Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen tosi huolestunut meidän 4-vuotiaasta ja haluaisin saada hänelle jonkinlaista terapiaa. Lapsi on mielestäni niin selvästi muuttunut viimeisen vuoden aikana (raskas vuosi) mutta neuvolalääkärin mielestä kyseessä on ihan normaali uhmaikä. Mun mielestä lapsi kuitenkin on aikaisempaan verrattuna huonotuulisempi, pelokkaampi, väsyneempi, kietäytyy syömästä, sanoo usein ettei osaa mitään ja niin edelleen.

Mistä siis saisin lähetteen terapiaan jos neuvolalääkäri ei sitä tee? Neuvolalääkäri on myös meidän oman alueen tk-lääkäri, ei siis auta kysyä sitä kauttakaan.

Kommentit (10)

Ei kyllä mitenkään erikoisilta noi oireet kuulostanu? Tietenkin sinä näet sen muutoksen, mutta itse koen niin, että reagoiva lapsi voi hyvin. Se reagointihan on asian käsittelyä.

niin lapsesi voi ihan hyvin olla masentunut... Ja olet kyllä ihan aiheesta huolissasi. Oletko kokeillut ottaa yhteyttä suoraan mielenterveystoimistoon tai vastaavaan? Jos sieltä saisi vinkkiä miten asian kanssa voisi edetä...

Hommaat tietoa lasten masennuksesta ja kerrot oman lapsesi oireet sille lääkärille... Kerrot, ettei lapsesi pääse surusta ylitse ja sinun keinosi ovat lopussa ja pyydä apua.. Luulisi sen lääkärin heltyvän kun sanot tuohon tyyliin ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

lapsi on myös aiempaa aggressiivisempi ja surullisempi, ja usein sanoo ettei hänestä tykätä. Takana on siis todella raskas vuosi lapselle (en sen kummemmin viitsi eritellä, mutta asioita joita useimmat tän ikäiset ei joudu käsittelemään)

Perheneuvola on täällä sama kuin neuvola yleensäkin... Tai siis sieltä kautta hoituu kaikki nuo asiat, myös perheneuvola, ja lähetteen sinne tarvii.

Minä aikoinaan soitin suoraan sinne ja pyysin apua lapselleni joka reagoi voimakkaasti isänsä kuolemaan. Saatiin kyllä sieltä silloin hyvin apua ja tukea. Poika kävi siellä myös terapiassa. Jos sinusta tuntuu siltä ettet itse enää selviä, älä lannistu vaan hae lapsellesi apua jostakin. voi olla että ei tavallinen yleislääkäri ymmärrä kovin hyvin lasten psyykkistä puolta.

Minusta kannattaa ehdottomasti hakea lapselle apua.

Diagnoosia ei anneta, jos ei ole aihetta.

Teillä on aika pökiö neuvolalääkäri. Kannattaisiko pyytää aika toiselle tk-lekurille, jos et halua yksityislääkärille mennä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat