Vierailija

mä oon ihan väsynyt, enkä jaksa kun huutaa noille lapsille...

nyt taas hyppii pitkin seiniä vaikka oon kieltänyt tuhat kertaa kohta taas hermostun ja ei ole kivaa

Kommentit (6)

saatko omaa aikaa ollenkaan?

mä hämään mun vuoden ikästäni nuorimmaista välillä kännykän soittoäänillä. rauhottuu vähäks aikaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja itsellesi vähän vapaata, niin vie lapset huomenna jonnekin, missä voivat purkaa energiansa (esim. leikkipuistoon, uimarannalle, pitkälle kävelylenkille, pyöräilemään koulun pihaan). Eivät sitten jaksa "hyppiä pitkin seiniä" kotona...

Koita jaksaa!

Täällä myös takana rankka vuosi, lapset pienellä ikäerolla, ja alle 5v molemmat.

TODELLA rankkaa on ollut!

Meillä alkoi kuitenkin uudet tuulet, kun itse lopetin huutamisen, ja asioista keskustellaan jäähypenkin jälkeen.

Käsken toistamaan sen mitä olen sanonut ja varmistan että lapset ymmärtää kuulemansa. Asiaa toistetaan niin kauan kuin on tarpeen.

Esim. auto tielle ei saa mennä, koska auto ajaa yli ja kuolee. Tai halvaantuu. Kerron, ettei kyseessä ole mikään pieni pipi ja pikkuinen suru joka aiheutuu. Asioista puhutaan rehellisesti.

Ruuan kanssa ei leikitä, koska joillakin sitä ruokaa ei todellakaan ole, vaan sitten noustaan pöydästä ja syödään seuraavalla aterialla. lapsi ei itseään nälkään tapa.

Lelut korjataan, koska muuten annan ne pois.

Sängyssä nukutaan, tai sitten jos riehutaan mennään penkille miettimään mitä varten sänky on olemassa.

Sängyillä ei hypitä, sitä varten on trampoliinit, seinille ja hyllyille ei kiivetä, sitä varten voidaan mennä puistoon kiipeilytelineeseen.

Kaupassa ei voi saada kaikkea, koska äidin ja isän pitää ansaita ruokaraha työllä, valintoihin he voivat osallistua (kuten mikä jogurtti olisi kiva)

Meillä on helpottanut aivan älyttömästi, juuri se jäähy, ja se että jäähyn jälkeen asiat selitetään, ja laskeudutaan lasten tasolle selittämään asia, ja käsketään toistaa (jotta tiedän lapsen kuunnelleen, 99% kerroista ne eivät muista mitä olen puhunut, ja joudun toistamaan asian)

TSEMPPIÄ!

olen eronnut jam näin viikolla en saa omaa aikaa...

nyt on vaan kattila kiehunut yli neljä yötä mennyt tosi huonossa eikä tuo neljä vee usko mitään

Lapset 6 ja 4 v. Tänään menetin täysin itsehillintäni ja huusin ja möyhkäsin kuin mielipuoli. Mä sairastan kilpirauhasen toimintahäiriötä ja sen vuoksi mielialat vaihtelee ylös alas ja masentaa/ väsyttää. Ymmärrän sua ap ihan täysin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat