Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

millaisia?

Kommentit (12)

just että minkälaista on elää suomalainen nainen - venäläinen mies parisuhteessa? millaisia kulttuurieroja jne.? ihan uteliaisuuttani kysyn, kun en tiedä. ei siis mitään suvaitsemattomia taka-ajatuksia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä mies osaa laittaa ruokaa ja hoitaa lapsia. Miehen serkku taas kehuu kuinka hänen vaimonsa tekee illallisen ja kysyy aina missä herra haluaa syödä sen: keittiössä vai television ääressä olohuoneessa. Tämä ko. vaimo pesee joka päivä lattian ja pyyhkii pölyt. On siis aivan ihmisestä kiinni kuten Suomessakin.

Olen käynyt paljon Venäjällä, ja siellä kyllä miehet huomioivat naiset aivan eri tavalla kuin meillä. Tuovat kukkia, avaavat ovet jne. vanhaan tyyliin. Kahden kanssa olen ollut lakanoiden välissä, toinen oli mahtava toinen ihan kamala (ei siis mitään eroa suomalaisiin;)).

Tunnen myös yhden venäläisen pariskunnan läheisesti, siellä on kyllä menot siten että mies kulkee riennoissa ja vaimo hoitaa lapsia ja kotia. Miehelle oli todella kova paikka kun vein perheen vaimon bailaamaan täällä Suomessa ja tultiin aamuneljältä vasta kotiin... huh.

Ympäröivä kulttuurihan vaikuttaa paljon, on varmaan eroa siinä miten käyttäytyy Venäjällä tai Suomesssa.

Yks juttu tuli vielä mieleen mikä poikkeaa venäläisissä miehissä suomalaisista on se että Venäjällä perheen äidit (siis vanhempi sukupolvi, isoäidit ja anopit) ovat tosi rautaisia ja hoitavat suvun asioita kovalla kädellä. VARSINKIN oman pojan ja sen miniän.

Venäläisissä on mielestäni parasta juuri tuo tässä hetkessä eläminen, siitä syystä ovat kyllä hurjan hyvää bailuseuraa :)

Kolmosen ajatukset ovat kyllä jäljessä 25 vuotta. :D

Mielestäni kaikki asiat riippuvat hyvin paljon ihmisestä, ei niinkään kulttuurieroista, vaikkakin niitä toki löytyy.

Venäläiset ovat hyvin anteliaita, eivätkä laske joka penniä (kopeekkaa). Juhlat ovat kunnon juhlia: syömistä riittää, puheita pidetään, ilo on käsinkosketeltavaa.

Lapsenkasvatuksessa meillä ainakin on näkemyseroja. Mieheni haluaisi lelliä lapsia ja antaa suunnilleen joka päivä makeaa.

Kysy lisää, en oikein tiedä mitä kirjoittaisin kun olisi niin paljon kerrottavaa.

itse oon käyny venäjällä vaan kerran ja silloin just eräässä ravintolassa oli jonkun synttäribileet ja siellä kyllä huomas että juhlat on erilaiset! kaikki iästä riippumatta tanssi ja riemuitsi.

millaista arki venäjällä / venäläisen kanssa on? eroaako naisen asema suomessa ja venäjällä perheessä paljonkin?

rahan käyttö on jonkin laatuinen ongelma, jos on lantti taskussa käyttää kaksi! Alkoholia kuluu enemmän kuin keskiverto suomalaisella.Olettaa ainakin jollakin tasolla minun hoitavan kodin ja mahd. tulevat lapset. Mutta on myös kohtelias ja naisensa huomioon ottava.

mutta muuten tunnen kyllä useampiakin.

Kuten tässä on jo sanottukin, kaikki kansakunnat ovat koostuneet yksilöistä. Mutta KESKIMÄÄRIN venäläinen mies on suomalaista perinteisempi: miehillä miesten työt ja naisilla naisten.

Joku sanoikin osuvasti, että Neuvostoliitto vapautti naiset osallistumaan työelämään, muttei vapauttanut heitä lastenkasvatuksesta ja kodinhoidosta. Näin on yhä Venäjällä: naiset ovat kodin matroonia, jotka vastaavat kotitöistä ja lastenkasvatuksesta.

Naisten odotetaan olevan lisäksi korostetun naisellisia ulkonäöltään ja käytökseltään.

Hupaisa kokemus venäläiseltä punttisalilta: suomalainen, hikisenä ja punoittavana punttien kanssa puurtava on venäläisnaisesta outo ja kammottava näky - he kun pääsääntöisesti käyvät siellä esittelemässä trendikkäitä urheiluvarusteitaan, naama ja tukka tiptop...

VOI siis olla, että venäläinen mies odottaa suomalaiselta vaimoltaankin keskimäärin perinteisempää roolia ja käytöstä kuin suomalaismies.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat