Vierailija

Sain eilen tiedon lapseni päivähoitopaikasta. Paikka oli jotain aivan muuta kun olin hakenut. Viiden kilometrin päässä kotoa, keskellä vuokrakasaremeja ja hoitolapsista suuri osa selkeästi häiriintyneitä. Voi V*ttu. Arvatkaa valitanko?

Sivut

Kommentit (67)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jaksa vielä pitkiä matkoja/pitkää aikaa kävellä.

Vierailija:

Lainaus:

Pääkaupunkiseudulla moni 3-6- vuotias kulkee rattaitten kanssa että äiti/isä saa ilmaisen matkan.

Vierailija:

Lainaus:

Just tällä viikolla laitoin syksylle hakemuksen. Saa nähdä, mistä meille " tarjotaan" hoitopaikkaa. Onko muuten liki mahdotonta saada Vantaalla perhepäivähoitopaikkaa?

T. Enää Vuosi vantaalaisena, jee!

Espoossa on sitä paitsi aina ollut huonompi päiväkotitilanne kuin Vantaalla. Ja mä olen saanut lapseni just haluamaani päiväkotiin Vantaalla, kun olen ollut ajoissa liikkeellä. Tosin noi uudehkot/laajenevat asuinalueet ovat ehkä joka paikassa ongelma. Palvelut eivät kulje samaan tahtiin kuin asukkaiden määrä lisääntyy.

Suomessa ei ole vastaavaa mahdollisuutta rattaiden säilytykseen bussimatkoilla. Se on hyvin pieni prosentti, joka haalii rattailla ilmaisia matkoja. Useimmilla tarve on ihan todellinen.

En arvannutkaan että loukkaantuisitte noin syvästi. En myöskään arvannut että teistä noin moni pyörii vauva-palstalla.

Harmi, 4, Asola on kyllä liian kaukana.

Itselläni on työpaikka Itä-Vantaalla ja miehellä Espoossa. Päivähoitopaikka ei ole kummankaan työmatkan varrella. Minulle se tietää 10 km ylimääräistä ajamista/ suunta, miehelle 6km. Matkaan käytetty aika on lapseltamme pois.

Asumme rauhallisella alueella,´lapsi on erittäin kiltti ja tottelevainen. En halua että hän joutuu noin nuorena (2v.) jäämään muiden jalkoihin päivähoitopaikassa. Turha tulla väittämään minulle, ettei osalla huono-osaisista perheistä ole suuria ongelmia, jotka sitten heijastuvat lapsen käytöksessä päivähoitopaikassa.

Tähän ketjuun myös ilmoittautua ne henkilöt, jotka harkitsevat palkkaavansa hoitajan kotiin Ylästö-Vantaanlaakso-alueelta.

Onkohan meidän tilanne mahdoton?

Olen hakenut opiskelupaikkaa Helsingin yliopistosta. Olemme mahdollisesti muuttamassa Vantaalle, kunhan miehen asunto saadaan myytyä.

Aion ilman muuta hakea päivähoitopaikkaa yhdelle taaperollemme heti kun asunto on ostettu (paikanhan voi perua jos en pääsekään opiskelemaan), mutta kuinkakohan kaukaa paikka irtoaa... Autoakaan ei ole :( Eikä minulla edes korttia!

Kylllä Ylästössä ja Kartanonkoskella on huono tilanne päivähoitopaikkojen suhteen. Mielestäni virikelasten paikka ei ole ollenkaan näissä päiväkodeissa, vaan heidän hoitopaikkansa voisi olla kauempana. Ylästössä ja Kartanonkoskella asuvat tienaavat paljon enemmän keskimäärin kuin muut Vantaalaiset. Eli maksavat myös enemmän veroja.

Mielestäni niillä 18 500E, joita perheemme maksaa pelkästään kunnallisveroja, pitäisi irrota päivähoitopaikka ihan sieltä mistä haluamme. Jos kaikki hyväosaiset muuttaisivat pois Vantaalta (mikä näköjään kaupungin päättäjien tavoitteena onkin), niin Vantaa muuttuisi yhdeksi isoksi slummiksi. Ketä se sitten palvelisi?

Eilen soitin, mutta vielä ei tienny varmaksi kun päätös tehdään vasta 23. päivä tätä kuuta. Mutta sanoi se täti siellä että todennäköisesti KOIVUKYLÄÄN!!! Ja ei todellakaan haettu paikkaa koivukylästä. Enkä edes pääse lasta sinne viemään, kun ei ole ajokorttia ja se kuitenkin on monen kilometrin päässä. Nyt on armoton puhelinrumba käynnissä ja yritetään saada paikka jostain lähempää. En vaan tiiä vaikuttaako asiaan...

Just tällä viikolla laitoin syksylle hakemuksen. Saa nähdä, mistä meille " tarjotaan" hoitopaikkaa. Onko muuten liki mahdotonta saada Vantaalla perhepäivähoitopaikkaa?

T. Enää Vuosi vantaalaisena, jee!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat