Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Jaksan aina vain ihmetellä kuinka jopa kolme vuotiaat lutsuttavat tuttipulloa.

Meillä se vaihtui nokkamukiin 10kk iässä ja vauva joi siihen saakka maidon vain pullosta en siis imettänny.

Kommentit (20)

kun itseänikin asia askarrutti. Neuvolan ohjeen mukaan puolitoistavuotiaana pitäisi vierottaa viimeistään pullosta. Vuoden ikäiseltä voi kuulemma alkaa pikku hiljaa vähentämään pullon käyttöä ja sitten puolitoistavuotiaana kokonaan pois.

Kuulosti musta ihan hyvältä. Aion seurata ohjetta.

Meidän lapsilla ei ole ollut lainkaan tuttipulloa. En oikein ymmärrä mihin sitä edes tarvitaan (siis olettaen, että lapsi on rintaruokinnalla ensimmäiset kuukaudet). Nokkamukista ovat alkaneet juomaan n. puolen vuoden ikäisenä. Siitä parin kuukauden päästä siirtyneet tavalliseen mukiin/ kuppiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siihen asti lisämaitoa sai pullosta ja sit vain mukista, aina tietenkin myös tissiä. Tissin jätti olessaan 9kk ja tutin nyt 1.5v:nä.

Enpä ihmettele miksi monella 3v:llä on tummat maitohampaat ja reikäset kun mehua pullosta litkitään. Ei kukaan 3v ei edes 2v tarvitse TUTTIPULLOA

Itse olen imettänyt, eli tuttipullovieroitusta ei ole edessä, mutta kai se pullossa pätee aikas sama kuin tississäkin. Eli jos parivuotiaaksi ottaa unimaitohuikat pullosta, niin liekö siinä mitään pahaa? Meillä alkaa tyttö nyt itsekseen vieroittua iltatissistä, ikää 1v4kk. Ja takarajana minä pidän kahta vuotta, joillain se on vielä pidemmällä...ja mitä sitten? Käsittääkseni tällä ei ole kuitenkaan mitään haittavaikutuksia lapsen kehitykselle? Miksi itse olet niin jyrkkä? Perusteluja?

PAras juoma kuumeessa tuo mehu, kun muut ei tahdo upota.

Ei tuo musta mitenkään täydellistä äitiä tee, mutta olen ainakin tyytyväinen, että meillä nuo imetykset ja tutit on jäänyt itkemättä ja sen kummemmin vierottamatta.

11

Nyt nuorimmainen kohta parin vuoden ja vielä ottaa iltamammat tissistä ja sitä jaksaa jotkut tuttavat ihemetellä mutta siinäpähän ihmettelee. En minäkään ihmettele ainakaan ääneen miksi eivät imettäneet kuin muutaman kuukauden. Jokainen tavallaan. Nyky suosituksen mukaan imetystäkin pitäisi jatkaa osittaisena 2 vuotiaaksi asti.

Luopuminen sujui helposti, kun lapsi oli asiaan kypsä. Osasi jo pitkään juoda mukistakin, mutta pullo toi mukavaa turvaa iltarutiineihin. En tiedä, miksi se olisi pitänyt väkisin pois ottaa jo 1-vuotiaana. Hammaslääkärissäkään ei huomautettu hampaiden vinoudesta, vaikka kysyttiin kyllä onko pullo vielä käytössä. Olen muutenkin soveltanut neuvolan ohjeita, yösyötöt jatkuivat reilun vuoden ikään vaikka puolivuotisneuvolassa sanottiin, että pärjää ilman ruokaa jne. Tämä systeemi vain sopi meille ja piste.

Vierailija:

Lainaus:

Siihen asti lisämaitoa sai pullosta ja sit vain mukista, aina tietenkin myös tissiä. Tissin jätti olessaan 9kk ja tutin nyt 1.5v:nä.

Enpä ihmettele miksi monella 3v:llä on tummat maitohampaat ja reikäset kun mehua pullosta litkitään. Ei kukaan 3v ei edes 2v tarvitse TUTTIPULLOA

No, mun 1v6kk nyt vaan rakastaa aanuvelliä pullosta, ja iltamaitoja puuron jälkeen. Ja kyllä, myös mehua jos on kova kuume, eikä mene muuten nestettä. Saa nautiskella vielä sen puoli vuotta!

-8-

Sitä on vaikea saada toista imemään jos ei enään halua.

Meillä nääs poika jätti tissin, ei enää huolinut. JA oli silloin 9kk, monena iltana yritin tuloksetta ja sit lopetin yrittämisen ja hyvin on pärjätty.

11

Toiset on niin ehdottomia. Itse olen vähän rennompi. Esikoinen jätti pullon 1,5 vuotiaana, helposti luopuikin. Kuopukseltakaan en aio stressata, reilu yksivuotiaaksi saa juoda pullosta... kuten oma äitini sanoi, ainakin yksivuotiaaksi lapsella on kova imemistarve, turhaan sitä riistää pulloa/tissiä liian aikaisin pois!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat