Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Jonkunhan nekin työt on tehtävä, toivon todella että hoitajien palkkoja nostetaan reilusti, tai kohta loppuu hoitajat tästä maasta!

Hoitajat valittaa valtavaa töiden määrää ja uupumista, tuskin pelkkä palkkojen korotus siihen uupumiseen auttaa eikä työt siitä vähene.

Ehkä tarttis tehdä jotain muuta kuin nostaa palkkoja.

olen hoitovapaalla ja käyn välillä tekemässä keikkaa läheisessä dementiakodissa. eipä se työ siellä paljoakaan eroa siitä mitä kotona teen: aamupesut ja vaipanvaihto, pue vaatteet, syötä puuroa, vie päiväunille jne.

dementikot voivat kyllä joskus olla härskejä ja puhua todella rivoja mutta silloin hoitajan täytyy ymmärtää että kyse on sairaudesta joka ilmiön aiheuttaa. olen itsekin ollut huora vaikka kuinka monesti mutta ei siitä auta loukkaantua kuitenkaan.

enkä voi sanoa vanhustenhoidon ihan hirveästi poikkeavan lastenhoidosta! Se on ihan samaa " kuolaa ja paskaa" , kuten edellä joku taisi kirjoittaa. Ihan mukavaa hommaa siis, kun oikein asennoituu :) Ihmisiähän me kaikki ollaan, kehdosta hautaan.

Ei todellakaan teksisi mieli pyyhkiä kuolaa ja paskaa.

Omia vanhempiani kyllä pystyn sitten hoitamaan jos tarvitsee.

Mutta vieraiden kääkköjen kusia ja paskoja pyyhkimään. Ei kiitos.

ja tosiaan, vanhukset eivät ole aina niin leppoisia ja mukavia.

Vanhat äijät puhuvat rivoja ja ehdottelevat kaikenlaista, naiset valittavat ihan kaikesta, vaikka kuinka yrittäisi tehdä mieliksi, aina on jokin huonosti ja väärin.

Kun ihminen tulee vanhaksi lähes kaikillle tapahtuu niin, että oman luonteen huonot puolet korostuu... Ollaan todella itsekeskeisiä, itsekkäitä, oman edun tavoittelijoita, valittajia, ja aina tyytymättömiä.

Eräskin mummo ääneen kiitteli, että ihanaa kun huonekaveri kuoli (vanhuuteen), nyt saan tämän huoneen ihan omaan käyttöön... Kamalaa olla iloinen toisen juolemasta, olivat olleet vuosia toistensa kämppiksinä.

Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että ainoa huono puoli vanhustenhoidossa on työn fyysinen rasittavuus. Sen vuoksi palkka saisi olla parempi. Tällä hetkellä tuntuu, että saman palkan saa helpommalla jollain muulla sektorilla.

Paskaa saa kyllä siivota ja irstailua kuunnella lähestulkoon missä vain, jopa erikoissairaanhoidon puolella.

-sh-

vanhukset ovat todella rivoja, ainakin vanhat äijät!!!

Ehdottelee kaikennäköistä yms....HYI!!! Mä en kyl pystyis tota hommaa tekemään. Omia vanhempia pystyisin kyllä sillee hoitamaan, mutta en vieraita...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat