Seuraa 

Hei,

Tällaista kyselisin, kun sain viime viikolla kuulla, että pääsen lentoemäntäkurssille ja nyt kuitenkin alkoi hieman mietityttämään, koska toivomme lasta. Olemme aloittaneet yrittämisen jo alkuvuodesta ja yksi keskenmeno on tässä ehditty kokea.. Nyt mietin sellaista, että mitä jos nyt sattuukin tärppäämään, työt olis tarkoitus aloittaa syyskuun lopulla, niin onko siitä haittaa jos on lentoemännän töissä? Voiko olla huono raskauden kannalta? Ja saako sitä edes raskaana tehdä lentoemännän töitä?? Olis tosi kiva jos joku osais vastata näihin kysymyksiin!

Yst. terv. riikka

Kommentit (2)

Hei, itse olen töissä ulkomaalaisessa lentoyhtiössä vakituisella sopimuksella ja vauvakuumetta on täälläkin ilmassa. Meidän firmassa lentäminen loppuu heti, kun tiedät olevasi raskaana. Se voisi olla turhaa riskeerausta lentää tätä tahtia raskaana ollessa, tutkittua tietoa kun ei kauheasti ole avaruudellisen säteilyn, aikaerovaihteluiden ym. vaikutuksesta sikiön kehitykseen, mutta en usko itse, että lentäminen olisi hyväksi raskaana. Kroppa on muutenkin ihan tarpeeksi sekaisin niin, että toivon, että raskaudun, kun sen yrityksen aika (piakkoin) tulee. Palkka pysyy meillä samana kuin jos olisi normaaleissa töissä, ja useimmiten sitä saa olla kotona raskausajan, muutama kollega on kuitenkin työskennellyt toimistossa tänä aikana. Riippuu yhtiön tarpeista. Kysy, jos tarvitset lisää tietoa, valitettavasti en tiedä suomalaisten yhtiöiden politiikasta sen enempää..

Ai niin, vielä yksi lisäys, ettei mene pelotteluksi: yksi kollegani oli ennen töissä toisessa eurooppalaisessa lentoyhtiössä ja oli normaalisti töissä ensimmäiset kolme raskauskuukautta ja terve tyttöhän sieltä tuli... Itse en haluaisi riskiä ottaa, joten olen tyytyväinen yhtiöni sääntöihin asiaa koskien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat