Seuraa 

Pinoudutaan jos jaksetaan.. :)

Kommentit (15)

Kävin tänään ekassa neuvolassa. Kaikki meni ok ja terkkari on tuttu kiva täti joka on lastenneuvolan puolella tytön (5/04) terkkari myös.

Vähän jäi mietityttämään kun sydänäänet ei vielä oikein kuulunu. Ensin terkkari sanoi kuulevansa, mutta kohta sitten hävisi eikä kuulunut kuin mun oma pulssi. Kävin pissillä ja kävelin välillä mutta ei.... ei niin ei.

Epätoivo valtaa, onko siellä ketään? Läkäri neuvola kahen viikon päästä ja eka ultra 3 vkon päässä... Terkkarin mielestä ei syytä murheeseen...

Kait se tästä....

alisa 9+6

Kävin heti aamusta tutun kätilön tekemässä ultrassa. Siellä tuikki pieni sydän kovaa kyytiä, viikkoja näytti 6+4. Menkkojen mukaan pitäisi olla 8+3, omien arvailujeni mukaan 6+6. Eli taisi mun veikkaus osua oikeeseen.

Tänään pitäisi varata eka neuvola, kun nyt on varmistettu että masuasukkin on paikalla ja voi hyvin.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla alavatsakivut (menkkajomotukset) yltyivät niin hurjiin mittoihin, että varasin pika pikaa yksityiselle ajan lääkärille ja ultraan. Ensimmäisenä lääkäri kysyi onko minulla ollut alkuraskaudessa vuotoja. Sanoin että ei, kuin? Johon lääkäri ylimalkaan vastasi jotta kun tämä nyt näyttäisi vähän siltä. Jaa niin että miltä??! Siihen en sitten muuta vastausta saanutkaan kuin että saikulle ja sassiin.

No jos jotain positiivista, niin pienen sydän sykki ja viikot vastasivat. Nyt vaan sitten odotellaan ja yritetään olla huolehtimatta, vaikka kovin kovin vaikeaa se on...

3n_äiti 8+1

Mukavia uutisia Jonde, koska sulla on ultra? Mahdatkohan jäädä tänne joulusiin vai meneeköhän kuukaudella aikaisemmaksi?

Itse istuskelen töissä... taas. ´Viimeistään maanantaina selviää, pääsenkö vaihtamaan työpaikkaa. Se olis ihanteellista, sillä työmatka lyhenisi ja palkkaus olisi säännöliisempi eli sitä kautta turvallisempi. Lisäksi työsuhde päättyisi 31.8, minkä jälkeen voisin jo jäädä kotiin ja ottaa esikoisen pois hoidosta, mikä alkaa 16.5. Siinä olis sitten saanut olla hetken töissä ennen uutta lasta, mutta jäis vielä aikaa nauttia ihan vaan esikoisesta muutaman kuukauden kun masukin vielä antaa myöten eli ei ole tiellä ihan koko ajan. Vaikka onhan tuota masua kyllä jo elokuussa ihan varmasti. Nyt täällä töissä saan jo todella paljon katseita vatsan suuntaan. Ainut työkaverini, joka tietää asiasta kysäs tänään, että jos meinaan salata asiaa vielä niin enkö vois käyttää reilusti isompia vaatteita...? Enpä viitsis miehen t-paita varastolle mennä kun eivät oikein ole hyvän näköisä ja naisellisia.. :-)

Muuten ei uutta. Masua polttelee, siinä kaikki. Nyt odotan viikonloppua niin sais nukkua päivisin päikkärit, tuo 7.5h yössä ei oikein riitä koko päiväksi tällä hetkellä... Hmm, yks uus juttu... ruoka on alkanut maistua, mikä ei ole ihan puhtaasti positiivista. Eipä siinä maistuvuudessa ollu vikaa ennenkään, mutta nyt vatsa tuntuu olevan pohjaton. Eilenkin söin ihan koko ajan ja kunnon ruokaa, mut nälkä oli jatkuva... Siis lisää pyöräilyä...

Hauskaa päivää kaikille!

Tiina 9+0 ja kotona oleleva esikoinen 140205

Jipii! Greippimehu on mahtava keksintö! Mä olen tänä aamuna juonut sitä puoli purkkia ja pääsin sen avulla tolpilleni suorastaan hienosti. Täytyy käydä kaupasta ostamasta lisää heti kun pääsee. Nyt tuntuu siltä, että voisi varovasti saada jotain aikaiseksikin.

Zemppiä muillekin! Kokeilkaa greippiä?

T. Minä suorastaan pirteänä

Jonde: wow, mitkä uutiset! :) Mutta sehän on kiva, ei tarvitse enää niin kauan odottaa :D Oliko sinulla välissä kuitenkin ihan tavallisia kuukautisia? Kuinka monella viikolla laskettu aika siirtyisi?

Minä tänään kokeilin omaa mahaa, niin tuntuu, että kohtu on jo todella korkealla, jos se joku kova oli sitten kohtu... eihän pidä olla vielä tässä vaiheessa? Jossain navan ja häpyluun keskivälissä on selkeä raja. Ööö.. jospa mä en vaan osaa kokeilla oikein... Tiistaina neuvola, silloin selviää...

Tänään ei tarvi mennä kouluun, pitäis kuitenkin tehdä kaikenlaista. Jos vaikka yrittäisin ryhdistäytyä...

Lilia rv 8+3

...Mutta ei, pahemmaksi vaan menee. Sappinesteitä saa oksentaa, kun ei enää muutakaan ole mahassa. Lisäksi mulla on aivan kamalat allergiaoireet päällä, nuha ja yskä ja paha hengittää. Mietin jo, pitäisikö illalla lähteä lääkäriin tämän olon takia, kun välillä vaan itkettää kun on niin paha olla.

Kävin viime perjantaina ultrassa. Siellä se pieni katkaravun näköinen köllötteli tyytyväisenä ja sydän hakkasi vimmatusti. Täytyy aina kaivaa ultrakuva esiin, kun olo on pahimmillaan. Se piristää kummasti.

Toivotaan, että tämä olokin kohenee pian. Yöllä voisi tulla rankkasade, se ainakin helpottaisi allergiaa.

Aurinkoista päivää kaikille kuitenkin!

nasuli 8+3

Ensimmäisenä pahoittelut pikolle koiran kuolemasta. tiedän miltä susta tuntuu, meidän hauva kuoli viime kesänä ja yhtistä matkaa tuli karvaturrin kanssa 14 vuotta. Kyllä oli suru puserossa.

Täällä jatkuu etova olo mutta vielä kertaakaan en ole oksentanut. Mun maha joo kasvaa kans mutta ihan vaan SYÖMISESTÄ. Mä pupellan koko ajan jotain ja voin vaikka syödä 3 lämmintä ateriaa päivässä. Jee jee. Aion ilmeisesti hankkia itselleni pelastusrenkaan koristamaan vatsaa noin raskauden jälkeenkin. Mutta kun nälättää ja ruoka maistuu niin eihän sille mitään voi. sitä paitsi olen huomannut että äklötys pysyy hyvin poissa kun on koko ajan mahassa jotain, vaan jos on pitkän aikaa syömättä niin johan alkaa etoa. Muita oireita on kipeät rinnat ja ajoittain iskevä väsy. Että sellaista täällä.

Ens viikon to olis sitten se ultrakin. Jännittää. Esikoisesta en koskaan käynyt alkurask. ultrassa mutta nyt kiinnostaa mennä jotta tietää onko siellä oikeesti joku kun nämä oireetkin on paljon vähäisemmät kun edellisellä kertaa. Toisaalta haluan myös tietää oikean LA:n. Saattaa nimittäin muuttua jonkin verran suuntaan tai toiseen.

Kohta se on äitienpäiväkin. Oletteko esittäneet jo lahjatoiveita? Mä heitin vinkiksi miehelle että tyttäremme puolesta hän voisi ostaa minulle rannekellon, en nimittäin sellaista ole omistanut sitten kännykän tulon (10v sitten?)

No niin, tulipas taas höpötettyä.

Lämmintä kevättä kaikille!

Senna

Onnistuiskohan nyt... Eipä ole tullut kirjoiteltua aikoihin, olen käynyt vain vakoilemassa:)

Pikkuhiljaa alkaa olokin olla ihmismäinen, enää yököttää vain joka toinen päivä, eikä väsytäkään niin kamalasti.

Tohon Jonden tilanteeseen voisin vähän samaistua itsekin, itselläni oli epäilyksiä jo ennen nlassa käyntiä, kun ne edelliset kuukautisetkin kesti tasan päivän. Mullekin terkkari sanoi että kohtu tuntuu kyllä suurelta, mutta tuumas vaan, että kyllä se siellä np-ultrassa sitten selviää.. Ja sinne en ole edes aikaa saanut vielä, ehkä noin kolmen viikon päästä vois olla. Kiva jännitellä tässä sen aikaa. Olisin kyllä tahtonut sen ultran mahd. pian, mutta kai se on säästösyistä mahdotonta. Voishan sitä tietenkin yksityisellä käydä, mutta sekin on " säästösyistä" vähän hankalaa...

Kerrottiin sitten (tai mies kertoi!!!) tyttärellekin suuri uutinen..Onhan tyttö nyt onnesta soikeana, kun on niin pitkään pikkusisarusta toivonut. Vaikkakin nyt kaikki joita vaan vähänkään (tai ei ollenkaan) kiinnostaa niin saavat varmasti tietää! Kaupan tädit, päiväkotikaverit, naapurit ja lähisukulaiset sai tyttö viikon aikana informoitua. Itse olisin ehkä odottanut vielä, mutta toisaalta, eipä sillä niin väliä ole. Jos vielä jotain sattuu, niin kerrotaan sitten huonojakin uutisia koko kylälle.

Täytyypä lähteä nauttimaan auringosta, vaikka oikeasti ajattelin pitää siivouspäivää...Sallittakoon pieni laiskuus hetkittäin!

tupulainen 9+0

Huomentapäivää täältäkin.

Alkaa pikkuhiljaa muuttua addiktioksi täällä vierailu ;D.

Aika jännä että aika monella on epäilty raskauden olevan pidemmällä kuin onkaan, tippuuko joulutähtösistä sitten väkeä marraskuulle isokin määrä?

Itse en uskalla vieläkään listautua minnekään ennen maanantaita ja ultraa, kunnes tietää varmasti missä mennään. Veikkaan kyllä että joulukuussa pysytään.

nälkä on taas mahdoton, niin oli yölläkin kun rupesin nukkumaan eikä aamupalalla nautittu kaurapuuro pitäny nälkää kovinkaan pitkään poissa :(. Ilmeisesti mahasta on tulossa pohjaton...

Just aamulla keskusteltiin taas miehen kanssa siitä että millon kerrotaan omille vanhemmillemme uutinen. Eilen ehdotin että laitetaan esikoinen kertomaan tai piirtämään äitienpäiväkortit mummoille ja siihen jotenki sit vauva mukaan. Ja aamullaki tuntu vielä siltä että kyllä äitienpäivä ois hyvä aika kertoa...omalla äidillä ois kaks viikkoa aikaa toipua ennenku tulevat esikoisen synttäreille. Mutta mies oli sitä mieltä että kerrottas vasta myöhemmin... tai synttäreillä, mikä ei mun mielestä ole lainkaan hyvä idis.Kovin pitkälle ei voi piilotellakaan kun olen aika paljon tekemisissä tätini kanssa joka varmasti heti soittaa äidille jos huomaa jotain...

ellei sitten pääsiäisenä huomannu telkkarin päälle unohtunutta raskaustestiä, kun kävi kukkiamme kastelemassa...

kävin eilen ekassa neuvolassa ja olin onnesta soikeena, kun kaikki oli hyvin ja viikot olivat jo 9+5 (luulin 9+0, kun kuukautisiin ei voi luottaa).

Sitten tuli yö ja koira kuoli. Rakas uskollinen koko perheen ystävä, itkettää kovasti (itkisin varmaan muutenkin, ja kai tämä raskaus pahentaa asiaa).

Voi kun osaisin rauhoittua, tuntuu, ettei tämä voi olla hyväksi vauvallekaan.

Elikkäs meillä oli eilen eka neuvola ja sain pienen " shokki" uutisen, mitä olen kyllä ite jo pidemmän aikaa epäillyt. Elikkäs meillä on mahdollista että oltaisiin jo pidemmällä kuin mitä kuukautiset näyttäisi. Terkkari pisti kiireellisenä lähetteen kättärille ultraan jossa saadaan varmuus asiaan.

Tää kaikki rumpa alko sillä kun omasta mielestä aloin liikkeitä tuntemaan mutta pistin suoliston piikkiin ne.. :) Eilen sitten terkkari kokeili kohtua niin oli isompi kuin mitä näillä viikoilla pitäis olla. Sydänääniä ei kuitenkaan yritetty kokeilla. Saa nähdä mitä tästä sitten tulee, kertoilen sitten kun ollaan ultrassa käyty ja vähä " viisaampia" . Nyt täytyy Even kans lähtee ulos ja nauttimaan ihanasta säästä joten päivän jatkoja kaikille ja voimia.

Terkuin Jonna, Eve ja masuasukki rv8+ tai enemmän..

No ainakin pää on hatara vaikka olo muuten pirteänä onkin. Munkin siis piti jo edellisessä viestissä kysellä Jondelta tuosta pitenemisestä, että oliko siinä välissä siis kuitenkin ihan " normaali" vuoto. Vai jäikö se jotenkin vähäisemmäksi, kun mainitsit, että olit jo epäillyt olevasi pitemmällä? Mikä sai sinut epäilemään?

Elikkäs joo tosta vuodosta. Tossa tammi/helmikuussa huomasin että vuoto oli niukempaa ja kesti vähemmän aikaa kun yleensä mulla kestää. Ens viikon ke on ultra kättäril, oli todella nopeeta toimintaa kyl ku eilen terkkari lähetti paperit sinne ja tänää soitettiin että aika olis keskiviikkona. Onneks näin ettei tarttis täs epätietosuudessa elellä liian kauan.. Mut tosin ku juttelin kätilön kans puhelimes ni se sano et voi olla pidemmäl mut voi myös olla ihan vaan siitä että suolisto temppuilee ja edellisestä synnytyksestä ku nyt hieman reilu vuosi että ei paikat oo ehtiny niin hyvin palautumaan " tiukoiksi" että antaa periksi nopeemmin.. Noh mut keskiviikkona sen näkee sitten.. :)

Kertoilen kyl et mitä siellä näky.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat