Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

mä olen muijalle pelkkä kävelevä lompakko enää nykyään. itsestään se ei välitä enää tukka rasvasena likaset vaatteet päällä AINA. mistään muusta ei enää puhuta kuin paskavaipoista meillä. ja mä kuulemma painostan enkä ymmärrä kuinka raskasta on. mihin mun vaimo katosi kysyn vaan. ihan kun asuis mutsinsa kanssa..

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä hoidan meillä kotihommat joten joo tiedän millon pyykit on pesty viimeks. mä hoidan myös aamut muksun kanssa kun menen vasta puol yheksitoista töihin. muksu nukkuu yöt hyvin. muijalla on vapaata sillon kun se vaan tahtoo. mä luulen että se on kyllästyny muhun.

muuten vähän ihmetyttää miks te kaikki automaattisesti oletatte että mä en hoida omaa muksuuni tai tee kotihommia...?

Yleensä kun ihmiset on sen verran kuitenkin viksuja, että kertovat olosuhteet ekassa viestissä. Tää on just tätä. Kohta tuolla listalla on viesti: " vitsi mä oon fiksu kun tein tällaisen provon ja ihmiset meni siihen, hihii" .

Silti en kulje tukka rasvaisena räsyissä ympäriinsä. Ehkä muijasi elää suurta muutoksen aikaa, hänestä on tullut äiti, mutta toivottavasti hän muistaa myös jossain vaiheessa olevansa vaimo. Lapsen hoitamisen rankkuutta ei pysty kuvittelemaan, ennenkuin sitä yrittää itse. Eli hoida muijallesi vapaapäivä, jolloin hän käy kampaajalla ja ostamassa uusia vaatteita ja hoida itse lastasi se päivä. Saatte molemmat uutta ajateltavaa.

Pikkuvauva-aikana hormoonit pitää naisen vielä liikkeessä, vaikka kaiken järjen mukaan pitäisi olla suljetulla osastolla. Mutta vähitellen niiden vaikutus lakkaa eikä lapsi välttämättä silloinkaan vielä ole mitenkään helppo tapaus.

Lisäksi se talkoohenki, mikä puhaltaa parisuhteeseen hehkua vauva-aikana, alkaa lopahtamaan tuolloin taaperovaiheen alkaessa. Kaikesta riidellään, minä teen enemmän kuin sinä ja plaa plaa. Monet ihmiset ei tajua, että se seuraava vuosi on oikeasti suhteelle rankinta aikaa. Silloin pitää tsempata ja katsoa toisen touhuja läpi sormienkin. Yllättävän nopeasti asiat kuitenkin muuttuvat, kun taapero kasvaa.

Onko tullut mieleen, että vaimosi on TODELLA VÄSYNYT! Itse ainakin jaksoin ensimmäisen vuoden pitää itseni kunnossa, mutta sitten väsyin pahasti. En ollut fyysisesti väsynyt vaan enemmänkin uupunut kotona oloon, jatkuvaan siivoamiseen, ruuanlaittoon, vaipan vaihtoon ja aikuiskontaktien puutteeseen. AInut mikä minut paransi oli työ eli töiden ohella jaksoin tehdä kotityöt sekä pitää itsestäni ja parisuhteestani huolta. Nyt olen tosin taas raskaana ja retuperällä, mutta mieheni tietää, että tätä kestää vuoden ja sen jälkeen menen taas töihin;)

Onko tullut mieleen, että vaimosi on TODELLA VÄSYNYT! Itse ainakin jaksoin ensimmäisen vuoden pitää itseni kunnossa, mutta sitten väsyin pahasti. En ollut fyysisesti väsynyt vaan enemmänkin uupunut kotona oloon, jatkuvaan siivoamiseen, ruuanlaittoon, vaipan vaihtoon ja aikuiskontaktien puutteeseen. AInut mikä minut paransi oli työ eli töiden ohella jaksoin tehdä kotityöt sekä pitää itsestäni ja parisuhteestani huolta. Nyt olen tosin taas raskaana ja retuperällä, mutta mieheni tietää, että tätä kestää vuoden ja sen jälkeen menen taas töihin;)

Voisit antaa " muijallesi" vähän enemmän omaa aikaa niin että hän ei olisi jatkuvasti väsynyt ja jaksaisi huolehtia itsestään enemmän. Milloin viimeksi olet siivonnut kotona tai tehnyt ruokaa ja pessyt pyykkejä, mieti vähän jaksaako sitä sitten huolehtia itsestään kun on kotona vaan ruoanlaitto/siivous/lapsenvahtiorjana...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat