Seuraa 

Voipi olla väärä palsta, mutta kysympä kuitenkin. Onko jollain kokemusta lyhyellä ikäerolla olevista sisaruksista ja sektiosta?

Meillä lasten ikäeroksi tulossa 1v1kk. Edellinen sektio tehtiin viime vuoden huhtikuussa, kaikki meni tuolloin hyvin. Kuopus syntyy tod.näk. ensi viikolla sektiolla myöskin. Isä pitää isyyslomaa sen sallitun pari viikkoa. Sen jälkeen alkaa armoton arki. Mitenkäs sitä parhaiten alusta selviäisi? Olisiko hyväksi havaittuja vinkkejä?

Kommentit (2)

Meillä oli aikanaan ikäeroa 1v2kk ja sektiolla myös syntyi mullakin. Alku oli kieltämättä vaikeaa juuri tuon nostamisen kanssa, eli kun ei saa/voi nostaa esikoista. jos sattui haaveri, könysin lattialle lapsen viereen ja lohdutin, joten se onnistui mutta siitä oli sitten taas vaikea päästä ylös lattialta. Mutta mahdottomuus oli esim. nostaa pinnasängysät päiväunille/unilta, samoin syöttötuoliin ja sieltä pois oli madoton nostaa.

En tiedä miten siitä olis selvinnyt jos ei mies olisi voinut meillä olla kotona kuukauden putkeen, piti isyyslomat ja osan kesälomista..

Joskus kävi niin että mies oli kaupassa kun esikoinen olipäikkäreillä ja heräskin kesken kauppareissun niin mä vaan viihdytin pinnojen välistä sitäsen aikaa että iskä tuli kaupasta! Toki vois ajatella jotain koroke-juttuja että esikoinen voisi kiivetä osittain itse ja sitten vaan lopuksi auttaisi itse vähän mutta meillä ainakin esikoinen osasi kyllä heittäytyä melkoiseksi makarooniksi kun kait tajusi ettei äiti nyt oikein pysty toimimaan.

Tsemppiä vaan!!

Edellisen sektioni aikaan meillä oli vuoden ja kahden vuoden ikäiset muksut. Molemmat siis vaipallisia. Hoitamista auttoi paljon se, että vuoden ikäinen osasi itse kiivetä esim. syöttätuoliin ja hänellä oli nuorisosänky.

Ongelmia tuli lähinnä silloin, kun olin yksin kotona ja jompi kumpi lapsista teki kunnon kakat. Silloin ei auttanut muu kuin pyyhkiä enimmät paperilla ja sitten suihkuun :) YÄK

Ongelmia oli myös, kun olin yksin kaupungissa ja jouduin menemään rattailla korkeaan bussiin, johon rattaat joutui nostamaan. Meilläpäin kun kaikki bussit ei ielä ole matalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat