Seuraa 

Tyttö toivoo synttäreilleen prinsessalinnakakkua, ja nyt anelisin kovasti neuvoja kokeneemmilta... :) Eli vinkkejä kehiin!!

Tuossa äskettäin mietiskelin asiaa, ja tuli mieleeni tällainen vaihtoehto: Tekisin esim. kääretorttulevyistä ensin suorakaiteen muotoisen " tavallisen" kakun, ja sen päälle jotenkin väsäisin muutaman tornin. Ensin tuli mieleeni tornit kääretortuista tehtynä ja " väärinpäin" käännettynä, ja niiden huipulle esim. jäätelötötterö - tyhjänä tietty ja väärinpäin. Mutta miten ne tornit saisi pysymään paikallaan, ettei ne kaatuisi?!

Ajattelin, että siihen " tavallisen" kakun päälle, tornien juurelle asettelisin muutamia pienen pieniä marsipaaniruusuja ja lehtiä, ja tämän linnan väri voisi olla vaaleanpunainen, tehtynä esim. mansikkakermasta tai värjätystä tavallisesta. Marsipaania en uskalla vielä testata suuremmin kuin ruusuilla ;)

Jos sitten vaikka erivärisestä kermasta väsäisi linnalle ikkunat ja ovet?! Siis ihan " pistelemällä" , koristelemalla tavallisesti.

Tuolla oli muistaakseni jollain (anteeksi, en nyt muista kellä, kun noita blogeja on noissa suosikeissa niin monta :) blogissaan ihana linnakakku tehtynä " vaakatasoon" siitä voikuorrutteesta... Mutta sellaiseta en uskalla alkaa väsäämään, ei taida ihan taidot riittää! :) Mutta salaa sitä tytön kanssa kyllä ihailtiin... ;)

Nasu

Kommentit (6)

Itse tein muutama vuosi sitten tytolle linnakakun ja se on tosiaan aika helppo. Itsekin koristelin kermalla, koska sita on mielestani helpompi levittaa. Vinkkina voisin sanoa, etta tornit kannattaa tehda ehka kaupan kaaretortuista, koska ne ovat tiiviimpia. Itsetehdyt kaatuvat helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juu, mulla on Bake & Partyn pieni esite ja siinä on kuva niiden linnakakusta ja sen mukaan piirsin hahmotelman leivinpaperille ja kahteen kääretorttupohjaan tein sitten kakun. Kakkuhan olisi vielä helpompi toteuttaa jos olisi se linnavuoka mistä leipuriäitikin puhui, koska kun sillä vuoalla tekee sen kakkupohjan, piirtyy ne kaikki tornien yms piirteetkin siihen pohjaan ja on helppo pursotella ääriviivat esiin eikä tarvitse itse piirellä. Mun mielestä ne on vaan aika kalliita ne valmiit vuoat, joten en ole raaskinnut ostaa sellaista. ;o)

Mutta tosiaan, jos epäilee omia piirtämistaitojaan nuo valmiit muotovuoat ovat loistava keksintö! =)

sen tekeminen oli ihan oikeasti helppoa! Näyttää ehkä monimutkaiselta ja vaikealta, mutta helppoa on uskokaa pois! Se linnakakku oli mun ihan oma ensimmäinen pursotuskakku!!! =) Rohkeasti vaan kokeilemaan, en mäkään ollut aikaisemmin tehnyt sellaista... =)

Jos haluat tehdä pystysuuntaisen linnakakun, mä tekisin niin että leipoisin pari kääretorttupohjaa ja kulmiin tornit jäätelövohveleista , keskelle tekisin hieman suuremman tornin kääretortusta ja katto siihen vaahtokarkkitaikinasta (alle tulevan " tyhjän tilan" täyttäisin kermalla).( niitä vohveleita voisi varmasti ostaa esim jostain jäätelökioskista jos ei kaupasta löydy, paras olisi jos löytyisi sellaisia tasapohjaisia vohveleita torneiksi ja niiden päälle kääntäisin sitten vielä sellaisen teräväpohjaisen tötterön väärinpain. Sulatetulla suklaalla, sokeritahnalla tai kermavaahdolla voisi kiinnittää toisiinsa ja koristella kuorruttamalla ensin kermavaahdolla ja koristella karkeilla tms. Toinen vaihtoehto olisi kuorruttaa ne torneihin tulevat tötteröt esim mansikkatomusokerikuorrutteella vaaleanpunaisiksi ja laitta esim nonparelleilla kiertämään kaunis reunus.

Vaahtokarkkitaikinasta voisi tehdä ikkunat ja ovet linnaan. Vaahtokarkkitaikina on siinä mielessä helpompi käsitellä kuin marsipaani että se ei murru niin helposti kuin marsipaani ja kestää enemmän " vääntöä" koska on ominaisuuksiltaan enemmän kumimaisempi ja kovempi....apua, ideoita olis vaik kuin monta ja ajatukset pomppii ideasta toiseen...saitkohan mitään selkoa sepustuksistani??? ;o)

Kysy ihan rohkeasti siellä blogissani multa jotain jos jokin asia mietityttää, yritän auttaa jos vaan osaan! sieltä mut tavoittaa kaikkein helpoimmin! =))

Hieno linna-kakku elokuunvauva! Näytti tosi samalta kuin se Bake and Partyn vuoalla tehty! Oliko sulla sitä vuokaa? Vai " piirsitkö" sitä mukaillen? Itsekin olen tehnyt sekä niiden vuoilla, että sitten itse " piirrellen" ja täyttö aina pursottaen, hienoja tulee! :)

Mutta Nasu, siis noita vuokia saa valmiinakin, jos ei luota omiin piirrustustaitoihin! :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat