Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

saati sitten 11, jos menee yli :( Tunnen itseni ihan valtavaksi, itsetunto nolla, liikkuminen on vaikeaa, jalat pettää alta kun lonkkiin sattuu niin, liitoskipuja, suonenvetoa, raskausarpia, turvotusta jne jne. esikoista on mahdoton kantaa vaikka on vielä niin pieni että täytyy usein nostella. esikoinen hyppii vatsan päällä. Olen väsynyt, poikki, loppu jo nyt.

MITEN SELVIÄN TÄSTÄ LOPPURASKAUDESTA?? Toivon vaan koko ajan, että tämä lapsi syntyisi heti rv 36 jälkeen koska en tiedä miten tätä olotilaa kestää jos menee yli lasketun ajan, kuten esikoisesta.

Kommentit (8)

en joudu tollasesta kärsimään. On niin kiva kuulla tommosia kommentteja, kun ollaan jo vuosia toivottu lasta tuloksetta!!!! Antaisin mitä vaan että olisin sinun tilassasi AP!

Muistakaa sitten, kun itse olette joskus samassa tilanteessa, että valittaa ei saa, vaikka mikä olisi.

Ap:lle: itsellä sama tilanne, 33. viikko menossa ja 1,5-vuotiaan esikoisen perässä on välillä aika hankala pysyä. Tunnen olevani huono äiti kun nukahtelen kesken kirjan lukemisen, en jaksa oikein mitään muutakaan jne. jne. Esikoinen syntyi miltei 2 viikkoa yli la:n ja toisaalta kuitenkin toivon, että tämäkin menisi ainakin laskettuun aikaan, koska täysaikainen vauva on kuitenkin keskimäärin niiin paljon helpompi hoidettava kuin pienempi, aiemmin syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koita asennoitua, että sä olet paras mahdollinen suoja, koti, pesä, turvapaikka sille pienokaiselle. Vauvan on paras olla ja kölliä sun vatsassa, kunnes on valmis tähän kylmään ja kovaankin maailmaan.

Mutta jos sulla on kamalan vaikea olla niin itke oloasi neuvolassa.

Mutta musta pitää vaan jaksaa olla raskaana. Mulla oli kamala kanssa kun esikoinen oli 14 kk ikänen kun kakkonen syntyi. Morkkis paino kun ei jaksanu leikkiä, käydä ulkona..

Mutta joka päivä lapsi kehittyy ja on valmiimpi maailmaan. Tää on kylmä ja karu paikka ja mitä pienempi sen ikävempi mitä keskeneräsempänä syntyy.

Raskausarvet on mulla pois kun liikkuu ja syö hyvin. Paino on tippunu samaten ja mies kehuu seksikkääksi. Raskausaikana ei sen sanat tuntunu muulta kuin valheelta.. 8 viikkoa oltiin yhessä vaiheessa ilman seksiä kun en vaan halunnu!

Juttele ihan vapaasti, hormoonit saakin heitellä, olethan raskaana..

Valosaa kevättä!!

(vaikkakin pissille joutuu menemään useammin)

Yritä vaan ottaa rennosti ja laiskottele.

Kuitenkin on helpompi hoitaa lasta, jonka keuhkot ja massu vähän kehittyneemmät. rv 36 ja rv 42 syntyneiden välillä on aika hurjat 6 viikkoa, jotka massussa merkkaa kauhean paljon.

Itse olen kanssa aina about itkenyt viimeset 2kk, että ottakaa se jo pois. Molemmat syntyneet kuitenkin yli viikon yli lasketun ajan. Jaksuja!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat