Seuraa 

Huomenta!!!!!!!

Sivut

Kommentit (31)

[color=coral]

Mikael on meilläkin miehen ehdotus.. Itse mietin siitä toista nimeä. Mieleen tulee pojan kaveri. Ihana reipas poitsu. Aina kai sitä miettii, ettei sellaista nimeä, jos onkin joku ärsyttävä ihaminen..

Edellisessä oli taas kirjoitusvirheitä enemmän, kuin tekstiä.. Pitäsköhän mennä silmälääkäriin??? Jos vaan lukis tekstin ennen lähettämistä..

MariAnn

[color=Hotpink] Mariann kyseli,että kuka ne verhot oli surauttanut! Minä ilmottaudun. Eilen tosiaan sain aikaiseksi,ne on lojunut tossa jo aika kauan ja odottanut vaan valmistumista! Tuli sellaiset pinkit joissa on valkoiset ruutujen ääriviivat. Katsotaan nyt sitten kuinka kauan niitä jaksaa katsella. Pitää sitten vaikka loppukesäks vaihtaa toiset verhot jos kyllästyy! (mulla on paha tapa kyllästyä juuri verhoihin ja mattoihin)

Miona kyseli MIKAEL-nimestä. Mun mielestä se on ainakin ihan kiva nimi. Ja siihen saa helposti sopimaan toisen nimen. Mä ainakin sinuna harkitsisin!

Lilli81 35+6 (kylläpä noin viikot menee nopeesti)

Ei nyt pitää oikeesti alkaa jotain hommaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

[color=Chocolate] Neljäkö:

Kyselin H&M paidoista ja liiveistä! Liivit maksoivat jotain 13-17 euron paikkeilla ja mun mielestä olivat vielä nätitkin. Aivan eri luokkaa mitä muualla olin nähnyt ja värejäkin oli muitakin kun musta ja valkoinen,joita kartan jos vain voin. Mun mielestä ne imetysliivien kuppikoot olivat tosi reiluja kokoonsa nähden. Ja sisita oli perhmeää trikoota. Mä ajattelin hakea sitten vielä vauvan synnyttyä toiset kun tietää koon tarkemmin.

Imetyspaidoista. Olen vahingossa ostanut sellaisen odotusaikana ja eikä se pesussa ainakaan ole mitenkaan muuttunut. Nyt en ole käynyt katsomassa mitä uutta on tullut valikoimiin. Katselen sitten kun on tarvetta!

Mutta tosiasiassa H&M laatu on noussut vuosien varella aika rutkasti. Ja ne kestävät käyttöä ja pesua ihan yhtä hyvin kuin muutkin merkit. Ritsikat olen pessyt aina erillisessä pussissa niin pysyvät parempana.

Ainoa mistä vois mainita on että koot voivat heittää jonkin verran. Eli esim punainen s-paita voi olla pienempi kuin saman mallin sininen s-paita. Eli kannattaa ottaa se paita mitä kokeilee.

Eikun sitten iloisia shoppailureissuja!

P.S VINKKI!Kannattaa käydä vilkaisemassa myös vauvojen vaatteita! Sielä oli ale-päällä viimeksi kun kävin. Sukkiakin sai tosi halvalla ja olivat kuitenkin laadukasta tavaraa.

Lilli81 35+6

[color=blue]

Pakko vuodattaa vähän...Nyt alkaa meneen naapurin setään hermo sitte ihan kunnolla.. Sillä on ollut omituisia temppuja, mutta käämi kärähti nyt!

Rakennettiin edellisen naapurin kanssa sellanen pätkä koriste-aitaa tohon tonttien väliin. Ei mitään sun puoli ja mun puoli juttua, vaan ihan näön vuoksi, ja esim. mattojen tuuletus, kuivaus ym. tarkoitukseen.

Menin ulos, niin aitaa ei ollut enää.. Mun eilen pestyt matot oli maassa ja koko helvetin aita oli hävinnyt.. Se äijä on purkanut sen jossain välissä aamulla.. Siis kysymättä ja ilmoittamatta asiasta.. Hitsi, se on outo. Olis tietty voinut kertoa, jos aita jotenkin häiritsi..

Olisin käynyt jutteleen, muttei se ollut kotona.. Tai ei vaan avannut ovea..

Alkuviikosta purki poikien koripallotelineen, se oli kyllä tonttien rajalla. Kertoi pallon pompotuksen olevan kamalinta mitä tietää, eikä vielä ole tälle keväälle pompoteltu edes..

Toi aita sapettaa aika reilusti.. Höh!!

Anteeks, oli pakko purkaa.. oma mieskin on töissä.. Yritän taas koota itseni ja jutella ukkelin aikuismaisesti, tulis nyt vaan kotiin.. Kattelin jo aiemmin asuntoja.. Tarttee varmaan harkita oikeasti muuttoa..

Sorry,

MariAnn

Näköjään alkaa tämä pimeässä makoilu auttamaan, kun paineet on asttunu ihan sidettäviin lukemiin. Muista arvoista ei nyt sitten puhutakaan...

Eilen illalla oli olo niin hyvä, että miehen varoitteluista huolimatta laittelin ruokaa ja tiskejä keittiössän ja viikkailin pyykkejä.

Mahakin alkaa asettua antibioottikuurilta (joka jatkuu kuitenkin) maitohappobakteereilla.

Tänään aattelin uskaltaa nlareissulla kukkakaupasta hakenmaan lavallisen orvokkeja kuistien koristeeksi. Saavat kyllä sieltä nostella ne autoon ja mies kotona laitella ne. Mutta se puutarhan tuoksu -pakko saada nuuhkia edes sitä.

Isäkin tuossa soitti ja tarjoutui tulemaan haravoimaan meidän pihaa. Tietää, kuinka minua risoo tuo sotku talven jäljiltä, joten otan kyllä avun kiitollisena vastaan! :))

Lapset alkaa väsähtämään pitkiin hoitopäiviinsä, joten ajattelin kysyä, tulisiko isä kaveriksi poikia hoitelemaan vähän aiemmin töistä. Saisi mieskin tehdä töissä hommia rauhassa pidempään.

Kuten kuuluu, vointi on jo parempi ja olo toiveikkaampi. Nyt vain pitää varoa, ettei väsytä itseään liikaa tässä innostuksessa. Olisi niin monta mukavaa hommaa odottamassa.

Eilen sain köllötellessä vauvan neulesetin viimeisteltyä ja omaa ristiäisjakkua kudottua pitkän pätkän. tilkkuja vauvan peittoon leikkelin myös makuullani ja suunnittelin kesän istutuksia. - Joita voi sitten toteuttaa, jos vauva on rauhallinen.

Se vähän huolestuttaa, kun lääkäri sanoi että ennenaikaisilla vauvoilla on enemmän itkuisuutta, vatsavaivoja jne muitten ongelmien lisäksi. Tosin jos tiistaina syntyypi, niin ollaanhan sitä jo 36-viikkosia nipin napin. Siis melkein täysiaikaisia!

Sekin kyllä pelottaa, että jos vointi on näin hyvä silloin, niin joutuu vielä viikoksi makoilemaan - pää räjähtää kyllä! (Olen minäkin höperö, kyllähän vauva on kuitenkin ykkönen!)

Tuli luettua tuossa koko eilinen pino ja nyt sattuu silmiin. Muutamaan juttuun tekisi mieli kommentoida. Yritän jaksaa tulla myöhemmin juttuihin mukaan.

Ihanaa, että te kaikki olette siellä jossakin, niin on paikka missä pohtia näitä yksinäisen ajatuksia!

Miona 35+1

P.S. Joku pohti niitä verenpaineita - Olihan ne vähän korkeat, mutta toksemiariski on olematon kun ei ole muita oireita. Olet varmaan rasittanut itseäsi. Nyt lepäämään! Loppuraskaudesta kiivas keskustelukin voi nostaa paineita tilapäiesti todella paljon. Jos kuitenkin protuja ilmestyy pissaan, niin ole minua viisaampi ja mene äitiplille aiemmin, noillakin paineilla!

P.S. 2 Tarkoitus ei siis ole moittia nlan terkkaria - se on tosi kultainen ja yrittää parhaansa. Se on tämä väestövastuu(vauvasta vaariin)-systeemi, joka pistää lastenterveydenhoitajan kätilön hommiin.

Nyt vihloo jo todella - jatkelen myöhemmin...

MariAnn80:

[color=blue]

Pakko vuodattaa vähän...Nyt alkaa meneen naapurin setään hermo sitte ihan kunnolla.. Sillä on ollut omituisia temppuja, mutta käämi kärähti nyt!

Rakennettiin edellisen naapurin kanssa sellanen pätkä koriste-aitaa tohon tonttien väliin. Ei mitään sun puoli ja mun puoli juttua, vaan ihan näön vuoksi, ja esim. mattojen tuuletus, kuivaus ym. tarkoitukseen.

Menin ulos, niin aitaa ei ollut enää.. Mun eilen pestyt matot oli maassa ja koko helvetin aita oli hävinnyt.. Se äijä on purkanut sen jossain välissä aamulla.. Siis kysymättä ja ilmoittamatta asiasta.. Hitsi, se on outo. Olis tietty voinut kertoa, jos aita jotenkin häiritsi..

[color=Brown] Mua alkas ihan sun puolesta sapettaan! Mene vain avautumaan sille sedälle! Mä ainakin menisin. Siis toi on tosi typerää,ettei voi edes kysyä siitä aidasta vaan laittaa vaan matalaks. Sitä paitsi sehän on teidän rajalla niin se on tavallaan molempien aita ihan yhtä paljon. Kysäseppä siltä,että maksaako se ne kulut mitä siitä tuli kun ne rakennettiin. Katsotaan mitä ukkeli siitä sanoo! Jos se ei avaa ovee niin kyttää kun se lähtee johonki ja pyyhällä sitten pihaan jututtaan. Ihan selvästi kiusaa tekee. Kiva kun saa tollasia naapureita!

P.S Jos se ei sua usko niin laita miehes asialle,eiköhän sen jälkeen usko!

Koita jaksaa sen ukkelin kans!

Lilli81 35+6

Ehdinpäs taas vaihteeksi kirjoittelemaan. Ollut taas niin hulinaa etten oo kerenny kirjoitteleen saatika lukemaan.

Eilen tuli käytyä neuvolassa... ja meni niin kuin arvasinkin... Elikäs sf-mitta kasvaa hurjaa vauhtia, nyt JO 34 CM!!!!! esikoiselta lopussa oli hädintuskin 32 cm ja pieni rääpäle syntyi... saapas nähdä kuinka käy... Olo on kyllä jo niin " täys" että... Valkuaista oli taas yhdellä plussalla, paineet oli onneks ok! turvotusta alkaa tulemaan, niinpä täti laittoi mulle ens viikolle lääkäriajan ja sitte äitipolille lähetettä... Ihan kiva ku pääsee käymään, näkeepi vähä sitä kokoa ja jos vaikka sais tietää kumpi tulee ;) Koon puolesta hyvä ku pääsin ku siirsivät vielä eteenpäin alussa sitä LA:ta, ettei sitte päästetä jättiläiseks jos se iso on... Neuvolassa täti meinas ettei tämä ainakaan mikään pieni ole...

Ja sitten tietenki taas määrättiin lepoa... lepoa... ja lepoa... Ja mulla nii syyhyttäis lähteä pihaa laittamaan... Huoh... täytyy jättää vissiin miehelle ne hommat... Sniif...

Muuten olo ollut mitä mainioin, välillä vaan täytyy vähä rauhoittua... Oikeen ku touhuaapi nii tulee tosi väsynyt olo ja vähän supistelee... Muttei ne kipeitä onneks olo, harjotteleepi vaan...

Madam Mammahan ennusti mulle tyttöä syntyväksi 5.6.... Tuliskin vaan jo sillon...

Mutta nyt aamutouhut kutsuu... Tulipas kirjoitettua romaani :)

aurinkoisia päiviä kaikille

LapinMamma

Piti ihan tuohon otsikkoon laittaa ensimmäisenä! En olekaan muuton vuoksi käynyt pitkään aikaan netissä. Mutta tosiaan, kävimme ultrassa viime viikolla ja lääkäriltä sit kysyimme, että minkäsvärisiä vaatteita pitäisi ostaa. Kuulemma näkyi ihan selvästi, että poika on tulossa. Sanoi vielä, että tälle vauvalle ei tarvitse vaatteita sitten laittaa olenkaan, kun nytkin jo niin mielellään esittelee välineitään. Joskus ei saa millään nähtyä kumpi siellä on, mutta nyt lääkäri ei muuta nähnytkään kun jalkoväliin :) Oli se sit vähän isompi, kuin mitä lasketun ajan perusteella (vaikka sama lääkäri oli senkin arvioinut ultralla), joten saattaa tulla aikaisemminkin. Ja mun mahakin on kyllä niin alhaalla...ei oo vielä keuhkoja ahdistellut tuo kohtu. Tänään on sit neuvolalääkäri saa nähdä mitä siellä sanoo.

Oon alkanu käymään uimassa ja on se kyllä ihanaa. Yritän puolisen tuntia uida allasta ympäri eri tyyleillä, ja saa siinä ihan hyvin " hikeä pintaan" . Supistelut ei ole pahemmin vaivanneet, kyllä päivittäin maha kovettuu, muttei ole kipeitä eikä välttämättä edes rasituksessa tule enemmän. Mutta tuli väsy eilen kun kävimme kaupungilla asioilla...

rintapumpusta joku kysyi. Itse olen kokeillut monia, ja paras oli Avent Isis pumppu. Tosin mulla on vaan se käsikäyttöinen. Ainun pumput oli semmoisia nänninvenyttäjiä.

EIlen tuli lappu, että äitiyspakkaus on postissa. Olin ihan pettynyt (!) koska se on varmaan sit se vanha vielä. Se uusi olisi ollut niin kiva, ja paljon sinisiä vaatteita. Mietin jopa, että palauttaisinko, kun kuulemma moni on tehnyt niin siinä toivossa, että saa sitten uuden, mutta en taida kehdata. No, tulee ne vaatteet kuitenkin käytettyä. Mutta jos joku haluaa vaihtaa, niin täällä on vapaaehtoinen!

Nyt esikoinen huutelee äitiä, pitää mennä aamupuuron laittoon!

Hyvää torstaita vaan kaikille!

faith ja masupoika viikoilla 33

Ihanaa aurinkoista huomenta taas, on se niin ihanaa herätä aurinkoiseen aamuun, vaikka sitten kl 7.00 esikoisen herättämänä joka aamu!!! Nyt kun takana on kaksi melkein kokonaan nukuttua yötä niin onhan olo upea.. näitä ennen kun 4-6 h yöunia alkoi kertyä jo toista kuukautta, huoh! " Onneksi" harjoittelin esikoisen aikana valvomista joten se on ihan tuttua puuhaa, enhän kyllä kauheesti kerennytkään nukkumaan kunnon yöunia kun esikoinen oppi nukkumaan yönsä läpeen vasta tammikuussa 9 kk:n iässä ja nyt ollaan vasta toukokuussa.. :)

Suhmuran yö kuullosti vähän samalta kuin mun ilta. Aluksi luulin et vauveli potkii ja riehuu mahassa niin et kipeetä käy, mut taisivat olla supistuksia kun alkoi reisiin asti jomotella, auts! Mutta turha vissiin toivoa et pääsis pian synnyttään, kävin toissapäivänä neuvolalääkärissä ja paikat oli kiinni ja kohdunsuu kiinteä joten... Olin jotenkin toissynnyttäjänä " toivonut" et kohdunsuu olis auki jo jotain 5 cm, hullua varmaan!

Olen samaa mieltä Mrs Marple siitä ettei näin raskaana ollessa kannattais kovin vakavia alkaa keskusteleen, omat ajatukset saa kyllä ihan älyttömät mittasuhteet välillä ja keskustelut/riidat menee kyllä ihan raiteiltaan, näin ainakin meillä..

Onnea Faith pikkuisesta pojasta, tai siis tiedosta lähinnä tästä vaiheesta.. ;) Olis kyllä ihana tietää itsekin kumpi sieltä on tulossa mut kun täällä ne ei kerro vaikka anelis, moraalisaarnan vaan saa niskaansa..

Nyt esikoisen kanssa kyläreissulle!

MiljaMaaria 35 + 4

Täällä on taas päivän rauhallinen hetki, ns. omaa aikaa, kun tytteli tuolla vetää sikeitä. Mä täällä nautiskelen, syön mansikka-viennettaa ja yritän kerätä voimia, kun lupasin mummolleni tehdä kuus voileipäkakkua, kun sillä on 90-v juhlat nyt viikonloppuna.

Juu, kiitoksia vaaan kovasti Mionalle ja Eggikselle kommenteista koskien niitä mun verenpaineita. Vaikuttivat omastakin mielestä vähän korkeilta, mutta lääkäri ei kommentoinut ä-polilla niihin mitenkään sen kummemmin. Saapa nähdä, että mitä ne on ens viikolla, kun ne mitataan seuraavan kerran.

Lilli mietti sitä mun " lapsivesilätäkköä" , niin lääkäri oli vain tyytyväinen, kun sitä vettä oli edes jossain kohdassa. Niinpä ajattelin itekin olla huoletta ainakin vielä toistaiseksi. =)

Voiko se lapsiveden määrä vaihdella, vai pelkästään vähentyä? Tässä saa olla vähän varpaillaan, kun jos se mulla vielä vähenee, niin sit mietitään tosissaan sitä käynnistystä.

On se vaan jännää, että kun on noin hieno ilma, niin mieli tekis kovasti tonne pihalle haravoimaan ja pihaa laittamaan. Mutta sit on aina jotain muuta (mulla tänään ne voileipäkakut ja monena muuna päivänä on sit ollu niin väsynyt tai jotain muuta, ettei ole jaksanut). Pakko olis kuitenkin toi piha saada kuntoon, ennen kuin vauva tulee. Tiedän, ettei musta sitten ole niihin hommiin ainakaan vähään aikaan.

Jospa jatkan tota viennetan syömistä ennen kuin vallan sulaa lautaselle.

T: Canderel rv 36+0

Eilen menin nukkumaan kymmeneltä, ja nukahdin vasta puolenyön jälkeen. Mies rupesi illalla keskustelemaan vakavasti ja siinä vaiheessa kun pääsin itse vauhtiin, se oli jo unohtanut koko asian ja oli valmiina nukkumaan. Pyörin sitten siinä sängyssä pari tuntia miettien asioita kun mies veteli sikeitä ja olin aivan paniikissa. Vakavat keskustelut pitäisi raskauden aikana kieltää! Ei näillä hormooneilla pysy mitkään asiat oikeassa mittakaavassa..

Noh, aamulla kun mies lähti töihin, niin ajattelin että nyt sitten nukun kunnolla kun ei tarvitse minnekään mennä. Ja yllätys yllätys, ei nukuta yhtään! Pää on kipeä ja höntti olo, varmaan eilisestä kyynelkanavien tehokkaasta tyhjentämisestä.. Meen sitten vaikka aamupäiväunille jos sais jonkin verran nukuttua.

Voisin laittaa vaikkapa pyykkiä peseytymään, niin ei mene aamu sitten ihan hukkaan. Puutarhassakin odottaa hommia, mutta ne saa kyllä odottaa, siinä menee kaikki energia ja sitten ei jaksa kun lorvia lopun päivää.

Palajan myöhemmin.

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 34+5

[color=green]

Luettuani pinon mietin ettei tarttis edes kirjoittaa, kun kaikissa oli jotain meiltä..

Illalla ajattelin terapioida ja pestä takapihalla pari mattoa, kun uus naapurin äijä alkaa käydä melkein ärsyttäväks. Paeuhomma oli helppo ja olokin ok.. Ukko-kulta tuli kotiin ja sai ihan hirveet naksut.. Meillä oli sitte illan semmoinen mykkäkoulu.. Poijan mentyä nukkuun alkoikin keskustelu.. Ja sitten ei tarvinnutkaan nukkua.. Jäi kaikki asiat pyöriin oäähän ja alkoi vähä pelottaan ja ahdistaankin.. Mies käyttäytyy todella omituisesti.. Varmaan jännittää..

[color=orchid]

Meillä on kans hurja kesäkalenteri.. Pojalla hammaslääkärissä käyntejä, harrastukset, kesäleirit, miehen harrastus, leirit, kilpailut.. Äääk!!! Olisin tahtonut Mariadeen tavoin olla takapihalla ja nauttia auringosta.. Mulla on raskauksien väli pitkä, joten kuulemma nauttii vauvasta ihan toisin.. Toivottavasti tää on tälläistä väsyneen ämmän pahaa oloa, ja todella tulee helppo, lämmin ja kotoiluinen kesä..

Anteeks, kun taas akka äksyilee..

[color=blue]

Kuka oli verhot ommellu?? Onnea!! Mulla oli aikomuksena kesäks saada ommeltua, mutta ihan vähän on inspis hukassa.. Kyllä ne tietty kerkee enskesänäkin..

Mionasta on aina kiva kuulla, tsemppiä ja koita nyt vaan ottaa rennosti..

Laho on pää, ei taas muista mitään..

Ihanaa, kun aurinko paistaa!! Taidan äkkiä imuroida ja mennä kyntään takapihaa.. Takapiha-terapiaa tässä taas tarvitaankin..

Aurinkoa kertut!!

MariAnn rv 33

Eilen tuli tosiaan käytyä ylimääräisessä ultrassa jossa tarkistettiin istukan paikka. Ihan hyvin oli noussu ja se kuulemma kiertää jotenkin sillain, että se on sekä etu- että takaseinässä. Kysyin samalla sitä paino arviota ja nyt vaavi painaa noin 2 kg (viikkoja 32+1). Katsottiin sitten yhdessä vielä käyriä ja 50% vauvoista painaa tuon verran tässä vaiheessa ja syntymäpaino tod.näk. jää alle 4 kg:n. Lapsivettäkin oli normaali määrä. Mistä sitten johtuukaan tämä isovatsaisuuteni lääkärin mukaan? Perjantaina mennään taas neuvolaan perustarkastuksiin, että siellä taas enemmän...

Noh, nyt täytyis mennä käymään Kelassa että saa peruspäivärahan taas pyörimään! Ja ehkä verotoimistossa jos ne niin suosittelee!

Onko joku muu saanut raskauden aikaiseen migreeniin Miranaxia? Mulla on ollut pari päivää pää kipiä, kun niskat niin jumissa. Nyt en muista mihinkä viikkoon asti sitä saikaan käyttää, ettei sen käytöstä oo vaikutusta vauvan sydämen väliseinämän kehittymiseen. Ehkä mä kestän huomiseen ja kysyn neuvolassa.

Päivänjatkoja kaikille! Mie häippäsen nyt asioimaan noissa valtion ihanissa laitoksissa!

Venla82 & Eppu 32+2

Menin sitten aamupäivätorkuille kun olin pyykin saanut pyörimään, ja nukuin/torkuin lähes yhteentoista saakka. Ja silti väsy. Kevätväsymystä? Voimien keräystä synnytystä varten? Kevätflunssaa? Olo on vähän höntti ja tukkoinen, mutta kaamea hiki koko ajan, eli ei siis viluta josta normaalisti huomaa että on kipeä. Mutta tuossahan tuo ylimääräinen patteri kulkee mukana.

Kyselit Miona Mikael nimestä, mielestäni hieno, hieman vanhahtava, raamatullinen (eikös se jokin arkkienkeli ole). Vahva ja kaunis nimi pojalle.

Katalin: Onnea äitiysloman alkamisesta!

Nyt taidan suunnistaa sinne puutarhatöihin.

[color=Springgreen] Täälä ollaan nukkuttu hyvin. Heureka! Ruuan päälle mentiin eilen makoileen ja siinähän molemmat sitten nukahti ja vedettiin vaivaiset 3 tunnin torkut. No mikäs siinä sitten oltiin hereillä jonkin aikaa ja kahdentoista maissa pistettiin uudestaan maate. No tää Mamma sitten nukkui kymmeneen aamulla.HYI MUA! No toisaalta en ole moneen yöhön nukkunut oikeen sikeesti niin tämä uni pätkä teki hyvää!

Oma napa: On myös ulos päin,niin kuin jollain toisellakin! Nyytti eilen oli aivan yliaktiivinen. Nyt se onkin ollut huomattavasti rauhallisempi. Taitaa taas kerätä voimia illaksi. Eilen kauppareissu meinas tehdä tosi tiukkaa. Supisteli niin lahjakkaasti,että hyvä,että pääsi autolle asti kaupasta. Ja sitten tänne toiseen kerrokseen kiipeily vei TODELLA kauan aikaa. Tuntui,että se oli kyllä viimeinen ponnistus. Mulla edelleen tuntuu kohtu peruskipeeltä! Ei mitään muutosta siinä asiassa. Ei viitsi kuitenkaan siihen napsia särkylääkkeitä,kun niitä sais sitten syödä koko ajan. Ajattelin vain kärsiä. Suuremmat kivut on kuitenkin edessä vielä!

[color=Teal] Canderal eilen kirjoitteli äippäpolin käynnistä. Mulla vaan tuli mieleen,että kannattaiskohan sun soittaa sinne ja kysyä,että mitä ne tarkoittavat sillä lätäköllä. Mä en ainakaan pystyis ottaa rauhallisesti tossa tilanteessa,vaan soittaisin ihan paniikissa jo joka paikaan. Onneksi pystyt vähän olemaan rauhallinen. Mun mielestä toi painoarvio kuulosti ihan ok painolta. Ja sehän tosiaan voi kuulemma heitää 500g puoleen tai toiseen. Se riippuu kuulemma ultraajan ammattitaidosta kuinka hyvin pitää paikkaansa. Eli sun vaavi voi hyvinkin olla vielä isompikin.

Villapallo kirjoitteli,että on saanut karvoituksen masun päälle. Täälä yksi kans ilmoittautuu joukkoon. Mä olen kans saanut aika paksun mahakarvan ja säärikärvatkin kasvaa aivan älytöntä vauhtia. Mäkin tässä mietin,että toivottavasti toi karva lähtee masusta pois. Jos ei lähde niin pitää ottaa sitten hätäpuhelu luotto kosmetologille ja se saa hoitaa ongelman pois. Mä olen säästänyt mun lahjakorttia sinne niin ajattelin sitten vauvan synnyttyä ottaa kasvohoidon,karvanpoiston ja jalkahoidon. Ei tietty kaikkia samalla kertaa mutta kuitenkin. Olen mielestäni ne ansainnut!

Suhmuralla on näköjään samoja fiiliksiä kuin mulla. Mäkin luulen lähes päivittäin,että nyt se lähtö tulee viimeistään aamuyöllä. Niin on kipiä toi kohtu. Supisteleekin aika mukavasti tosiaan!

Ihanaa kuulla taas mionasta.Voihhan hyvin sielä. Ja kiva kun olet löytänyt jotain tekemistä.

Faith-oli kuulemma saanut äp-paketin. Jos se on sitä 2005-vuoden mallia niin mun mielestä ne vaatteet olivat aika poikamaisia. Sielä oli esim.siniset puolipotkarit,sinivalkoinen body,turkoosi body ja potkarit. Että kyllä siitäkin varmaan löytyy pojalle käyttövaatteita.

[color=Dodgerblue] ONNEA, POIKAVAUVA UUTISESTA!

[color=Springgreen] Hain eilen sitä vaunua siihen vauvan vaunupeittoon nyt pitäis vaan päättää mistä kankaasta sen tekee. Ja sitten vois alkaa ompeleen!

Mä muuten näin viimeyönä unta,että oltiin miehen kanssa ostamassa kaupasta vaaleapunaista mekkoa. Oliskohan enne?

No nyt pistän vielä hetkeks maate ja sitten alan miettiin ohjelmaa päivän kuluks.

Lilli81 35+6

Täälläkin huonosti nukuttu yö takana, reisiä säkenöi ja alaselkää jomotti ja oli kummallinen huono-olo. Mietin että olisko tulossa vatsatauti vai liekö jotain närästyksen tapaista, nyt on taas ihan hyvä olo, outoa!

Molemmat lapsetkin änkes sänkyymme jo ennen puoltayötä, niin en saanut unen päästä millään kiinni kun poika (välissä) potki mahaan unissaan ja tyttö (jalkopäässä poikittain) puhui ja lauloi jotain ihme laulua unissaan ja nukkui pää mun varpaissa niin että sain varoa kokoajan etten potkaise vahingossa. Mies kyllä kuorsasi sujuvasti...Taisin nukahataa vasta kolmen aioihin ja aamulla sitten herätys laittaa lapset kouluun ennen seiskaa..

Mrs.Marplellakin miehen kanssa jotain, täällä myös jotain outoa on kun mies on niin kireä että voi vee! Meinas mennä ja menikin illalla hermot koko ukkoon kun äksyili vaan mulle ja lapsille. Sille aika outoa käytöstä, normaalisti se on niin lauhkea. Olisko jotain " paniikkia" silläkin ilmassa vauvan syntymän lähestyessä? Mulla oli koko illan jotenkin niin tukala ja huono olo tän mahan kanssa, supistelikin muutama tosi tukala supistus että eipä ollut mullakaan mieli kovin korkealla. Lapsille sentään jaksoin olla kärsivällinen, ihme sekin.

Jotenkin tuntuu että mä olen nyt hirmu sidoksissa lapsiin ja miehelle ei jää aikaa, tosin ei sekään kyllä kotona kauheasti viihdy niin sitten kun se tulee kotiin niin mä kait jotenkin " kostan" olemalla sitten välttelevä sitä kohtaan. Pitäis kait taas nostaa kissa pöydälle ja karjua patoutumat ulos.........

Ja mua ahdistaa kun molemmilla lapsilla on nyt kiihtyvällä vaudilla kaikenmaailman retkiä ja juhlia ja oikojaa ja puheterapiaa ym. ennen kuin kesä alkaa enkä jaksais kuljettaa ja juosta paikasta toiseen, kun molemmat menee ja pääsee eri aikaan tietty niin päivät menee vaan ajaessa edes takas täällä kuskaten :(, mielummin vaan istuisin takapihalla ja lukisin vaikka jotain ja rauhoittaisin ajatukset jo vauvaan! Tuntuu että tämä vauva vaan syntyy vaikkei olla keritty siihen kunnolla edes keskittyä!

Taidan mennä pois täältä marisemasta..........

t. mariadee 31+6

Ehkä toi tulehdus on aiheuttanut osansa koko hommasta ..ei se varmaan ainakaan hyvää ole tehnyt.

Itse sain eilen oikein kauhean pesänrakennusvimman päälle. Kävin ostamassa kaikkea mitä vielä puuttui... mömmöjä, vaippoja, sideharsoja, flanelleja ym. vauvalle. Mies kasas hoitopöydän ja minä asettelin tavaroita paikoilleen. :) Sitten pakkasin vielä sairaalakassinkin. Laitoin hoitolaukkuun vauville vaatteet, itselle hygienivälineet, tee-paidan ja kevyet puuvilllahousut, alkkarit, imetysrintsikat ja liivinsuojuksia. Tulin siihen tulokseet, että pitää ostaa erikseen dödö, hammasharja, tahna ja huulirasva mukaan. Sitten vielä sain siivottua makkarinkin. Nyt on enää vauvin sänky kasaamatta ja lakanat pitäs siihen vissiin vielä ostaa...

Oma (.) Kyllä yöt menee risasiks... mua ei erityisesti mikään vaivaa.. pienet supparit vaan, mutta automaattisesti herään klo 4 ja vain kieriskelen.. kunnes taas nukahdan joskus aamusesta ja sitten klo 7 taas olen tikkana pystyssä... oiskohan hormoneilla jotain tekemistä asiasn kanssa?... Olen aina ollut aamu-uninen ja nukkunut tosi hyvin...

Ninni rv 32+1

Tulin just ajatelleeksi että kyllä tulee ikävä teitä kaikkia kun kertut saaneet vauvelinsa ja palstailu loppuu...Vai onko suunnitteilla jotain pinoutumista tms jonnekin??

Mitenköhän sitä osais ilman tätä tukiryhmää ollakaan. Mulle ainakin on paljon ollut apua ja tukea teistä. Kiitos ja iso hali :)

QUEEN TAAS

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat