Vierailija

siis ystävien tuparit tulossa elokuussa. Silloin nuorin lapsemme on 6kk.. Ei syö pullosta, muuten on jo aloittanut ruuan syömisen ja se uppoaa.. juo lasista vettä. En ole ollut vielä iltaakaan poissa tämän vauvan luota (siis olen käynyt jossain, mutta palannut nukkumaan menoaikaan mennessä imettämään) Mietin vaan milloin uskallan lähteä? Tuparit alkaa jo klo16 ja sinne on tunnin ajomatka. Kai sieltä voi myöhästyä, mutta hirveän aikaisin en haluaisi pois sieltä lähteä koska on ainoat bileet minne tulen mieheni kanssa kahdestaan taas pääsemään.. mitä tekisitte?? mihin aikaan lähtisitte??

Kommentit (15)

Herra isä, siksi sitä tarttee ALOTTAA pienestä ja pikkuhiljaa venyttää aikaa!

Jos alottaa lapsen hoidattamisen aikasemmin ja pienellä ajalla, huomaa kyllä miten homma toimii. Pitää sitä lapsen olla hoitajan kanssa päivälläkin tekemisissä -ja huomaat miten heillä synkkaa.

Itse pidän tarkan jöötin että hoitaja tosiaan tekee asian omasta vapaasta tahdostaan: tarjoan vaihtoehtoa jättää homman sikseen!!

Itse kuvittelen huomaavani milloin joku on aidosti kiinnostunut hoitamaan lastani!

Isäni kanssa (joka ei ole yhtään vaippaa lapsilleen vaihtanut) juuri sanoin että lapsi olisi nyt pois vaipoista jos haluaa hoitaa -ja isäni liikuttui että muistin. Hän kieltäytyi aikanaan kunniasta.

Lapsi on menossa hänelle hoitoon, isän ehdoin. En siis tuuppaa lasta kenellekään! :(

Minusta ei ole homma eikä mikään pyytää lapsetonta kummia vahtimaan lasta! Häneenhän minä luotan niin että hän on lapseni kummi.. Noloa jos lapsella on kaksi kummia joista vaan lapsellista kysytään yöpaikaksi -se määräytyy meillä sen mukaan miten lapsi on ollut hänen kanssa tekemisissä ja viihtyy.

Lapsettoman kanssa lapsi saattaa viihtyä paremmin..!

Mutta jos ei ole hoitajaa, niin maksamalla pienen summan rahaa, saa hoitajan joka on innostunut asiasta.

10

Meillä ei ole edes isovanhemmat ole lasta "vienyt sylistä". Vanhempi lapsistamme oli ekan kerran isovanhemmillaan yökylässä 4,5v. vanhana. Ja silloin oli ihan pakko saada hoitoon, koska pienempi joutui sairaalaan.

Ikinä ei ole kukaan kyllä pyytänyt saada hoitaa lapsiamme.

Mä uskon, että ihminen joka on aina saanut itsestäänselvyytenä lapsensa jonnekin hoitoon pienemmästäkin syystä, ei voi ymmärtää sitä, että toisilla ne lasten hoitajat ovat kiven takana.

Joo, maksullisia hoitajia on tietysti saatavissa. Pienillä rahavaroilla sekään ei ole niin helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos oikeasti haluat lähteä, ja teillä on lapselle hoitopaikka, niin harjoittele vielä pullosta antamista tai pyydä juottaa maito (pumpattu tai korvike) siitä lasista.

Imetätkö vielä öisin?

Meillä on vissiin jotenkin omituiset kummit ja mummot kun lapsia miltei sylistä viedään.

Jos ei lapselle oikeesti suvusta kysymällä löydy hoitajaa niin aina saa hankittua mannerheimiltä hoitajan.

Mutta pointti se että äiti luottaa muihin ihmisiin sen verran että voi mennä hetkeksi.

Jos lähtee muutaman kuukauden ikäsen lapsen äitinä välillä kanpaajalle tai hoitaja kävelyttää lasta ulkona että saa ottaa torkut rauhassa niin helpompaa olisi nyt mennä, ihan oma hauta tommonen!

Onko sinulla lainkaan sosiaalista älykkyyttä?

Oletko koskaan kenties ajatellut sellaista vaihtoehtoa, että joku ei välttämättä haluaisikaan hoitaa lastasi. Vaikkakin se on sinusta niin selvää, että tottakai haluaa.

Sen verran minä olen elämää nähnyt ja ihmisiä oppinut tuntemaan, että ihmiset tekevät asioita jopa velvollisuuden tunteesta. Ja olen oppinut sen, että en voi itsestäänselvyytenä vaatia muiden tekevän palveluksia minulle.

Minä en kysy vauvalleni yöhoitajaa edes kummista, jos hän ei koskaan ole millään tavalla edes osoittanut tai vihjaissut, että haluisi hoitaa lastani.

Pystytkö sinä ymmärtämään sitä, että lapseton kummi, jolla ei ole mitään kokemusta lapsista, saati vauvanhoidosta, kokisi itsensä mahdollisesti ahdistuneeksi jo siitä ajatuksesta että joutuisi vauvanhoitajaksi.

Ja kyllä, minä oletan, että kummit ja mummit ovat kiinnostuneita hoitamaan lasta jos he edes joskus olisivat edes yhdellä lauseella siitä maininneet. Jos eivät, niin eikö se ole aika selvää?

Lapseton kummi varmasti suostuu katsomaan isompaa kummilastaan elokuvien ajan, mutta minusta vauvan yökylään pyytäminen on jo eri juttu.

Pyydätkö lapselle hoitajaksi vaan ihmistä joka synnyttäny? :D

Vai oletakko sää että kiinnostunut on vaan jos itse KYSYY?

Ootko koskaan koittanu kysyä lapsettomalta kummilta haluaako katsoa kummiLASTAAN elokuvan ajan?

Oon itte tarjonnu lasta hoitoon, vieny usein kylään joten asia ei ole iso.

Mutta jokanen kaivaa oman kuoppansa!

Ei meillekään hoitajia alussa "tarjoutunut" se lähtee omasta aloitteesta. Siitä että sanoo että kokeillaan!

Itse olen kolmen lapsen kummi, useimmiten soitajaksi pääsee just jos ITSE kysyy, äitinä koitan avata ovea ja tarjota kummilasta hoidettavaksi. Kato: kaikki ei raaski kysyä vaan odottaa, ja odottaa, ja odottaa.. Ja äkkiä lapsi onkin tosi iso!

10

Meillä on lapset opetettu juomaan taikamukista tai nokkamukista puolivuotiaana.

Yöllä ei rintaa, vaan vettä jos on jano -usein ton ikänen herää muuhunkin kun vaan nälkään..

Itse luottasin että lapsi pärjää sukulaisien kanssa. Siis mummot ja kummit vaan käyttöön. En käsitä miksi sitä omaa äitiyttä tarttee niin pelätä ettei luoteta toisiin, jokseenkin omituista jos ei ole ollenkaan lasta jättäny aika ajoin lasta edes isän seuraan..! :(

Musta parisuhde voisi paljon paremmin jos äidit voisi ihan rennon rantein antaa mummoille ja kummeille lapsia hoitoon. Mitä useammin lapsi heitä tapaa sitä luontevampaa se on!

Mitä isommaksi antaa lapsen kasvaa, ja oleminen on kiinni äidissä niin sitä hankalempaa se on: lapselle, äidille (huomaat jo että haluat mennä mutta et "pysty" sekä hoitajalle.

En käsitä mitä outoa on mennä vanhempana tupareihin!

Pistät ittesi kuntoon, lapselle läheinen ihminen hoitajaksi ja menet. Luota että lapsi pärjää ja pidät hauskaa.

Mitä hankalaa tossa on?

Entäpä jos mummot ja kummit eivät ole käytettävissä? Varsinkin kun kyse on muutaman kuukauden ikäisestä vauvasta. Meidän mummot ja kummit eivät ikäpäivänä ottaisi vauvaa yökylään tai edes muutamaksi tunniksi hoitoon.

Hankalaa on. Usko tai älä.

en siis ole ap..

mutta kyllä minusta ainakin on kivempi pyytää hoitajaa lapselle, jos kummi on joskus edes ehdottanut, että voi kyllä katsoa lasta joskus, jos meillä on menoa... Eli ts. on jotenkin ilmaissut hoitamiseen kiinnostustaan.

Ja en kyllä kovin mielelläni antaisi esim. puolivuotiasta MLL-hoitajalle illaksi/yöhoitoon, mummolle tai muulle läheisemmälle voisin antaakin. Toisaalta meidän lapsi on ollut aina huono nukkumaan ja tällaiset ovat päätyneet siihen, että kun äiti ja isä ovat palanneet juhlista klo 4, on lapsi ollut hereillä mummon kanssa...

Ei se vaan ole kaikille niin helppoa. Toisaalta en jaksa tästä kauheasti valittaakaan. Halusin vain selventää sellaisille, jotka ihmettelee tällaista...

Mulla on 10 kk ikäinen, ja täysin pullovauva. Siitä huolimatta en ole oikein raskinut jättää vieraille hoitoon.

Vaihtoehtoja on: lapsi otetaan mukaan, tai sitten juhliin ei mennä ollenkaan. JOS siis on hankaluuksia hoidon ja etenkin syöttämisen kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat