Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (15)

Olen pudonnut totaalisesti kärryiltä kun en ole viikkoon päässyt edes kurkkaamaan teidän kuulumisianne...

Meillähän oli se muuttoviikonloppu tuossa... mutta meni kyllä muutto ihan sivussa...

Perjantaina soittivat päiväkodista että poika oksentelee. Hain pojun kotiin ja perjantain ja lauantain poika oksenteli ja ripuloi täyttä ihan vettä. Sunnuntaina näytti jo tosi huolestuttavalta ja käytettiin poika lääkärissä. Ohjasivat lääkäristä kotiin ohjeitten kera... Sunnuntai yönä aloin minä oksentaa... Maanantaina olin sitten jo tiputuksessa. Poika alkoi maanantaina jo vaikuttaa paremmalta, mutta oksenteli lopulta vielä tiistaina... Itselläni alkoi eilen se tajuton vesiripuli... just kun luulin olevani toipumaan päin :( Myös mies on oireillut, mutta ei lähellekkään yhtä voimakkaasti kuin me pojan kanssa. En tiedä oliko kyseessä rota-virus vai mikä... Muutto saattiin tehtyä mutta koti on vielä rojuröykkiö...

No ei siitä sen enempää...

Olikos ERIALLA vuodelepoa lapsiveden tulosta?? hui, kuullostaa huolestuttavalta... toivottavasti kaikki menee hyvin. En tiedä asiasta tarkemmin kun en ole alkuperäistä tekstiä lukenut...

Palailen...

MrsKole 24+6

Lapset katsovat lastenohjelmia ja mies on hakemassa mäkkäri sapuskaa kun en jaksanut tänään toista kertaa laittaa sapuskaa tälle poppoolle. Vaikka aika kalliiksi noi valmis sapuskat tulee mutta ei sitä voi aina syömisiä rahassa mitata. Joskus täytyy saada herkutellakkin.

Erialle jaksuja ja pinnaa lepäämisen kanssa. Toivotaan että taateli pysyy vielä pitkään yksiössän.

Triinalle jaksuja miehen töitten kanssa. Meillä mies tekee vuorotöitä 4 aamu, vapaa, 4 iltaa, vapaa, 4 yötä, 6 vapaata. Ja nyt on usein tehnyt nää 6 päivän vapaat töitä. Itse on aika puhki kun on tottunut jaksaan noi työvuorot ja sitten saanut huilata kun mies on lasten kanssa ja kokkaa paljon. Mulle jää siivous ja pyykit.

Meillä mies on kanssa kova pelaan golffia. Viime kesänä aloitti. Täällä Hämeenlinnassa noi kentät on lähellä ja niitä on aikas monta. Nyt meijän vanhin pojista innostui kanssa pelistä ja on menossa kun ikä riittää niin kurssille suorittamaan green carttia. Viime kesänä pojat olivat pari kertaa mukana mailapoikina kun mies oli pelaamassa. Mutta tosiaan siinä menee koko päivä.

Nyt tuli mies sapuskojen kanssa niin meen syömään palailen myöhemmin linjoille.

puuhis ja pojat 97,00 tytöt 99,02,05 ja masuasukki 25+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Enpä ole minäkään kirjoitellut ainakaan viikkoon, joten ikuisuushan tässä on vierähtänyt. Meillä kuopus tekee poskihampaita ja tämä tapaus se on hampaiden kanssa ollut todella oirehtiva: kuumetta, ripulia ja tietty kiukkua. Kaivoin äsken vauva-ajan riippumaton esiin ja siihenhän tuo pallero nukahti, tuttuun ja turvalliseen keinuntaan.

ERIALLE hurjan paljon voimia lepäilyyn ja sairaalassa ravaamiseen! Kaverin kaverilla meni vedet myös todella aikaisin, joten tulehdusvaaran vuoksi ja seurannan takia oli eka kk sairaalassa mutta pääsi sitten kotiin. Tosin hänen piti käydä verikokeessa sairaalassa joka toinen päivä tulehdusarvot mittauttamassa.

RTiinalle myös jaksuja miehen menojen kanssa. Aika hurjalta kuulostaa noin kova työtahti. Eikö hänen tule jo poikiaankin ikävä, jos on noin paljon öitä pois? Saat kyllä olla rautahermoinen, että jaksat kotia yksinään pyörittää. Ei onnistuis meillä tollaset työkeikat. Nyt oon luvannu miehelle, että pääsee tänä kesänä kunnolla golfailemaan, kun 2 vaiko jo 3 kesää on mennyt alta rimaa. Onko täällä muita golf-leskiä? On todella aikaa vievää tuo harrastus, sillä matkat kentälle vie yleensä mennen tullen tunnin ja itse peli viitisen tuntia. Eli tuon kun työpäivän päälle tekee niin turha odottaa kotiin toista auttelemaan iltapuurojen ja -pesujen kanssa.

Mulla oli eilen neuvola, 7 viikon tauon jälkeen. Terkkari (sijainen) oli todella huolissaan mun voinnista ja oli lähettämässä lääkäriin pikaisesti tarkastamaan tilanne. Hän oli lukenut historiani ja pelkäsi, että kohdunsuu alkaa nytkin aukeamaan aikaisin. Itse en ole kokenut vielä huolta asiasta, kun oma vointi on ollut hyvä. No, nyt menen parin viikon päästä sitten lääkäriin. Onhan tuo tilanne ihan hyvä tietää.

Opemamma on jaksanut olla ihailtavan tehokas! Meillä on 1 vaatekaappi sellanen, johon heitän kiireessä puhtaita vaatteita narulta odottamaan omille paikoille pääsyä. Yllättäen tuo kaappi on alkanut pursuamaan vaatetta, kun taas kaapit, joihin vaatteet ovat menossa, ammottavat tyhjyyttään. Mutta kun ei saa aikaseksi. Nyt kun on ollut näin upeat ilmat, olen pyörittänyt useita koneellisia päivässä esim. talvikamoja pois, joten uuden koneellisen alta vaan nopsaan kerään edelliset naruilta ja heitän muka kiireessää kaappiin odottamaan. Kukahan ne sieltä toimittais eteenpäin?

Mitäs Kerutukselle kuuluu? Entä onko LEMistä kuulunut aikoihin?

Pikkuhiljaa pitää alkaa tarkemmin suunnitella kesätapaamistakin. Vitsi kun olis näin hieno sää silloin!

Pitiköhän mun vielä jollekin kommentoida jotakin? Pätkii taas lahjakkaasti.

Palaan taas toiste ja nauttikaahan auringosta!

Pumpuli 27+1

neukku kuulumiset: kaikki hyvin käyrissä mennään ja tälleen,hemppari oli laskenu 115 vaikka syön obsidaneja,tosin ne laittaa mun vatsan kovalle että vaihan merkkiä nytten,tavaraa saan ulos vaan levolakin avulla..

oltiin shoppaamassa budgetsportissa tänään,tarttui aika lailla vaatetta mukaan,mulla hiukan vähemmän kun on toi masu ni turhaa ei viitti ostaa ku ei tiiä kutistunko mittoihini tai jotain.

nyt lepäämään ollaan oltu liikenteessä 8.00! morot vaan :)

k.h.p ja tärppi 23+4

Onpas tänäaamuna ollut hiljaista pinossa, vaikka eihän tuo kellokaan ole vielä edes yhtätoista..

Minulla on tänään taas pitkä työpäivä, huomenna vapaa ja viikonloppu taas töitä. Käy kyllä kateeksi teitä, jotka olette jo lomanne aloittaneet, tai töitä enää muutama viikko jäljellä. Minulla töitä on heinäkuun puoliväliin saakka, ellen joudu jäämään sairaslomalle aiemmin.

Kirjoitin eilen miehen kalenterista hänen työnsä yhteiseen ja omaan kalemteriini, kun hän ei sitä koskaan viitsi tehdä, vaan ilmoittaa minulle usein samalla viikolla että on loppuviikon töissä. Ja työt usein muutaman sadan kilometrin päässä, eli ei tule illaksi kotiin vaan on töissä myös yöt. Tästä on noin vuoden ajan käyty keskustelua, kun minua suututtaa, kun ei ilmoita milloin on poissa, ja minä olen sitten varannut itselleni kampaajaa ym. ja kuulenkin pari päivää ennen, etten pääsekään, ja joudun kaikki omat menoni ja suunnitelmani perumaan. Olen sitten katsonut parhaaksi, että otan hänen kalenterinsa ja kirjoitan siitä itse omaani hänen työnsä, niin tulee minunkin tietoon.

Olipas sitten mies sopinut kivoja työviikkoja! Esim ensi viikolla: maanataista perjantai-aamuun töissä, pe-la yön kotona ja töissä la-su. Ja tämä ei suinkaan ole ainoa viikko, vaan on lähes poikkeuksetta YLI puolet viikosta poissa ja käy kotona pari yötä.

Meillä on suht vauhdikkaan pojat 4v10kk ja 6v, joiden kanssa ei todellakaan käy aika pitkäksi, ja sitten vielä tämä maha joka väsyttää minua. Sanoin eilen miehelle että pyytää äitiään käymään meillä noilla viikoilla ainakin jonakin iltana, että saan hetken levätä tai käydä esim ruokakaupassa rauhassa. Muuten käy samoin kuin viime kesänä miehen kahden viikon moottoripyöräilyreissulla euroopassa: kaikki lupailee, että soita vaan jos tarvitset apua, minä kyllä ihan varmasti tulen! Anoppikin oikein erikseen lupasi olla apuna useampana päivänä. Sitten kun olisin yhtenä iltana tarvinut sitä luvattua apua, kun pojalla oli silmätulehdus ja minulla töitä iltaan asti, niin kas vaan kun ollaankin 400km:n päässä kyläilemässä koko viikonlopun eikä voidakaan tulla auttamaan.

Anteeksi mikä kamala valitus, välillä vaan pitää nämäkin asiat johonkin purkaa..

Sylissä olosta: Meillä isompi on jo (ainakin omasta mielestään) niin iso ettei juuri syliin pyydä. Menen kuitenkin usein sohvalle viereen ja otan syliin tai kainaloon. Hän painaa jo 23kg niin en oikein jaksa nostella ellei ihan pakko. Pienempää myös sylittelen sohvalla, harvemmin tarvitsee nostella muuten.

Erialle: Jaksamista lepoon! Koita hankkia lähetyville kaikkea mielekästä tekemistä, lehtiä ym.

Hiuksista: Minulla on olut pitkään juuri kiinne ylettyvät, vähän olkapään yläpuolelle olevat hiukset, mutta nyt olen myös kasvattanut pidemmiksi. Kummasti ovat nyt vahvistuneet ja kasvaneet kovaa kyytiä. Parin viikon päästä minulla on kampaaja, ajattelin värjätä ja ottaa vähän raitoja.

Kesäjuhlista: Meillä on tiedossa miehen serkun rippijuhlat heinäkuun viimeisenä sunnuntaina. Näen jo kauhukuviasiitä, miten yritän turvonneilla elefantinjaloillani seisoa korkokengissä..

Saimme myös eilen ihania uutisia: tuttavapariskuntamme (mies on mieheni hyvä kaveri) pyysivät meitä pariviikkoisen poikansa kummeiksi! Eli ristiäisetkin on siis tiedossa alkukesästä. En tiedä joko uskaltaa ostaa siihen vaatetta, kun vielähän tämä oma kokokin ehtii kuukaudessa kasvaa?!

Omasta olosta: Nyt on ollut taas hieman parempi ja virkeämpi olo, kun vappuna sai olla vapaalla ja levätä kesken päivän. Vauva liikkuu ja myllertää tosi paljon, eilenkin olin kasvohoidossa 1.5h niin koko ajan mylläsi!

Nyt taas töihin..

RTiina ja viuhti 23+1 ja pojat

ERIA: Tsemppiä lepoon, toivottavasti vauva viihtyy sisätiloissa vielä kuitenkin.

KESÄHÄÄT: Meillä tiedossa kesähäät elokuussa ja olemme molemmat mieheni kanssa vastuuhenkilöitä.. minä kaasona ja mies bestman. Toivottavasti vauva syntyy ajallaan, jotta ehdimme toipua synnytyksestä ja aloittaa arkirumban pyörityksen. Pitäähän ne polttaritkin järjestää ja kaikki muu hössötys.. Saa nähdä kuin käy.. Onneksi on paljon ihmisiä ympärillä, joilta apua saa pyydettäessä ja morsian suht ymmärtäväinen :)

ÄIPPÄRAHAPÄÄTÖS JA VAKUUTUS: Mä en ole saanut vielä äp.rahapäätöstä ja en edes vielä kiirehdi sen kanssa, vaikka olen kk sitten jo jättänyt.. kun tiedän, että täällä meitin firmassa kaikki kestää enemmän kuin laki sallii. Olisin yllättynyt, jos sen jo saisin.

Vauvan vakuutuksesta tuli eilen myöntävä päätös, sitä ehdin jo hieman odotellakin.

ESIKOISEN SYLITTELY: Tapahtuu meillä pääosin lattiatasossa tai sohvalla. Silloin tällöin joudun kantamaan tai nostamaan poikaa (16kg) ja masu kyllä antaa palautetta supistelemalla. Poika tuntuu välillä protestoivan sitä, etten ota häntä syliin ... " äiti on tyhmä" tai " äiti ei saa koskea" ja sitten kipittää isin syliin hakemaan huomioita. Olen selittänyt syyn hänelle monen monta kertaa, välillä muistaa ja välillä ei. Yksi päivä tässä otin pojan syliin ja kävelin ees taas häntä keinutellen.. pojan silmät loistivat ja sanoi " kyllähän sä äiti jaksat mua vielä kantaa" , taisi olla juhlapäivä tuo!

ZILLA: Vauvan kokoarvio.. mulla on vähän sellanen kuva noista kokoarvioista, että ovat kyllä hyvinkin arvioita. Esikoisesta arvioitiin reippaasti yli 4 kiloista ja sekö mua ahdisti. Olen itse aika pieni kokoinen ja meidän suvussa ei yleensä synny isoja vauvoja... moneen kertaan arvio oli korostaen REILUSTI yli 4 kiloa. Jos olisin tiennyt vauvan olevan vain reipas 3 kiloinen, mitä hän todellisuudessa oli sitten, niin olisi jäänyt turhat panikoinnit panikoimatta. Tällä kertaa en siis kyllä jää miettimään noita kokoarvioita. Elleivät nyt ihan 5 kiloista mulle arvioi...

HIUKSET: Mulla on aina ollut pitkät hiukset ja näistä en hevillä luovu. Ajattelin pistää vielä muutamia raitoja ennen synnytystä, mutta muuten se on tässä. Pianhan nämä taas tippuvat päästä ja alkaa uusi kasvatus.

Täksi päiväksi luvattiin jopa 20 astetta lämmintä, ihan mahtavaa!!!

AuroraM 27+3

Lunamaisalle ja Erialle todella paljon tsemppiä ja jaksamista. Kaikkea sitä voi sattua. Onneksi molemmilla näyttää nyt asiat olevan paremmin.

RTIINALLE: Tiedän miltä susta tuntuu. Saat täältä empatiaa. Mun mies on myös paljon pois kotoa työn takia. Useimmiten on arkipäivät pois, lähtee maanantaina ja tulee perjantaina. Toki välillä on viikkoja, että on ihan vaan esim. 8-16 töissä, mutta harvakseltaan. Talvella saattaa mennä kuukausi, että on kotona iltaisin, mutta sitten keväällä, kesällä ja syksyllä harvemmin. Joskus saattaa olla pidempiäkin aikoja pois kotoa yhteen menoon, mutta 3 viikkoa taitaa olla pisin aika mitä on ollut pois. Nyt tässä tulee kai kaksi parin viikon jaksoa tässä touko- ja kesäkuussa. Elokuussa onkin sitten jännittävää, että miten pääsee synnytykseen... jos pääsee ollenkaan. Meillä ei ole edes sukulaisia lähellä, isovanhemmat asuu parinsadan kilsan päässä. Lapset tietty kaipaa joskus isää, varsinkin nuorempi itkee välillä isän ikävää. Vanhempi on joko tottunut, tai sitten ei ota sitä asiaa niin vakavasti.

Jotain muutakin piti kommentoida. Niin, Opemamma on kovin siivoillut ja ollut reippaana. Lähetähän vähän tännekin siivousintoa ;)

Toisaalta, en viitsi itseltäni paljon vaatia, nyt kun työt alkoi ja illat kuluu opiskellessa niin aika on todella kortilla. Pitää vaan jaksaa pari kuukautta, sitten voi vähän löysäillä. Sitten voisi olla aikaa katsella vauvan vaatteita ja tavaroita.

Toivottavasti ehtisin taas useammin käymään täällä. Kiirettä on just nyt. Ensi viikolla olen opiskelemassa kotona (työstä taukoviikko), joten silloin voisi taas enemmän istuskella koneella ja höpistä mukavia täällä.

Jamssa rv25+5

Ilma on kuin kesällä konsanaan, ihanata!!

Ensiksikin ERIALLE paljon voimia vuodelepoon. Toivotaan ja uskotaan että taateli pysyy masussa vielä pitkään!

Kiitos lukuisista NOSTELU ja KANTELUkommenteista. Kuten moni mainitsikin, parasta taitaa olla ottaa lapsi vain viereen tai syliin.

Kuopus nukkuu ja toivottavasti vielä pitkään niin mamma saa maata mukavasti sohvalla koneen ääressä. Puoli tuntia uniajasta meni parvekekaluston jynssäykseen, siellä oli joku lintu käynyt kakkimassa oikein pitkin ja poikin. Yök. Ja sitten miettii vielä tuota lintuinfluenssaakin. Jynssäsin kaiken maailman aineilla oikein huolella että lapset saa huoletta kiipeillä sitten tuoleilla...

NUKKUMISESTA vielä että pitkästä aikaa oli kunnon yöunet viime yönä mutta näin iltapäivällä tämä väsymys alkaa vallata...sitten iltaa kohti piristyy kummasti ja taas käy kello yhtätoista ennenkuin pää osuu tyynyyn.

OPEMAMMAN jutusta jossa lukuisia eri ruokalajeja mainittiin sainkin vinkin tämän päivän ruoaksi. Alkoi nimittäin lukemisen jälkeen maistua tuo makaronilaatikko. Juuri pähkäilin aamulla että mitäköhän lapsille ja miehelle laittaisi. Kokkimies kuulostaa kätevältä ja gourmeelta, meillä mies laittaa myös enemmän gourmeetasoa kuin minä mutta ei kumminkaan ihan kokkitasoa ole =)

RTiinalle, varmaan on rankkaa olla pitkiä aikoja yksin lasten kanssa! Meillä se oli sitä kun oli vaan yksi lapsi ja silloinkin olin välillä heittää miehen läppärin seinälle kun oli juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja näyttämisen paikka oli kova -ja työtunnit sen mukaiset. Muutama vuosi sitä kesti ja paljon asiasta jouduttiin keskustelemaan. Nyt on tahti rauhoittunut. Toivottavasti saat asiaan helpotusta vaikkapa sitten ulkopuolisen hoitoavun muodossa! Nykyään tuntuu tosiaan nuo anopitkin olevan melkoisen liikkuvaista sorttia, niin myös meillä. En aina viitsisi pyytää omaa äitiä hätiin vaikka mielellään tuleekin kun on hyväkuntoinen eläkeläinen ja asuu lähellä, mutta anoppi on vielä puoliksi työelämässä ja melko kiireinen. Mieheni vanhemmat muuttivat ulkomailta Suomeen pari vuotta sitten ja ovat ne etäisemmät isovanhemmat meidän lapsille. Mieheni otti asian puheeksi äitinsä kanssa ja nyt ovat käyneet kyllä aktiivisemmin. Anoppi on itse kasvattanut aikoinansa 5 lasta ja minä puolestani olen ainoa lapsi joten ehkä oman äitini suurempi innokkuus lastenhoitoon on ihan ymmärrettävää =)

Eipä kummempia, alan henkisesti valmistautua illan pihatalkoisiin. Ja nyt kuuluu päikkäreiltä ääniäkin...torkut taisivat jäädä haaveeksi =)

t.tuuli72 + jumppailija 24tasan

ja aluksi erialle voimia ja jaksamista vuodelevossa.

ja toivotaan että pikkuinen saisi vielä kasvaa mahdollisimman kauan.

mietin eilen jos minulle tulisi määräys vuodelepoon pitkäksi aikaa niin menis kyllä huushollin touhut kuperkeikkaa mutta kaikella on kaiketi tapana järjestyä. ja onhan se vauvan vointi tärkein sillä hetkellä.

opemammalle mukavaa siivouspäivää ja loppurutistus siivousurakalle.

hieno päivä näyttää taaa tulevan. minulla on tänään kidutuslääkäri toisin sanoen hammaslääkäri. täytyy nyt käydä pari kertaa vielä kun pystyy makoilemaan selällään. samalla aion käydä vakuutusyhtiössä kun kerran kaupunkiin menen. sais vauvavakuutuksen kuntoon enneku aika menee ohi.

niinkuin sanot opemamma aika on kulunut hirmu nopeaan. kolmisen kuukautta tosiaan kun alkavat ensimmäiset nyytit olla sylissä. me olemme vuokranneet mökin heinäkuun puolessavälissä. tarkoitus olis päästä viettämään viel viikon loma koko perheen ja isovanhempien kanssa. täytyy myös katsoa valmiiksi lähimmät synnytyssairaalat jos lähtö tulee yllättäen. ei arvaa lähteä ajelemaan kolmen tunnin matkaa tyksiin ettei isä joudu kätilöksi.

nyt herättämään yhtä koululaista aamutoimiin.

oikein aurinkoista ja mukavaa päivää kaikille

Myry ja masukas 25+4

... ja aiheena TAAS kunnan säästöt. Nyt ne on keksineet, että kesällä syntyneille yli vuoden vanhoille lapsille jätetään vuositarkastukset tekemättä, koska neuvoloihin ei palkata kesäksi sijaisia. Siis niitä tarkastuksia ei siirretä keväälle eikä syksylle, vaan jätetään vaan tekemättä!!! Että pitikin tulla tästä elokuinen - milläs sitä syyskuulle pidättelet syntymästä! Olen ihan raivona tästä, että lapsia hoidetaan jatkossa horoskooppimerkin mukaan.

Neuvoloitakin lakkautetaan kesäkuun alusta 2, vaikka lapsia syntyy koko ajan entistä enemmän. Kauniisti oli kaupungin sivuilla kirjoitettu, että nämä kaksi neuvolaa " muuttavat" , kun ne siis lakkautetaan ja toiminnot siirretään toisiin neuvoloihin. Kyllä on hienoa, prkl.

Ja odottavilta karsitaan neuvola- ja lääkärikäyntejä, kotikäynti synnytyksen jälkeen lopetetaan, perhevalmennus kerettiinkin juuri lopettaa, ennen kuin sinne ehdimme, ja ultria nyt ei ole ollutkaan sitä yhtä rv 11-12:n (ei edes np-) ultraa lukuun ottamatta.

Tuntuu siltä, että nyt ruvetaan kyllä etsimään jotakin muuta asuinkuntaa pikimmiten ennen kuin vielä tästäkin menee hullummaksi. Olisi vaan töitä jossain muualla.

Mahaan ei kuulu kummempia. Eilen söin ilmeisesti jotain ei-sopivaa, koska kieriskelin koko yön kamalissa vatsanväänteissä. Aamulla ne heti helpottivat, kun nousi pystyyn. Voisikohan sitä nukkua seisaaltaan? :)

Perjantaita odotellen,

Picapica ja Peukaloinen 25+1

Aurinko paistaa ja nuhaisesta olosta huolimatta olen aika tyytyväinen, siivousurakka on viittä vaille valmis. Pientä viilausta enää ja avot. Appiukko, kullankallis, tuli eilen auttamaan " vaatehuoneen" tyhjentämisessä. Nyt minulla on vaatehuone! Kamala määrä roinaa vanhoista stereoista alkaen sai matkata apen pakettiautossa kierrätykseen, jippii!

Lapset totesivat eilen, että on kiva kun äiti laittaa välillä ruokaa, sillä silloin syödään tavallisia lasten herkkuja kuten uunimakkaraa ja muussia, makaronilaatikkoa, makkarasoppaa jne. Isän ruuat ovat kuulemma välillä vähän turhan hienoja...Johtuukohan asia siitä,että mies on kokki ja äiti vain tavallinen ruuanlaittoa välttelevä kotiäiti...:)

Ajatella, että kolmen kuukauden kuluttua aika monella meistä on jo nyytti kainalossa! Aika on kulunut kaikesta huolimatta todella nopeasti. Osa on jäänyt jo kotiin ja osalla loma alkaa jo häämöttää näköpiirissä. Kesä tuo mukanaan uusia tuulia ja toivotaan, kaikkien kaipaamaa lepoa.

Erialle ja Taatelille tsemppiä sinne lepoon, toivottavasti Taateli viihtyisi yksiössään vielä hetken jos toisenkin. Voimia ja pitkää pinnaa sinulle Eria!

Nyt on pää tyhjä kuin tabula rasa, joten poistun ja palaan, kun siivousurakka on ohi myöhemmin iltapäivällä. Voikaa hyvin ja ihanaa päivää kaikille!

Opemamma ja vimpula rv 23+2

Olen jo aikoja sitten esitellyt itseni Elokuisten " esittely palstalla" , mutta nyt vasta uskaltaudun vaihtamaan kuulumisia.

Kerron teille minun kamalasta keskiviikosta;

Aamulla kun heräilimme mieheni kanssa kävin suihkussa ja suoritin normaaleita aamutoimia. Aamupalapöydässä minua kivuliaasti vihloi alavatsasta, aivan kuin olisi kuukautiset alkamassa. Kävin vessassa, ja voi kauheeta mitä siellä tapahtuikaan!!!! Kun olin saanut pissattua ja rupesin pyyhkimään, paperi muuttuikin aivan punaiseksi. Minun piti muutaman kerran varmistua asiasta... joo-o, verta se on! Vessasta huusin itkun sekaiseen ääneen miehelleni, että vuodan verta! Äkkiä housut ylös, ja tärisevin käsin etsimään neuvolan numeroa. Neuvolan täti koitti minua kovin rauhotella ja pahoitteli, että heillä on koko päivän kiire, mutta kehoitti minun menemään mitä pikemmin päivystykseen. Aamupala tarpeet jäi pöydälle, kun menimme mieheni kanssa terveyskeskuksen päivystykseen. Siellä jouduimme odottamaan muutaman tunnin, ennen kun pääsimme sisään. Minulle tehtiin sisä tutkimus;kohdun kaula- ja suu ovat ihan normaaleita, avautumia ei ole, vauvakin on kovin virkeä ja se oli kääntynyt perätilasta raivotarjontaan. Istukka näytti muuten aivan ehjältä, eikä se ollut irronnut, mutta oikeassa laidassa oli jotain " tummaa" . Supistuksia tuli noin 20 minuutin välein. Jotta ne saataisiin loppumaan, hoitaja laittoi minulle tipan käteen. Koska paikkakunnallamme ei ole sairaalaa meille soitettiin ambulanssi ja meidät lähetettiin Oulaskankaalle. Lääkäri varoitti meitä, että jos istukka on revennyt, eikä supistukset lopu, meidän on jatkettava matkaa Ouluun. Koko ambulanssi matkan matkustin kyljelläni, jotta vauva saisi kaiken parhaiten happea. Minulta otettiin verenpaine kymmenen minuutin välein ja minun sydämmen sykettä seurattiin koko matkan ajan.Perille päästyämme meidät vietiin ensiapuun. Siellä kuunnelttin vauvan sydän äänet, ja ne olivat onneksi normaalit. Äitiys polilla tehtiin perusteellinen siä tutkimus ja ultraus. Istukka oli onneksi täysin ehjä ja kiinni. Verta tuli minun kohdunkaulasta, jonka luultavimmin supistukset olivat aiheuttanut. Kun oltiin varmistuttu vauvan hyvästä terveyden tilasta ja minullakin oli jo vuoto ruvennut hellittämään, meidät ohjattiin vuodeosastolle. Sieltä sain yksityis " sviitin" ja uuden tiputus pussin. Mieheni lähti ostamaan minulle evästä, koska en ollut syönyt kesken jääneen aamupalan jälkeen mitään. Hän toi minulle suklaata, mehua, kirsikkatomaatteja, fani paloja ja lehden. Kätilö tuli taas varmistamaan vauvan sykkeen.. hyvältä kuullosti. Mieheni lähti kotiin, vaikka en häntä olisi millään halunnut päästää. Kun olin saanut mieleni rauhoittumaan, veren tulokin loppui, eikä supistuksia tullut enää kuin satunnaisesti. Ilta meni sairaalassa hyvin, mutta yöllä alkoivat taas supistelut, ei muuta kuin uusi tippa käteen ja sen avulla ne loppuivatkin. Aamulla olo oli ihan hyvä, tosin vaan väsynyt. Kierroksella ollut lääkäri lupasi, että pääsen iltapäivällä kotiin, jos ei kummempia ilmene, sekä lupaan olla vuodelevossa, ja minähän tietenkin lupasin. Mieheni oli lähtenyt iltavuoroon töihin, minä tulin taksilla kotiin. Kotona odotti ihana yllätys. Minulle oltiin ostettu kukkia ja Juhlapöydänkonvehtirasia. Mieheni oli kotona myös siivonnut, pessyt pyykkiä, ja laittanut kuivat pyykit narulta kaappiin. Jääkaapissa minua odotti valmiiksi tehty lounas. =) Sairaalasta lähtiessäni lupasin lääkäreille ja hoitajille, että tulen takaisin vasta elokuussa! Toivottavasti minä tämän lupauksen pystyn pitämään!!!

Luna_Maisa rv.25+6

Meillä minun vanhempani sekä anoppi asuvat lähellä, 5-20km päässä meiltä, mutta ovat kaikki työelämässä joten en aina kehtaa pyytää avuksi kun väsyneitä ovat varmaan itsekin. Saan heiltä kuitenkin tarvittaessa apua 1-2krt viikossa, eli jos lauantaina minulla on töitä ja mies töissä, tai arki-iltana jos minulla on töitä myöhään, niin voivat sen ajan hoitaa. Itselle ei vaan juurikaan jää sitä vapaa-aikaa, kun mummot hoitavat töideni ajan niin en enää kehtaa pyytää omien menojeni tai harrastusteni ajaksi.

Miehelllä on tosiaan meitä (etenkin lapsia:)) ikävä poissaollessaan, joten sen harvan illan kun on kotona niin on kyllä lasten kanssa 100% ja pääsen silloin käymään yksin esim kävelyllä tai makailla ja levätä.

Rakennamme suht isoa ja sen myötä kallista omakotitaloa, joten tekee nyt mahdollisimman paljon töitä ettei tarvita niin isoa lainaa.. Vähentää ilta- ja viikonlopputöitä syksyllä vauvan synnyttyä, ja tekee sitten ihan päivätöitä.

Merkkasin eilen samalla lasketun ajankin hänen kalenteriinsa kun oli näköjään unohtunut häneltä:)

RTiina ja viuhti ja pojat

Moikka,

Täällä sitä on oltu piskin kanssa kolme tuntia auringossa, koiralla oli ihan kieli ulkona ja kova läähätys päällä, koska meidän pihalla on niin kuuma. Tuli laitettua aurinkorasvaakin ja otettua vauvamasullekin aurinkoa. Jossain vaiheessahan meidän vauvatkin alkaa näkemään valoa, näkeeköhän vielä....

k.h.p:

UMMETUS

Säkin voit kokeilla jos haluat vaihtaa levolacin pois niin apteekin visiblin raetta, jolla mä olen onnistunut saamaan masun kuntoon. Levolac oli jotenkin niin pahaa mun mielestä...(tai vehnäleseetkin varmaan joillain toimii)

Mulla on sama dilemma eli hemppa oli viimeksi 100 eli rautaa olisi tosiaan syötävä tai muuten ei happi kulje hyvin elimistössä :) Huoh, no loppuuhan tämäkin sitten joskus ja ei mulla kyllä siis ikinä koskaan ole normaalissa elämässä ilman raskautta mitään vatsavaivoja.

ANEMIA:

Kokeile syödä rautaa jonkun appelsiinin eli (c-vitamiinin kaa) ruokailujen välillä silleen ettei samaan aikaan tule vedettyä mitään kalsiumia eli maitotuotteita tai teetä tai kahvia jotka haittaa sen imeytymistä. Näin mulle neuvoi terkkari neuvolassa eli katsotaan tepsiikö se mulle.

Pia rv 27+

Koetanpa ensin onnistuuko sydän: [color=red]♥[/color]

Onpa hiljaista torstain pinossa, lieneeköhän mahtava keli syynä. Uskomatonta että viikonlopuksi on luvattu jopa 20 astetta ainakin tänne eteläiseen Suomeen, nautitaanpa tästä! =)

ERIALLE oikein paljon jaksamista vuodelepoon. Lapsivesien meno tässä vaiheessa kuulostaa vakavalta jutulta, vaikken siitä enempää tiedäkään.

MiniK, uteliaisuuteni heräsi kun luin pedikyyreista ja manikyyreista synnytyssairaalassa, missä maassa te tällä hetkellä asuittekaan? Mullekin kelpaisi tuollaiset hoidot synnytyksen jälkeen....

Itselläni on ollut todella vaikeaa asennetoitua enää työn tekoon. En aikaisemminkaan ole ollut kovin motivoitunut tähän työhöni (projektijuttuja) ja odotuksen edetessä on vähäkin innostus kaikonnut, ja ihan kokonaan=( Melkein jo laskestelen tunteja, vaikka oikeasti tässähän on vielä monta viikkoa töitä jäljellä. Huoh...

Sitten vähän " arkaluontoista" asiaa...onkohan kellään tietoa hiivatulehduksen hoidosta odotusaikana. Voikohan niitä ihan tavallisia tabletteja käyttää (asetinta ei ainakaan), paketissa lukee että pitäisi ottaa yhteys lääkäriin. Mulla on kotona sellainen yhden tabletin hoito, mutta pitäisikö ostaa niitä miedompia joita käytetään 3 iltaa?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat