Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Tänään on lekuri neuvola. Saa nähdä mitä siellä sanotaan. Toivottavasti paino ei olis kamalasti noussu. Eilen kävin soutamassa ihan hissukseen ergolla mut ei tainnu olla hyvä idea kun sen jälkeen oli aika inhottava olo massussa koko illan. Eli sitä en sitte enää tee ennen ku nappula on syntyny. Taidan mennä tänään vaan kävelemään kun on niin hieno ilma jo nyt. Tuun sitte myöhemin kertomaan jos jotakin erikoista sanottiin neuvolassa.

SurinaS ja rv 28tasan

Kommentit (22)

Ei mulla mitään kummempaa ole kerrottavana...mullakin noita kaikenlaisia nipsailuja ja suppareita ja vihlasuja tulee ja menee...en niistä niin välitä. Kun/jos tosi kyseessä, niin sitten sen kyllä huomaa!

Olin vielä eilen salilla treenailemassa, mies oli mukana ja poika lapsiparkissa. Oli kerrankin kiva tehdä miehen kanssa jotain yhdessä, meillä kun on aina ollut ihan eri harrastukset ja rytmit. Viikonloppuna meinattiin kyllä mennä niille Lapsimessuille ja pienoismallimessuille.

Olin tosi iloinen aamulla, kun löysin varmaan 7 vuotta vanhan Dieselin collarin kaapin pohjalta ja se mahtui mun päälle, jopa mahan yli vielä! takkia en enää viitsinyt tuonne ulos laittaa, joten college korvasi sen hyvin. Kuuma tuli kyllä silti puistossa, pojallekin puin rutiinomaisesti vielä pitkät kalsarit ulkohousujen alle...

Saatiin just pojan 2vee synttärikutsut postiin. Ne kun jaksaisi vielä järjestää kunnialla niin sitten saapi riittää mun osalta. Kesäkuun aijon ottaa ihan iisisti ja vaan mökkeillä!

Kuinka moni meinaa uskaltautua vielä juhannuksena mökille? Minä meinaa, jos ei tässä kummempia tapahdu. Silloin on rv 37+. Mutta matka ei kestä kuin reilut 2 tuntia ja paikalla on ainakin 2 lääkäriä, joten...:) Oispa kyllä hassua saada vauvan syntymäpaikaksi Mikkeli:)

Mukavaa viikonloppua ja voikaahan paksusti!

sitruska rv 30+5

Täällä helteet jatkuu! Ihana kun on lämmintä, mutta tällä ololla oleilen mieluummin sisällä:)

Kiitos muuten vinkistä puolikkaasta epiduraalista. En ollutkaan ennen kuullut semmosesta edes! Taidanpa puhua siitä heti lääkärille;)

G:Meinaatteko juoda " raskaus teetä" sitten kun se on ajankohtaista? Täällä Saksassa se näyttää olevan aika tavallista ottaa. Kuulemma se tee valmistaa kohtua synnytykseen ja nopeuttaa aukeamista. Olikohan, että pehmentää paikat valmiiksi.. Suomessa varmaan tunnetaan ihan vaan vadelmanlehti teenä:) Ite aattelin tota kokeilla ja sit ajattelin kokeilla ottaa akupunktiota (se vissiin kyllä ihan kuuluu " neuvola" palveluihin täällä).

Synnytyskin on alkanut pyöriä mielessä ja minusta olis kiva kokeilla Roomanpyörää (olikohan se nyt sen niminen synnytystuoli) tai sitten ammesynnytystä. Mulla ainakin ekassa synnytyksessä vesi vauhditti aukeamista ja supistuksetkin oli helpompi ottaa vastaan vedessä. Sillon ei kuitenkaan saanut synnyttää veteen (KYS), joten ei kun sänkyyn..

Saapa nähdä muuten nuo kivunlievitysten saanti, jos hyvin nopeutuu synnytys näin toisella kertaa:/ Kätilö veikkas, että tällä kertaa menis alusta loppuun n.4tuntia HUI!!

wekku rv. melkein29

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Wekku se tais olla jolle niittä kipeitä vihlaisuja tuli tai en muista miten asian sanoit mutta minulle on muutamana yönä tullut oikealle alamahaan oikein pistävä kipu kun olen ollut kääntymässä niin tuska oli sitä rajaa että siinä ja siinä sain suuni pidettyä kiinni. Neuvolassa sanoin asiasta ja meinas että on kohdun kannattimen venymisestä johtuva kipu.

Neuvolassa muuten nyt kaikki ok mutta rr oli edelleen 140/80 ja turvotusta on vaikka muille jakaa ja vimpan kahden viikon aikana 2kg lisää,tosin aamulla oli kädetki niin turvoksissa että en saanut käsiä nyrkkiin.Painoa on tullu nyt 12kg....nyt on pakko siirtyä salaatti linjalle...jos sais tota turvotusta edes vähä kuriin.

Tällä viikolla on vanhoja pakkauksia vielä lähetetty mutta siis myös jo uusia on lähtenyt uusiin koteihin...soittelin sinne kun toivoin hieman muutoksia pakkaukseeni.... =)

nyt lähden ulos lasten kanssa touhuamaan että ei tuu koko iltaa tuvassa istuttua!!!

palaan ehkäpä vielä illalla!

pipsaliinu rv 31+4

Meidän isot lapset on ruvenneet heräilemään monesti yössä. Vauva kyllä tuntuu nukkuvan hyvin yöt, mikä on aivan uutta minulle. Toivottavasti vauvan unirytmi jatkuu tällaisena, niin en ole aivan naatti ja sekopää puolen vuoden päästä... ;)

Eipä ole Kela mitään ilmoittanut tännekään. Työkkäri ahdistelee, milloin päätös äitiyslomasta tulee... No, ilmoitin, että Kelan laskurin mukaan sen pitäisi alkaa 1.6., mutta ei ole päätöstä näkynyt. Työkkärin täti oli tosi kiltti, teki mulle päätöksen puhelimessa valmiiksi, ja sanoi, että jos tuohon päivämäärään tulee muutoksia, niin soitto riittää. :) En ota ä-pakkausta, ollaan saatu niin hirvittävästi vaatteita... Tädiltänikin saatiin 2 muovikassillista alle 70cm vaatteita... Mutta se raha kelpaa kyllä, kestovaippoihinhan se menee...

Ens viikolla mun " vauva" menee tutustumaan kouluun!!! Musta tuntuu ihan uskomattomalle, että tuo on niin iso, että kouluun!!! Vasta se syntyi ja oli niiiiiiiin pieni, että mahtui helposti mun käsivarrelle makaamaan... *kaihoilee*

Kuulema mun totaalihissuttelu loppuu kun tulee 34 viikkoa täyteen! Sitten voi jo elää suht normaalia elämää, pitää välttää vain kaikkein suurimpia taakkoja.

Heddastiina + Inkkari 30+6

...ihanaa päästä vihdoin ja viimein odotetulle äitiyslomalle :D No, sairasloman ja kesälomahan siinä on välissä tietenkin, mutta kotiin saan nyt jäädä jo kuitenkin.

Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli ok. Painoa on tullut kokonaisuudessaan lisää 4kg, sf-mitta hieman keskikäyrän yläpuolella 26cm ja pissa puhdas ja verenpaineet ok. Kanavaa 3,5cm jäljellä, täyspitkä siis ja kohdunsuu kiinteä + kiinni. Lääkäri ei löytänyt vauvan päätä ylhäältä ja rt kirjoitti korttiin. Jotain liikettä tunnen tuolla häpyluun takana, joten lieneeköhän pikkuinen jo niin alhaalla? Lääkäri tarjoili minulle sairaslomaa, mikäli haluaisin mutta en oikein osannut eilen vielä sanoa niin jätin asian sillä tavoin vielä auki.

Kaikesta siitä innostuneena, että kaikki on hyvin, touhuilin hieman liikaa eilen illasta. Kävin kaupungilla ostoksilla kun pääsin aiemmin töistä ja ilta meni pikkuisen n.2-v.tytön kanssa touhuillessa. Sitten kun olisi pitänyt käydä nukkumaan, yhtäkkiä alkoi supistella hieman kipeästi. Kipeitä vihlaisuja jotka tuntuivat samalta kuin supistuskipu, mutta todella paljon vähemmän kipeiltä kuin nk. oikeat supistukset. Niinpä soittelin sairaalaan ja sain ohjeeksi jäädä lepäilemään ja ottamaan Panadolia. Aamulla soitin neuvolaan ja eilisen lääkärin tutkimuksen perusteella sain sairaslomaa pari viimeistä viikkoa, jonka jälkeen jään kesälomalle ja sitten vihdoin ja viimein odotetulle äitiyslomalle. Ihanaa, ei enää kovin kauaa ja tapaan pikkuiseni...

Tänään olen sitten vain lepäillyt ja laiskotellut rauhassa ja päiväunetkin nukuin. Jospa tämä tästä, hyvä ettei mitään muutosta ed. tilanteeseen verrattuna tuolla alakerrassa kuitenkaan ollut.

Kuulemisiin,

t.Saraida rv 28+0

Täällä lahden suunnalla se paistaa ainakin kirkkaasti koko taivaan täydeltä.

Ensi viikolla olisi sitten jo rv 30 täynnä. Juuri eilen puhuin äitini kanssa kuinka nyt toista lasta odottaessa tämä raskausaika on mennyt kuin varkain. Vastahan plussasin, sitten luulin jo menettäneeni tämän vauvan (verenvuodot) ja nyt on jo ensi viikolla 30 viikkoa täynnä.

Hankinnat on jo tällä suunnalla tehty. Eilen otin Nean pienet vauvanvaatteet pesuun ja sitten vain kaappiin odottamaan pikkuista. Pinniksen ja hoitopöydän kasaamme vasta myöhemmin. Meinaan nukuttaa vauvaa siinä äitiyspakkauksen laatikossa. Oli ihanaa kaivaa ne kaikki pienenpienet vaatteet & tuon laatikon helmalakana ja hypistellä niitä.

Vaunut ja kaukalo on varattuna vaunuliikkeessä ja haemme ne viimeistään heinäkuussa. Päädyimme Gracon autobabyyn ja emmaljungan twin city crossiin. Oli kyllä loppusumma huikea mutta saimme nean yhdistelmävaunut myytyä ja avustuksen otimme rahana niin loppupelissä ei itselle jäänyt paljon maksettavaa.

Kivuttomia supistuksia tullut päivä päivältä enemmän. Ei tarvitse kovin paljon nostella tai seisoskella niin johan supistaa. Vauveli on onnistunut pari kertaa potkaisemaan kunnolla ja osunut samalla vissiin jonnekin tuonne alaosaston hermoon kun on vihlaissut oikein kunnolla jossain tuolla sisuksissa. Tuntui siltä kuin joku raajoista olisi tullut jo ulos :/ Aika inha tunne..

Taidan lähteä vähäksi aikaa vielä nauttimaan aurinkosta tuonne parvekkeelle kun neiti lähti isukin kanssa käymään kaupassa. Harvinaista " laatuaikaa" yksiksein.

Terkuin Neppe05 rv 29+3 ja Nea 01/05

Voi ei, mekin mennään ens viikolla kouluun tutustumaan.. tuntuu tosi hurjalta, mitenköhän se mun vaavi siellä pärjää...?? Hyvin varmaan, mutta äitille se on kova paikka.. Onneksi voin olla kotona kun kaveri tulee koulusta kotiin.

Mulle on iskenyt kauhea siivousinto... Kaapit saa kyytiä, kirpparille mennään kahden viikon sisään! Vauvan vaatteita (tytön) ja kauhiasti pehmoleluja lähtee nyt tästä huushollista. Kaikki parhaat tietty säästän, mutta paljon on myös lahjaksi saatuja joita ei olla paljoo käytetty. Ei vaan ole tilaa säästää kaikkea.. Sain myös raivattua kaappitilaa uudelle tulokkaalle jopa kolme kokonaista (pientä) hyllyä..

Nyt on pakko mennä aikasen lounaan pariin, tyttö heräs jo 4.20!!!!!

maryanne + poika 30+3

Tosiaan on jo kesäloma alkanut, kun halusin sen pitää ennen äitiyslomaa. Sitten kesälomalta suoraan äitiyslomalle. :) Varmaan tämä lomalla oleminen vaikuttaa, että olen touhunnut paljon vaikka mitä. Siivonnut kaappeja ja laatikoita, pessyt vauvan vaatteet ja järjestänyt laatikoihin (ajattelin hyödyntää energisyyteni... vaikka ei tuolla kiire olis ollutkaan) ja laittanut pihaa. Siis haravoinut, vielä pitäis laittaa kalkkia nurmikolle ja ostaa órvokkeja laatikkoon tms. Ihanaa, kun jaksaa touhuta vielä hyvin. Tosin yritän tehdä kaikkea rauhallisesti. :) Pinossa on kyllä ollut juttua, että moni muukin on innostunut laittamaan kotia yms.

Minulla ei oikeastaan ole supistellut... no, ehkä kerran päivässä kohtu menee kovaksi, mutta en edes tahdo huomata noita. Lantion alue on kyllä löystynyt ja liitoskipuja ja vihlomista kyllä on, jos oon nukkunu ilman peittoa jalkojen välissä tai istunu pitkään samassa asennossa.

Ristiäisiin olen ajatellut leipoa lähellä laskettua aikaa, jos jaksan sitten vielä. :)

Surinas : Mulla on kolme lasta ja esikoiselle en ostanu mitään 50cm valmiiksi ja se oli kyllä muutenki aika isoihin vaatteisiin reppana puettuna ... toiselle sitten ostin ja sain 50cm ja 56cm ja oli kyllä aivan ihana pukea lapsi sopiviin vaatteisiin,äkkiähän ne pieneksi jäi mutta eihän niitä paljon tarvi ostaa ja jos ostaa 56cm niin niistäkin voi esim.bodeista kääntää hihan suuta aluksi niin menee vähän kauemman.Vasta syntyneelle 60 esim.puoli potkarit on aika tajuttoman suuria.

Ja sit kyselit niistä supistuksista niin harjotus supistukset on just niittä et ei tunnu välttämättä miltään mutta vatta vain muuttuu kivi kovaksi välillä.Mulla tulee niitä useita kymmeniä päivittäin .

Nyt menen saunaan,kun oon tuolla ulkona tonkinu niin et on rapaa päässäkin...

Mukavaa viikonloppua kaikille

Pipsaliinu 31+5

Eilisestä asti paukuttanut melkein kolmessakympissä lämpömittari!! Onneksi asunto on ihanan viileä, mutta ulos mennessä pöllähtää kuuma ilma vasten kasvoja. Aamupäivästä leikittiin ulkona, kun aurinko ei ehättänyt vielä paistaa siihen, mutta äskön oli pakko tulla sisään vilvottelemaan ja ettei esikoinen vaan kärähdä, vaikka kovat sujakertoimet sille laitoinkin.

Viime yönä ja tänä aamuna tuli taas kova repivä kipu toiselle puolelle alavatsaa. Pitänee mainita ensviikon lääkärissä asiassa.. Sanoo kyllä varmaan, että kohtu se vaan kasvaa:/ Vaaveli kyllä liikkuu niin paljon, että tuskin sillä ainakaan hätä on:)

wekku

tuon aikasemman heipan jälkeen kirjoitin kyllä litanian mutta nyt huomasin että se tuolta puuttuu....eli en ihan noin lyhyt sanainen ole=)

ne nipistelyt siellä kohdun suulla on jonkunlaista esivalmistelua tai kohdun suun kypsymistä synnytystä varten...minulla on ollut kaikkien kolmen lapsen aikana niitä ja nyt myöskin nelosen aikana...kuitenkin kaikki on käynnistetty joten ei ole minulle niin paljon vaikuttanut että olis aikaisemmin syntynyt. Ja nytkin mulle tulee niitä päivittäin ja samoin noita harjotus suppareita pukkaa kymmeniä päivittäin,mutta kipeitä ei oo tullut hetkeen aikaan yhtäkään. Nyt just kävin ikkunalla luuraas (kun pojat on päinsä ulkona ja traktori meni ohitte) ja taas tuli tollanen harjotus versio...eli niitä pukkaa tosi helposti ja usein...

Mulla on nyt viikot 31+5 ja 36viikolla laitetaan lähete synnärille koon arvioon,saapas nähdä kuin iso kaveri täältä on taas tulossa kun nyt taas mennään yläkäyrällä

tää ramppaus ei nyt lopu...joten painelen ulos poikien kanssa ja palaan myöhemmin pinoutumaan...

voimia ja aurinkoisia päiviä kaikille =)

Mun supparit onneksi loppui, kun makasin koko eilispäivän siihen asti kun piti hakea tyttö hoidosta ja mies tuli kotiin. Loppuilta meni ilman supistuksia. Selkä on vaan alkanut nyt kipeytyä, tässäkään ei millään jaksaisi istua.

Tosi hienoa Sitruska, että kävit siellä ja olet nyt hyvillä mielin! Hyvä tietää tuosta ponnistusvaiheen kivunlienityksestä! Aion ehdottomasti pyytää. Mulla ei esikoisesta tullut ollenkaan ponnistamisen tarvetta, mut vaan pakotettiin ponnistamaan ja se oli koko urakan kamalin vaihe (kesti vähän yli 1,5 h). Nyt aion yrittää jakkarasynnytystä. No mutta sen näkee sitten.

Nyt lähden katsomaan onko taaskaan mitään puhdasta ja päälle mahtuvaa vaatetta kaapissa... Onko teillä sama ongelma, että jokainen paita on mahan korkeimmalta kohdalta likainen? Mulla on joka paidassa rasvatahra kun olen tiputellut ruokaa mahan päälle. Eilen hankasin niitä tarhroja sappisaippualla ja tahranpoistoaineella ja laitoin sitten paidat koneeseen. Saa nähdä onko lähtenyt pois... Valitin sitä kylässä olleelle isälleni ja hän ymmärsi täysin... Isällä on ollut kymmenen vuotta tällainen valtava pallomaha. Anteeksi vain isä, mutta en tajua miten voi elää vuodesta toiseen sellaisen mahan kanssa. Isällä on vielä samalla tavalla kova ja kömpelö maha kuin meillä! Meillä tämä sentään katoaa. Isän on tosi vaikea laittaa kenkiä jalkaan ym.

No mutta vaatekaapille ja kouluun! Iloisia löhöpäiviä jo kotiin jääneille! Mulla alkaa äitiysloma (ei tosin virallisesti rahan puolesta, mutta koulu loppuu) ensi viikon torstaina. Jee!

Liinaharja 32+1

Eilinen oli tosi raskas päivä. Ensin oli aamulla kavereita kylässä, ihanaa, sitten oltiin ulkona, sitten yritin turhaan saada tyttöä nukahtamaan päikkäreille, sitten kävin yliopistolla yhdellä vierailijaluennolla tytön kanssa (!) linja-autolla. Kahden tunnin luentoreissu kesti tasan 4h matkoineen ja odotuksineen.

Tyttö piirsi ekan tunnin, sen jälkeen konttasi pöytien alla ja kävi edessä seisomassa luennoitsijan vieressä ym. Rankkaa... Tiesin, että luennoitsija tykkää lapsista eikä sitä kyllä haitannutkaan. Muita nauratti kovasti tytön touhut, mutta mä olin ihan poikki. Bussipysäkiltä on vielä pitkä matka kotiin pelkkää ylämäkeä. Siinä työnsin hiessä rattaita ja supistuksia tuli koko ajan. Kotona oltiin klo 19.15, sit suoraan suihkuun, iltapalalle, tyttö iltapesulle ja nukkumaan ja sit vielä koiran kanssa lenkille. Takas kotona olin klo 21. Mies tuli niin myöhään töistä, että en viitsinyt pyytää sitä lenkittämään koiraa, kun koira on ihan mun. Usein se kyllä sen silti lenkittää.

Koko illan tuli supistuksia ja koko tämän aamun on tullut, välissä pari kipeääkin. Eipä tartteis vauvan vielä tulla! Ens to asti on pakko ehtiä olla koulussa, sitten saa tulla vaikka heti. No ei heti kuitenkaan. Mutta joo, pakko nyt ottaa rennommin.

Pärjäilkää! t. Liinaharja uudella viikolla taas :) 32+0 Tasan 10 viikkoa käynnistykseen ;) Siihen tähtään. Iloinen ylläri jos tulee ennen sitä...

Eilen siis oli lääkäri neuvola. Paikat oli kiinni ja kanava ei ollu lyhentyny. Papereihin tuli rt vaikka pikkusen vinosti oleili. Sain allergiseen nuhaan Nasoneks nenäsuihketta,ei kuulemma imeydy verenkiertoon ja näin ollen ei vauvaankaan. Kyseli että oliko mulla just sillon suppareita kun maha oli kuulemma aika kova mutta ei minusta mulla mitään ollu. Kertokaas te viisaammat että voiko supistus olla vain vatsan pingottamista mut ei oikeestaan satu ollenkaan? Mulla on muutaman kerran ollu sellanen ja yleensä syömisen tai suht paljon juomisen jälkeen. Lekuri sanoi myös että D-vitamiinia voi syödä ympäri vuoden kun ei meistä kukaan ole niin paljon ulkona vaikka olis 24h pihalla että siitä sais yliannostuksen joten syön taas D-vit. lisiä vaikka yks nltäti sanoi et maaliskuussa vois lopetella(kuulemma vanhaa tietoa). Mielenkiintoista kun meillä on joka kerta eri nltäti. Vakituista henkilöä kun ei meille riitä :/

Tänään on ollu vp ja kukkien istutusta olen harrastellu. Huomenna jatkan vielä ja yks työkeikka on pakko hoitaa vaikka vp olis sillonki,onneks kestää vaan 3h. Ei huvittais kun on niin hienoja ilmoja pidelly ja su olis sitte koko päivä töitä. No rahaa on uponnu pihan laittoon aikast mukavasti joten pikku " avustus" on kyllä ihan paikallaan. Eikä enää montaa päivää töitä muutenkaan ole,12 jäljellä...

Tänään sain äippäpaketin ja heti hain. Vuoden 2005 mallia oli mutta ihania vaatteita oli ja kaiken näköstä muuta mukavaa kanssa. Kestovaipat olis kiehtonu että millaisia ne on,toden näköstä ettei nyt sitte tule ostettua sellasia jollei nyt sitte joku tuttu saa mieltäni kääntymään. Kertokaas vielä te joilla jo lapsukaisia on että pitäiskö ostaa jotakin vaatetta ja mitä,vauvalle kotiin tuloa ajatellen? Paketissa oli 60 ja 70cm vaatteita,liian isoja laitokselle mukaan otettavaksiko(vai pitäskö olla alle 60cm)?

SurinaS

Vielä ennen sänkyyn menoa oli pakko tulla lukemaan kuulumisia:-) Sängyssä odottaa uusi meidän perhe lehti...Ukko on työmatkalla..Lapset nukkuvat Everwood ja tehari katsottu. Tämä on tätä laatu aikaa!

Meilläkin esikoinen menee kouluun tutustumaan ensi viikolla! Hyvä että saa päiviinsä toimintaa,kun nykyään on pelkkää valitusta,kun ei ole leikkikaveria eikä mitään tekemistä ja mitään kivaa ei saa tehdä...kuten pelata -k15- pleikkaripelejä...sotkea huonetta,levitellä vaatteita pitkin lattioita....kiusata 6v.pikkusiskoa...

Minäkin otin pakkauksen rahana,kun noita haalareita ja makuupussejakin on jo kolmin kappalein ja vaatteita läjä...kestovaippoihin minäkin suunnittelin rahat sijoittaa,mutta ostinkin pari kantoliinaa...Vitmin ja Ellaroo wrapin:-) Noita vaippoja on kyllä jo ihan tarpeeksi...ehkä parit villavaippahousut ostan sitten syssymmällä.

Toissa yönä täälläkin kohtua puristeli niin,että ei oikein saanut nukuttua. Johtui kyllä ihan puutarhahommista,mitäs piti mennä lapiolla kaivelemaan... tänään nukuin luxus päiväunet kuopuksen kanssa, minä 1.5tuntia ja kuopus 3.5t ! nyt jaksaa kukkua;-)

Jospa sitä nyt menisi lehden kimppuun,öitä!

Mami ja rv 31+3

Huomenia.. viimeisiä viedään, enää 4 työpäivää ja sit odottaa lomat.

Vointi on ihan ok, viime yönä vaivasi suonenvedot nyt ekaa kertaa tässä raskaudessa. Ja mulla on sitä saamarin ihottumaa..joka paikkaa kutittaa ja mikään ei auta. Heinixiä en oo uskaltanut ainakaan vielä ottaa. Sappi-arvot oli viime viikolla ihan ok.

Huomenna on sit neuvola ja painoa on varmasti tullu lisää..hitsi kun toi makean vastustaminen tuntuu ylivoimaisen vaikealta. Ja mulla oli vielä se paasto-arvo koholla, joten makean syöntiä pitäis välttää.

Vauva on todella aktiivinen edelleen, maha vaan hyllyy kun hän tekee voltteja. Ei aavistustakaan miten päin hän on, kun potkut tuntuu yleensä tossa navan yläpuolella, mutta joskus taas tosi alhaalla.

Lauantaina mennään niitä kaksostenkärryjä katselemaan ja päätetään sit mitkä tilataan. Mitään en ole laittanut vielä valmiiksi, tosin vaatteita oon ostanu ja mummiltakin saatu enemmän ku tarpeeksi. No ehdinhän laitetella kun jään lomalle..

Soitin eilen Kelaan, paprut ovat menneet perille, mutta niitä ei olla vielä ehditty käsitellä. Saas nähdä milloin pakkaus saapuu.

Nyt hommiin, aurinkoista päivää kaikille Heiniksille:)

-Tiziana rv29+1

Tänään vietän vapaapäivän töistä ja lähden kohta naikkarille ultraan. Synnytyslääkäriä kattomaan. Saan nähdä pikkuisen vielä kerran ennen kuin se syntyy. Mulla on nykyään vaivana jatkuva jano ja heikko olo. Täytyy kysäistä mistä se mahtais johtua. Kuitenkaan ei tule pissattua niin paljoa vaikka juo ja juo... Paljonkos teillä on nyt tullut painoa? Mä olen kamppaillut täällä kun paino ei ole kunnolla noussut koko raskauden aikana. No ei tartte varmaan enää olla huolissaan. Tossa parin viikon aikana on noussut parilla kilolla että nyt on kokonaisuudessaan tullut 4.5kg. Vaikka syön ja syön ja syön ei ole noussut. Mihin lie mennyt. Ihan hyvä sillä edellisellä kerrall painoa tuli 15 kiloa ja niiden karistaminen vei aikaa...

Oletteko jo saaneet äitiyspakkausta?? Mä en ole. Kela ei ole edes käsitellyt sitä vielä. Jätin sisään 3 viikkoa sitten.

Jihuu,

tänään alkoi taas uusi viikko - ihanaa. Jos lapseni syntyisi nyt, niin hän selviäisi 90%:n todennäköisyydellä hengissä. Toivottavasti hän kuitenkin viihtyy vielä heinäkuulle kodissaan, kohdussa.

Kävelin tänä aamuna töihin, eikä työmatkani edes ole pitkä. Oli kyllä taas niin turhauttavaa kävellä, kun ensin viuhdoin reippasti ja sitten täytyi hiljentää ja hiljentää kävelyvauhtia. Kävellessä minua nipisteli tai supisteli emättimestä. Minulla on ollut parina aiempanakin päivänä emättimen supistelua/ nipistelyä, enkä tiedä mistä se johtuu. En ole soittanut terveydenhoitajalle, koska toistaiseksi vaiva on kadonnut nopeasti ja toivottavasti katoaa jatkossakin. Jos teistä joku osaa kertoa mistä tuollainen tunne johtuu, niin ottaisin mielelläni tiedon vastaan! Nipistely on ilmennyt kävellessä, mutta myös ihan lyhyitä (esim. 50m) siirtymämatkoja tehdessä kun olen siirtynyt vaikka sisältä autoon jne.

Minulla on kyllä käsittämättömät unen lahjat! Viime yönäkin nukuin yli yhdeksän tuntia vaikka illat ja aamut ovat valoisia, eikä meillä ole edes pimennysverhoa makuuhuoneen ikkunassa, niin minä vain nukun. Yön aikana olin tehnyt unissani melkoiset tyyny- ja peittovuoraukset ympärilleni, mikä meinasi miestä hieman aamulla naurattaa... =)

Tuleeko teidän laulettua/ puheltua ääneen pienokaisellenne? Itse olen laulellut joitain lauluja pienokaiselle jo pitkän aikaa.

Kiitos muuten tiedosta, että sairaalassa voi pyytää puolikasta epiduraalia! Täytyy pitää mielessä, vaikka minä kammoankin ajatusta epiduraalin pistämisestä.

Kaunista perjantaipäivää ja iloista fiilistä lähestyvään viikonloppuun!

pazzepartout rv 29 + 1

Heipsan!

Aattelin minäkin kirjoitella muutaman rivin kun eilen ei ehtinyt, kun oli äitipolikäyntiä ym. kaupungissa.

Tänään olen jo kolme koneellista pessyt pyykkiä ja kaikki on ulkona kuivumassa, kun aurinko paistaa :-)

Joo, minulla oli eilen kasvukontrolli-käynti äitipolilla. Laskin juuri että tämän raskauden aikana olen käynyt 5 kertaa ultrassa :-), mutta vauva kasvaa viikkojen mukaan ja muutenkin asiat ovat kunnossa. Seuraavan kerran menen äitipolille viikon 37 tietämissä ja silloin antavat päivän milloin tehdään suunniteltu sektio minulle. Siihen asti nyt vain elellään ja käydään neuvolassa ja kasvatellaan mahaa.

Eilen sain vielä ihanan tiedon että valmistun tämän kuun lopussa restonomiksi, eli pitänee pienimuotoiset juhlat pitää lähisuvulle. Mutta nyt on tosi helpottava olo! Meinasinkin viikonlopulla siivota kaikki opiskelujutut laatikoihin ja viedä varastoon :-) ja sitten vain nauttia lapsien kanssa mukavista ilmoista ja odotella tätä kolmatta.

Mutta nyt päiväkahville! Jaksamisia kaikille!

T.Tupuhupuna+ rv28+1

Ja kyllä kannatti! Kätilö oli todella mukava ja sain jutella kaikki edellisestä synnytyksestä vaivaamaan jääneet asiat halki. Nyt ne on poikki ja pinossa ja mä oon valmis uuteen yritykseen. Näin mun partogrammin ja synnytyskertomuksen ja sen mukaan mä olen oikea malliesimerkki:). Mulla ei siis pitäisi olla syytä huoleen, vaikkakin vauvan painoa seurataan vielä pariin otteeseen. Saan tehdä listan synnytystä varten kaikista mn toiveista siitä, miten haluaisin synnytyksen menevän. Esikoista tehdessä kun kivunlievitys oli jätetty mun harteille, mitään ei Jorvissa tarjottu pyytämättä. Nyt on eroi ääni kellossa ja ainakin Naikkarilla sitä kivunlievitystä kuulemma oikein tyrkytetään! Ja nyt varsinkin, kun olen virallisesti papereissa SYPE eli synnytyspelkoinen. Nykyään on kuulemma otettu käyttöön myös ponnistusvaiheen kivunlievitys eli puolikas epiduraali. Se on uus juttu ja sitä pitää tajuta pyytää, jos sellaista haluaa. Mä haluan todellakin, sillä pahimmat kivut koin nimenomaan ponnisuvaiheessa, kun vauva painoi peräsuolta niin julmetusti! Puolikas epiduraali ei vie voimaa supistuksilta, mutta helpottaa sitä paineentunnetta siellä pyllyn suunnalla.

Tulipas kauhee sepostus...mutta olen asiats niin tohkeissani ja innoissani...odotan synnytystä nyt ihan eri tavalla, kuin vielä eilen (pelonsekaisin tuntein). Nyt tiedän, että mä osaan, mä kykenen, mä voin ja mä pystyn.

Eipä mulla muuta:)

sitruska rv 30+4

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat