Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (68)

[size=7] [color=black]

HAISTAKAA PASKA TE ÄÄLIÖKATKERAÄMMÄT! TE ETTE TIEDÄ, MILLAINEN ELÄMÄNTILANNE MINULLA ON! JOTEN PITÄKÄÄ NASEVAT MIELIPITEENNE IHAN OMINANNE!

MINÄ RAKASTAN OMAA AINOKAISTA LASTANI, VAIKKA KUINKA YRITÄTTE VASTAAN VÄNGÄTÄ!!!!!! JA TOTTA HELVETISSÄ OLEN ONNELLINEN HÄNESTÄ! MIKSI MINULLA EI OLE OIKEUTTA SURRA SITÄ, ETTEN TOISTA LASTA SAA VAIKKA VITTU KUINKA HALUAISIN!!!!

NYT TÄHÄN KETJUUN VASTAAMISET LOPPUU!!!!

POISTATAN KOKO KETJUN, KIITTI VAAN ETTÄ SAITTE MINUT TAAAS SUUTTUMAAN!

VIELÄ KERRAN, HAISTAKAA PASKA!

Lääkärit itse sanelevat sekundäärisestä lapsettomuudesta teksteissä. Diagnooneissa ei tälläistä ole.

En itse ota kantaa tähän asiaan mitenkään muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

otsikon. Lapsettomuus on ikävä asia, oli se sitten sekundäärinen tai ihan totaalinen tai mikä tahansa.

Meillä toista lasta odotettiin kaksi vuotta, en surrut niinkään itseni puolesta (sillä minä olin jo äiti), vaan lapseni puolesta, jolle niin kovasti halusin antaa sisaruksen (olen itse suuresta perheestä, ja minulle sisarukset ovat aina olleet kaikki kaikessa).

Onneksi meidän tarina sai onnellisen lopun ja lapsi iki-ihanan siskon.

Vierailija:

Lainaus:

Kas kun minun epikriiseissäni lukee ensimmäisten IVF:n ajalla " primääristi lapseton..." ja nyt toista yritettäessä hoidoilla lukee papereissa " sekundäärisesti lapseton..."

vaikka kai noissa voilukea mitä sattuu...enimmäkseen hankalasti ymmärrettävää...

Sekundaarista lapsettomuutta ei ole olemassa.

Kun tuon guugletat, niin tulokseksi tulee vain jotain keskustelupalstojen tekstiä. Täysin pseudotieteellinen termi, jolla yritetään lypsää sääliä itselleen.

Mulla on lapsi neljännen koeputkihedelmöityshoidon tuloksena. Ilman ehkäisyä oltu nyt pari vuotta eikä toivoakaan toisesta lapsesta ilman hoitoja. Koen siis kärsiväni hedelmättömyydestä vaikka lapsi jo onkin.

Molemmista kokemusta, ja ihan saman lapsen kaipuun, toivon ja epätoivon vuoristoradan, hoidot ja hoitojen vaikutukset, kalenteriseksin, keskenmenot... joitui molemmissa ninikkeissä kokemaan.

Ja sitten lopputulos ikäeroksi tuli 13 vuotta. Vaikka ikäero on hurja yllättävän esamanlaista sisarrakkautta, mustasukkaisuutta jopa kinastelua näyttää mendänkin lapsilla olvean kun muillakin : )

voimia kaikiklle ! lapsettomille

Verrataanpa asiaa vaikka näin . Jos sinä ja ystäväsi olette onnettomuudessa ja sinulla menee jalka poikki ja ystävälläsi käsi poikki niin auotko päätäsi ja vähättälet ja kiroat kun ystävällesi ei ole niin isoa ongelmaa kuin sinulla?

Et varmaankaan. Aivan samalla lailla sekundäärisesti lapseston voi tuntea myös tuskaa siitä ettei enää ikiä saa lasta kuin sinä SUUREMMAN ongelmasi eli lapsettomuuden kanssa. Tottakai asiat ovat eri mittakaavassa, mutta surua aiheuttvia kummatkin.

Menkää pois tästä keksutelusta jos ei pää kestä ilman lapsellista kiroilua ja haukkumista keskutella tästyä asiasta.

Täysin epävakaa henkilö. Toivottavasti lapsesi otetaan äkkiä huostaan. Tämä " sekundaarinen lapsettomuus" vaikuttaa selkeästi jo mielenterveyteesi. Haethan apua. Ja en nyt tarkoita hedelmöityshoitoja, vaan psykiatria.

Sinä et tiedä, millaista on haluta olla äiti... Sitä koskaan saamatta.

Äläkä väheksy sitä lasta, joka sai elää, sanomalla että olet LAPSETON!! Sekundäärisesti tai ei, sinä et arvosta lastasi jos voit sanoa kärsiväsi lapsettomuudesta.. Ihan kuin hän ei olisi sinulle tarpeeksi.

Mietipä asiaa.

koska silloinhan haluaa aina lapsensa parasta! ja parasta mitä lapselle voi antaa, on sisarus!!

jos sulla ei ole yhtään lasta, olet vain itsekäs ja haluat lapsen itsellesi!

Ja joo, itse en kärsi minkäänlaisesta lapsettomuudesta, ja olen pahoillani kaikkien teidän puolesta, joilla on vaikeuksia lapsensaannissa - ensimmäisen tai toisen tai viidennen lapsen...

Eikä kysymys suoranaisesti olekaan siitä, kummanlaisilla lapsettomilla (primääreillä vai sekundääreillä) on vaikeampaa, vaan mielestäni molemmilla on oikeus suruunsa.

t: 32

Vierailija:

Lainaus:

Verrataanpa asiaa vaikka näin . Jos sinä ja ystäväsi olette onnettomuudessa ja sinulla menee jalka poikki ja ystävälläsi käsi poikki niin auotko päätäsi ja vähättälet ja kiroat kun ystävällesi ei ole niin isoa ongelmaa kuin sinulla?

Et varmaankaan. Aivan samalla lailla sekundäärisesti lapseston voi tuntea myös tuskaa siitä ettei enää ikiä saa lasta kuin sinä SUUREMMAN ongelmasi eli lapsettomuuden kanssa. Tottakai asiat ovat eri mittakaavassa, mutta surua aiheuttvia kummatkin.

Menkää pois tästä keksutelusta jos ei pää kestä ilman lapsellista kiroilua ja haukkumista keskutella tästyä asiasta.

Jos sinulla on auto ja minulla ei ole autoa, niin voitko sanoa itseäsi autottomaksi? Vai oletko sitten " sekundaarisesti autoton" ?

Lapsettomuudesta ( olkoon se ensi- tai toissijaista )ei voi kärsiä, ellei lasta edes halua.

Se että joku jää kokonaan lapsettomaksi ei millään tavalla vähemmä muiden surujen arvoa.

Olen seurannut läheltä erään läheisen tuskaa, kun heillä ei ole sitä ensimmäistäkään. Ei voi kuin ihmetellä sinunkaltaisten ihmisten typeryyttä.

Ja mitä jos antaisit vain tukesi läheisellesi, ja jos he sitten ensimmäisen saatuaan päättävät yrittää toista (vaikka passilla) niin toivottavasti kykenet pitämään mölyt mahassa.

[/quote]

Vierailija:

Lainaus:

koska silloinhan haluaa aina lapsensa parasta! ja parasta mitä lapselle voi antaa, on sisarus!!

jos sulla ei ole yhtään lasta, olet vain itsekäs ja haluat lapsen itsellesi!

Älä yritä lapsesi niskoille vierittää omaa säälittävyyttäsi.

Vierailija:

Lainaus:

25. Tässä tapauksessa oli kyse nimenomaan SEKUNDÄÄRISESTÄ LAPSETTOMUUDESTA, ei lapsettomuudesta. Onko vikaa luetun ymmärtämisessä?!?!

" Sekundaarisesti lapsettomat" tulevat aina vinkumaan lapsettomuusketjuihin, joten miksi oikeasti lapsettomat eivät saisi tulla tähän ketjuun? Eihän tuo " sekundaarinen lapsettomuus" ole edes mikään oikea lääketieteellinen termi, ihan höpöhöpöä.

täällä taas pimeetä porukkaa. Teille vauhkoojille (kiroilut ym. muu teineily) sanon rumasti, että parempi kun ootte lapsettomia kun noin kahjoja ootte!

T. pian kolmannen lapsen äiti

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat