Seuraa 

Sivut

Kommentit (42)

Täällä nukuttu yö suhteellisen hyvin. Vessareissut aina katkaiseen mutta siihenkin alkaa pikkuhiljaa tottumaan. Aamulla on otettu jo pissanäyteputkilot ja nyt niitä pitäisi lähteä viemään kohti labraa.

Mahassa on pari edellistä päivää jyllätty ihan urakalla. Enpä tosiaan tiedä mitä siellä touhutaan, mutta koko mahan muoto vaan muuttuu. No josko sitä on ruvettu vaikka siivoilemaan...Vaikka eipä sitä vielä ole kiire ulos.

Ilma näyttää kyllä tosi hyvältä. Josko tänään ottaisi vähän rauhallisemmin ja nauttisi ilmasta takapihalla kirjan kanssa. Eihän sitä tiedä vaikka aurinkokin tartuttaisi väriään.

Tsempit flunssaisille. Tiedän tunteen kun juuri olin kaksiviikkoa kipeänä ja tuntui ettei mikään auta. Suppareita lähettelen myös niitä kaipaaville ja taitaakin moni ottaa ilolla vastaan!=D Tää lähtis nyt käymään siellä labrassa, jos sais vaik jätskin paluumatkalla!!!

Dolosa ja muksiva sintti 36+6

Kiitos My_selene onnitteluista!

Tosiaan viime viikon tiistaina syntyi meidän perätilatyttönen sektiolla. Kaikki meni ihan hyvin mutta pikkuinen joutui käväisemään valvontaosastolla kun oli hörppäissyt suuren määrän lapsivettä keuhkoihin. Loppu hyvin kaikki hyvin ja pikkuinen täysin teve ja terhakka tyttö.

Leikkaus meni ihan ok. ja kotiin päästiin viime lauantaina. Nyt sitten harjoitellaan tätä yhteiseloa ja tutustutaan toisiimme. Itsellä vielä pää aika pyörryksissä ja välillä oikein täytyy pysähtyä miettimään, miten sitä on saanutkin jotain noin mahtavaa aikaiseksi!

Onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneelle ja paljon tsemppiä niille joilla vauvanhakureissu vielä edessä!

Emmi ja prinsessa 9 vrk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olinki jo miettiny minne Soile oli mahtanut kadota, mutta löytyhän se sieltä! Voi sitsi kun itekin pääsis hakemaan tän mahan jo eri paketissa kotiin...Tänään miehen kanssa oltiin shoppailemassa hälle kesävaatteita ja muuta mukavaa. Tosi styleja juttuja löyty, mut itselle ei voi kun haaveilla. En edes käyny " omalla osastolla" ,yhden käsilaukun nappasin kesäksi. JOs elokuussa mahtus johonkin ALE-rekistä nyhdettyyn kaapuun...

Tänään oli neuvola mullakin, ja painoa oli taas tullu 1kg/vko. Viimeks oli ton laskenu, eli taas ollaan siinä tilanteessa et paino on noussu 18kg. RR 125/85 ja kaikki ok. Opiskelija ei meinannu löytää beibin sydänääniä, mut tiesin ite ettei siellä mitään ongelmaa ole kun meuhkaa niin kamalasti! SF 33 ja rv oli siis 38+3

Mulla on myös noita harkkasuppareita aivan sairaat määrät. Vatsaa kiristää ja enimmäkseen on joku kestokiristys päällä...

Ihana päivä ollut, täytyy näistä nyt edes yrittää nauttia.

Pikkumiina

... nyt ne sit alkoi - supistukset. Vähän yli kaksi aamuyöllä tuli ensimmäinen kivulias ja siitä lähtien niitä on tullut noin 10-20 minuutin välein, enimmäkseen siinä 10min välein. Välillä ovat olleet vähemmän kivuliaita ja välillä aika iljettäviä.

Vauva tykkää kovasti jumpata supistusten välillä.

Hivenen väsyttää kun en ole nukkunut kello kahden jälkeen kuin hetkittäin... nyt sit pitäis odotella, että olo käy näiden kanssa sietämättömäksi, jotta vois lähteä äippäpolille hakemaan oman kullannupun kotia :D

Iluvatar-76 RV 40+6

väliaikatietoa: Eilen neuvolassa todettiin raskausmyrkytys alkaneeksi ja lähetettiin sairaalaan synnytyksen käynnistykseen. Mies täällä odottelee että päästäisiin tositoimiin.

Onnea kaikille, jotka vaavejaan lähtevät hakemaan!

Itse kävin tänään neuvolassa ja kaikki on ihan hyvin. Ei tässä auta kuin odotella.

rv 38+0

pissa puhdas

rr: 120/80

paino: 700g viikossa (yht. 13,3 kg)

vauvan sykkeet 140 molemmin puolin

SF-mitta: 35 cm

vauvan pää kai aika tiukasti kiinni...kai (hieman vaikeaselkoinen tuo täti joskus...laskeutumisestakaan en sitten tiedä)

Eipä sillä reissulla sitten ihmeempiä, viikon päästä uusi aika, toivottavasti ei tarvisi mennä.

Kävelin neuvolaan ja sen jälkeen menin vielä hetkeksi kaupungille taapertamaan. Muutama tunti ainakin kului taas tästä päivästä. Ohjelmaa pitäisi kehittää, etteivät päivät tuntuisi niin tylsiltä. Onneksi mies tulee kohta kotiin ja illalla käydään tutulla poikkeamassa.

Yö meni aika hyvin, vaikka vessassa piti ravata ja menkkamaista jomottelua oli aina kun hereillä olin. Onko sillä sitten mitään vaikutusta minnekään suuntaan...ei varmaan.

Onneksi on sentään kaunis ja lämmin sää, ettei ihan kurjalta tunnu. Odottelua ja odottelua, kai tämä on " välttämätön" vaihe raskaudessa, tekee hieman valmiimmaksi tulevaan?

auringo + pampero 38+0

Luci, mulla hiukan ama tilanne. Viikkoja 39 tasan, ja aamulla heräsin neljän maissa supistuksiin. Siitä asti on sitten nappaillut enemmän tai vähemmän. Mulla on kylläkin ollut tällaista tuntien kestävää supistelua aikaisemminkin, joten voihan olla kyse harjoitussuppareista. Sen verran ovat ilkeitä, että nukuttua ei saa. yritän tässä nyt sitten touhuta ja ajatella muuta. Noidin suppareiden välit ovat nyt viidestä kahteentoista minuuttia. Miksi ne eivät tule tasaisesti? Kesto on siinä kaksikymmentä sekkaa. Ovat kyllä välillä sen verran kipeitä, että on jo mielessä käynyt soittaa mies töistä, mutta sitten välillä taas nipistää vain vähäsen. saa nyt nähdä. Muuten en miettisi pätkääkään sitä synnärille lähtöä vielä, mutta kun eka synnytys kesti vain kuusi tuntia. Ei mulla muutenkaan ole kokemusta siitä, että synnytys alkaisi näin, kun esikoisen aikaan alkoi lapsivesien menolla. No,huomenna mulla on sitten neuvola.

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Red_Cat: Aika hassua tosiaan, että siellä ei tarvi olla syömättä käännökseen mentäessä ja täällä tarvii...mistähän se johtuu. Aamulla on yleensä jo ihan kauhea nälkä herätessä, niin ei ole helppoa jättää aamupalaa pois ennen polille menoa. Kyllä muo jo vähän jännittää se käännös, mutta odotan sitä silti jo tosi paljon. Olis ihan mukava jo tietää, mitä kautta tää vauva sitten maailmaan tulee. Mä en halua synnyttää alakautta, jos vauva perätilassa. Toivottavasti siitä asiasta ei sitten tarvi lääkärien kanssa tapella, jos tarve siihen tulee.

Ihana ilma tosiaan ulkona! Taidetaan lähteä ulkoilemaan pojan kanssa pitemmäksikin aikaa, kunhan pyykkikone nyt ensin pysähtyy.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja kipeänä oleville pikaista paranemista! Suppareita niitä kaipaaville:)!

äiskä-04 rv 36+4

Tänään onkin sitten neuvola ja toivottavasti viimeisen kerran!

Eilen kävin vauvan painoarviossa ja kyllä se oloa helpotti, mutta silti jäi vähän hassu fiilis, kun lääkärin vatsan päältä painoarvio oli 400g enemmän kuin ultran antama. Vauva on nyt sitten 3,5kg kieppeillä, heittoa voi olla suuntaan tai toiseen. Joka tapauksessa olisi kiva että vauva pian syntyisi, ettei kovin isoksi ehtisi kasvaa!

Mä sitten mittasin eilen vatsanympäryksen ja järkytyin... 119cm!! Normaalisti vatsanympärys on jotain 78cm..

Paranemista sairasteleville ja myös allergisille, nythän alkaa olla siitepölyaika!

Eilen illalla tuli muuten vähän napakampia supistuksia, että ehkäpä uskallan toivoa että vauva syntyisi viikon sisällä :)

Alfiina+masuvauva 39+3

Onnea jo kaikille poksahtaneille, olisin jo innokas siirtymään sille puolelle.. ;)

Pricillalle jaksuja ja pikaista paranemista!

Luci, sinullahan on jännät paikat!

Minulla on supistellut juuri vastaavasti jo kolmisen kertaa, mutta ovat sitten lopahtaneet vielä. (kestänyt kuitenkin 3-4h)

Odottele että supistukset ovat selkeästi säännöllisiä, kestää yli 50sek ja tuntuu kunnolla kipeiltä..

Tuollaiset ohjeet itse sain kun kyselin, meillä matkaa sairaalaan tunnin verran ja ambulanssilla mentävä

Synnytystä ei vaan kuulu vaikka merkkejä on jos jonkin verran, paino notkahtanut alas, limatulppa irti jo toista viikkoa, mahakin nyt sekaisin ja supistelee...

Voiskohan olla täsmällinen vauva niinkuin isosiskonsakin (päivää ennen laskettua), no onhan tuo LA jo ensi viikonloppuna!

Tänään neuvola, joten saa nähdä onko mitään uutta tietoa..

Ihania oloja meille mahakkaille!

PID JA MYTTY 38+5

=)

Täällä on muitakin tähän olotilaan kyllästyneitä... Miten sitä tuntuukin, että ei jaksaisi enää yhtään ja laskettuun aikaan on kuitenkin vielä parisen viikkoa aikaa. Tuntuu etten enää jaksa jännittää synnytystäkään, kun vaan niin kovasti toivoisin, että pääsisi jo tositoimiin. Täälläkin pelottaa, että vauvasta on kasvamassa kamalan iso ja kun itse kuitenkin olen pienikokoinen. Sf-mitta oli jo viime viikolla 38 eli huimasti yläkäyrän yllä. No, terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että se ei välttämättä kerro vauvan koosta, mutta kun itsestä tämä tulokas tuntuu isommalta kuin esikoinen. Mitään painoarvioita en ole saanut ja ei niitä meidän neuvolassa edes näköjään tehdä. Mietinkin, että pitäisikö tässä vielä mennä yksityiselle...

Eilen taisin jo valittaa näistä kipeistä suppareista ja olen kyllä nyt totaalisen kyllästynyt niihin. Taas puolenyön aikaan heräsin tosi kipeään sellaiseen ja kesti jo monta minuuttia. Itkua melkein piti vääntää, kun sattui niin paljon. Aamulla taas samanlaista, mutta nyt ei sitten mitään. Toivottavasti edes avaisi paikkoja ettei turhaan näistä tarvisi kärvistellä. Esikoisenkin laitan ihan mieluusti tarhaan hetkeksi, kun sitä ei koskaan tiedä kuinka tuskaisia nämä päivät on.

Nyt on niin ihana ilma ulkona, että jospa sitä jaksaisi lähteä vähän kävelylle, kun tällä hetkellä ei supistakaan. Voisi vaikka poiketa jätskikiskan kautta...

Tsemppiä meille kaikille!!!

emmi-liini rv 38+0

Käytiin aamulla jo ennen kahdeksaa koiran kanssa tunnin lenkillä metsässä, linnut lauloivat, aurinko paistoi ja ensimmäiset valkovuokotkin ovat jo avautuneet. Piristi kyllä kummasti mieltä. Olen nyt käynyt joka päivä tunnin kävelyllä, muuten tässä tulisikin hulluksi, kun päivät tuntuu yksin niin pitkiltä. Vapun aikaan mulla oli joku kärsimättömyyskohtaus, olisin halunnut vauvan jo ulos, mutta onneksi nyt on mieliala parempi ja kärsivällisyyttäkin hiukan enemmän. Yritän asennoitua niin, että kyllä tämä vaavi viimeistään kesäkuun alussa sitten käynnistyksellä syntyy, jos ei sitä ennen omin avuin. Ainoa vaan, että siitä ehtii siihen mennessä tulla yli nelikiloinen painoarvion perusteella.

Kävin tänään neuvolassa, kaikki oli oikein hyvin, mitä nyt painoa oli tullut hurjat 840 g/viikko. Yhteensä painoa on tullut raskauden myötä 9,5 kg eli ihan kohtuullisesti, mutta ihmeellisesti hyppäyksittäin, kun välillä tulee 100 g/viikko ja nyt sitten noin paljon. Nälkä on kyllä koko ajan, ja tulihan sitä vappuna aika lailla herkuteltuakin. Turvotusta ei onneksi ole, sen piikkiin en voi painonnousua laittaa. Sf-mitta oli pompannut 35 cm eli keskikäyrän yli. En muuten huomannut lainkaan kysyä, että onko vauva kiinnittynyt/laskeutunut, terkka ei mitään puhunut asiasta, joten kai se sitten on, kun ei varoitellut tuosta makuullaan sairaalaan menosta. Jäi nyt hiukan itseä vaivaamaan tuo asia...

Kävin tänään parturissakin, on sitten helpompi laitella hiuksia, kun niissä on vähän jotain malliakin. Illalla ois tarkoitus käydä katsastamassa auto ja lauantaina pestä koira yhdessä miehen kanssa (se kun ei pesemisestä niin kovasti tykkää, niin ei onnistu yksin). Kaikkea tälläistä pientä, joka on hyvä hoitaa pois alta nyt kun on vielä aikaa.

Supistuksista puheenollen, mulla on vain ja ainoastaan kivuttomia supistuksia, niitä tulee kyllä monta kertaa päivässä. Toisinaan on pientä menkkajomotusta, mutta yhtäkään kivuliasta supistusta ei ole vielä tullut, vaikka olen miten rehkinyt lenkillä tai siivotessa. Vauva liikkuu kovasti ja kun kuukautiskiertokin on pitkä (31 päivää), niin taitaa tosiaan olla erittäin todennäköistä, että menee reippaasti yli lasketun ajan. Täytyy vaan yrittää pitää lippu korkeella ja syödä ainoastaan kohtuullisesti, ettei vauva kasva ihan jättiläiseksi.

Tsemppiä unskulle ja iluvatarille, perästä tullaan joskus.

Minttuli79 38+1

Näin niitä toukovauvoja syntyy vaan lisää :) Voi kun meidänkin vauva syntyisi pian!

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Turvotusta edelleen, mutta paino noussut " vain" 700-800g viikossa.

RR:106/70

Sf: sentin vähemmän kuin viimeksi eli 34cm. Taitaa vauva olla nyt hyvin lähtöasemissa.

Olo on kohtalainen, tänään kävelin neuvolaan ja oltiin lasten kanssa melkein koko päivä ulkona ja heti on vähän parempi mieli. Yllättävän hyvin jaksoi vielä kävellä n.3km lenkin.

Sairaalakassi on nyt vihdoinkin kokonaan pakattuna, että nyt vain odotellaan ja nautitaan viimeisiä hetkiä masusta :)

Alfiina+masuvauva 39+3

Mistähän niitä suppareita sais tännekin???

Toivottavasti pääsette tositoimiin supistustenne kanssa. Tosiaan ohje sairaalaanlähtöön on että kotona kannattaa kärvistellä niin pitkään kuin voi... Riippuu tietty vähän sairaalamatkan pituudesta ja omasta kivunsietokyvystä. Mulla tolla ohjeella kakkonen ois kyllä syntyny kotiin kun kaks viimestä supistusta ennen ponnistamista vasta sattui kunnolla. Ja koko synnytyskin kesti sen huimat 4 tuntia...

Tosiaankin täällä ei supistele sitten yhtään. Illalla miehen kanssa harrastettiin kahta hauskinta ässää, eikä nekään tuottanu mitään tulosta, ehkä kaks kolme laimeeta supparia =( No, ihan hauskaa tuo oli toki muutenkin =)

Tänään ois ohjelmassa siivousta ja illalla kavereiden luona kyläilyä lasten kanssa. Ihan kiva kun tekemistä riittää. Jos ekaa oottaisin ja yksinäni palloilisin täällä kotona niin hulluksihan tässä tulis =)

Aurinkoista ja supitelevaa päivää kaikille =)

Iisamaari + tytsykkä 39+5 (!)

kävin sitten neuvolassa ja lääkärissä. kaikki arvot pysyneet samoina, hyvin siis menee. painoa tullu nyt yhteensä 19,2 kg joten se ei ainakin miellytä mua. ihan kauheeta!!!!

vauva viihtyy tosi ylhäällä ja pää tiukasti häpyluuta vasten. lääkäri sanoi että jos olisin ensisynnyttäjä niin jatkotutkimuksiin joutuisin. tokakin laskeutui vasta 15 min ennen kuin syntyi joten en ihmettelis yhtään jos tääkin viihtyis ihan loppuun asti. helpompaa mulle vaan kävellä. =) kiva vaan sit kun joutuu seisoo synnytyksessä että laskeutuis. viimeks sattui melko paljon.. =/

paikat pehmeneet hiukan ja sormella auki joten se oli ainakin kiva ylläri kun ekan ja toka kaa paikat oli tässä vaiheessa vielä kiinni. =) jospa ei joutuis odottaa sit la:n yli..

painoarvio oli 3 kg joten ihan normaalikokoinen vauva tulossa.

jee..huomenna taas viikonloppu! ja nyt välipalalle..että varmasti ehtii mennä 20 rikki ennen kuin vauva syntyy..heh!

voikaa hyvin ja s-säteitä..

my_selene ja neitinen rv 36+3

Juuri kun pääsin palstalle ilmoittamaan suppareista, niin loppuivat kuin seinään. Mä olen nyt tämän viikon ollut varsin rauhallinen vauvan syntymän suhteen, mutta nyt ärsytyskäyrä alkoi taas nousta. Ihan ok, jos ei vielä synny, mutta erittäin ärsyttäviä tuollaiset tuntikausia kestävät harjoitussupparit. Kun koko ajan pitää olla sellaisessa valmiustilassa. Sitä paitsi nukkuminen noiden supistusten aikana on mahdotonta. Ehkäpä toi Pidelipomin neuvo on hyvä. Nyt en olkaani hetkauta alta minuutin kipeistä supistuksista, jotka eivät edes ole täysin säännöllisiä. joten nyt moppi käteen ja siivoamaan.

Samat fiilikset on täälläkin. Olisi mukava jo tietää mitä kautta vauva maailmaan tulee, että saisi valmistautua jompaan kumpaan synnytykseen. Itseäkin pelottaa jos meinaavat että perätilassa oleva vauva pitäisi synnyttää. Mulla kun on tämä kohtuu paha astma, ja nyt kun pahoja suppareita joskus tulee, ne salpaa mun hengityksen hetkeksi. Joten, jos siinä tilanteessa pitää vielä yrittää perätila vauvaa punnertaa pihalle, voi olla että jossain vaiheessa minulta loppuu usko.

Mutta maanantaina se nähdään miten käy. Onneksi ei tarvi montaa päivää enää jännittää.

Jaksamista kaikille!

pricillalle piti infota että kun tuossa muutama viikko sitten kärvistelin siinä keuhkoputkentulehduksessa niin lääkäri määräsi resilaria yskään. Sanoi että saa huoletta käyttää ohjeen mukaan. Koeta jos siltä tuntuu, täällä se ainaki helpotti!

Dolosa ja sintti 36+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat