Seuraa 

Eli minä sain varmuuden vuoksi eilen äitipolilla käydessäni Flagyl comp- kuurin vähintään seitsemän päivän ajan käytettäväksi.

Lääkäri otti jollain liuskalla näytteen alapäästä ja sanoi sen olevan niin neutraali, että määrää ph:ta muuttavan lääkityksen. Emättimessähän on kaiketi hapanta normaalisti. Mitään vaivoja minulla ei ole, joten tuo kuuri siis mittauksen perusteella. Onko kenellekään määrätty kyseistä lääkettä, vaikka ei olisi ollut itsellä mitään vaivoja? Minulla edellinen raskaus päättyi pienen keskosen syntymään, niin siksi kait haluavat pelata varman päälle.

Ei kai tästä lääkityksestä ole haittaa raskauden kululle?

Nyt rv 25+4

Kommentit (6)

mutta se selviää kun katsoo vaikka yliopiston apteekin sivuilta.

Ja yleensä antibiootteja määrätessä pitäisi olla niitä clue soluja eli elimistön omia valkosoluja jotka tappelee bakteereja vastaan ja ne haitalliset bakteerit alkaa kasvaa enemmän, kun ph on korkeampi emättimessä. Mutta lääkäri voi siis määrätä tuon varmaan ihan näppituntumallakin tuon tilanteen...Kun määräähän sitä lääkärit hiivalääkityksenkin joskus ihan selvänä tapauksena näppituntumalta.

Pia

Unohdin mainita, että tuo kuurini on paikallishoitona eli emätinpuikkoina, eikä suun kautta otettavana. Lääkäri sanoi, että kaiken varalta hän haluaa minulle tuon kuurin, ilmeisesti siksi, koska edellisessä raskaudessa minulta meni vedet aikaisessa vaiheessa, vaikka tuolloin ei löydetty mitään syytä sille, miksi vedet menivät. Nyt kuitenkin tässä raskaudessa minulla on ollut aiemmin jo kaksi antibioottikuuria suun kautta niukkaan streptokokkikasvuun, kaiken varalta, kuten lääkärit ovat sanoneet. Normaalisti niin niukkaan kasvuun kuuria ei edes määrätä.

Ehkä hän ajatteli, että lääkityksellä saadaan alapään olosuhteet mahdollisimman normaaliksi, eikä niin ollen tulisi ainakaan sen vuoksi ongelmia, tiedä sitten. Lääkäri oli äitipolilla gynekologian ja synnytysten erikoislääkäri, noin viisikymppinen, joten luulisin, että on kokemusta.

Lisävastaukset ja kommentit ovat tervetulleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tämä mun asiani ei nyt varsinaisesti vastaa kysymyksiisi, mutta: Minulla oli rv 12-22 välisenä aikana kolme emätintulehdusta, joissa oli nuo clue-solut " pielessä" . Joka kerta mulle määrättiin Flagyl Comp -kuuri emätinpuikkoina, käytin kuurin ja vika tulehdus tulikin reilu viikko viimeisimmän kuurin päätyttyä. Että eipä lääkkeestä kamalasti mulle apua ollut. Tuo tulehdushan on tosi herkkä uusimaan. Mä aloin olla epätoivoinen mutta tuttu proviisori kehotti käyttämään kuurin Gynophilus-maitohappobakteeri emätinpuikkoja (joita saa ilman reseptiä apteekista).

Minä käytin, ja olen tasan varma, että sen ansiosta olen nyt 10 viikkoa saanut olla tulehduksilta rauhassa. Uskon että se kuuri palautti tuon emättimen bakteeritasapainon, mitä jatkuvat tulehdukset ja antibioottikurit oli heitelleet entisestään.

Ihan vain vinkkinä emätintulehduksista kärsiville; kannattaa ehdottomasti kokeilla ;)

Ph:ta voisi koittaa säätää myös esim. lactal emätingeelin avulla esimerkiksi epäsuotuisaksi hiivalle ja bakteereille ja suotuisammaksi omille hyville maitohappobakteereille joiden tehtävänä on suojella ja ylläpitää sitä hyvää happamuutta. Hassua ettei otettu edes näytettä että onko niitä clue soluja, koska turhien antibioottien syöminen ei kuitenkaan ole välttämättä hyväksi jatkon kannalta, koska sen jälkeen taas uuden tasapainon saavuttaminen voi kestää. Mutta en ole expertti tässä asiassa. Turhien flagyylikuurien syömisestä vaan oli jossain netissä wikipediassa taisi olla sen antibiootin nimen avulla löydettävissä (olikohan se mikonatsoli ja varmaan englanniksi) joku tutkimus (linkki tutkimukseen), joka taas oli havainnut että niitä ei niin kannattaisikaan syödä niin paljon varmuuden vuoksi.

Mutta olen minäkin syönyt flagyl comp kuurin tässä raskaudessa eikä ollut ongelmaa siitä, mutta mulla tämän tasapainon löytyminen kuurien jälkeen pikkasen tökkii.

Pia rv 27+

tai oireita olivat supistukset jotka lyhensivät kohdunkaulaa ja saivat vauvan jo laskeutumaan. Muistaakseni paketissa luki jotain että ei suositella käytettäväksi ensimmäisen 12 viikon aikana, eli ei pitäisi olla tuossa vaiheessa enää mitään haittaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat