Vierailija

Pitääkö lisäksi antaa maitoa - voiko tulla jano, jos velliä vain iltaruuaksi?

Velli korvaa korviketta ja korviketta on annettu iltatankkaukseen, kun ei oma maito siihen ikinä riittänyt. Eli siis nyt pelkkää velliä(kö)?

Kommentit (34)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos käykin niin, että vauva sattuu olemaan allerginen perunalle tai porkkanalle, niin teille voi tulla rankka yö.

Itse " laimentaisin" velliä korvikkeella ja vähitellen lisäisin vellin määrää, kun vauva on tottunut siihen.

Kysymykseni oli ihan vilpitön, kun niin usein kuulee ihmisten sanovan, ettei maito riittänyt enkä ole koskaan kehdannut IRL kysyä, mistä sen sitten oikein tietää, kun olen pelännyt loukkaavani. En siis tarkoittanut kyseenalaistaa näkemystäsi, kunhan olin utelias. Mutta en tosiaan niin utelias, että haluaisin asiasta kanssasi henk. koht. keskustella. Sori jos osuin arkaan paikkaan.

t. 9

Minulla on monta tuttua ja hyvääkin ystävää, joilla imetys lopahtanut 2-3 kk kieppeillä kun maito ei ole riittänyt. Suurin osa on asiasta kertoessaan ilmaissut olevansa pettynyt, jopa masentunut. Koska he tietävät, että minä imetin esikoista yli vuoden, en ole siinä tilanteessa kehdannut kysyä asiasta sen enempää, vaan ainoastaan pyrkinyt lohduttamaan, että varmasti toinen on tehnyt parhaansa ja pääasia on, ettei vauvan anneta nähdä nälkää. Kuvittelisin, että jos on vilpittömästi tosi pettynyt oman imetyksensä kestoon, kokee tehneensä kaikkensa ja kuitenkin pystyy asiasta avautumaan sellaiselle, jolla imetys onnistui paremmin, ei todellakaan kaipaa kyselyjä tyyliin " mitäköhän teit väärin" - olen pelännyt etten osaisi asettaa sanojani/äänenpainojani oikein vaan vaikuttaisin nimenomaan siltä, että yrittäisin päteä. Siksi olen ollut hiljaa.

Alkuperäiseen kysymykseesi toteaisin, että vellissä on varmasti nestettä lähes saman verran kuin korvikkeessa eli tuota janoasiaa ei varmaan tarvitse murehtia.

Kivoja hetkiä pikkuisesi kanssa!

t. 9

Vierailija:

Lainaus:

Eroaa korvikkeesta tasan vain " mausteidensa" ansiosta. Jos siis kyseessä valmisvelli, kuten oletan. Molemmissa selvästi vähemmän rasvaa ja kaloreita kuin äidinmaidossa.

Mistä te muuten aina päättelette, ettei maito riitä (iltaisin)? Kiinnostaisi tietää. Meillä illat ollut aina yhtä tuntikausia kestävää tissittelyä ja päivisinkin syöty 1-2 h välein, muttei ole käynyt mielessäkään, ettei maito riittäisi..

Täysimettäjät ihmettelevät sitä aina, eikä kukaan siihen usko, joten tulkitsin viestisi myöskin pätemiseksi. Pahoitteluni siitä, olen törmännyt vastaavaan lukiessani satoja täysimettäjien tarinoita.

Se ei vaan kuulu tähän keskusteluun, joten mielelläni ihan privasti voin kommentoida.

Miksi olet pelännyt loukkaavasi, jos et näe kysymyksessä mitään pahaa?

ap

Vierailija:

Lainaus:

Kysymykseni oli ihan vilpitön, kun niin usein kuulee ihmisten sanovan, ettei maito riittänyt enkä ole koskaan kehdannut IRL kysyä, mistä sen sitten oikein tietää, kun olen pelännyt loukkaavani. En siis tarkoittanut kyseenalaistaa näkemystäsi, kunhan olin utelias. Mutta en tosiaan niin utelias, että haluaisin asiasta kanssasi henk. koht. keskustella. Sori jos osuin arkaan paikkaan.

t. 9

Toivottavasti teillä meni yö hyvin. Jos olisin ehtinyt niin olisin eilen ehdottanut että aloita vellikokeilut aamulla. Siltä varalta että pienellä menee masu sekaisin niin on helpompi sairastaa päivällä kuin yöllä.

(Meillä aloitettiin maissivellillä 3kk iässä)

; )

' minä imetin esikoistani yli vuoden' ... Heitä todennäköisesti ei kiinnosta paskaakaan sinun illuusiosi täydellisestä äitiydestäsi, todennäköisesti ovat opettaneet lapsilleen taitoja, joita tarvitaan nykymaailmassa pärjäämisessä eikä kivikaudella.

Vierailija:

Lainaus:

Minulla on monta tuttua ja hyvääkin ystävää, joilla imetys lopahtanut 2-3 kk kieppeillä kun maito ei ole riittänyt. Suurin osa on asiasta kertoessaan ilmaissut olevansa pettynyt, jopa masentunut. Koska he tietävät, että minä imetin esikoista yli vuoden, en ole siinä tilanteessa kehdannut kysyä asiasta sen enempää, vaan ainoastaan pyrkinyt lohduttamaan, että varmasti toinen on tehnyt parhaansa ja pääasia on, ettei vauvan anneta nähdä nälkää. Kuvittelisin, että jos on vilpittömästi tosi pettynyt oman imetyksensä kestoon, kokee tehneensä kaikkensa ja kuitenkin pystyy asiasta avautumaan sellaiselle, jolla imetys onnistui paremmin, ei todellakaan kaipaa kyselyjä tyyliin " mitäköhän teit väärin" - olen pelännyt etten osaisi asettaa sanojani/äänenpainojani oikein vaan vaikuttaisin nimenomaan siltä, että yrittäisin päteä. Siksi olen ollut hiljaa.

Alkuperäiseen kysymykseesi toteaisin, että vellissä on varmasti nestettä lähes saman verran kuin korvikkeessa eli tuota janoasiaa ei varmaan tarvitse murehtia.

Kivoja hetkiä pikkuisesi kanssa!

t. 9

lukenut kaikkea käsillä olevaa materiaalia, kysynyt neuvoa imetystukiryhmistä. Mutta KIITOS KYSYMÄSTÄ. Josko joku nyt vastaisi aiheeseen.

ap

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

korviketta on annettu iltatankkaukseen, kun ei oma maito siihen ikinä riittänyt

Eroaa korvikkeesta tasan vain " mausteidensa" ansiosta. Jos siis kyseessä valmisvelli, kuten oletan. Molemmissa selvästi vähemmän rasvaa ja kaloreita kuin äidinmaidossa.

Mistä te muuten aina päättelette, ettei maito riitä (iltaisin)? Kiinnostaisi tietää. Meillä illat ollut aina yhtä tuntikausia kestävää tissittelyä ja päivisinkin syöty 1-2 h välein, muttei ole käynyt mielessäkään, ettei maito riittäisi..

Mutta tuota ap:n lestadiolaisuus-vertausta en ymmärtänyt.

Eikä ap ole kertonut lapsensa ikää? Jos on tähän asti saanut vain korviketta (kun ei oma maito riittänyt... selityksiä kyllä riittää...) niin vauva on ilmeisesti sen verran pieni, ettei ap tiedä, että nykysuosituksen mukaan maidosta siirrytään kiinteisiin=soseisiin. Noita kauppojen litkuvellejä ei tarvitse ollenkaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat