Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Te, joilla on kaksostenrattaat ja jotka asutte kerrostalossa: miten olette järjestäneet rattaiden säilytyksen? Eli

A) viettekö rattaat hissillä ylös omaan asuntoon?

B) jätättekö rattaat kerrostalon rappukäytävään alakertaan?

C) pidättekö rattaita polkupyörävarastossa tai vaunuvarastossa?

Yritän pähkäillä, kannattaako rattaat valita sen mukaan, mitkä sopii hissiin (niitä ei monia olekaan). Kiitos, jos joku ehtii vastaamaan!

Kommentit (3)

Minulle ehdoton edellytys oli päästä hissillä ylös kotiin asti. Kahden vauvan alas kuskaaminen ja tavaroiden vieminen yksin alas rattaille olisi ollut mielestäni turhan raskasta. Kotona olen pakannut edelleen pian 3v tuplat rattaisiin, koska lähdöt ja tulot vapaana kulkevien ukkojen kanssa on edelleen tuskaa, varsinkin jos on joku kassi mukana. Suosittelen ehdottomasti sellaisia rattaita tai vanuja, joilla pääsee hurauttaan ylös asti. Niillä helpompi liikkua myös kaupoissa yms.

Siis sellaisia joilla varmasti pääsee ovesta kuin ovesta. Kannattaa kattoa nuita alle 80cm olevia.

Me säilytetään vaunuvarastossa. Ennen säilytettiin kotona, mut kun muutettiin tässä samassa rapussa ekakerrokseen, niin vaunuvaraston ovi on ihan meidän oven vieressä, ja muita rattaita siellä ei ole, niin tuo on nyt hyvä ratkaisu meille. Itse sanoisin, että kahden ratasikäisen kanssa on aika työlästä roudata koko porukka ilman rattaita ylös. Suosittelen rattaita, jotka mahtuvat hissiin ja pääset kätevästi myös itkuisten lasten kanssa ja kiireessä kotiin.

Me saatiin panttia vastaan liikkeestä kotiin kokeelle rattaat. Testattiin kaikki tärkeät oviaukot yms. Päädyttiin pienempiin rattaisiin. Kysykää jos mahdollista kojarille rattaita. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä rattaat ovat kotona. Vaunuvarastoon ne eivät mahdu, koska pyörät ovat vallanneet sen kokonaan. Toisaalta kaksosten kanssa on helpointa lähteä liikkeelle niin, että laitan lapset jo kotiovella rattaisiin.

Rattaita ei muistaakseni saa paloturvallisuusmääräysten vuoksi jättää porraskäytävään. Isännöitsijältä kannattaa tarkistaa, missä rattaita saa muualla kuin kotona säilyttää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat