Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

isompikaan ei ole liian kallis.

Kommentit (22)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Ainoa vesipiste vessassa, huoneen nurkassa hella, jääkaappi ja mikro. Ei siis tiskipöytää, astiat pestävä pesuvadissa vaikka vessan pöntön päällä.

Ns. hellakin oli sellainen itse ostettu liesitaso, ei suihkua, vaan vessanpöntön päällä pesit itsesi. Minäkin siellä majailin välillä pitkiä aikoja. Kamalaa oli.

Sitten esikoisen syntymän aikoihin asuimme 30 neliön autotallissa, josta oli tehty asuinrakennus, ei sisävessaa.... Yli viisi vuotta meni niinkin.

Itse olen asunut 18 tai 20 neliön soluhuoneessa, tuohon kuului oma normaalikokoinen wc suihkulla. Sen lisäksi oli yhteinen keittiö ja eteinen. Minusta tuo huone oli tilapäisasumiseen oikein hyvän kokoinen, mutta jos siinä olisi ollut vielä keittönurkkaus, olisi ehkä ollut ahdasta.

Vessa oli todella pieni ja toimi samalla suihkuna. Kun istui pöntöllä, oli jo jalat suihkun puolella :D

Keittio oli kiva, oli siellä pieni baaripöytäkin ja kaksi baarijakkaraa. Sänky oli keittiön " takana" jemmassa. Sitten oli vielä lukunurkkaus divaaneineen ja seinään upotettuine kirjahylluineen :)

Yksin tuollaisessa selvisi pari vuotta, sitten muutettiin onneksi miehen kanssa paritaloon. Mieletön fiilis oli päästä väljempään kämppään. Mulla meinas kyllä mielenterveys mennä niiden seinien sisällä jos joku kaveri sattui tulemaan visiitille vähän pitemmäksi aikaa.

ei kannata noita neliöitä siinä miettiä. Itse asuin yli 5v mieheni kanssa 21 neliön asunnossa ja hyvin mahduttiin. Lopulta tavarat ei enää mahtunu ja muutimme isompaan. Oli tuolloin jo lapsetkin haaveissa...

Siinä vei kyllä neiliöitä iso kylppäri ja eteinen, että joskus 17 neliötäkin on ihan riittävästi jos on fiksusti suunniteltu (ja parvisänky).

mutta jos ajattelee sänkyä, pientäkään ruokapöytää, ehkä tv, kirjoituspöytä, vaatekaappi, jokin kirjahylly/lipasto/ yöpöytä, niin aika äkkiä se 24:kin neliötä on täynnä. Siivoamisen ja elämisen kannalta minusta olisi helpompaa jos jää huonekalujen jälkeen hieman vapaatakin lattiaa että mahtuu kävelemään.

Kävin katsomassa pienempiäkin, mutta halusin ehdottomasti jonkinlaisen keittiön ja oman wc:n/kylppärin. Pienemmissä oli vain käsisuihkullinen vessa enkä osannut kuvitella itseäni kyyryssä suihkuttelemassa lavuaarin ja pöntön välissä. Keittiö ei ole iso, mutta pienimuotoinen ruuanlaitto ja tiskaaminen onnistuu hyvin.

Ihan siitä se on kiinni, miten on tottunut elämään. Omalla kohdalla hieman kalliimpi ja viihtyisämpi asunto oli ainut vaihtoehto. Pitäähän viikkoasunnossa kuitenkin työpäivät asua ja viihtyä. Jos iltaisin on kauheasti menoa, ruokailu tapahtuu pääasiassa ulkona ja suihkussakin tulee käytyä vaikka punttiksella, niin eihän sitä montaa neliötä tarvitse pelkkää nukkumista varten.

Ainoa vesipiste vessassa, huoneen nurkassa hella, jääkaappi ja mikro. Ei siis tiskipöytää, astiat pestävä pesuvadissa vaikka vessan pöntön päällä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat