Vierailija

Minä näin uimahallissa ulkomaalaisia ihmisiä. Istuivat uimapuvut päällä saunassa. Tai toinen makasi pyyhkensä päällä vieden yhden lauteen kokonaan itselleen. Vesämpäriä pitivät itsensä takana, joten muut eivät voineet heittää löylyä.

Sitten lähtivät löylyistä suoraan altaalle, käymättä suihkussa.

Olisitko sanonut jotain?

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Monissa keski- Euroopan maissa on suorastaan sääntö, että yleisissä saunoissa on oltava oma pyyhe mukana, niin iso että sen päälle mahtuu kokonaan. Ja esim etelä- Euroopassa ja Asiassa olen törmännyt siihen, että saunotaan uimapuku päällä. En näe syytä "ojentaa" erilaisia saunatapoja, eihän ne puvut ja pyyhkeet siis mua häiritse. Vesiämpärin olisin ehkä kohteliaasti pyytänyt itselleni jos olisin halunnut heittää löylyä.

Sen takia uikkareita ei saa löylyssä pitää, koska kloorivesi saunan lämmössä haihduttaa jotain myrkyllistä kaasua.

mutta jos minä näen yhdelläkin tädillä ajelemattoman puskan rehottavan jalkovälissä polvia hipoen, pidän kyllä kunnon saarnan, että voisi sitä tursakettaan vähän vaivautua siistimään ennen kuin tulee yleiselle paikalle alasti.

Monissa keski- Euroopan maissa on suorastaan sääntö, että yleisissä saunoissa on oltava oma pyyhe mukana, niin iso että sen päälle mahtuu kokonaan. Ja esim etelä- Euroopassa ja Asiassa olen törmännyt siihen, että saunotaan uimapuku päällä. En näe syytä "ojentaa" erilaisia saunatapoja, eihän ne puvut ja pyyhkeet siis mua häiritse. Vesiämpärin olisin ehkä kohteliaasti pyytänyt itselleni jos olisin halunnut heittää löylyä.

jos ne ulkomaalaiset olisivat puhuneet sellaista kieltä jota osaan. Minuakin on usein ulkomailla opastettu toimimaan maan tavalla (kerran esimerkiksi yleisessä saunassa rouvat neuvoivat, että ei täällä sovi noin nakuilla, herranjestas sentään!).

peseytymättä altaaseen, alan osoitella heitä sormella ja huutaa kovaan ääneen että nuo eivät peseytyneet, hyi saatana. jos ovat ulkomaalaisia eivätkä ymmärrä suomea avitan viestin perille menoa elekielellä, ts. pitämällä nenästä kiinni ja huiskimalla ilmaa naama irveeseen vääntyneenä. yleensä tämä on tepsinyt.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat