Vierailija

Olisko jollain vinkkejä? Tilanne on mennyt siihen, että poika tulee joka yö meidän vanhempien keskelle sillä seurauksella ettei kukaan saa kunnolla nukuttua sen jälkeen... =/ Eilen illalla pidettiin pientä keskustelua pojan kanssa, ettei tämä enää voi jatkua ja viime yönä yritti pari kertaa tulla taas viereen, mutta käännytettiin pois ja nukkui sitten ihan hyvin omassa sängyssään... Onko tämä ihan oikea keino, ettei vaan kylmästi päästetä keskelle enää? Vai mitä meidän pitäs tehdä oikein? Ajateltiin että nyt kesä aikaan olisi hyvä opetella tätä kun on valoisaa yölläkin... pojalla kun mielikuvitus lentää aika railakkaasti pimeällä..

Kommentit (9)

Itse olin pelokas lapsi ja nyt aikuisena olen ymmärtänyt, että sen takia kun minun vanhempani olivat niin etäisiä. Itse etsiydyin joka yö itkien vanhempien väliin ja olin varmasti vielä 10 kun tätä tein.

Olen jostain lukenut, että turvattomat lapset etsiytyy nukkumaan vanhempien viereen. POIKKEUSIA tietysti on älä ota itseesi, mutta sanon vain että antakaa lapsella aikaa ja älkää käännyttäkö pientä, kyllä hän sen viimeistään murrosiässä lopettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...minustakin siis on ihan turhaa opettaa 6-vuotiasta nukkumaan omassa sängyssään jos pelottaa. Kun pelon saa pysymään poissa, lapsi nukkuu varmasti mielellään omassa sängyssään.

Häiritsee nykyään liikaa meidän uniamme kun pieni mies tulee viereen. Ilmoitin sitten yks ilta, että enää ei ole asiaa viereemme. Ihan hyvin hän asian otti eikä sitten tullutkaan meidän viereemme. Tänä yönä tosin yritti mutta kääntyi takaisin kun sanoimme että mene takaisin. Lamppua pidämme päällä ettei häntä pelota.

Jos häntä alkaisi liikaa pelottaa niin voisin ajatella laittavani esim. patjan lattialle viereeni.

Kun juuri tuo mielikuvitus tekee tepposia.

Sanoisin, että keskustelkaa lapsen kanssa asiasta, kysykää hänen mielipidettään asiaan ja tehkää päätökset sitten sen perusteella. Esim lapsi voi yksinkertaisesti tarvita vain yövalon, unilelun tms. ja sen jälkeen omassa sängyssä nukkkuminen onnistuu. Tai sitten odottakaa vuosi ja koettakaa uudestaan.

Meillä on myös mielikuvitusmaailmassa elävä 6-vuotias, joka näkee painajaisia, kävelee ja puhuu unissaan, mutta onneksi on niin tottunut nukkumaan omassa sängyssään, ettei sieltä tule yöllä viereen. Joka ilta tosin kysyy, että saako tänä iltana tulla viereen nukkumaan. Meillä on sellainen sääntö, että vieressä nukkumiset on poikkeustapauksia, ja silloin nukutaan koko yö vieressä illasta lähtien. Yöllä ei kuljeskella mihinkään muualle kuin tarpeen mukaan vessaan. Sairaana on tietenkin eri juttu.

Mutta tsemppiä teille, mitä ikinä päätättekin tehdä!

tylsää ja siinä tunsi itsensä tosi tyhmäksi ja häiritseväksi. Mun mielestä sillä on ihan selvä vaikutus ollut mun itsetuntoon. Vaikka vanhemmat selvästi tykkäsi musta, kyllä mä niitä silti jotenkin aina häiritsin. Sitähän ne ei ikinä myöntäisi nykyään...

Isä sanoi mulle, että jos eteiseen laittaa valon, eukko (jonka pelkäsin asuvan vaatehuoneessa) ei uskalla tulla. Uskoin sen täysin ja oli ihan turvallista.

Ite teen 6 v:n kanssa niin, että annan olla vieressä jonkin aikaa ja jos alkaa ahdistaa tai tuntuu häiritsevälle, vien takaisin omaan sänkyyn, ja sanon, että muuten tulee kaikille liian kuuma ja on vaikea nukkua. Välillä on kausia, että tulee useammin ja annan tulla - vien vaan sitten pois jos jaksan. Lopettaa sen yleensä itse aina jossain vaiheessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat