Vierailija

Siis yritän syödä terveellisesti. 5-6 pientä ateriaa päivässä. Ruoalla aina puoli lautasellista kasviksia, leipä on ruisleipää. Herkuttelen joskus, mutta en mielestäni niin paljon että paino nousee ihan hulluna. Nyt rv 21 ja paino on noussut 7 kg siitä kun plussasin ja 4 kg ensimmäisestä neuvolasta. Aikaisemmissa raskauksissa kiloja on tullut 20 ja nyt oli haaveissa että ei niin paljon vaan ilmeisesti oli vain suurta haavetta.

Miten paljon uskallan rajoittaa syömisiäni raskausaikana jotta ei tarvitse taas vuoden päiviä sitten pudotella raskauskiloja kun kiloja ennenstäänkin on aivan liikaa...

Kommentit (6)

Itse olen sitä mieltä, että jos tiedät itse, että syöt terveellisesti ja herkuttelu on satunnaista, turha ottaa stressiä asiasta. Kyllä ne kilot raskauden jälkeen saa pois, jos vaan haluaa. Toisilla vaan kiloja kertyy helpommin kuin toisilla. Eräs raskaana oleva ystäväni ei liiku yhtään ja kertoo syövänsä suklaalevyjä ja sipsejä usein, mutta silti painoa ei tule juuri yhtään.

Harmittavaa on, kun painonnoususta vedetään se johtopäätös, että odottava äiti vaan makaa ja syö. Ainakin neuvolassa on tämä asenne usein...

Hormonit vaikuttaa siihen että kerää nestettä ja rasvaakin. Tyttökö tulossa? Jos veressäsi kiertää kaksinkertaiset estrogeenit, voi olla vaikeaa pitää painon nousu vähäisenä. Hyvä jos ne kilot kuitenki putoaa imetysaikana.

Tytöstä tuli 20 kg, pojasta 8 kg

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Liikuin hulluna ja söin terveellisesti, herkuttelin kerran viikossa. Silti paino vaan nousi, 20kg tuli mullekin lisää. Synnytyksen jälkeen laihduin ekan viikon aikana 10kg ja kahden kuukauden päästä olin lähtöpainossani.

Luulen että mulla ainakin on vaan turvotusta niin paljon, eikä sille mitään mahda. Tuli tosi paha mieli kun terkkari moitti mua joka kerta kun kävin tarkastuksessa, eikä millään tuntunut uskovan, että en syö suklaata, sipsejä tai mitään muutakaan ja paino nousee silti..olin ihan varma että musta jää sairas läski, mutta eipä jäänytkään! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat