Seuraa 

Huomenta vaan :) -piias-

Sivut

Kommentit (28)

pitkästä aikaa. Viime viikolla sitten palasin 9viikon (7vko sl, 1vko lomaa ja 1vko vapaita) töihin ja oli tosi rankka aloitus. Johtuen varmaan pitkästä tauosta työelämässä, mutta myös pitkistä ja tosi kiireisistä päivistä. 8-10tuntia kun on töissä ja ainoa tauko on yks 10min ruokatunti, niin ei paljon naurata..Koko ajan jaloillaan ja juoksee paikasta toiseen.. Jalat särki ja olin aivan puhki. Vappuaattonakin olin aamussa ja koko illan vaan odotin, että tulis ilta ja pääsis nukkumaan. Heti neidin sänkyyn laiton jälkeen menin itse nukkumaan ja puol kymmenen olin jo täydessä unessa.. Onneks teen vaan 30h/vko ja ennen kesälomaa on jäljellä 16työvuoroa..

Omaa (.) Maha on olevinaan jo kovasti iso. Esikoinen kun tulee syliin, en oikein tiedä mihin mahani työntäisin ;) jalat särkee ja väsyy tosi herkästi. Painoa on kotivaaan mukaan tullut n4kg, ens viikon pe vasta neuvola. Supistelee välillä, mutta paljon on sitä, etä ei varsinaisesti tunnu supistusta, mutta maha painaa ja on hankala kävellä ja tuntuu inhottavalta. En sitten tiedä mitä se on? Sellanen kurja juttu on tullut, että kun kunnolla aivastan saattaa muutama tippa lirahtaa housuun.. Tosi noloa ;( Esikoista odottaessa ei ollut mitään tollasta, onko paikat nyt sitten niin paljon löysemmät.. Ja valkovuotoa on runsaasti.

Lääkärineuvolasta joku kyseli. Meilläpäin ainakin lri neuvola on viikoilla 26.

Ja painoarviosta; mulla on laitettu selkeästi paino ultra käyntien jälkeen neuvolakorttiin, muita arvioita en ole saanut. Paitsi neuvolassa viis päivää ennen synnytystä th käsikopelolla sanoi, että 3.5kg ja samaa sanoi synnytysvastaanoton kätilö pari tuntia ennen synnytystä. Ja 4kiloinen neiti tuli. Mut eikö suurinpiirtein 20viikoille kaikki vauvat kasva samaan malliin ja vasta sitten perintötekijät ala vaikuttaa? Vai muistanko oikein?

Semmonen sepostus tällä erää Stenval ja rv 21+1

Torstaissa elellään siis jo tätä viikkoa. Kamalaa vauhtia kyllä kulkee päivät ja viikot eteenpäin. Ihanaa kun menisikin tämä toukokuu nopsaan, varattiin kesäkuulle Tukholman risteily ja innolla odotan jo sitä reissua. :) Poitsulle ollaan puhutta matkasta ja laivaan menosta ja kovasti tuntuu hänkin odottavan sitä. Vaikkei koskaan niin isossa paatissa ole ollutkaan, niin kovin innoissaanhan tuo tuntuu siitä huolimatta olevan.

Tehdään samalla muutenkin pientä kesälomareissua Helsingin suuntaan, kun kaikki pojan kummit asuvat tällä hetkellä siellä päin ja jokainen on pyytänyt käymään.

Joku puheli että nyt tämä keskiraskaus pitäisi olla sitä ns. hehkeintä aikaa mutta silti vaan väsyttää. Minulla on ollut ihan samanlainen olo pari päivää, en tiedä mistä johtuu. Toivottavasti menee pian ohi, ei ole kiva taas olla ihan nuutunut aamusta iltaan. Tosin itsellä töitä on sen verran paljon että voi sekin vaikuttaa asiaan. Pitänee yrittää hieman löysätä tahtia sillä rintamalla.

Muuten olo on ihan jees. Eilen illalla taas nukkumaan mennessä Sintti mylläsi melkoisen paljon ja piti jonkin aikaa etsiä sopivaa nukkuma-asentoa. Mutta sen kun myllää vaan. :)

Mutta nyt on mentävä taas. Mukavaa päivän jatkoa ja hyviä vointeja kaikille!

T: Anmari rv 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Aivan ihana ilma ulkona. Pitää varmaan ulos lähteä kun poitsu vaan heräis yö unilta. Sillä taas kausi menossa että nukkuu aamusin todella pitkään. Toisaalta se on hyvä, mutta aamusin ei saa mitään tehtyä tai mihinkään lähettyä kun vaan nukkuu.

Käytin koiran just tossa pihalla ja ihanan lämmintä oli. Jätän poitsun aamuisin n.5 minuutiks yksin pinnikseen nukkumaan kun käytän koiran pika pika pissalla ja kakalla. Toivon ettei kovin kauan ennän mene että koiruus ois sisäsiisti.

Hyi että mua närästi eilennä illalla ja yöllä. Ei meinannut nukkumisesta tulla mitään. Ja renniekään ei auttanut.

Mulla on joka aamu ja ruokailunkin jälkeen maha ihan sekaisin. Neuvolan täti ei asiaa mitenkään kommentoinut kun häneltä asiaa kysyin että mistä johtuu. Kävin ostamassa maitohappobakteereita jos vaikka niistä olisi jotakin apua.

Mulla on jo ne kelan paperit mutta en niitä vielä oo saanut täytettyä.

Nyt meen aamupalaa syömään ja jos vaikka muistais sen raudan ottaa.

Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv23+1

Laiska kirjoittelija täällä pitkästä aikaa...

Me oltiin vappu kotona suurimmaksi osaksi, tosin parilla visiitillä käytiin ja meilläkin oli vieraita. Eli ohjelmaa oli aika paljon. Olinkin sitten vapun jälkeen niin väsynyt, ja selkä niin kipeä, että olen tämän viikon sairaslomalla. Selkää särkee päivisin ja öisin lisäksi lonkkia, joten on tosi vaikea nyt nukkua.

Käytiin myös ultrassa viime viikolla kuten monet muutkin on jo käyneet. Vauvalla on kaikki hyvin, kasvaa kuten pitääkin :) Sukupuolta ei lähdetty arvailemaan, joten se jäi arvoitukseksi. Vauva on tosi vilkas, potkiskelee masussa pitkin päivää, ja ultrassakin jammaili ja vilkutteli isille ja äitille!

Aika monet tuntuvat kärsivän allergioista, mikä ei ole ollenkaan mukavaa. Itse pääsen suht helpolla siinä mielessä, koska kärsin lähinnä lievästä nuhasta - ja valtavasta väsymyksestä, joka tosin ei kevääseen liity mitenkään... Nyt pitäisi olla raskauden energisin ajanjakso, mutta olen kyllä todella väsynyt jatkuvasti, en tiedä miksi.

Vauvelille ollaan kovasti mietitty tarvikkeita. Tilasin tänään Vauva-lehden ja siinä tulee mukana kantoliina - onko kellään tietoa onko se hyvä? Ajattelin ostaa vauvan syntymän jälkeen vasta paremman kantoliinan jos katson tarpeelliseksi. Itse olen tykästynyt ajatukseen kantoliinasta, mutta mies haluaisi rintarepun, joten joudutaan varmaan ostamaan molemmat. Vaunutkin ollaan jo valkattu, tai siis valitaan kahden merkin välillä, kunhan jommat kummat tulee tarjoukseen. Turvaistuin ja sänky on tulossa tuttavilta. Muutaman viikon päästä muutetaan, joten ei tähän vanhaan kämppään aiota tuoda ostoksia, uuteen vasta.

Hyviä vointeja kaikille!

Karssuli ja masuasukki 19+6

Ei ole keiju-olo joo enää täälläkään: 10kg raja paukkuu painonnousussa, vähän riippuu mihin aikaan käyn vaa' alle meneekö yli vai jääkö juuri alle ... Kasvua on tullut joka suuntaan ja edelleen näytän omasta mielestäni vain hurjasti lihoneelta, en välttämättä tulevalta äidiltä. Ehkä se masu vielä tästä asettuu tuonne etupuolelle.

Minulla on kanssa siitepölyallergiaa. En ole syönyt edellisinä keväinä juurikaan lääkeitä joten koetan sinnitellä nämä muutamat viikot nytkin " luomuna" . Ainakin tällä hetkellä tuntuu katupöly pahemmalta kuin siitepöly. Hampaissa vaan ratisee kun poljen töihin. Vielä 3 kuukautta töitä jäljellä!

ja turvotuksesta. Minulla on myös nyt painoa enemmän kuin esikoisen kohdalla tässä vaiheessa. Turvotustakin tuntuu olevan enemmän tällä kertaa. Tai ainakin siltä tuntuu. Itsellä ainakin luulisin painon nousun ja turvotuksen määrän johtuvan osittain myös siitä että ekassa raskaudessa urheilin aktiivisesti puoleen väliin saakka. Nyt kun urheiluelämä on taakse jäänyttä aikaa ainakin aktiivitasolla, niin huomaa kyllä. Tosin jumpassa ja salilla on tullut nykin käytyä jonkin verran mutta kyllä se on eri asia kuin päivittäinen urheilu palloilulajissa.

T:Anmari

Vappu on sitten vietetty ja arki alkoi.

Vappu menikin aika penkin alle, olimme mökillä ja mukana oli kaverini poikansa kanssa joka tietysti sairastui siellä. Kaksi yötä valvoimme koko mökki, sitten kyllästyin ja pakkasimme kamat ja ajoimme kotiin tämän pojan ja kaverinin kanssa. Mies ja omat lapset jäivät vielä seuraavaan päivään mökille. Ei riittänyt että poika valvotti meitä yöllä, hän on myös päivisin mieletön termiitti ja kiukuttelee ja parkuu oikeasti koko ajan. Hermot olivat aivan loppu kun pääsin kotiin. Olin autossa kuunnellut siinä jo reilut pari tuntia tauotonta huutoa ja pojan äiti ei saanut tilanteeseen mitään tolkkua, kunnes hermoni pettivät ja karjaisin pojalle että " nyt hiljaa siellä" , poika vaikeni samantien ja olikin loppumatkan ihan hiljaa. Tunsin itseni hetken aikaa kauheaksi akaksi, mutta kun ei pojan äitikään suuttunut minulle niin ei kai siinä sitten mitään.

Nämä rääkymiset eivät siis olleet sairaan lapsen huonoa oloa vaan ihan tyypillistä kiukuttelua kuulemma.

Eilinen menikin sitten odotellessa perhettä kotiin ja pyykkiä pestessä.

Olosta ei ihmeitä, hyvin tuntuu kaikki olevan. Liikkeitä tuntui mökillä ollessa paljon vähemmän ja meinasin jo säikähtää, mutta kyllä taas hyrrä pyörii masussa.

Perjantaina olisi taas neuvola, mukava käydä taas kuuntelemassa sydänääniä ja tsekkamassa että kaikki on ok.

Ja takasin työn pariin, vointeja keijuille!

Tinah 22+2

( ei ole totta, jo 23. viikko menossa!)

Täällä myös yksi allerginen keijukainen. Silmätipoilla oon vielä toistaiseksi pärjännyt. Pitäs se nenäsuihke käydä noutamassa.

Onnea kaikille ultrassa käyneille :) Eilen kävin juuri kylässä, jossa 3 poikaa, 2v, 4v ja 7v, ja vaikka vauhtia ja vaarallisia tilanteita siellä riittää, niin komea katras kyllä on!

Minähän olen onnekas, kun pääsen vauvaa katsomaan varmasti vielä 2 kertaa. Se 28 viikon tarkastus kystan suhteen ja sit viikolla 37. Tää masukki ei tykkää yhtään isoista sisaruksistaan. Kun ovat miun sylissä, niin tulee tosi teräviä potkuja, että hus siitä, MINÄ olen äitin sylkyssä :D Ne potkut ei tunnu mitenkään kauheen kivoilta, tulee mieleen loppuajan kantapääkikat kylkiluihin.

Vappu meni kotosalla, aattoiltana oli lasten vappurieha yhellä koululla ja Vappupäivänä käytiin kaupungissa torilla. Maanantaiaamu oli kyllä ihana, ensin loikoiltiin kaikki meijän sängyssä, sit lapset katsoivat ohjelmia, syötiin jättiaamiainen ja mentiin saunaan :)

Paino on varmaan noussut täälläkin kohisten, mutta olo on kyllä mainio, joten en kehtaa stressata.. Turvotusta on tosin sormissa, mutta epäilen Vapun (suolaisen) syömisen tehneen tehtävänsä.

Aurinkoista päivää! -piias- rv 21+2

onpas kesäinen sää! Tuntuu, ettei osaa tuolta lapselta mitään pukineita kuitenkin väentää - no haskat se on kyllä oma-aloitteisesti heittänyt jo mäkeen... On vaan jotenkin helpompi laittaa haalari kun se suojaa niin kivasti hiekalta ja pölyltä -vaikka takkikin riittäis...

Onko kukaan menossa Messukeskuksen Lapsimessuille?

Mä ajattelin mennä, ainkain huomenna, esikoinen viihtyy siellä varmasti. Siellä kun vielä ne pienoismallimessut niin on autoja, junia, lentokoneita... Luulen, että se vois tuijotella niitä vaikka ikuisuuden... Oli siellä jotain mielenkiintoisia luentojakin aikuisille. Mm. vauvat ja musiikki ja vauvojen väriterapia - onko kukaan käynyt aikaisemmin sellasissa onko ne siis ihan vaan luentoja? eli ei tekemistä? ja voiko niihin ottaa lapsen mukaan?

Tapaaminen vois olla kiva, mutta kesällä kaikille sopivan ajan löytäminen voi olla tosi vaikeeta - kun on lomailut. Entäs heti toukokuun lopussa / kesäkuun alussa?

t. K rv20 mainiolla ja pirteällä ololla sekä esikoisukkeli 1,5v

Ehdin kuin ehdinkin mukaan vielä ennen kuin raskaus on edennyt puoliväliin :) Odottelen esikoista ja nyt viikkoja on takana 19+6, la siis 22.9. Olen käynyt säännöllisesti lukemassa pinoja ja on jo jonkun aikaa ollut tarkoitus liittyä mukaan, mutta enpä ole aiemmin saanut itseäni niskasta kiinni.

Viikko sitten käytiin rakenneultrassa ja kaikki näytti olevan niin kuin pitääkin. Oli aikamoinen helpotus, välillä kun meinaa helposti alkaa vainoharhaiseksi¿ Vilkas pikkuinen siellä oli, mikä ei tullut yllätyksenä kun potkut on tuntuneet sen verran usein ja selkeästi viimeisten reilun parin viikon aikana. Taitaa pikkuinen tulla äitiinsä, joka on puolet elämästään harrastanut (pallon) potkimista enemmän tai vähemmän (enimmäkseen vähemmän) tosissaan. Painoarviota eivät antaneet, mutta B-mitan (45,8) perusteella raskaus saattaisi olla viikon aiemmin arvioitua pidemmällä. Laskettu aika ei kuitenkaan muuttunut. Sukupuolta ei kerrottu eikä kysytty vaan halutaan lapsen isän kanssa kokea yllätys sitten kun kaveri tulee maailmaan. Jos jotain olisi pakko veikata, niin veikkaisin poikaa.

Tänään lähdin töistä melkein heti sinne tultuani, kun migreeni iski pitkästä aikaa. Onneksi se meni ohi kun sain muutaman tunnin nukuttua päivällä. Tänään vasta tulin ajatelleeksi, että melko varmasti siirrän ainakin taipumuksen migreeniin myös lapselleni :(

Voikaapa hyvin!

Riina_77 rv 19+6

Fullmoon: olen ehdottomasti samaa mieltä, että ikä on mielentila;)!

Joku kyseli vauvan painoarvioista, mulla ei ole koskaan arvioitu kummankaan pojan painoa, eikä ainakaan vielä tämän kolmannenkaan vaavelin. Itse asiassa lääkäri kysyi viimeksi synnytystapa-arvioinnissa mun omaa arviotani/tuntemustani vauvan painosta ja totesi vielä, ettei itse lähde mitään arvioimaan. Molemmat pojat ovat olleet syntyessään lähes samanpainoisia, esikoinen 3360g ja kuopus 3335g.

Ja noista Kelan papereista: mulla on piiitkästä aikaa huomenna neuvola, joten taidan saada ne silloin. Muistaakos muuten kukaan, koska on seuraava neuvolalääkäri? Mehän ollaan menossa kesäkuun alussa Italiaan, ja ajattelin että onkohan sitä ennen neuvolassa lääkäriä vai täytyykö mennä yksityiselle - ihan vain varmuuden vuoksi tarkistuttamaan että kaikki on ok ennen reissua.

Rv 21+6 (jee, huomenna vaihtuu taas uusi viikko!)

[color=darkviolet] Pitkästä aikaa täällä :) Ensin oltiin anoppilassa ja minun äitin tykönä viime viikonlopulla ja nyt on ollu niin ihanat ilmat, ettei ole viitsinyt sisällä paljoa olla. Tänään on hieman pilvisempää, jospa sitä hieman sisälläkin hommia tekis.

Painonnoususta on ilmeisesti ollut puhetta...Mulla menee varmaan esikon tahtia eli olisko nyt tullu semmonen 3-4kg. Tosin edellisellä kerralla loppupuolella alkoi hurja kiri, jolta nyt toivon välttyväni.

Vauvan kokoarviosta: mulla on semmonen mielikuva että siihen vaikuttaa just se b-mitta ja sit reisiluu (taitaa olla f ) sekä vatsanympärys eli olikos se nyt ac. Meillä viimeksi rakenneultran paino arvio 360gr ja poika syntyissään 3780gr.

Omaa (.): vatsa pyöristyy ja alkaa olla jo tiellä ei kyllä uskoisi että vasta puolessa välissä mennään, niin muhkea on kumpu :) Mie en vieläkään tunne kunnon liikkeitä, mutta olen ajatellut että jos tämä onkin hieman rauhallisempi kaveri. Iltaisin kun kokeilee niin tuntuu möyrimistä, mutta potkiskele ei juurikaan tämä kaveri. Onnittelut täältäkin ultrassa kävijöille, meillä se on eessä ens lauantaina.

Nyt kahvin juontiin ennenkuin poikanen herää :)

Mukavaa päivää!

Oona, Elmeri ja sintti 19+3 [color=deeppink][size=5]♥

Kovin harvaksi tuntuu jäävän tämä kirjoittelu, kun lomailen aina alkuviikon ja sitten loppuviikon on mahdoton kiire. Kotona en pääse vieläkään nettiin kuin vanhan koneen hitsin hitaalla modeemiyhteydellä, joten en paljon viitsi vaivautua. Odottelen reilun viikon päästä tulevaa laajakaistayhteyttä uuteen koneeseeni, joten eiköhän se siitä sitten helpota.

Allergioista on jo moni vastannut. Itse ihmettelin tämän raskauden kohdalla, kun ei antihistamiinia saanutkaan ottaa. Kärsin alussa ihan sietämättömistä allergisista iho-oireista, joihin ennen olen aina ottanut antihistamiinia (tehokas ja vaivaton verrattuna hydrokortisonivoiteen levittämiseen laajalle alueelle ja vaikuttaa samalla muihinkin oireisiin). Apteekista kysyin asiaa ja ilmeisesti EU on tähänkin jotenkin syynä, kun määräykset ovat tiukentuneet. Tuo liittyy jotenkin siihen, kun varsinaista tutkittua tulosta antihistamiinin vaikutuksista sikiöön ei ole - kukapa sellaisiin tutkimuksiin suostuisikaan - joten tällöin EU suhtautuu asiaan tiukan kielteisesti. Odottaessani esikoista v. 1996 käytin kyllä ihan normaalisti ja vieläpä säännöllisesti muistaakseni Zyrtekiä, jonka lääkäri silloin totesi vaarattomaksi. Satunnaisesti käytin samaa lääkettä aina tarpeen mukaan myös toista lasta odottaessani pari vuotta myöhemmin. Tieto ei siis ilmeisesti ole lisääntynyt sen jälkeen, mutta tiedonpuute aiheuttaa kielteisen suhtautumisen EU-maailmassa.

(Saikohan kukaan tuosta mitään tolkkua... Ajatus ei pysy oikein kasassa...)

Oma olo on kohtuullinen. Tukkoisuutta alkaa allergioista johtuen olla, mutta tulee tässä toimeen ilman lääkkeitä. Väsymys on aavistuksen lisääntynyt, joten siinä mielessä olen tyytyväinen tähän " pakkolomitukseen" . Muutaman päivän viikossa jaksaa olla vielä töissä, varsinkin kun nyt on enää pari viikkoa töitä ja sitten alkaa kuuden viikon kesäloma. Selkä jumittelee ja säteilee jalkoihin edelleen aika ajoin. Liitoskivut jatkuvat mielettöminä. Nyt olen jo alkanut valmistautua ajatukseen kipulääkkeistä, vaikka muuten niitä en hevin ota.

Tänään juttelin yhden samassa talossa olevan työntekijän kanssa, joka otti masuni puheeksi ja puhuimme kyseessä olevan " iltatähden" . Tuntui kyllä tosi hassulta, vaikka toki tiedostan ikäni (viikonloppuna 39). Mieleni on kuitenkin ainakin kymmenen vuotta nuorempi ellei enemmänkin ;-) ja onhan tuo ukkoehdokaskin minua muutaman vuoden nuorempi. Eikös sitä aina sanotakin, että ikä on mielentila...

fullmoon 21+3

Itiksestä kotiuduttu. Miehen piti vaan mennä uus verokortti hakemaan, mutta innostuin sitten shoppailemaan.

Kovasti etin kesäksi joitain housuja yms. Hennesit ja kaikki oon jo kiertänyt moneen kertaan. Ne äippä vaatteet ei vaan oikein miellytä. Menin sitten hennesin sinne ns urheiluvaate puolelle ja kas sieltähän löytyi housuja. Kivat punaiset caprihousut ostin. Niissä sellinen resori vyötärö ja menevät kyllä hyvin kesällä, ostin kokoa isoomat kuin normaalisti. Nyt ainakin tiedän mistä jatkossakin etsin vaatetta.

20 päivä lähden tallinnaan. Meitä lähtee 6 äitiä ja kaikki ollaan syysmammoja 04 ja tavattu täällä odotuspalstalla silloin odotusaikana. Ekaa kertaa oon poitsusta yön erossa, saas nähdä miten menee. Poitsu kyllä pärjää mutta itselleni voi kova ikävä tulla.

Voisin laittaa ihan oman aloituksen syyskeijujen tapaamisesta niin siinä pinossa voidaan siitä enemmän sopia ja miettiä yms.

Nyt pyykkiä pesemään yms.

Öttis

Pikainen moi, kun esikoinen on hereillä. Mulla alkoi tuossa puolilta päivin kamala ripuli, en todellakaan tiedä mistä on tullut. Olen istunut vessassa ja esikoinen saanut touhuta omiaan. Kamalaa...

Kerttu kyseli, jos tavattaisiin ihan livenä, mutta missä kaupungissa? Vai monta eri tapaamista? Itse pääsen pääkaupunkiseudulle, mutta en kauemmaksi.

inkuli ja nöpö rv 21!

Mahtuiskohan vielä yksi odottava äiti mukaan tänne palstalle?=)

Olen jo vähän aikaa lueskellut tätä palstaa, mutta nyt päätin kirjoittaa.. Odotan siis esikoista ja laskettu aika olis 25.9.06. Rakenneultrassa käytiin nyt tiistaina 2.5. ja kaikki oli hyvin. Maha kasvaa hirveetä vauhtia. Potkutkin alkavat jo tuntua päivä päivältä voimakkaimmilta.

Minua on särkenyt päähän jo monta viikkoa ja muutenkin on ollut heikko olo. Sitä olenkin miettinyt,että voisikohan se johtua siitä että hemoglobiini olisi laskenut? Minulta ei viimeksi neuvolassa sitä mitattu ja seuraava kerta on vasta kahden viikon päästä. Pitää varmaan huomenna käydä mittaamassa hemoglobiini neuvolassa.

Mutta hyvää vointia kaikille!

Jaahas, on siis täälläkin elämää myös vapun jälkeen ;) No rauhallisestihan tuota meilläkin juhlittiin, vähän nähtiin sukulaisia ja sitten maanantaina käytiin torilla jätskillä (kuten muutamat muutkin..). Tai siis, esikoinen söi jätskiä ja kuopus ihasteli moottoripyöriä ja minä palelin. Sitä on nyt jostain syystä liikkeellä, melkeen saa vielä talvitakkiin sonnustautua!

Ja ne allergiaoireet! Suihkeet on ja silmätipat, mutta ei oikeen auta oloa. Lisäksi nyt on uutuutena alkanut yskittää ja ottaa henkeen, ikään kuin ahdistaa hengittäessä. Minkälie astman tämä raskaus vielä laukaisee :(

Aamupäivällä ja kyläiltiin ja nyt poitsu nukkuu - viimein. Nyt on meillä sellanen vaihe päällä ettei uni meinaa tulla millään, ei päikkäreille eikä illalla. Väsy on pienellä, mutta pyörii vaan ja kitisee, mitenkään päin ei ole hyvä. Ja siihen ähinään sitten viimein sammuu, rukka-pieni. Kipeä ei ole tms. No, ainahan nämä ihanuudet helpottaa ajan kanssa :)

Niitä liikkeitäkin on viimein alkanut tuntua ihan joka päivä! Alle viikon on nyt tuntunut joka ilta muksahteluja, oma olo on huomattavasti helpottunut :))

Päivänjatkoja,

t. Itta 20+5

Oon näköjään nyt tällainen palsta terroristi.

Vähän aikaa sitten kotiuduttiin kaupoista. Käyttiin siellä uudessa budgetsport liikkeessä ja jumbossa muutenkin kaupassa. Löysin itselleni sellaisen ryppyhamee, siinäkin resorivyötärö niin menee vaikka maha ois iso.

Vauvan koosta. Meillä esikoinen oli syntyessään 4435g ja pituutta oli55cm. Iso poika. Kaikki painoarviot meni aivan metsään, paino arvio oli 2.9kg-3.6kg. Kaikki lääkärit ja kätilöt olivat sitä mieltä että pieni vauva on tulossa ( joo tosi pieni). Meinesivat neuvolasta 5 viikkoa ennen laskettu aikaa lähettää tutkimuksiin kun heidän mielestään vauva ei kasva ja sf mitta meni alakäyrällä ja välillä jopa senkin alapuolella. Nyt saa nähdä kuinka iso tämä kaveri on kun syntyy. neuvolasta lupasivat tarvkemmin tutkia vaavin koon (eri vaan luotanko yhteenkään arvioon).

Me ollaan launataina menossa lapsi messuille. Oltiin viime vuonnakin. Eniten mua siellä kiinnostaa se äippäpakkaus.

Öttis

Miulle on kyllä rakenneultrissa ainakin kakkosen ja tämän kohalla sanottu sikiön paino, en nyt tietenkään muista paljon se tytöllä oli. Nyt oli siis n.390g ja muiden mittojen mukaan näytti 20+5 eli oli siis päivän laskettua aikaa edemmällä.

Minkä painoisia teillä on vauvat olleet syntyessään? Meillä poika 3945g ja tyttö 3710g.

Huilimaan, lapset nukkuu. -piias- rv 21+2

Pitäis olla lepäämässä, mutta nyt kun siihen mahdollisuus niin ei huvitakkaan. Poitsu on päikkäreillä. Itse oon ihan väsy väsy, mutta silti nyt vaan tässä koneella istuskelen.

Tapaamisesta. Joo ehdottomasti tavataan kesällä masujen kanssa. Oisko kesäkuun lopussa tai heinäkuussa hyvä? Joko kahvila varmaan ois hyvä paikka tavata.

Perjantaina meijän koiruus saa ekat rokotukset. Aika menee ihan siivillä. Vastahan koirakin meille tuli ja nyt se on jo kohta 12 viikkoa vanha. Ei ees oikein huomaa ajan kulua.

En oo vielä vaaville ostanut mitään. Pojan vanhoja vaatteita oon käynyt läpä ja en ees muistanut miten ihania vaatteita siellä oli. Jos tyttö tulee niin sitten joutuu kyllä mennä uusia vaatteita ostamaan. Kaikki oli ihan poikamaisia. Eiköhän sitä vielä tuu vaaville jotain vaatteita ostettua.

Mies sano että mun maha on ihan selkeä poikamaha. Se on ihan vakuuttunut että toinen poika meille tulee. Yleensä se kyllä vitsailee mun mahasta että oon liikaa terassilla viihtynyt, ei kuulemma näytä vauvamasulta yhtään.

Nyt meen hetkeksi lepäämään.

Öttis, poitsu 1v7kk & masuasukki rv23+0!!!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat