein hyvää Saksan matkaa! Milloinkas se matka nyt olikaan...? Ja hei ostat sieltä jotain kivaa kesävaatetta, on paremmat ja edullisemmat valikoimat :)

Mullakin sama vaateongelma... kaikki vaatteet koon liian pieniä :(

Mutta oikeaan suuntaan olen menossa, nyt kolme viikkoa " kevyttä linjaa" takana ja 2kg paino tippunut, hiljaa hyvä tulee vaikka välillä menee hermo ja usko loppuu!!!

Nyt kattoo baarin ratkaisun hetket =)

Meillä ei tuota grillausmahdollisuutta ole.. =( Tässä olen haaveillut grillatusta ruoasta, kun on ollut nämä kivat ilmat. Ehkä sitten viikonloppuna, kun lähdetään sinne Saksaan, siellä isäntä oli juuri ostanut uuden grillin!! Tässä vaan iskee kohta paniikki, kun nuo kesävaatteet tuolla kaapin perukoilla ei mahdu päälle! Olis kiva ottaa muutakin mukaan, kuin farkut. Tarvii lähteä joku aamu Jumboon shoppailemaan, siellä se onnistuu molempien lasten kanssa, kun monessa vaatekaupassa (lindex, kappahl, h&m) on isommalle piirrettyjä.. =) Ja tuo pienempi viihtyy ihan kivasti rattaissa, nyt kun istuu siellä.

launtaita tp:t!

Nukahdan kohta istualleen...

herätys oli kuuden aikaan taas ja hommia on ollut kiitettävästi,kahdeksalta aamulla aloin jo ikkunoitakin peseen,en pese kerralla kaikkia ja vielä 2 ikkunaa pesemättä.

mies ei oo kotona,mun täytyy kertoa se mitä en oo kertonut:

Juho ei syö nykyään kunnolla soseita=( se syönti on kauheeta taistelua,suuta ei aukaise,sylkee ja päristää,lihasoseita yökkii ja kakoo ja nyt alkanut kasvissoseitakin sylkemään=(

maitoa vaan haluis vaan ei noin iso jäbä enää pelkällä maidolla...

mulla menee hermot siihen syöttämiseen,aivan ahdistaa aina kun tietää että pitää taas syöttää,liki tunnin viimeksikin syötin sitä.

Puuro kelpaa ja maito ja hedelmäsoseet.

mä en jotenkin jaksa sitä takkuamista...

aamulla kun herää syö 200 ml maitoa 5 minuutissa...

eipä kummempaa,tylsistyttää ja väsyttää.mun äitikin kipee(taas) ja piti kyläillä ja MA sen olla lapsenvahtina kun mulla on hammaslääkäri(jaiks) ja jos joudun MA vasta sen perumaan,mulle tulee sakotkin,äh...

joka tapauksessa nauttikaa lämpimästä ilmasta!

äityliini ja Juho 281105 ja Katri 040801

se lihaperunasose mitä Juho yökkii on kaupan sosetta,se on ainoa kaupan sose mitä yökkii mutta tänään se meni paremmin alas kun sekasin kasvissosetta sekaan ja haarukalla vielä muusasin ja loraus maitoa sekaan.

Kait Juho on semmonen sihtikurkku kuin siskonsakin että kakoo helposti?

Juho yökki tosi paljon mun tekemää maissiporkkanasosetta,oonko niin huono kokki?heh heh...

Hyvä, et jollekin on iloa meidän yöt! Heh! No, itsestäkin on kiva kuulla muista vauvoista, jotka ei nuku 21-7. Jotenkin tähän vähäunisuuteen ja väsymykseenki tottuu, sitä on vaan väsynyt 24h.

Joeela:

[quote]

Hopoliinin kanssa oli juttua öistä... ja ihana kuulla (sorry että iloitsen teidän öistä), ettei ihan kaikilla muilla nukuta öitä putkeen :) Välillä tuntuu, että olen ainoa väsynyt äiti!

Ja äityliini, meilläkään ei varattu jaloille 5kk neuvolassa, mutta nyt 6kk kylläkin jo ihan tukevastikin välillä " seistään" !

Nyt neitosen (311005) nukutuspuuhiin. =)

Täällä kans yksi allerginen:( Harmittaa, kun niin ihanat ilmat ja ulkona olo tuskaa! Perjantaina juttelin omalääkärin kanssa just noista lääkkeistä. Suositteli siis Lomudalia. Niitä on sekä silmätippoina, että nenäsuihkeena. Kirjoitti mulle reseptit, mutta niitä saa myös ilmankin.

Äitiliini, kuullostaa rankalta tuo teidän ruokataistelu. Valitettavasti en osaa neuvoa. Mutta mäkin ehkä jättäisin pois ne, jotka ei maistu, hetkeksi. Tuosta itkukohtauksesta, niin meidän pienemmälle kun tuli viime viikolla toinen hammas, niin ei ollut mitenkään kiukkuinen sinä päivänä tai edellisenä (oli torstai päivä). Mutta viime viikon lauantai oli yhtä kitinää ja itkua, ja olenkin miettinyt, että se olisi silloin ollut kipeimmillään. Että jos sieltä vaikka hammas on tulossa, vaikkei vielä näykään? Ja toinen asia, jolloin pienempi on itkuinen, on lämpöily. Ja tietty yksinkertaisesti väsymys. Joskus saattaa itkeä kovasti sen vuoksi että tulee niin väsyneeksi, että sit on jo hankala nukahtaa ja se itkettää taas enemmän.

Viiville myös sympatiat. Kyllä se rassaa kun ei kotona pysty levähtään. Ei tästäkään varsinaisesti ole kokemusta, mutta joskus sellaisia päiviä, että isompi kyljessä kiinni koko ajan. On tosi hankalaa, kun ei pysty tekeen esim. ruokaa eikä mitään muutakaan.

Eipä täs nyt muuta. Nauttikaa ilmasta jotka voivat!

Minsku ja nukkuva miesväki

Juho on itkenyt koko aamun :(

syytä ei tiedetä,nyt nukkuu,koitin taas suuhun vahdata vaan ei näy kuin ikenet...

toivottavasti rauhoittuu,tosi rasittava päivä tähän asti ollut muutenkin mutta jospa se tästä...

on muuten kamalaa kun ei voi olla t-paidalla ulkona,minä siis...

niin sikamaisen kuuma on kun TAKIN ja rinnanlämmittimen joudun laittamaan,huh huh...

en kyllä rintatulehdustakaan halua mutta on tää tuskaa,jossain vaiheessa on pakko uskaltaa olla ilman,mä läkähdyn muuten.

mikähän Juhoa vaivaa,itki siis 2,5 tuntia putkeen ennen kun vein nukkumaan

äityliini ja Juho 5kk,viikon ja 2pv

tiedän tunteen täysin!!! olo on joskus niin vetämätön, ettei jaksa innostua mistään... ei se ole masennusta, mutta mielenkiinto kaikkiin juttuihin on ihan nolla :( mutta kyllä se siitä!!! nyt on perjantai ja viikonloppu tulossa ja ihanaa säätä :)

kiitos hopoliinille messu tiedoista, kuulosti ihan kivalle, että esikoiselle olis ainakin tekemistä/katsottavaa!

mekin tultiin just kaupasta... ja 220 euroa meni, mutta ostettiin aurinkovarjo 100e, mutta silti kauhea summa!!! eikä mitään ihmeempää ostettu...

nyt mallailemaan uutta aurinkovarjoa ja nauttimaan ehkä yksi siideri =)

oon vieläkin ihan poikki... 3 kemut nyt tytölle järjestetty ja vielä olisi yhdet edessä, huoh...

ensiksi kaikki sympatiat joeella ja hopoliinille öistä... tiedän todella mitä se on. meillähän kanssa pikkuherra ei suostunut nukkumaan ellei saanut tissiä noin parin tunnin välein ainakin, ja sitten eka oli se koliikki jne. Edelleenkin väsymys vaivaa 24h, vaikka onkin kohta ehkä jo 2 viikko anukkunut aika hyvin. mutta lohdutukseksi että meillä alettiin yht' äkkiä nukkumaan paremmin!

ja äitiliinille yökkimisestä =) meillä yökitään kaupan peruna-kukkakaali sosetta, on niin älyttömän paksua tavaraa... niklaksen herkkua on muuten kasvissose! ja lihoja on meilläkin jo maisteltu ja ihan hyvin menevät alas.

Kyselikös joeela muuten siitä mitä puhuin puurojen aloittamisesta.? meillä ainakin neuvolassa neuvottiin, että lihoja ja puuroja ei kannattaisi samaan aikaan aloitta vaan pitää esim. kahden viikon tauko välissä. meillä aloitettiin lihat noin 1½ viikkoa sitten ja ajattelin ensi viikolla alkaa puuroja antamaan. en sitten tiedä koskiko meidän herkkämahaista poikaa vaan, mutta eihän varovaisuus ainkaan pahasta ole! ja mikä skiire niitä on antaa, ehtiihän niitä koko elämän sitten syödä!

ja minskun käsivaivat kuulostavat vähän mun jännetupin tulehduksilta. mutta olisiko se tullut kumpaankin käteen samanaikaisesti? voi olla... kannattaa kyllä mennä lääkäriin ettei ainkaan pahene ja saat lääkkeet jos on sitä. ja muutenkin, eihän siinä ainakaan mitään menetä.

meillä ei kuulu oikeastaan mitään muuta... poikki olen vaan! synttäreistä ja muutenkin olotilani on ollut suurin piirtein niklaksen syntymästä (tai raskauden puolivälistä ehkä enemmänkin) tosi väsynyt, ehkäpä nyt helpottaa kun yöt ovat alkaneet sujua ja masuvaivoja/koliikkiakaan ei ole meidän vaivana! jalanpohjatkin on ihan kipeät kun koko maanatai käveltiin keskustassa. ja olihan siellä muutama muukin juhlija!

huomenna tytön 4-vuotis neuvola, ja ensi viikolla sitten niksun puolivuotistarkastus.

kauniita unia kaikille pikkuisille ja hieman isommillekkin!

viivi ja niksu 071105

Hopoliini kirjoittikin vanhaan pinoon mutta ei se mitään=)

Meijän pullero kävi neuvolassa ja oli 5kk neuvolassa siis:

7810g ja 66cm.päämitta 44.2 cm.

Ei varaa jaloilleen =0 mutta se meinas että kyllä se 6kk neuvolaan mennessä varmaan varaa,muuten kaikki hyvin.

kasvaa tasaisesti,rintamaito loppunut,lopetin siis lypsämisen tänään,lypsän vain jos alkaa pakottaa rintoja.

Juho osaa kääntyä siis masulleen,toisinpäinkin melkein,molemmille kyljille kääntyy.rokotusta ei itkenyt mutta nyt on itkuinen...

eipä kummempaa,huomenna mua ei ennen iltapäivää näy,mennään perhekerhoon,mun leipomisvuoro oli ja tein mustikkapiirakkaa.

voisko ainakin välillä laittaa syntymäajan tänne loppuun kun ei millään muista kaikkien vauvojen syntymäaikoja.?

äitiliini ja Juho 281105(5kk4pv)

*alotin puuron annon Juholle 5pv ennen lihaa ja nyt aloitellaan kanaakin.*

Kyllä,mä olen allerginen siitepölyille:koivu,leppä ja heinistä:timotei,nurminata ja mikähän se kolmas nyt olikaan,eläimille,huonepölylle,nikkelille,pähkinöille,mantelille,että siinäpä niitä.

Oli tuskaa ja olin siinä mielessäkin helpottunut kun lypsäminen loppui että sain aloittaa allergialääkkeen.

mä en oo ottanut sillon allergialääkettä kun omaa maitoani vauvalle annoin mutta kannattaa kysyä jos sellaista lääkettä vaikka olisi.

katupöly ahdistaa myös että oon tukehtua välillä.aloitin Alzyr lääkkeen pari päivää sitten.

täällä myös yksi allerginen äiti, jolla nenä valuu koko ajan!

en löytänyt apteekista mitään mitä vois ottaa kun imettää ja sitten sain terveyskeskuksesta reseptillä jotain nenäsumutetta (beconase tms.) mutta ohjeissa pisti heti silmään, ettei suositella jos on raskaana tai imettää... eli olen päättänyt kärsiä nuhasta ilman lääkkeitä :)

taas ollaan oltu ulkona melkein koko päivä, mun vanhemmat olimeillä syömässä ja grillailtiin kunnon pihvejä. nyt pitäis alkaa iltapala puuhiin...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat