Vierailija

kuinka moni lukenut kyseisen kirjan? Mitä mieltä; onko vaan kyynistyneen opettajan vittuuntunutta vuodatusta vai kertooko se tosiaan meidän ihanista teineistämme ja normaalista koulumaailmasta?

Kommentit (11)

mutta olen vieraillut työni takia useammassa helsinkiläisessä yläkoulussa ja meininki on ollut hurjaa. Kiroilua, huutamista, sylkemistä... Its en varmaan pystyisi käymään koulua moisissa olosuhteissa, säälin paitsi opettajia myös hiljaisia oppilaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen myös itse opettanut yläkoulussa useamman vuoden.

En pitänyt kirjasta, mutta se ei tarkoita, etteikö se kuvaisi ihan realistisesti koulumaailmaa nykypäivänä. Lähinnä en pitänyt kirjoittajan näkökulmasta elämään. Olen itse ihmisläheisempi ja ymmärtäväisempi, jos näin saan sanoa, ja kykenen luomaan kontaktin myös nykynuoreen. Eivät oppilaat ole tuollaisia kaikille opettajille, raadollista kyllä. Kunnioitus kuuluisi kaikille, mutta nykymaailmassa se on "ansaittava", mikä on hiukka ahdistavakin ajatus, kun kääntöpuolena on täydellinen käytöstapain alennustila ja epäkunnioitus niitä kohtaan, jotka eivät jostain syystä arvoa saa.

vain nimet on muutettu. Se on kirjoitettu ajalta, jolloin minä kävin kyseistä koulua. Tunnistan monia oppilaita vaikka nimet on muutettu. Se vaan oli karua todellisuutta siinä koulussa...

mutta se, mitä sisällöstä tiedän, ei vastaa kokemuksiani koulumaailmasta yläkoulussa.

Mutta käsittääkseni kirjaan onkin koottu hulluimmat sattumukset koko opettajan työuralta, ja työkavereidenkin, ja sitten mahdutettu lyhyeen aikaan.

Saadaan raflaava ja hauska kirja, mutta vähän kärjistynyt käsitys oppilaista.

98% yläkoululaisista on ihan asiallisesti käyttäytyviä mukavia lapsia. Ja niiden muutaman hankalan kanssa sitten voi tulla yhteenottojakin.

en kylläkään ole aivan koko kirjaa lukenut, otteita kylläkin. Voin valitettavasti allekirjoittaa kirjan vuodatukset ja todistaa teinien olevan sitä mitä kirja antaa ymmärtää.

Ja useiden työkavereiden, siis opettajien, tiedän kokevan, että rankka työ vaatii rankat huvit... Itse ainakin vielä nautin työstäni ja nautin murkkujen kanssa kinaamisesta.

Hurjan hauskasti kirjoitettu kirja, kertoo, että opettajatkin ovat vain ihan tavallisia ihmisiä. Kertoo myös paikoitellen siitä, kuinka hölmöjä me vanhemmat olemme.

mutta kouluajoilta tiedän, että joku reksi voi ihan hyvin olla homo ja opettajat hulluja (opettajissa monta kertaa esim. miehiä, jotka kuolaavat teinityttöjä ja hyväksikäyttötapauksetkaan eivät ole utopiaa) Lisäksi opettajat tuntuvat usein olevan jonkinlaisia kaikkitietäviä narsisteja, jotka tykkäävät kiusata ja nolata oppilaitaan.

Enkä itsekään ole viel iällä pilattu, ei ole kauaa omasta teini-iästä siis, joten voin kertoa et kirja todellaki kertoo meidän ihanista teineistämme... ja ope raukat on vaan ihmisiä, ei teräsmiehiä eikä supernaisia.... Tosi hyvä kirja ja mukava lukea, lennokkaasti kirjoitettu :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat