Sivut

Kommentit (34)

Äiskä-04, olen lukenutkin että olet vastaavassa tilanteessa kuin minä ja melkein samalla rv päivälläkin. Joten maanantaina saamme sitten jännätä miten käy. Toivotaan että edes toisen vauva jäisi raivotarjontaan. Vaikka tosiaan tuntuu jotenkin niin epätodennäköiseltä kun tähän asti on tykännyt istuskella mahassa. :D Minulle lähete laitettiin kiireellisenä, kun neuvolatäti ei ajoissa tuota huolehtinut, kun oli sitä mieltä että kyllä se kääntyy eikä vielä ole kiire. Joten tänään vaan soittivat ja sanoivat että milloin tulla. Eivät sanoneet mitään että kuinka kauan kestää tms. Astmalääkkeet käski minun huolehtia varalta mukaan. Tuossa miehen kanssa kun juttelin, meinasi että ei tule mukaan, mikä minunkin mielestä on järkevintä. Eipä hän siellä mitään voi tehdä ja työpäivä venyy iltaan jos kovinkin kauan kestää.

Jospa sitä vähitellen rauhoittuisi tuohon sohvalle. Olen tänään kuurannut uunia, eikä siitä pinttynein lika lähtenyt. :( Siinä samalla sitten vaihdoin 5 kukkaa suurempiin ruukkuihin ja annoin kukkakärpäsmyrkkyä kaikille kukille. Ärsyttää nuo kukkakärpäset, saa nähdä tehoaako nuo myrkkypuikot.

Red_Cat & Möykky 36+4

Teille jotka toivotitte meidät huhtikuulaiset lämpimästi tervetulleiksi tänne toukojen puolelle.

Milliköhän se oli joka oli viisaasti pinoutunut tälle puolelle jo alusta asti.

Olisi pitänyt itsekkin tehdä niin.

Neuvola siis tänään ni kuunnellaan mitä tuo maha-asukki tuumaa.

Ei vieläkään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä vaikka päivät alkavat käydä vähiin.

Kohta kaikki kotikonstit jo kokeiltu eikä mikään tuo tulosta!!!

Ärsyttävää.......

Nyt aamu toimiin

Äiti30.. 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pikku-miinalle, ajattelin synnyttää huomenna =). Huomenna olis neuvola ja sanoin ettei mua kuulu, meinaan olla silloin synnärillä.

Näin kävi tasan kaksi vuotta sitten, la aika oli sama eli 6.5. Nyt ei kyllä ole mitään merkkejä synnytyksestä, mutta eipä se viimeksikään varoitellut. Jos tällä kertaa sais pakattua kassin valmiiksi ja tankattua auton, matkaa sairaalaan on kuitenkin tunnin ajelu.

Käytiin eilen sitten vielä tekemässä autokaupat, täänään sen sais sieltä, jos vaikka pääsis jo samalla reissulla synnärille, kun tuota matkaa on, ei tarvis moneen kertaan ajella =)

-kirsi & asukki 39+3-

Mä olen aatellut että olen ihan friikki, kun tollasta jännitän... Mutta minkäs itselles teet??!! Ja vaikka sitä kuinka keskittyis ja tsemppais, että " nyt älä jännitä" , niin varmasti pulssi kohoaa ja paineet taivaissa. Mä olen just äskettäin vaihtanut neuvolaa ton muuton takia, ja edellisestä neuvolasta sain aina mittaria kotiin lainaksi, mutta täällä uudessa neuvolassa ei ole ollenkaan lainamittareita... Ja viimeksi tää muuten tosi mukava neuvolantäti alkoi puhella, että " kun sulla on jo alkuraskaudesta olleet noi paineet noin koholla, niin kyllä täytyy raskauden jälkeen ottaa seurantaan.." Siis TÄH? Enkö mä just sen takia niitä kotimittauksia ole tehnyt, että saadaan ne OIKEAT arvot? Ja ne kaikkien kotimittausten tulokset on kyllä siellä terkkarin kansiossa, joten ei pitäis olla niin vaikeeta lukee sieltä... Enkä mä jaksais aina jankuttaa, että " ku se on sitä jännitystä..."

Edellisessä neuvolassa meni jo hyvin, ku terkka tiesi tän " ongelman" ja lääkäri myös, ja luottivat niihin kotimittauksiin. Mutta nyt mua ärsyttää jo valmiiksi perjantainen neuvola... Mitenköhän ne tuolla synnärillä suhtautuu tähän? Mulla on tuolla neuvolakortin välissä kyllä niitä kotimittaustuloksia jemmassa, jospa ne vaikka uskois mua...

Nojoo, kaipa tää tästä. Ihana, kun saa valittaa joillekin, jotka ymmärtää! Täytyy varmaan taas yrittää tänään jotain käynnistyskikkoja, vaikka ei tätä hämäläistä vissiin täältä noin vaan ulos savusteta. Kävelyllä jo kävin ja siitä muistuttaa kipeät nivuset ja lonkat... Jospa sitä vielä saunois ja kokeilis vaikka sitä nännien hierontaakin. Sais edes kunnon yöunet, jos ei vauvaa... ;)

Tsemppiä kaikille muillekin kärvistelijöille ja supparipeukkuja!!!! :)))

PJS ja " jäärä" rv40+0

Heippa kaikki toukokuiset ja lämpimät onnittelut kaikille nyyttinsä jo saaneille!!!:)

Onpa lohduttavaa huomata, etten ole ainoa kärvistelijä, jolla on hermot piukealla...Minulla on nimittäin laskettu aika TÄNÄÄN!!!Eli ainakin PJS, samassa veneessä ollaan:)Parina viime yönä on ollut todella rajuja " kuukautiskipuja" , viime yönäkin viisi " kohtausta" vartista puoleen tuntiin, mutta kun vihdoin luovutin ja nousin ylös kuudelta, ei MITÄÄN. Ottaa päähän niin rankasti, jostain syystä kuvittelin, että vauva putkahtaisi maailmaan hyvissä ajoin kun äitinsäkin on aina joka paikassa ajoissa...Nyt pitää lähteä neuvolaankin ja kuitenkin nähtävästi muitakin, myös minua alkaa kyllästyttää siellä ravaaminen. Tulipa taas vuodatettua omaa napaa...Supistuksia niitä toivoville ja hyvää vointia muille, joilla laskettuun aikaan on vielä vähän aikaa.

Kaarin@78 & masuasukki 40+0!!!!!!!

Huonosti nukuttu yö ja sitten vielä heräsin jo kuuden jälkeen.. vauva saisi jo syntyä! Mua ei varsinaisesti särje mihinkään öisin, on vaan niin tukala olo ja hikoilen öisin ihan mielettömästi. Vessaan nouseminen ja käveleminen on kyllä hankalaa yöllä, koska silloin sattuu ja jotenkin jalat ei meinaa lähtee liikkeelle ollenkaan.

Huomenna on sitten neuvola ja toivottavasti viimeisen kerran! Voisin kyllä tästä jo ennen sitä synnyttämään lähteä, jos multa kysytään.

Tsemppiä muillekkin yövalvojille, kun tänne oli jo monikin ehtinyt kirjoittamaan. Kyllä nää loppuodotuksen vaivat on meiltä pian ohi ja mikä parasta, ihanat pienet nyytit kainalossa :)

Alfiina+masuvauva 39+2

Täällä näköjään muitakin vaivaisia... Itseä nyt eniten ärsyttää nämä supistelut, kun ei tosiaan tiedä monta päivää/viikkoa näiden kanssa pitää vielä kärvistellä. Esikoista odottaessa vähän kipeämpiä supisteluja tuli myös tässä vaiheessa, mutta vain muutamia päivässä. Nyt on jo monena päivänä tullut usein ja sitten sellaista kammottavaa menkkamaista jomotusta.

Limatulppa (tai ainakin osa siitä) irtosi eilen iltapäivällä, kun paperiin pyyhkiessä jäi sellaista verensekaista limaa. Ajattelin, että nytkö sitä sitten jo lähdetään synnyttämään. Esikoisesta synnytys kun käynnistyi limatulpan irtoamisella. Illemmalla supisteli pari tuntia 10-15 minuutin välein jo todella inhottavan tuntuisesti, mutta sitten hiipuivat. Muutama kipeä supistus tuli illalla vielä myöhemmin, mutta ei mitenkään säännöllisesti. Viiden aikaan aamuyöstä heräsin taas kipuun, mutta supistukset loppuivat kuitenkin pian. Inhottavaa tämmöinen... Huomisen jälkeen saisi koska vaan syntyä, kun silloin on 38 viikkoa täynnä. (Tai np-ultran mukaan olisi jo eilen ollut.)

Jaksamista kaikille! Ei meillä ole kuitenkaan enää pitkä odotusaika.

emmi-liini rv 37+6

Olipahan taas yöllä oikein meganärästys!! =/ Saisi jo loppua nää vaivat, tuntuu ettei milloinkaan ole oikein hyvä olo.

Pitäis tämäkin päivä viettää levossa, kuten meni eilinenkin. Siis niiden paineiden takia. Oli jo eilen ihan normaalin rajoissa, kun maltoin tossa sohvalla makoilla lähes koko päivän. Mut saas nähdä miten tänään, kun mies tulee vasta iltapäivällä ja oon tytön kanssa kahdestaan. Ei taida olla levosta tietoakaan!! =)

Huomenna olis neuvola jälleen. Toivottavasti sieltä kuulee jotain hyviä uutisia, esim. vauva saisi olla jo lähtöasemissaan..Vähän epäilen.

Mulla tuli eilenillalla ekat " pitkät" supistukset. Eivät olleet vielä juurikaan kivuliaita, mutta sentään kestivät sen 20-30sek. Aiemmin ovat olleet sellaisia pikasuppareita.

Joten toivotaan paljon supistuksia niitä tarvitseville ! ! ! ! =)

Kristiina rv 38-jihuu!!!

Ahkerasti olen lueskellut niin huhti- kuin toukokuistenkin kuulumisia, mutten ole rohjennut lyöttäytyä mukaan " kesken kaiken" ... Nyt alkaa kuitenkin olo olla niin tuskainen, että pakko johonkin purkautua... Jos vaan hyväksytte tällaisen myöhäisherännäisen joukkoon..?

Mä voin niin samaistua useimpien teidän viesteihin, v*tutus on aivan armoton!!! Mulla siis laskettu aika TÄNÄÄN. En olis kyllä ikinä uskonu että vielä yhtenä kappaleena tässä kärvistelen,(esikoinen syntyi rv39+1 ja meillä oli tossa vielä stressaava muuttokin rv37..) mutta eipä näytä tätä nappulaa syntymä kiinnostavan. Olo on fyysisesti suht ok, mutta henkisesti tuntuu että RÄJÄHDÄN!!! Viime yönäkin jomotti ja pakotti ja hiersi ja kiersi, mutta aamulla vessareissun jälkeen oli taas olo kuin ei raskaana oliskaan. Ei siis supistuksen supistusta. Ketuttaa, kiroiluttaa ja tekis mieli juosta päin seiniä... Onneksi mä olen huomannut etten ole sentään ainut. Varsinkin meppe81:llä tuntuu olevan aika lailla samanlaiset fiilarit... (taidetaanpa vielä olla samalta suunnaltakin, mäkin toivon mukaan joskus suuntaan Taysiin synnytyspuuhiin) :)

Ylihuomenna olis TAAS neuvola... Ottaa niin päähän se sielläkin ravaaminen. (nyt tosin ottaa päähän ihan mikä vaan..) Mä kärsin aika pahasta valkotakkihypertensiosta, eli verenpaineet mulla on aina neuvolassa aivan järisyttävän korkeat (luokkaa 150/100) mutta kotimittauksessa normaalit, yläpaineet jopa alhaiset (luokkaa 95/77). Mutta melkein aina saan tapella milloin kenenkin hoitsun kanssa näistä arvoista, kun ei niille tunnu menevän kaaliin se, että mua jännittää. Sit ne on aina laittamassa mua ties mihin kontrolliin, hyvä kun ei tuikkaa verenpainelääkitystä suoraan suoneen... aaargh! Kyllä mä toki ymmärrän, että sitä seurataan jne. mutta kun ne todelliset arvot on monta kertaa kotimittauksissa nähty, niin miksei voi uskoa..?? Onko kellään muulla vastaavia ongelmia? Olis kiva kuulla miten teidän neuvolantädit on suhtautunu.

Nojuu, eikai tässä auta kun odottaa... Pahinta tässä on ehkä kuitenkin nämä ristiriitaiset ajatukset; toisaalta synnytys jännittää ja toisaalta haluais palavasti synnyttämään ja ÄKKIÄ!!! Miten sitä onkin ihminen näin kärsimätön...?

No, jospa jonkun amppelin sais tänään tuohon etupihalle kyhättyä, jos siitä tulis vaikka parempi mieli... Anteeksi tämä kaamea valitus, yritän ensi kerralla olla positiivisempi... :)

PJS rv 40

Meniköhän se nimimerkki oikein.........?

No kummiskin, mulla on just sama tilanne kuin sulla. Aina neuvolassa mitattaessa paineet on ihan älyttömiä ( alapaineet päälle 100...), mut kotona ne on suht normaalit. Nyt viimepäivänä vaan on kotimittauksessakin ollut aika huikeita lukuja...=/

Mut ollaan terkan kanssa sovittu, ettei meillä kannata edes neuvolassa paineita mitata, koska jännitän sitä niin kovasti. Mittaankin aina paineet kotona ennen neuvolaan menoa, ja merkataan sit kotimittaustulos neuvolakorttiin. Onkin tosi hyvä juttu!

Mukava kuulla etten oo ainoa jännittäjä ;) ;)

Ihanaa, että on muitakin " jännittäjiä" !

Mulle on kanssa tässä raskaudessa iskenyt joku ihan ihme verenpainemittari-pelko. Ei mua mikään muu neuvolassa/lääkärissä/ultrassa jännitä, mutta auta armias, kun terveydenhoitaja ottaa mittarin esille, niin jo pulssi nousee! On oikeastaan tosi huvittavaa! Ajattelet siinä mitatessa " ole ihan rauhassa, hengitä, hengitä, pulssi älä nouse" ja joo, lukemat on ties mitä. Pulssi aina vähintään 110..huoh.

Mä kanssa olen sanonut, että kotimittauksella tulee onneksi ihan normaaleja lukemia ja terkka on ainakin tähän asti uskonut. ;)

elli 38+2

Jaan näemmä useamman fiilikset täällä. Kuinka nämä päivät ovatkaan näin tuskaisia...jos tämä menee vielä la ylikin niin...huoh.

Mies lähti Tampereelle töihin, olisi tehnyt mieli lähteä sanomaan vanhemmille " moit" , kun en heitäkään ole useampaan viikkoon nähnyt, enkä näe ennen lapsen syntymää. En kuitenkaan oikein uskaltanut lähteä istumaan autoon, melkein 4 tuntia yhden päivän aikana voi olla liikaa. No kai tämä päivä täällä kotonakin jotenkin kuluu.

Nukuin myös hieman huonosti. Tunnin unien jälkeen heräsin huonoon oloon,huonoon asentoon, särkyyn ja kuumuuteen.Siinä sitten miehen kanssa molemmat valvottiin yli tunti, sitten uni tuli, mutta aika pätkittäistä tuokin oli. No nukuin kuitenkin. Aika nuutunut olo tässä on...

No kai tämä tästä...päivä kerrallaan..

auringo + pampero 37+6

Vielä vaan kasassa. Psyykata pitäs osata itseään. Tekee niin mieli tupakkaa ja ottaa olut hyvässä seurassa!!!

Kiebbinobi: Mieitin eilen kun kirjotin viestiä miks " Pangkok" näytti niin ihmeelliseltä ruudulla. Kun olit vastannut, josta kiitos, niin tajusin. Kaks eri kohdetta tais yhdistyä tuossa sanassa. Eli ollaan mietitty Pattayalle menoa ja Bangkokin kautta sinne olis lennettävä. Pattaya + Bangkok = Pangkok. Olisko sulla tai jolla kulla muulla mahdollisesti kokemusta ko. paikasta. Katsotaan minne mennään, Lanzaroteakin on tosissaan miettitty, tällasena harjoittelumatkana: Minkähänlaista se on matkustaa vauvan / taaperon kanssa..

Talvella pidin selvyytenä et synnytän 3.5. Se olis sit tänään. Vielä olis 12.5 h aikaa punnata ittesä pihalle vauvalla. Tuskinpa näin käy :( Jollakulla muulla oli ajatus et vappuna tulis vauva, en siis onneks yritä yksin olla meedio..

Pikkumiina 38+2

Niin vielä siinä kutsussa luki, että mahdollista ulkokäännöstä varten tulisi olla syömättä 6 tuntia ennen toimenpidettä. Tämä siis PHKS:ssa, mutta varmaan suht samat jutut joka sairaalassa.

Toivotaan tosiaan, että edes jommankumman vauva päättää kääntyä raivotarjontaan ja pysyy sitten myös niin loppuun asti:).

äiskä-04 rv 36+3

Kirjoituksia oli vinot pinot ja yleinen mieliala näyttää olevan vitutuksen puolella:)

Täällä on olo kanssa tosi kärsimätön, vaikka viikkoja on vielä liian vähän:( Eka raskaudessa ei ollut yhtään mitään vaivoja, enkä silloin ymmärtänyt muiden kärsimättömyyttä, mutta nyt kyllä totisesti ymmärrän. Ei oo kiva sinnitella, kun on ihan puolikuntonen olo! Lisäksi kun esikoinen vaatii tosi paljon huomiota, niin ei ehdi lepäilemäänkään. Mut, onneksi mies jää jo kuun lopulla kesälomille, niin enköhän silloin saa lepäiltyäkin enemmän:)

Neuvola on vasta maanataina ja sit samalla lääkärin tarkastus. Toivottavasti ois edistystä tapahtunut kohdunsuula, vaikka tuskin on, kun supparitkin on loppuneet melkein kokonaan! Meillä ei neuvolalääkäri arvioi painoa ollenkaan, ja mua kyllä hirvittää, kun tuntuu, että tämä vauva on paljon isompi kun esikoinen!

Pääsisköhän sitä painoarvio-ultraan ihan oman epäilyn takia?

Mut ei muuta kun tsemppiä kaikille malttamattomille!

pricilla 35+1

Minulla olikin mielenkiintoinen ilta eilen.Supistukset alkoivat puolenyön aikaan,parin minuutin välein ja olivat kipeitä.Tunnin ajan niitä seurailin,sitten ne loppuivat kun olivat muuttuneet paljon lievimmiksi.

Meinasin jo soittaa mummin hätiin esikoista hoitamaan jos se lähtö sairaalaan tulisikin.Onneksi en soittanut:) Nyt kyllä jännittää,tämähän voi tulla milloin vaan,tai sitten vasta kuukauden päästä jos menee kaksi viikkoa yliaikaiseksi...

Yöllä en käynyt kertaakaan vessassa? Ihmettelinkin aamulla mitenkäs näin pääsi käymään,on paljon virkeämpi olo kun sai nukuttua.Tyttö on tarhassa,ruoka uunissa ja kohta lähden neuvolaan minäkin.

Mukavaa keskiviikkopäivää ja supistussäteitä!

t.mama03 rv 37+6

Jaksamista kaikille huonosti nukkuneille ja supistusten kanssa taisteleville! Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu! :)

Itse nukuin kohtalaisen hyvin, 2 kertaa kävin vessassa. Pitkästäaikaa piti tänä aamuna herätä herätyskelloon kun piti viedä mies töihin. Toinen auto on maalauksessa joten yhdellä autolla pitää pari päivää selvitä.

Soittivat juuri äippäpolilta. Minulla on sitten synnytystapa arvio sekä mahdollinen ulkokäännös ensi maanantaina aamusta. Onneksi sitä ei tarvinnut kauemmin odottaa. Alkoi jo nyt vähän jännittämään että kuinkahan siinä käy. Jotenkin minusta tuntuu että tämä vauva ei halua kääntyä, tai jos kääntyy, kääntyy heti takaisin. Noh, sittenhän se nähdään. En oikein tiedä että pitäisikö mies ottaa tuonne mukaan vai ei. Siellä voi mennä pitkään ja miehellä on kuitenkin työpäivä. Eipä hän siinä voi muuta kuin seurata vierestä miten käy. Annoin hänen itse päättää että kummin haluaa tehdä. Minulle sopii miten vain.

Tänään onkin pilvinen päivä täällä, joten jospa vihdoin saan siivoushommat valmiiksi täällä sisällä. Kun on ollut niin hienoja päiviä ei ole malttanut sisällä juurikaan tehdä mitään.

Red_Cat & Möykky 36+4

Mä en tiedä mistä on kysymys,mutta nyt taas illalla alkoi kummallinen olo,hikoiluttaa,maha sekaisin ja vähän huono olo.Välillä supistelee lievästi,mutta sellaista menkkamaista jomotusta koko ajan.On aika levoton olokin...Onko muilla samanlaista vai tuunkohan mä vielä kipeeksikin näillä raskausviikoilla?

Tervetulo vielä jos on tullu uusia, ja onnea niille jotka ovat jakautuneet! Tsemppiä niille joille la jo menny tai muuten vaan kyllästyneet odottamiseen!

En vielä edes ajattelee että " koska on mun vuoro" tai " tulis jo" koska tällä hetkellä ei oo hyvä hetki tulla. viikkoja vielä liian vähän, lapsilla vieläkin vesirokko, rahaa ei oo melkein yhtään...lista vaan jatkuu.

vauva vaan nousee ylemmäs ja ylemmäs ja tuntuu että kohta tulee jalkoja ulos suusta. huomenna neuvola + lääkäri joten innolla odotan painoarviota. pakko niitten on sanoo suunnilleen minkäkokoinen neiti on. ite luulen että on melko pieni. tuntuu ainakin pienemmältä kuin ekan tai toka aikana. no, katotaan huomenna.

mullakin on ollu hieman flunssaa mutta tosi vähän. onneks alkaa jo mennä ohi. aamulla vaan on tukkoinen olo ja kurkussa limaa. yök!

no, nyt pitää mennä laittaa aamupalaa. voikaa hyvin ja toivottavasti saadaan kohta lisää vauvauutisia.

s-säteitä vaan kaikille niitä kaipaaville!

my_selene ja neiti rv 36+2

Eli mulla myös tänään laskettuaika,mut mitään EI TAPAHDU!!!!!

Tosin aamulla heräsin kuuden jälkeen koviin mekkakipuihin,maha oli aivan kurap****llä ja tuntui ku olis megamenkat alkamassa,mut sit taas loppu tunnin päästä.Nyt vaan tuntuu painetta lantiossa.

Kävin tänään neuvolassa,kaikki oli kunnossa.Painoakin tullut vaan 200g,onneksi.Sf-mitta oli 35, maha on kokonaan tossa edessä.Yliaikaiskontrolliin Lahteen pääsen vasta 41+5,mut päätin et tää syntyy kans kyl ennen äitienpäivää ja olen sen masukillekin kertonut....

Voi kun sais jo oman nyytin syliin=)Aika on tosiaankin pysähtynyt ja hermot tosi loppu!!!

Raivostuttaa vielä ku kaikki soittelee ja päivittelee,et vieläkö olet kotona,niinpä niin täälähän sitä!!

Oli taas tosi oma napainen valitus mut nyt ei muuta mahdu päähän v**taa sen verran paljon,sorry!

Luci ja Paavo 40+0!!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat