Vierailija

Mietin tässä, että olenkohan liian paljon lapseni kanssa. Olen hänen kanssaan varmaankin joka minuutti, kun hän on hereillä. Tarvisikohan lapsi jo ns. omaa aikaakin tutustua leluihin. Tai pärjäisikö hän jo ihan itsekseenkin välillä leikkimatolla tms... vauva noin 3.5 kk.

Esikoinen kun on, niin tulee heti syyllinen olo, jos jätän hänet hetkeksikään yksin.

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tekstisi vaikutti vaan siltä, että mielestäsi viisi minuuttiakin yksin oli kamalaa. Mietin, että onko se sitten kamalaa, en tarkoittanut mitenkään arvostella, mietin vaan, että voiko vauva olla yksin kauemmin, jos viihtyy.

on nuorimmainen usein yksinään jossain sivummalla pitkiäkin aikoja ja vasta kun alkaa äännellä kiukkuisemmin haetaan muiden joukkoon. Mitä enemmän lapsia, sitä vähemmän äidillä on aikaa ja mahdollisuuksia olla koko ajan läsnä.

JOskus itkee heti kun lasken hänet lattialle ja joutuu siinä sitten itkeskelemään muutaman minuutin ennen kuin mulla on aikaa ottaa hänet syliin. Näin pienelle vauvalle se voi silti tuntua ikuisuudelta tuo muutama minuuttikin. Sitten vähän isompana ei haittaakaan vaikka on yksikseen vähän pidempään.

t. se johon tekstiin viittasit.

Annoin hänen olla sängyssään, lattialla, sitterissä milloin missäkin josta näki mitä muut puuhaavat ympärillä. Joskus torkahtikin siihen itsekseen. Vieläkin on hyvin yksinään viihtyvä lapsi, tosin kavereitakin on jo paljon. Ja neuvolassa ja päiväkodissa on tullut aina hyvää palaitetta, että osaa leikkiä hyvin, hyvä mielikuvitus, hyvä sanavarasto, sosiaalinen, ottaa toiset huomioon... joten jos lapsi viihtyy, niin miksi siihen pitäisi tuppautua ??

Meillä kaksi lasta, nyt molemmat nukkuvat. Kuopus 3kk joutuu usein viihtymään itsekseen, kun esikoinen vie huomion. Kyllä vauva sitten ilmoittaa, kun pitkästyy/väsyy/on nälkä.

Tutkia ympäristöään, katsella, ihmetellä ja oppia.

Vanhempien läheisyys on toki yhtä tärkeää, mutta ei vauvan kanssa tarvitse/kannata joka minuutti leikkiä/viihdyttää :0).

Kuulostat hellältä ja rakastavalta äidiltä :0).

Vierailija:

Lainaus:

ja välillä jätän ihan kylmästi yksin sänkyynsä tai sohvalle tai lattialle. Siellä makoilee sitten kunnes minulla on taas aikaa hänelle tai kunnes hän huutaa niin että menen pakostakin noutamaan häntä... Yleensä ei ole tyytyväinen kovin kauaa, ehkä max 5 minuuttia.

Syy miksi joudun välillä jättämään hänet on se, että minulla on kaksi vanhempaakin lasta ja tietysti puuhailen heidänkin kanssaan välillä ja joudun jättämään vauvan " vahtimatta" .

Ei tuosta minusta vauvalle mitään haittaa ole. Yleensä huutelen sitten välillä hänelle että tuun kohta ja ei hätää...

ja välillä jätän ihan kylmästi yksin sänkyynsä tai sohvalle tai lattialle. Siellä makoilee sitten kunnes minulla on taas aikaa hänelle tai kunnes hän huutaa niin että menen pakostakin noutamaan häntä... Yleensä ei ole tyytyväinen kovin kauaa, ehkä max 5 minuuttia.

Syy miksi joudun välillä jättämään hänet on se, että minulla on kaksi vanhempaakin lasta ja tietysti puuhailen heidänkin kanssaan välillä ja joudun jättämään vauvan " vahtimatta" .

Ei tuosta minusta vauvalle mitään haittaa ole. Yleensä huutelen sitten välillä hänelle että tuun kohta ja ei hätää...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat