Vierailija

Kohde sulkeutui 2 viikkoa sitten ja mulla on ilmoituksissa selvästi mainittu, että odotan maksua TAI yhteydenottoa viikon verran.

Laitoin heti tilitietoni ja viikon päästä muistutusviestin, johon sain automaattisen vastauksen, että ostaja on lomalla 11. elokuuta asti (kyse oli siis työpaikan sähkopostiosoitteesta). Huutajan puhelinnumeroa ei ole tiedossa.

Eli odottaisitteko kiltisti elokuuhun asti, että huutaja palaa lomilta vai laittaisitteko kohteen uudestaan myyntiin ja huutajalle negan?

Kommentit (12)

Jos huutaja esim. pyytää kuun alussa maksuaikaa lapsilisään asti, vaikka huutosumma olisikin kaksi euroa, niin kyllä se mulle passaa, kunhan siitä sovitaan/maksuaikaa pyydetään.

Muita ehtoja mulla ei olekkaan ja tuokin ainoastaan sen takia, että mulla on ollut riesaksi asti noita hupihuutajia (viimeisen puolen vuoden sisällä 10), jotka eivät vastaa mitään ja sitten, kun antaa negan, saakin vastauksen, että kyllähän hän olisi maksanut sulle, sitten kun jaksan ja viitsin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse olen aika lempeä myyjä enkä vedä pienistä hernettä nenään. Jos kyseessä olisi jokin iso huonekalu, josta on päästävä eroon ennen muuttoa tms. vetäisin herneen nenääni ja laittaisin uudestaan huudettavaksi. Myös noutojen jatkuvat peruuttaminen ottaa pattiin. Ap:n tapaus ei ole mielestäni kamalan vakava. Paitsi jos harmittaa, voithan kaupata huudossa toiseksi tulleelle ja ilmoittaa voittajalle syyn.

Lainaus:

Tosin mä en muutenkaan pärjäis huutismyyjänä, kun mä en jaksais noita kauheita sääntöjä edes keksiä, mitä näitten ammattimyyjien ehtoina on... Mun huutiskäyttö onkin vähentynyt huomattavasti nykyään, kun en enää uskalla huutaa, käräjillä on pian, jos maksu myöhästyy 45 minuuttia...

Joo tää on hyvä!!! Allekirjoitan juuri tuon 45 minuuttia... Nykyinen nettisukupolvi ei paljon kauempaa odottele...

Mutta on minusta kohtuutonta odotuttaa useita viikkoja. Jos ap on kerran maininnut selvästi että viikon sisällä odottaa yhteydenottoa niin kenties huutajalta puuttuu sisälukutaito?? Neutraalin laittaisin minäkin.

ja jos mahdollista, odottaisin tuonne elokuulle. Jos heti silloin ei mitään ala kuulua, vaihtaisin negaksi, ja kohteen uudelleen myyntiin.

Itselläkin on tuo viikon maksutoive, muttei se ole ihan päivän päälle ja jos tarvii lisäaikaa, siitä voidaan neuvotella.

Oma periaatteeni on kuitenkin että jollei ole rahaa, en sitten huudakaan, ei siellä itselle niin tärkeitä asioita ole kaupan...

Ja ainakaan mun numeroa ei saa mistään, en ole ilmoittanut sitä Huutiksessa eikä sitä anna tiedustelukaan. Ja vähiten TA:n vaihde. Siitä tulis jo sanomista, salainen kun on...

Tosin mä en muutenkaan pärjäis huutismyyjänä, kun mä en jaksais noita kauheita sääntöjä edes keksiä, mitä näitten ammattimyyjien ehtoina on... Mun huutiskäyttö onkin vähentynyt huomattavasti nykyään, kun en enää uskalla huutaa, käräjillä on pian, jos maksu myöhästyy 45 minuuttia...

Lainaus:

Laitoin heti tilitietoni ja viikon päästä muistutusviestin, johon sain automaattisen vastauksen, että ostaja on lomalla 11. elokuuta asti

Oliko niin, että tilitietosi sisältävään viestiin ei vielä tullut automaattivastausta - eikä mitään muutakaan vastausta? Ajan siis takaa sitä, että saiko ostaja sinulta yhden viestin ennen lomaansa ja jätti vaan siihen reagoimatta? Jos näin kävi, antaisin negan ja pistäisin tuotteen uudelleen myyntiin. Jos taas huutaja oli lomalla jo ekan viestisi aikoihin, olisin taipuvaisempi uskomaan että hän todennäköisesti oli vaan autuaasti unohtanut lomatohinoissaan huutaneensa koko kohdetta ja palaa asiaan lomalta palattuaan ihan niin kuin pitääkin. Eli siinä tapauksessa odottelisin vielä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat