Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mitä kaikkia sukupuolitestejä otetaan raskauden alkuvaiheessa, kuppa ja HIV testattiin neuvolakäynnillä ja muistaakseni alkuraskauden tutkimuksessa sairaalassa otettiin myös joitain testejä. Tietäisiköhän joku mitä olivat, unohdin itse jo koska niissä ei silloin ollut mitään...

Ongelma on se, että huomasin alapäässä kaksi pientä näppylää (vähän syylän näköisiä) mistä ei ole mitään oireita ja nyt olen tietenkin ihan paniikissa että onko mulla joku sukupuolitauti. Nämä ei näytä suonikohjuiltakaan, mutta voiko tuollaisia näppyjä tulla ihan vaikka alushousujen hiertämisestä? Apua.

Kommentit (2)

Kyse voi olla esimerkiksi kondyloomasta, joka on vaaraton raskauden kannalta ja muutenkin (ei taideta edes luokitella varsinaisiin sukupuolitauteihin). Se voi aiheuttaa syylän näköisiä näppyjä ainakin ulkosynnyttimien alueella. Kannattaa soittaa aika lääkärille, mutta ainakaan mitään ihan kamalaa ei kannata pelätä :)

Eikö kukaan ole käynyt esim. naistenklinikalla alkuraskauden ultrassa? Siellä ottavat nämä muutamat testit rutiinina, siis haluaisin vaan nyt tietää mitkä ne testit olivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat