Vierailija

Saatiin hyvän ystävän kanssa vajaa 1,5 v sitten sitten yhtaikaa ensimmäiset lapsemme. Nyt molemmat odotamme kakkosta joten luulisi, että ollaan samalla aaltopituudella, mutta kun ei.

Olen pikkuhiljaa tajunnut, että ystävä on mammautunut aivan täysin... Kun yritän puhua jostain " aikuisten asiasta" kuten työstä tai uutisista tai edes tv-sarjasta, niin rupeaa vaan puhumaan omasta lapsestaan tai kysyy jotain minun lapsesta, tai sitten odotuksesta. Tuntuu ettei hänen päähän enää mahdu muita asioita. Yhtenä päivänä yritin jutella siitä millaiseksi olemme muuttuneet äitiyden myötä, mutta sekään ei auennut, ystäväni tarttui vaan yhteen lauseeseen lasten hiekkaleikeistä!

Kyse on tosiaan hyvästä ystävästä jota en halua menettää, mutta en tiedä miten tämän asian hänelle oikein sanoisin vai onko se mun asia sanoa ensinkään. Hän tuntuu tällä hetkellä ihan siltä kotiäitiyden irvikuvalta millaiseksi en itse koskaan ole halunnut. Musta tuntuu, että tätä menoa ystävyys tulee kyllä hiipumaan hiljalleen koska yhteiset hetket tuntuvat toisinaan kidutustuomioilta ja huomaan vältteleväni niitä.

Kohtalotovereita? Tai haluaisitteko itse kuulla jos olisitte mammautuneet?

Kommentit (4)

Oma ystäväni osasi todella hienovaraisesti ja kohteliaasti - mutta suorasti- sanoa minulle, kun olin mammakuplassa. Ja nyt olen tajunnut itse tuulettaa itseäni säännöllisin väliajoin, että pysyn mukana muussakin maailmanmenossa :)

nyt kun hänelle syntyi eka lapsi muutama kuukausi sitten kieppuu puheen aiheet yksin omaan hänen lapsessaan, yöunien pituudessa, imetysrytmissä ja kaikista huvittavinta... hänen tisseissään. Yhtään puheluakaan ei olla onnistuttu puhumaan ilman että kuulisin mitä hän tisseilleen nyt kuuluu. Mieskin jo kysyy et mitäs X:n tisseille tällä kertaa kuului kun kerron että olemme soitelleet. Aika hupaisaa :) Itselläni on useapi lapsi joten mikäs siinä on lapsista puhuessa. Ei ole vain ystävääni koskaan ennen minun lapset tai kotiäidin murheet kiinnostaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Oliko hän ennen lapsia kiinostuntu päivän uutisista, tv-sarjoista, yms. asoisita?

Ehkä hän on ihminen joka innostuu helposti jostain asiasta, eli nyt hän on kovin innostunut tästä " mamma" asiasta. Ja sen takia hän ei muusta puhu enää. Olen huomannut että on ihmisiä jotka ovat aina kerralla innostuneet yhdestä asiasta kerrallaan, ja silloin heidän päähän ei mahdu enää mikään muu asia. Ehkä hän oli sitten ennen innostunut esim. bailaamisesta.

Ennen lasten tuloa hän kyllä oli kiinnostunut muistakin asioista, mutta ei kyllä esim. politiikasta tai muusta. Mutta kuitenkin vaikka tv-sarjoista!!! :) Tai koulutuksesta, ihmissuhteista, varsinkin omasta parisuhteesta ja omasta persoonasta. Nyt tuntuu juurikin siltä, että hänen persoonansa on johonkin kadonnut...

2, miten sait näppärästi kerrottua aiheesta? Musta jotenkin tuntuu että tämä ystävä loukkaantuisi jos sanoisin enkä kuitenkaan sillä tavalla haluaisi ystävyyttä lopettaa. Olen monta kertaa yrittänyt herätellä keskustelua muista asioista jotenkin hienovaraisesti tuloksetta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat