Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tämä mamma lähtee NYT. Piti vain käydä sanomassa ;)

Kiitos toivotuksissa, te kaikki mielessä. Mukavaa viikkoa!

♥SaaMa

Kommentit (16)

Kaikille parisuhdekiemuroissa pyörineille, halaus:) ( itsekin kuulun niihin) Tuo TEAN toteamus parisuhteesta toi kyllä todellista lohtua, niinhän se on että parisuhde ei kukoista samalla lailla kun ennen lapsia ja kun pieniä lapsia se tahtoo unohtua eikä ole aina ruusuilla tanssimista:) nyt olen sen itsekin hyväksynyt Mieskin ollut tänän ihan siedettävä, heh. totesi juuri että kyllä tästä yhdessä selvitään:) Silti libidovaras on täälläkin, ottakaa kiinni ken saa:)

Ulkoiltiin aamulla reilu pari tuntia, oltiin naapurissa kahvilla terassilla ja leikkimässä meidän melkein naapuritalossa asuu samanikäinen poika ja olen tutustunut tähän äitiin ja hyvin tullaan juttuun.

Nyt poika unilla , mulla jauhelihakeitto hellalla porisemassa. Mies ja appiukko remppaavat autotallin kattoa.

Mun hyvä ystävä tulee iltapvällä kahvitteleen, ihana nähdä sitä, huomenna meen työkamujen kanssa ulos syömään siis hieman irtiootoa arjesta, menen bussilla niin voin juoda vähän punkkuakin .

Soittelin tänän yhdelle kaverille jolle syntyi helmikuussa poika, menen ens viikola katsomaan, on se kumma tämä kamu asuu meiltä about 5 min automatkan päässä ja koskaaan en muka ehdi mitään, miten kotona tulee näin laiskax? mun pitäs mennä ostaan pojalle yöpuku ( lyhythihanen paita ja boxerit vaan enpä saa aikasex lähteä.

Ihana ilma ulkona + 20 tuossa etupihalla näyttää mittari.

mä olen alkanut taas lukemaan kirjoja, okein ahmin rakkausromskuja. eilen sain kirjakerhosta sen SUPERNANNYN LAPSITYRANNIT ja voi että oli todella hyvä kirja luin koko kirjan eilen, voin suositella.

mutta eipä tänne muuta.

t. manteli, joka pitkästä aikaa aurinkoisella päällä ja unilla oleva poitsu

Ihan tässä on pakko kirjoittaa, tätä vauhtia syysmamma pinoja ei kesän jälkeen näy! Niin että taustailijat, kohta ei ole teillä lukemista!;)

Minä testasin luistelutaitoni talven jäljiltä ja hyvin sujui. Kunto on kyllä jo aikas hyvä, varsinkin kun vertaa viime kesään. Kävin sellaisen lenkin, mikä oli viime kesänä jo kunnon urheilusuoritus. Nyt se tuntui just soppelin leppoisalle aloituslenkille. Ihana aurinkoinen ilta!

Minä olen siivoillut sisällä ja miehet ulkona. Motti viihtyy niin hyvin pihalla touhuten, toisessa kädessä on koko ajan lapio ja toisessa pieni harava. Isin kanssa ensin lanasivat pihan, tasoittivat sitten lapioilla ja keräsivät vielä kivet. Koko ajan oli Motti seurannut mitä isi tekee ja tehnyt sitten perästä. Nyt on Gatorin (sellainen pieni maatalouskone) lava täynnä isoja ja hivenen verran pienempiä;) kiviä. Suloinen ja rakas touhuttaja!

Jatkamme siis normaalipuuhia niin kauan kuin joku sanoo, että suunnitelmat muuttuu. Huomenna on jännä päivä, heti aamusta saapuvat jotkin vakuutusyhtiön vahinkotarkastajat. Saas nähdä selviääkö jo saman tien jotain vai saadanko odotella pitkäänkin. Mitään ei toistaiseksi ainakaan revitä auki, pienet reijät kuulemma riittävät. Huomattiin miehen kanssa, että me oletamme jo nyt, että tästä on pakko muuttaa. Voihan se vahinko olla akuutimpi ja pienempikin.

Voi pikku Lilli, puhalluksia! Niin Ankkis, varmasti sairastelukierteeseen on homeella iso merkitys, mutta allergioissa meillä on niin vahva sukutausta. Tai eihän sitä tiedä jos allergiatkin alkaisivat helpottaa jos muutamme tästä pois. Taas kyllä opin, että äiti on aika monessa asiassa oikeassa;) Niin monelle lääkärille olen puhunut Motista ja tuosta jatkuvasta sairastelusta, että se ei ole normaalia. Aina olen vaan saanut vastaukseksi, että lapset nyt aina sairastaa. Mutta eihän Motti oikein kunnolla koskaan parane, aina vuotaa nenä:( Arvatkaapa, kuka on jatkossa vielä vmäisempi asiakas?!

No niin, olen täyttänyt pinoa, nyt on teidän muiden taustalla käyneiden vuoro! Oho, onpas kello paljon, siis huomenna tarkoitan:)

Myötätuulta jokaiselle!

Aavis ja Motti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Saamuskalle onnistunutta reissua, vaikka matkalla jo oletkin :) Kerro siiten kaikki, joohan?

Ynikselle hali - ehkä sitten huominen olisi se päivä, kun hyviä uutisia pukkaa ovista ja ikkunoista! Tai ylihuominen viimeistään :) Jaksamista toivottaa hän.

TiPille kiitos huhuiluista; en kuitenkaan tunnusta varkauksia :) Täällä L-tilanne on kohdallaan (omiksi tarpeiksi ;)) kun on saanut nukkua, mutta väsyneenä L:a esiintyy heikommin.

Veljesi vaimo vaikuttaa kröhöm miten sanoisin - hiukan väsyttävältä seuralta. Hyvä, jos osaat antaa kommenttien mennä ohi.

Tealle lohtua lämpöisenä halauksena!

Tiiviille voimia muutto-operaatioon. Minä en ole paikkakuntaa sen kummemmin vaihtanut, aina jossain pääkaupungin liepeillä asunut, mutta muutot on melkoisia juttuja jo niinkin.

Aavis, voi elämä! Oikein puistattaa... Ei mitään niin huonoa, ettei jotain hyvääkin (sanoo monissa liemissä keitetty), jospa Motilla alkaisi olo helpottaa kun home poistuu kuvioista! *halaus*

Uutinen, hyvä ja kamala samassa paketissa: Pyörsky ja Väkkärä ovat saaneet hoitopaikat syksystä alkaen. Kääk. Olin ajatellut, että menemme tänään ap ulkoiluun katsomaan vähäsen, mutta Väkkärä-ketale nukkuu vielä - valvoi 5:30-6:30. Nyt menen herättämään.

Ainakin tuntuu niin kesäiseltä. Ainoastaan puista puuttuvat vielä lehdet mutta silmuja pukkaavat kovasti. Ei tarvitsisi kuin vähän keväistä sadetta ja siinäpä se sitten olisi. Ihanaa!

Ulkona tänään puhalsin tytölle saippuakuplia. Voi mikä riemu :) Minuakin nauratti ääneen kun tyttö juoksenteli ja säntäili kuplien perässä ja kiljahteli ääneen.

Aavikselle halaus! Kurjalta kuulostaa tuo homehomma, nimenomaan sen vuoksi että Motti siitä kärsinyt :( Onneksi tästä eteenpäin asiat ovat hoidossa. Kovasti voimia jatkoon!

Ayapille onnea hoitopaikasta! On tosi kiva kun se on tiedossa, voi rauhassa sen suhteen olla eikä tarvitse stressata sen enempää.

Jatu, minua kyllä nauratti niin toi hammaskeiju-juttu :) Voin kuvitella kuinka yön pimeydessä hiivit varkaisiin lasten pankille ...

Parisuhdekiemuroista. Vähän siihen suuntaan ajattelen myös, mitä Tea sekä muut täällä kirjoittaneet. Arki syö ja väsyttää- luulen, että tilanne saattaa mennä vaan raskaammaksi kun molemmat ovat työssä. Aika varmasti helpottaa, lapset kasvavat, tilanteet helpottuvat joiltakin osin. En tiedä. Mutta tällä hetkellä tuntuu välillä minustakin NIIN vaikealta ja riidellään todella typeristä asioista - väsyneenä varsinkin. Makuukammarin puolella ei leisku, ei edes pienen pientä kipinää tunnu olevan. Joko minä haluan nukkua tai mies haluaa nukkua. Tahtoa silti löytyy molemmilta. Ja uskoa siihen, että kyllä tästä selvitään. Tämä on nyt tätä tällä hetkellä. Ei kai pitäisi tosiaan liikoja odotella, enkä oikein edes jaksakaan odotella. Mutta kyllä minä silti mietin, että miten me voisimme hoitaa yhdessä tätä parisuhdetta? Mekin olemme olleet tooosi kauan aikaa sitten kaksistaan yhtään missään. Syksyksi ainakin aion varata meille sellaisen mini-loman jonnekin hotelliin (vähän samaan tyyliin kuin Tea ja T@hti). Tekee varmasti tuollainen loma varsinkin silloin meille hyvää, kun molemmat käyvät töissä ja arki pyörii todella vinhaa vauhtia.

Minullakin on jumppa tänään. Hyvä juttu - olen tänään syöpötellyt todella rankasti :(

Alli

Rikosrekisteriote haetaan oikeusrekisterikeskukselta, Hämeenlinnasta. Netistä löytyy osoite ja luultavasti myös kaavakekin. Sehän nykyään kysytään kaikilta jotka työskentelee alle 18-v. kanssa.

Voi pientä Lilliä :(

Alli

Tänään meillä sattuu ja tapahtuu. Ensin mentiin aamulla ulos, leikittiin tuossa pihalla niin Lillin laskiessa liukumäkeä jalka tarttui jotenkin kummasti ja Lilli tuli loppumäen pää edellä kierien alas. Kuhmu ja mustelmia. No, siitä selvittiin ja rauhoituttiin ja jatkettiin leikkimistä. Sitten vapaapäivää viettävä Kare oli keinumassa ja minä leivoin Lillin kanssa hiekkakakkuja niin yhtäkkiä neiti lähti juoksemaan ja suoraan keinun eteen. Ja minä juuri sen ratkaisevat puoli askelta jäljessä. Tälli, ilmat pihalle hetkeksi aikaa, muttei näkyviä vammoja. Tultiin sitten sisälle syömään. Ja Lilli, joka nyt viikon on istunut lastentuolissa (ei siis enää syöttötuolissa) tipahti tuolista pää edellä haarukka kädessä. Olisi voinut käydä pahemminkin, mutta tuloksena vain toinen kuhmu ja lisää mustelmia. Tuon tuolista tippumistempun neiti toisti vielä päivälliselläkin, tällä kertaa ilman näkyviä vammoja.

Että sellainen päivä meillä. :-(

Aavikselle iso halaus, voi miten kurjaa :-( mutta toisaalta hyvä, että Motin sairastamiselle löytyi (osa)syy ja että asia lähtee nyt selviämään. Nimim. samassa veneessä ollut vaikka huomattavasti vähemmillä sairasteluilla. Pistää kyllä miettimään... Anteeksi, että sanon, mutten voi olla sanomattakaan tätä: Kerppu ja Ayap ja muut pahasti allergisten äidit, oletteko tulleet ajatelleeksi että syy voisi löytyä asunnosta?

Lillin suosikkileikki on Laatikkoukko, ollut siitä lähtien kun olohuoneen lattialle ilmestyi tyhjä pahvilaatikko. Leikki jatkuu kunnes äidillä on ääni käheänä laulamisesta. :-)

Tänään käytiin Kare tutustumassa eskariin. Poikaparkaa meinasi ujostuttaa mutta onneksi löytyi vanha tuttu jonka kanssa sitten uskalsi katsella vähän ympärilleen. Ja huomenna mennään taas!

Käväistiin myös äidin uudella työpaikalla ja sain käteeni nimityspäätöksen :-) Opet hei, mistä se rikosrekisteriote haetaan, poliisiltako? Ei sellaisia ole vaadittu viimeksi kun olen töitä hakenut...

Kiva, että Mantelin parisuhderintamalla näyttää paremmalta :-). Meillä on vielä selvitettävää mutta lakanat on nyt viikattuna kaapissa. Mutta parisuhdeasioihin palaan vielä.

Nyt puutarhahommiin!

Ankkis ja onnettomuusaltis [color=red]♥Lilli♥

Olkoonkin toukokuu, mutta pihaa haravoidessa rupesin kyselemään mieheltä, että paljonko kello on. Arvelinkin, että lähempänä kahdeksaa, kun rupesi olemaan siedettävämpi ilma eikä enää turhan kuuma pihatöihin :)

T-P meillä iltaulkoilu on auttanu parhaiten eli poika on kerta kaikkiaan niin väsyny, ettei kauaa jaksa meuhkata. Muuta en osaa sanoa tällä kertaa. Ite oon miettiny noita päikkärinukutuksia, että turhan kauan menee. Toisaalta kuitenkin vain puolisen tuntia, joten voi vielä mennä outouden piikkiin, kun viime viikolla vasta siirryttiin ulkopäikkareiltä sisälle.

Aavikselle voimia! Toivottavasti asiat selviää ja Motin olo paranee reilusti.

Ynis. Auttaisko, jo me kaikki porukalla vedettäis sua sieltä tunnelista valoon? Jos oikein kovasti yritettäis? Jos ei auta, niin keräähän loput voimasi ja hae apua niin kauan, että sitä myös saat!

Tiiviille tosiaan voimia muuttoon!

Jatu. Meillä ei oo hammaskeijuja näkyny, vaikka esikoisella taitaa olla ainkin 6 pysyvää hammasta jo. Muutama on jouduttu poistaa hammaslääkärissä, kun uusi on pukannut jo tulemaan ja maitohammas vai olla töröttäny eessä. Nyt on takahammas puhkeamassa.

Ankkis. Jonain päivinä tosiaan mokkosia tulee ja se on kyllä kurjaa, mutta eipä sille mitään voi. Rikosrekisteriotteesta saitkin jo selvitystä. Ite olisin kyllä muistanu, että nimismiehen kansliaan oisin soittanu, mutta väärässä olin.

Hyvää yötä, kauniita unia, oman kullan kuvia :)

T@hti

Ja Saamuskalle ihanaa matkaa!!! Just tuossa aamukahvia juodessa mietin, että jokohan Saamuska on menossa. Miten niin kade:)

Onni tietysti nukkuu vieläkin ja minä en. Eilen nukuin kuin pieni possu 7.30 asti kunnes mies tuli jo herättään mut vahtiin Onnia kun oli lähdössä töihin.

Kertokaa mammat hyväksi havaittuja taaperon rauhoittamiskeinoja illalla kun ollaan menossa nukkumaan? Iltaisin menee puoli tuntia, reilukin, ennen kuin Onni nukahtaa. Vaikka yritetään olla villitsemästä enempää poikaa ja Onni kyllä tajuaa lähtevänsä nukkumaan (sanoo öitä ja huiskuttaa yms.) niin sänkyyn päästyään alkaa hillumaan ku mikäkin. Ei varsinainen ongelma, ei kuitenkaan yleensä itkeskele mutta vinkkejä otetaan vastaan. Rutiinit on aina samat meillä.

T-P

Valitettavasti en voi sanoa, että valoa näkyis tunnelin päässä. Kiitos T@hti silti kannustuksesta. Nukahtamislääkkeetkin loppui, joten ainakin viikon saan pyöriä tän kaiken lisäksi vielä unettomana yöt. Väsyttää niin paljon, että on paha olo jo siitäkin.

Aavikselle iso hali! Toivottavasti asuntoasia ratkeaa parhain päin ja saatte kivan uuden kodin! Toivottavasti Motin oireet samalla helpottaa ja pääsette oikeasti nauttimaan elämästä!

Lilalle myös hali!

Jos musta ei kuulu, niin olen silti täällä taustalla. Eilen illalla mies sanoi, että vaikutan suorastaan maaniselta verrattuna aikaisempaan samana päivänä (kiitos Keilin!). Nyt vaan alkaa taas tuntua siltä, ettei jaksa edes sanoa paljon mitään.

T: Ynis

Ei taideta kerhoon mennä, vaan ollaan puistossa, kun noin kaunis ilma tulossa. Nea nukkuu, mä en kuuden jälkeen saanut unta. Taas tätä..

Lilalle lämmin halaus. Muistan äitiäsi ja teitä rukouksin.

Aavis, voihan itku! Toivottavasti asuntoasia selviää pian ja onneksi kuitenkin Motin sairasteluille löytyi syy.

T-P:lle unohtui taannoin sanoa, että varmasti ärsytti saamasi kommentit. Se on jo itselle tarpeeksi kurjaa, kun omaa lasta pitää vahtia, ettei vahingossa satuta toista. Ei siihen ilkeilyä enää kaipaa. Kunpa löytäisitte pian oman ihanan kodin! :)

Parisuhdejutuista. Niin se täytyy ajatella, että pienten lasten kanssa vaan on hankalampaa ja väsyttävämpää.

Nyt N heräs, moi!

Enkeli1 ja Nea

Voi Aavis:( Kyllä on kurjaa, jos sitä hometta tosiaan löytyy ja Motti on siitä kärsinyt. Mutta hyvä, että asia selviää ja pääsette " terveeseen" asuntoon.

Tealle myös hali. Muuta en oikein osaa sanoa..

Ja yhdyn tuohon parisuhdepohdintaan. Mun mielestä se on ihan selvää, että lapsen/lasten ollessa pieniä, parisuhde on vähän taka-alalla. Mun velikin ymmärtää tämän mutta vaimonsa ei:( Hän yrittää jatkaa elämää samaan malliin kuin ennen lasta. Halusi joskus miehen kanssa viikon parisuhteen hoitomatkalle etelän aurinkoon ilman lasta. Kulkee paljon yöreissuilla tyttöporukalla jne. Ja vaatii aika mahdotonta lemmen leiskuntaa kotona... Ei kai jotenkin ole sisäistänyt sitä, että lapsen saaminen MUUTTAA elämää eikä paluuta entiseen ole. Tästä aiheesta ei taas enempää, etten innostu:)

Tänään tiedossa hiekkalaatikkoleikkejä kaverin lasten kanssa. Matkaa 10km ja kun en menee takaamaan, että Onni viihtyy sen matkan pyörän kyydissä, menemme autolla. KUNHAN tuo poikulainen heräis;)

Kerppu, Ayap, Pirjoleena, Tomera, Tuttis, Alli ja Mersu nyt ainakin - HUHUU!?!

T-P

Siivottiin ja ulkoltiin..onneks sattu naapuri yhtäaikaa pihalle ni meni 1½tuntia kivasti...Sit oliki typy toooosi nälkänen ja väsy..Venähti ulkoili pidemmäks ku oli tarkotus.

typy nukkumaaj sit pyyhin lattiat,nyt kahvilla..olisin ehkä ansainnu jotain muuta ku ruisleipää mut tuo ilma kertoo lähenevästä kesästä.

Viimeyönä valvottii puol6-puol7...Vaik on pimennysverho no typy huomaa et valostuu,luulee et on aamu ja tahtoo vellin..pitäs päästä eroo mokomasta..pitäs!!!

Pojalta läks tänää toinen hammas..Eka ku läks ni laitto sen tyynyn alle,tarhakavereilta on oppinu hammaskeijusta...Minä unohin koko hampaan, poika herätti kahen aikaa yöllä ja sillon muistin et se

hammas!!!!Oli pitäny ostaa jotain pientä ku hammas heilu mut unohtu..Mulla oli vaa 20seteli rahapussissa,vähä liikaa keijulta...Kahelta aamuyöllä mietin ja mietin et mitä teen...lopulta ryöstin lasten pankista kolikoita-KAMALAA!!!!!!Poika oli aamulla onneliinen :-) Tarkotus pyhittää keinot,vai mitä!!?

Sitä parisuhdetta olen tässä taasen miettiny..lähinnä et jos nyt kaikki mättää ja sit ku ei ole pikkulapsia ni onko sitä suhdettakaa.vai vaan aika terapiaan :-/

Ayap:Kiva että näin ajoissa sait hoitopaikka tiedon..Meil oli pojan kans kamalaa taistelua se paikka...

Ynksylle vomia paljon!!!

Pyykit kutsuu..Onneks illalla jumppa!

jatu

Olipas kiva lukea mantelin positiivisia ajatuksia:) Ihana kuulla, että mielikin on nyt parempi.

Ayap, vähintäänkin väsyttävää seuraa... Pahemminkin voisin sanoa mutten tässä nyt uskalla.

Käytiin leikkimässä kaverilla. Kovin oli kivaa, tosin sisällä Onnilla alkoi jo mennä hermo heti, kun kaverin tyttö (2v1kk) tuli liian liki. Eli naamaotteita nähtiin taas:( Huomennakin ehkä mennään leikkimään, kun ensin käytän Onskaa parturissa kaverin äidin luona. Jos ei siihen leikkaamiseen tai yrittämiseen mene kovin kauaa, niin sitten mennään leikkimään.

Mies on tänään iltaan asti poissa. Jää työpaikalle saunailtaan suoraan töistä. Eipä tuo haittaa, lenkille vaan en taida päästä.

Yniäiselle lähettäisin voimia täältä, näin virtuaalisesti!!!

T-P

TYpyn muumi-pallo meni rikki ja kokopäivän on surkeena valittanu voi,voi ....muumi..rikki...rokkii..Heti ekana isilleki meni kertomaa.Ostasin uuen mut eipä taida enää olla myynnissä :-(

Hurjia muksuja ollu Lillillä tänään :-(

Ankkis laitoin rikosmailiä....

Alli:Niin kyllähän se näin naurattaa,varas iski aamuyöllä ;-)

Iltapuuhiin

jatu

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat