Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Innoittuneena tuosta anopin tempauksia-ketjusta: millaisia kauheuksia teidän lapsipuolisenne (siis puolisoiden lapset muista liitoista) ovat tehneet?

Itselläni on jonkinmoisia sopeutumisongelmia mieheni lapsiin edellisestä avioliitosta. Lapsia on klome, ja he ovat jo lähes " isoja ihmisiä" . Mutta äsyttäviä:

- Eivät koskaan tervehdi minua tavatessamme vaan kiinnittävät huomiota vaan isäänsä.

- Eivät sano " kiitos" noustessaan ruokapöydästä

- Ovat muutenkin sulkeutuneita, epäkohteliaita ja tympeitä.

Anoppini on onneksi lohdutanut, että nämä " lapset" ovat sellaisia kaikille, ei suinkaan vaan minua kohtaan. Mutta silti ottaa pattiin niin maan perusteellisesti. Mulle hyvät tavat ovat tärkeitä.

Kommentit (16)

eikä esim. omien huoneiden ja jälkien siivoamista tavatessamme ja huomattuani, etteivät he ota minulta käskyjä/pyyntöjä vastaan, delegoin asiat heidän isälleen. Patistaessani miestäni pistämään lapsia tekemään asioita, olen kyllä hyvin aina perustellut miehelleni MIKSI lasten tulisi tehdä tiettyjä asioita, jotta miehelleni ei jää sellaista fiilistä, että haluan vain komenella komentelemisen ilosta heitä. Näin saan hänetkin paremmin panostamaan asioihin. Miehet eivät välttämättä aina huomaa kaikkia asioita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja todella pikkusieluista mieheltäsi on yhä haukkua ex-vaimoaan noin alentavasti. Taitaa ongelmien juuret löytyä miehen suvusta, jos kerran mummokin on noin outo.

kun eka miehen lapsi oli mun kans ihan hyvä " kaveri" ja jutteli paljon ja seura kelpas. Sit yks kaks muuttu sellaseks et ei puhunu sanaakaan. Syytä ei vieläkään kukaan tiedä, onneks jo paria sanaa taas puhuu.

Ex on myös kieltänyt mua puhumasta lapselleen jos hän on paikalla...

Ja meillä vanhempiin kuuluu minä eli äiti ja mieheni eli lasten isä. Jos lapsia ei ole kasvatettu käyttäytymään hyvin, kannattaa ihan ensimmäisenä katse kääntää miehen suuntaan.

Anoppini alkoi kuitenkin kerran juttelemaan minulle poikansa lapsista (siis näistä lapsipuolistani) ilman että itse otin heitä puheeksi. Ja anoppi nimenomaan oli itsekin pahoillaan siitä, että nämä lapsukaiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä, tympeitä ja etäisiä.

Olisi hienoa jos näihin lapsiin saisi hyvän suhteen (niinkuin olen koko muuhun uuteen sukuuni saanut) mutta ehkä se vaan ei onnistu ja se täytyy hyväksyä.

Mieheni itse on tosi hyvätapainen ja kultainen joten lasten käytös on sikälikin kummallista. Tosin miehen ex-vaimo on mieheni mukaan aika sulkeutunut, negatiivinen mököttöjä. ehkälapset ovat sitten sieltä oppineet tapansa.

kyllä, hermot menee välillä joka päivä. Eli minä olen se joka kuuli mieheltään tuon potta+nokkamuki jutun ja tyttö jo kuusi. Tyttö saattaa satuttaa tahallaan poikaani joka on 4, ja kun toinen huitoo takaisin juoksee itkien isänsä luokse. Onneksi mies ei mene tähän lankaan. Valehtelee äidilleen että tukistan häntä. Ja valehtelee usein muistakin asioista. Jos olisin tiennyt heti alussa minkälainen tytöstä tulee, olisin sanonut suhteelle kiitos ei..

Koska nimittäin mä en oikein usko, että on olemassa sellaista erityistä huonostikasvatettua lapsirotua, kuin " miehen lapset entisestä avioliitosta" . Nimittäin IKINÄ en ole yhdeltäkään UO:lta kuullut, että miehen lapset osaisivat käyttäytyä tai olisivat sivistyneitä.

Itse epäilisin, että he piilottavat tehokkaasti sen puolen ja esittelevät mielellään näitä epäsosiaalisia ja muita epä-puoliaan.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat