Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ite oon alkanu tekeen ruuat itse ja huolehtiin riittävästä ulkoilusta päivittäin.

Sivut

Kommentit (39)

Varmaan siksi, että ennen lapsia mun kärsivällisyys oli sitä tasoa, että itkevä vauva olisi lentänyt 3. kerroksen parvekkeelta alas alta aikayksikön. ;)

Ikä tuo myös varmuutta ja vakautta.

Pidän itsestäni paremmin huolta.

En päättänyt muuttua näin. Se vaan raskauden ja äitiyden myötä tapahtui.

Esimerkiksi en päättänyt lopettaa alkoholin käyttöä kokonaan. Olin ennen raskautta baarissa 1-2 kertaa viikossa ja olut maistui. Nyt en ole juonut moneen vuoteen, kun ei vaan kiinnosta. Raskausaikana ei voinut juoda, imetysaikanakaan en halunnut, sitten sitä vaan huomas että ei se enää kiinnosta..

Myös mieheni elämäntavat heittivät häränpyllyä ja muuttuivat paremmaksi.

Meillä lapset muuttivat näin. Ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

-En enää edes katso alkoholiin päin

-En nauti seksistä

-En käytä bikineitä tai mitään vaatekappaletta, joka paljastaa käsivarsia enempää

-En ymmärrä huumoria

-Käytän sivistynyttä kieltä, pahin sanani kakka (kuiskaan sen)

-Tuomitsen ne, jotka näistä omista elämäntavoistani poikkevat

-Elän vain lapselleni

Olen pitkäjännitteisempi ja kärsivällisempi. Huolehdin kodin siisteydestä paremmin. Panostan enemmän myös omaan terveyteeni. En ole niin ailahtelevainen.

Opiskelumotivaationi parani.

tai esim töissä olen väsynyt ja tehottomampi niin se alkaa ärsyttämään..

Esimerkiksi väsymyksen lisääntyessä voi ihminen muuttua tai vastuun lisääntyessä.. toisista tulee hirveän ylihuolehtivia.. tai sitten ehkä ihmiset eivät oikeastaan muutu, mutta toiset oppivat tuntemaan itsensä paremmin lapsen kanssa...

olen oppinut itsestäni ainakin sen, että vaadin yksinäisyyttä ja rauhaa ehkä keskimäärin muita ihmisiä enemmän. ENkä edelleenkään pidä siitä että elämäni ulkopuoliset ihmiset (eli kaikki mieheni ja lapsieni ulkopuolelta) puuttuvat elämääni

Yhdessä vaiheessa nuorena aikuisena käytin kärsivällisyysvarastoni tyhjiin. Nyt se on täynnä taas, ja venyy paljon enempi kuin ennen. Laitan myös jonkun muun kuin omat tarpeeni ekaksi. Jos minulla ja lapsella on nälkä ja ruokaa vain toiselle, lapsi saa ruuan. Vastuullisuutta oppinut myös. Jollain tapaa parempi ihminen?

Vierailija:

Lainaus:

minä ainakin olen tosi paljon muuttunut lasten myötä...

en voi enää juhlia kavereiden kanssa aamuun asti ja nukkua puoliin päiviin...

pakko huolehtia että lapsi saa terveellistä ruokaa...aamupala, lounas. välipala,päivällinen ja iltapala (vaikka itse söisin miten sattuu...)

lapsilla kerhoja,niissä käydää 3kertaa viikossa

lasten kanssa askarrellaan, laivotaan, siivotaa jne.

eli kyllä on erilaista toimintaa kun ennen lapsia.

Minä en ollut vuosiin ennen lasta harrastanut juhlimista pikkutunneille ja nukkumista puolille päiville. Vapaapäivän tuhlausta, sanon minä. Mieluummin teen jotain hyödyllistä. Terveellistä ruokaa olen syönyt aina ja niin syö lapsikin ja mieskin. Meitä ei nähdä hampurilaisravintoloissa syömässä roskaruokaa. Aina olen harrastanut ja harrastetaan edelleen koko perheen voimin.

Miksi ihmeessä pitäisi muuttua ja miten?

Väsymys vie voimat, seurusteleminen ja kyläily ei juuri kiinnosta. Aivan sama k' ykö maillä ketään. En elä tyhjiössä, näen kyllä ihmisiä harrastuksen parissa.

Olen fyysisesti huonommassa kunnossa. Vanhentunut.

Osaan nauttia lapsista ja kotielämästä ja pienistö asioista, mikä tuntui muutama vuosi sitten kaukaiselta ajatukselta.

Konkreettisia muutoksia: kärsivällisyys on lisääntynyt, organisaatiodot kehittyneet huimasti, olen joustavampi ja vähemmän itsekkäämpi kuin ennen. Minusta on tullut nopea lähtijä, saan itseni alta viiden minuutin ulkoilukuntoon. Lapseni ovat omia persooniaan, ymmärrän vielä paremmin erilaisuutta kuin ennen, vaikken ole mikään silmälapputyyppi ollut koskaan. Luovuuteni on lisääntynyt. Listaa voisi jatkaa loputtomiin...

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat