Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

on varaa tietokoneeseen ja nettiin, maksaahan se nettiyhteyskin.

tuli vaan mieleen tuosta ketjusta jossa joku kyseli päivän syömisiä ja joku jolla " ei ole rahaa ruokaan" syö vaan korppuja, puuroo, pastaa... ihmettelen...

kyl meil ainakin ruoka on pääasia kodin lisäksi.

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuulemma toimeentulotukeenkin pitäisi saada nettilisä.

Meillä ei lueta lehtiä. Enemmän ihmettelen ihmisiä jotka voivat elää älyllisessä tyhjiössä ilman nettiä. Minä tulisin hulluksi jos en voisi lukea päivän uutisia, käydä yliopistolla, eduskunnassa tai vaikka pankissa silloin kun huvittaa.

Vierailija:

Lainaus:

on varaa tietokoneeseen ja nettiin, maksaahan se nettiyhteyskin.

tuli vaan mieleen tuosta ketjusta jossa joku kyseli päivän syömisiä ja joku jolla " ei ole rahaa ruokaan" syö vaan korppuja, puuroo, pastaa... ihmettelen...

kyl meil ainakin ruoka on pääasia kodin lisäksi.

puhelut olisivat kevyesti varmaankin 150 ¿ luokkaan jos joka minuutista pitäis maksaa.

Kone maksoi " uutena" 259 ¿ (kasattu itse). Ja se oli pitkään tingitty ostos. Et nopeasti omansa saa tästä nopeasti. Lisäksi vielä verkkopalvelu ilmainen laskunmaksussa.

Tämä on siis rahojen pienennys juttu

Netti sitäpaitsi säästää myös monessa asiassa. ei esimerkiksi tarvitse soittaa kaikkia asioita, kun voi hoitaa ne netin kautta. Jo laskujenmksu on tosi kallista, jos se tekee perinteisellä menetelmällä. Myös ystävien kanssa voi olla yhteydessä netin välityksellä, säästyy puhelinlaskuissa.

Joo, netti ja tietokone ovat pakollisia opiskeluni kannalta, ellen halua viettää yli kahtatoista tuntia yliopistolla joka päivä. Auton omistan puoliksi, ja nyt oli mun vuoro maksaa siitä aiheutuvat kulut. Sekin valitettavasti on olosuhteiden vuoksi pakollinen kapistus. Sitten lisäksi tulee puhelinlasku (joka tosin on vain 10 e/kk).

Opintotukea en saa eli ainoat tuloni tulevat satunnaisista työkeikoista. Näistä maksetaan palkka miten sattuu, joten välillä käy näin, ettei ole pitkään aikaan rahaa tiedossa.

Minulla on mies ja vanhemmat, joilta voisin pyytää rahaa, mutta olen katsos niin ylpeä, etten halua pyydettyä. Varsinkaan kun ei minulla ole mikään todellinen hätä. Lapsia ei siis ole.

Myönnän, että se edellinen juttu menikin aivan kehuskeluksi siitä, miten vähällä voi pärjätä. Onko vielä jotain? En ole oikeasikaan mikään kulinaristi.

saa euroakaan myydessään, on asiantuntijan mukaan jo pelkkää ongelmajätettä....

Meillä ei ole muuta yhteyttä ulkomaailmaan: ei lankapuhelinta eikä kännykköitä, mutta on internet-yhteys kaapelin kautta. Ei maksa paljon kuukaudessa vaikka olisi koko ajan netissä. Yhteys kavereihin jne pidetään tämän kautta.

Rahaa muuten välillä on niukasti kun ollaan opiskelijoita ja lapsia jo kaksi...Ruuassakin on pakko säästää. Meillä ei ole esim televisiota ollenkaan, ei tarvitse maksaa lupaa. Ollaan kumminkin rehellisiä luonteeltamme, jos ostettaisiin telkkari, niin maksettaisiin lupakin....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat