Vierailija

Olen 10kg ylipainoinen ja suhteeni ruokaan on pahasti pielessä. Mikä on normaali ihmisen normaali määrä ruokaa?

Kommentit (12)

jukurtti/viili.



päivällä tavallista ruokaa ja salaattia.



iltapäivällä jukurttia/viiliä, leipää



iltaruoaksi tavallista ruokaa



iltapalaksi jukurtti/leipää, tai ei mitään jos iltaruoka syödään myöhemmin.



yritän olla syömättä klo 20 jälkeen.

- aamiainen: lautasellinen kaurapuuroa, puuron kanssa 1-2 dl ykkösmaitoa, lasi appelsiinituoremehua, yksi juustovoileipä



- lounas (esimerkki): 2 perunaa / kauhallinen riisiä, kauhallinen lihakastiketta, 3 voileipää, lasillinen ykkösmaitoa, runsaasti vihanneksia, salaattia, raasteita ym. työpaikkaruokalassa tarjolla olevaa.



- välipala: 2 ruisleipäviipaletta (ilman päällisiä), 1 dl raejuustoa (2 % rasvaa), banaani



- päivällinen: 2 perunaa, lisäksi lihaa tai kalaa tms. 100-200g, 1 dl ykkösmaitoa, lisäksi vihanneksia tai hedelmiä.



- iltapala: juusto- tai kinkkuvoileipä, 1 dl ykkösmaitoa, mahdollisesti joku hedelmä



Tämä on tietenkin esimerkki eli en suinkaan joka päivä syö orjallisesti näin, mutta kalorimäärä varmaan vastaa tyypillistä päivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nykyään on tullut jotenkin " normiksi" että nainen syö vaan jotain 1000-1200 kaloria päivässä. Enemmän syöjiä kauhistellaan ja ihmetellään, vaikka nämä olisivat normaalipainoisia :O

ja lisäksi karkkia niin paljon kun jaksan!

enkä edes liiku!



paino riippuu geeneistä! ei niinkään elintavoistasi!



t. 4:n äiti, 175cm, 60kg

heti jos on juhlia tms ja syön enemmän hiilihydraatteja, ja nimenomaan leivän tai perunan muodossa, alkaa turvottamaan ja paino kääntyy nousuun.



Mulla perus-arkiruokavalio on näin:



aamulla täysjyväpuuroa marjoilla, mehukeitolla, tms



lounaaksi ruokaisa salaatti (lohi/kana/juusto) tai kasvissosekeitto ja raejuustoa



päivälliseksi lihaa/kalaa ja kasviksia, muu perhe syö pastaa/riisiä/perunaa mutta mä yleensä syön kypsiä kasviksia (joista onneksi pidän paljon) esim höyrytetyt, wokatut tms vihannekset



en kaipaa välipaloja, mutta jos on sellaisen tarvis, syön kourallisen pähkinää tai bulgarianjogurtin


Syömällä ihan normaalia kotiruokaa lautasmallin mukaisesti.



- Paljon kasviksia ja vihanneksia

- Kohtuudella hedelmiä, maito- ja viljatuotteita, perunaa, lihaa, kalaa

- vähän rasvaa ja sokeria



En usko mihinkään dieetteihin, karppauksiin ym. konsteihin. Tai varmasti ne auttaa hetkellisesti mutta en usko, että kukaan jaksaa olla koko elämäänsä jollakin tiukalla dieetillä. Plus ettei se ole elimistölle mitenkään edes terveellistä.

iltapäivällä kaurapuuroa tai spagettia ja kananmunia, illalla teetä ja puuroa ja munia.



Tämä olosuhteiden pakosta, mulla EI OLE rahaa. Välillä on vähän nääntynyt olo ja paino tippunut viisi kiloa. Söisin mielelläni lihaa tms eikä viljat sovi mun suolelle näkäjään olleskaan, mutta minkäs teet. Kauhea proteiininnälkä koko ajan.

Aamulla kuppia kahvia (ilman sokeria, maitoa reilusti) ja kaks voileipää, päällä siivu kinkkua ja juustoa ja kurkkua, tomaattia tms jos on.



Töissä lounaaksi reilusti raastetta, pari desiä riisiä, perunamuusia tms ja annos lihaa ja jälkiruoka.



Iltapäivällä kuppi kahvia ja pulla.



Kotiin päästyä joko päivällinen kuten lounas tai sitten kuppi teetä ja pari voileipää.



Viikonloppuisin aamupalaan kuuluu vielä kanamunaa ja tuoremehua, jotain herkuttelua ehkä, mustikkapiirakkaa.

Painon pysyminen normaalina taitaa johtua siitä, että syön erittäin vaihtelevasti. Normaalisti syön aamiaisen (lautasellinen puuroa marjojen kera ja voileipäviipale margariinilla ja lasillinen maitoa), lounaan (lautasellinen keittoa, pari viipaletta leipää päällisineen tai vaihtoehtoisesti " kunnon" ateria perunoineen, lihoineen ja kastikkeineen), välipala (hedelmä tai pulla, riippuu päivästä) ja päivällinen, joka on joko kevyt jos päivällä olen syönyt raskaasti tai raskas, jos päivä on mennyt keitolla tai salaatilla. Iltapalaa en syö, koska päivällinen syödään seitsemän maissa illalla.

En kuitenkaan syö tuolla tavalla joka päivä. Jos saatan jättää jotain väliin ja toisena päivänä syödä pizzan kaiken tuon normaalisyömisen lisäksi. Luulisin, että jos laskisin kaloreita, olisi ehkä viikkokalorimäärä tai joskus harvoin kuukausikalorimäärä aina vakio, vaikka päivittäiset syömiset heittelevätkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat