Seuraa 

Laitetaan uusi pino, toukokuun on kuitenkin jo ohi.. ;) Koitetaan linkkiä.. [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Sivut

Kommentit (34)

Hei!

Minä ilmottaudun kanssa tonskiin (tosin harvakseltaan vain kirjoittelen/kirjoittelin enskoissa, lukemassa kyllä käyn aktiivisesti).

Eli meillä sama tilanne kuin Merihepalla, eli ehkäisyä ei ole tyttären syntymän jälkeen käytetty, tosin minulla ei ole vielä edes kuukautiset alkaneet sillä Anni tissittelee sen verran tiheästi yöllä. Mutta toinen olisi saanut tulla pienelläkin ikäerolla... (jos nyt tärppäisi tulisi ikäeroksi melkein 2 vuotta)... Annilla nyt ikää 1 v ja 2 kk.

Viipulilla on jännä tilanne. Mutta voihan menkat tulla normaalisti vaikka olisikin raskaana. Toivottavasti tilanne selviää ja parhaalla mahdollisella tavalla.

Pää lyö tyhjää joten poistun takavasemmalle...

Fay ja Anni

Kohdunulkoinen raskaus mulla sitten oli:( Jonkun piikin sain päivällä, jonka pitäisi sitten surkastuttaa alkanut raskaus:( On tää vaan melkoisen epäreilua. Ensin saa lasta yrittää aluille melko pitkän ajan ja sitten kun vihdoin raskaaksi tulee, eipä se todellakaan onnellisesti pääty:( Nyt vaan täytyy toivoa, että piikki tehoaa, enkä joutuisi mihinkään leikkaukseen.

Elämä on kyllä välillä hieman liian julmaa:( Noh, päivä kerrallaan ja aika auttaa...kliseisiä sanontoja, mutta usein myös pitävät paikkaansa, onneksi.

~ surullinen Viipuli, joka on äärettömän onnellinen ja kiitollinen tuosta rakkaasta esikkopoitsusta<3 ~

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja peukut pystyssä merihepalle.

Tänne ei ihmeitä kuulu. Välillä on luulotautia ilmassa ja kaiken maailman oireita muka olisi, mutta kun on jo niin monta kertaa pettynyt, niin ei viitsisi tehdä testiä. (Kk eivät ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen).

T:Fay

Eilen aamulla tein varmuuden vuoksi testin, kun aikomuksena oli ottaa vähäsen alkoholia illalla. Negahan sieltä pätkähti, ja oikeastaan sitä odotinkin kun ei ole minkäänlaisia oireita ollut. Onhan se tietysti mahdollista että testasin liian aikaisin, mutta en nyt kauheita toiveita enää kumminkaan elättele. Tätiä odottelen päivän parin päästä jos ne mun "ovisoireet" piti paikkansa.

Fay, minä kanssa kuvittelin vähän väliä raskausoireita silloin ennen kuin menkat taas alkoi. Aika monta testiäkin meni... Sillai helpompaa nyt kun ei tartte piinailla kun kerran kuussa vaan ;) Mutta siis onhan se ihan mahdollista että tärppi siitä ekasta kierrosta jo tulisi! Että tsemppiä vaan!

T:Meriheppa kp 25/24-26, yk 3

Kotiuduttiin eilen mökiltä takaisin kaupunkiin ja nyt on vähän hakusessa taas tämä normaali arki. Omituista olla pikkuisen kanssa pitkästä aikaa ihan kaksistaan. Onneksi se nukkuu näköjään pitkät päikkärit tänään :)

Bejpi, ihan hyvä asiahan se on että menkat nyt edes alkoi niin ratkesipahan ainakin tuo epäselvä tilanne eikä kierto venynyt ihan mahdottomaksi. Vaikka tietysti se plussa olis ollut ihana yllätys!

Mulla on nyt vissiin kp 10 menossa eli ei voi vähään aikaan vielä jännäillä. Ovis voisi kai periaatteessa olla jo kohta jos kierrosta tulisi taas lyhyt. Se olis kyllä ihan kiva, kun ennen raskautta kierrot oli sellaista 31-34 päiväisiä eli aika pitkiä. Tuo eka raskauden jälkeen oli vaan 24.

Mihin tosiaan muut tonskat on menneet kun edellisten juttujen perusteella aika monella kuitenkin on yritys päällä?

Aurinkoista sunnuntaita!

T: Meriheppa

Viipulille lohtuhali. Toivottavasti lääkitys nyt purisi, ettet joutuisi leikkaukseen.

Ja Hermionelle toivon tätiä kylään pikaisesti.

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellistä, kun ei ne menkat ole edes vielä alkaneet synnytyksen jälkeen...

Fay ja Anni

Ja näköjään heti joutuu syömään puheensa. Ilmeisesti olemme jotenkin onnistuneetkin miehen kanssa henmpeilemään oikeaan aikaan..

Eilen alkoi olla samantyyppisiä oireita kuin pikku jätkää odottaessa ja tänään aamusta kun heräsin niin oli etova olo. Kaapissa oli kesemmällä ostettu apteekin testi, joka jäi tuolloin tädin ilmaannuttua käyttämättä. Nyt siis aamusta testasin ja plussahan siihen tuli alle kymmenessä minuutissa. Viiva oli jopa vahvempi kuin testiviiva..

Eli kait se pikku tonska ainakin yrittää aloitella kasvuaan..

Nyt alamme tehdä lähtöä häihin.

- Ninca rv ?, yk:sta 8? (tai jotakin sinne päin..)

Nyt yritän tällä kertaa myös höpötellä muutakin kuin pelkkää omaa napaa:D

Että tää pikkuruutu on ärsyttävä:/ Ei tällaiseen osaa kirjoittaa!

Ihan ekaksi HERMIONELLE suurensuuret pahoittelut siitä, että teillä on ollut niin kurja onni näitten tonskahaaveiden osalta:( Keskenmenot on kyllä tosi surullisia juttuja ja saa mielen kyllä erittäin apeaksi :( Mäkin olen yhden keskenmenon kokenut. Ja mainitsit noista Glandineista. Itse asiassa juuri viime kierrossa niitä kokeilin ja ne (?) saivat kiertoni ihan megapitkäksi. Tässä meneillään olevassa kierrossa ei ole nyt Glandinit käytössä, joten saas nyt nähdä taas, että mikä kierron pituus mahtaa ollakaan. Mistäköhän johtuu, että ne pitkittivät kiertoa (jos edes pitkittyminen niistä johtui)?! Noh, jos ei taaskaan tässä kierrossa tärppää, niin taidan ensi kierrossa Glandineita uudestaan kokeilla:) Noh, mutta kuitenkin sulle ihan hirmuisesti jaksuja ja plussaonnea lähettelen! Toivotaan, että pian päästään molemmat tuonne odotuspuolelle!

MERIHEPALLE onnea ovispäiviin! Toivottavasti pian olisi ovis ovella:)

BEJPI: Hyvä, että tilanne selvisi ja menkat ilmestyivät! Plussaonnea toivottelen sitten vähän myöhemmälle ajankohdalle:)!

Joops, eipä muuta. Mä taidan mennä miehen viekkuun katselemaan telkkaria...tai noh, vois kai sitä graduakin vääntää tietty, niin sais sitä taas eteenpäin. Ehkä valitsen molemmat; eka gradua ja sitten miehen viekkuun:D

~ Viipuli ~

Täällä vaihtui kp ykköseksi eilen, eli kolmas kierros pyörähti sitten käyntiin. Vähän ehti jo toiveet nousta kun parina päivänä oli vähän pahaa oloa ja sellaista, mutta taisi sitten johtua jostakin muusta. Plää. Tämäkin kierto jäi sitten lyhyeksi (26) verrattuna niihin yli kolmenkympin kiertoihin mitä minulla oli silloin ensimmäistä yritettäessä. Mahtaakohan olla vielä hormonit vähän sekaisin vai olisko ne ihan oikeasti lyhentyneet? Se olis kyllä ihan kiva! Vaikka oon tainnut jostain lukea että kovin lyhyessä kierrossa ei välttämättä ehtisi tapahtua ovulaatiota ollenkaan... Onhan nämä pari ensimmäistä saattaneet sellaisiakin olla.

Hermionenkin näköjään myös täti yllättänyt. Mullakin on muuten nyt raskauden jälkeen ollut kivuliaammat ja runsaammat menkat kuin ennen! Kaikkea se teettää...

Faylle: Toisaalta kyllä ihana kuuloista tuo teidän nukkuminen samassa sängyssä lähekkäin! Meillä on tyttö nukkunut alusta asti omassa sängyssä ja nelikuisesta omassa huoneessa. Minä olen niin levoton nukkuja ja vaihdan asentoa koko ajan että en olisi varmasti saanut unta vauvan vieressä. Ja tyttö tuntuu olevan samanlainen unissaan pyöriskelijä. Nykyäänkin kun esim. mökillä nukutaan samassa huoneessa niin tuntuu että me molemmat häiritään toisiamme kauhealla peittojen kahinalla :)

Mikäs Viipulin tilanne on? Ja mitä kuuluu Bejpille?

T: Meriheppa (kp2)

Meriheppa ja Fay. Toivotaan vain, että tonska pysyy kyydissä.

Ja Meriheppa muistit oikein. LA (siis jonka laskuri antaa) ja pikku jätkän synttäripäivä ovat hyvin lähekkäin.

Voinnissa ei erikoista. Pientä etomista aika ajoin ja välillä huimailee. Palelu on kyllä valtavaa. Ja muistelen Jätkää odottaessanikin vetäneeni villapaitaa päälle vaikka ulkona oli parikymmentä lämmintä.

Plussatuulia teille kaikille +++++

-Ninca 5+4-

Pikainen ilmoittautuminen. :)

On se kumma kun ensin ei meinannu menkkoja kuulua, niin nyt ne ei sit meinaa loppua.. No, onneks ne on nyt jo ihan loppumassa,

Miehen kanssa puhuttiin että seuraavat pari kieroa mennään että tärppää jos tärppää, (ja jos sama kuin Evesstä, niin pitäisi tärpätä.. ) ja sitten sen jälkeen ruetaan kunnolla yrittämään. :)

Alku viikko menny tosi nopeasti, aloitin uudessa työharjoittelupaikassa ja se aukeaa vasta klo 10.. Tänään vein Even kahdeksaan, mutta pari päivää Eve oli puol kymmeneen kotona. Tänään pitäis olla viiteen asti, onneks mies pääsee hakee Even aikaisemmin. Sit päästäänkin uimaa! Käytiin eilenkin ja Eve tykkäs kauheeasti kaivella rannan hiekkaa. :)

Mut nyt hetkeksi siivoamaan!

Bejpi kp 7/29-32

Nostellaanpas pinoa ja kerrotaan samalla meidän kuulumiset.

Eli aloitin opiskelut ja samalla piti olla yötä pois kotoa (opinnot suoritetaan pääsääntöisesti kotoa käsin, mutta 2-3 viikon välein on lähiopetusta ja silloin pitää olla kotoa yötä pois). Tissittelyt tuli sitten lopetettua samalla kertaa. Eka yönä Anni oli itkenyt isin (ja mummun) kanssa. Tokana yönä itkettiin (äidin ja isin kanssa) vähemmän. Ja kolmantena yönä Anni nukahti itse, tosin itkeskellen (ei siis syliin) meidän sänkyyn ja nukkui elämänsä ensimmäisen kerran kuusi tuntia putkeen. Eli nukahti puolilta öin ja kitisi (ei siis edes kunnolla herännyt) kuuden aikoini. Tassuttelemalla nukahti uudestaan ja nukkui puoli kymmeneen...

Jos nukkuminen jatkuu näin hyvin, niin vieroitus tapahtui helposti. Minun tissit sitten taas ovat eri mieltä, eli ovat kipeät. (Lypsämällä helpottaa).

Eli jospa ne menkat sitten minullakin alkaisivat. Tai siis toivottavasti eivät alakkaan... Ja elokuun lopussa tein testin, joten imetys ainakin minulla on loistava ehkäisykeino :) .

T:Fay ja Anni

Jos taas pitkästä, pitkästä aikaa kirjoittelis.

Joskus tuossa kesemmällä etsin tätä ketjua, mutten sit löytänyt mistään mutta nyt löytyikin.

Omaa napaa sen verran, että ajatukset raskautumisesta ovat aika tavalla vähäiset. Tai siis raskauden mahdollisuudesta. Ei näet olla miehen kanssa nähty oikeastaan kuin kerran kuussa siten, että hempeitäkin hetkiä olisi voinut viettää. Ja ne harvat kerrat on olleet kyllä ihan väärään aikaan. :-(

Toisekseen oma kierto on mennyt aivan sekaisin keväällä. Kiertopäivät vaihtelee 14 ja 35 välillä..Että ota tästä kropasta sitten selvä.

Mutta plussatuulia kaikille. Ja josko sitä vähän ahkerammin tännekin kirjoittelis. =)

-Ninca 32/14-35?-

mikä tilanne Viipulilla! Kuulostaa todella erikoiselta. Mutta pidetään peukut ja varpaat pystyssä että olisit oikeasti raskaan! :)

Millon saat tiedon verikokeen tuloksesta?

Me katsellaan Even kanssa Tomi Traktoria ja kohta pitäis viedä neiti nukkumaan. Sit pitää soittaa terveyskeskukseen, kun en muista loppuuko hoitoloma tänään vai huomenna. Ja sitten pitää miettiä pitäisikö vielä käydä lääkärissä että onko keuhkon rohinat loppuneet...

Bejpi

Kiva kuulla Viipulistakin pitkästä aikaa ja sitten taas ikävää kuulla ettei teille ole vielä tärppiä tullut :(

Sun kannattais kokeilla sitä Glandin 25 rasvahappovalmistetta. Se tasoittaa tosi tehokkaasti hormoneja. Tosi mini on raskautunut melkein heti kun sitä on alkanut syömään esim. mun yksi kaveri viime viikolla :) Heilläkin oli jo takana monen monta yrityskertaa. Samaten minä plussasin viimeksi heti kun sitä aloin syömään. Ja tuon tyhjennyksen jälkeen aloitin syömään sitä heti uudelleen, jos vaikka toipumis aika olisi tällä kertaa vähän lyhyempi ja uusi plussa nopeasti.

Kokeile ihmeessä :)

ON. Me lähdetään keskiviikkona kaveri pariskunnan häihin melkein Lappiin asti ja vietetään parin päivän loma miehen kanssa siinä samalla <3 Ihanaa, saadaan paripäivää olla ihan rauhassa. Tullaan vasta maanataina kotiin. Milo menee mummalle ja paapalle mökille hoitoon.

Jep. Palailen taas :)

Hermione melkein lomalla :)

Oikein paljon onnea Ninca! On tosiaan tainnut sittenkin ajoitus osua ihan kohdalleen! Toivottavasti kaikki menee hyvin! Teillä taitaa sitten tulla lasten synttärit aika lähekkäin, vai muistanko ihan väärin...?

Tänne ei kuulu sen kummempaa kuin viimeksi kirjoitellessa. Ei ainakaan vielä mitään oireita. Ehkä ennen viikonloppua pitäisi tehdä testi että voi sitten hyvillä mielin ottaa perjantaisiiderit... Saa nyt nähdä. Punkut jäi ottamatta mutta eiköhän se ilmankin kiinnity ;)

T: Meriheppa kp 20/24-26, yk 3

Onpas Tonskapinossa tosiaan ollut hiljaista, mutta nyt taas pino herännyt henkiin:)! Kiva!

Meillä ei vielä(kään) ole tärpännyt ja se surettaa:( Nyt onpi siis menossa yrityskierto 9... Tosi tylsää:( Tyhmää on myös se, että mun suht' säännöllinen kierto on muuttunut ei-niin-säännölliseksi (esim. viime kierto oli 37 päivää ja sitä edellinen 25). Aina ennen on kierto ollut huomattavasti säännöllisempi. Nooh, jospa se siitä tasoittuisi!

Toisaalta harmittaa ihan hirmuisesti tämä tärppäämättömyys, mutta toisaalta sitten taas on ihan ok olo. Tämä ok olo tulee sen vuoksi, koska olen siis nyt syksyllä palaamassa takaisin opintojen pariin ja nyt saan aika varmasti valmistuttua opiskeluista ennen toisen vauvan tuloa (paljoa ei tutkinnosta puutu) :) Ja se on tosi kiva juttu! Jos olisi tärpännyt aiemmin, niin opinnot olisivat taas siirtyneet tuhat vuotta eteenpäin. Ja ok olo on myös sen vuoksi, että olen niin onnellinen tuosta meidän esikkopoitsusta<3 Sitä on vaan niin kiitollinen siitä, että tuo raksupaksu on omassa elämässä, tapahtui mitä tapahtui tonskahaaveiden osalta:) Toki olisin maailman onnellisin, jos meille vielä ainakin yksi lapsi poitsun lisäksi annettaisiin...mutta täytyy vain yrittää (painotus sanalla "yrittää") ajatella, että kaikki aikanaan ja asiat menee niin kuin on tarkoitettu.

Joops, tulipas taas vuodatusta ja omaa hömpötystä.

Tulen paremmalla ajalla kommentoimaan teidän juttuja! Nyt täytyy mennä syömään poitsun kanssa makaronilaatikkoa:p

Paljon plussatuulia ihan jokaiselle!!! Ja aurinkoisia päiviä myös toivottelen!

~ Viipuli, kp 8/jotain ~

Saman ikäiset meillä tytöt tosiaan ovat. Jos en väärin muista niin meillä oli lasketyt ajat niin, että sinulla oli ensin ja sitten kesäkuun puolella oli minulla, mutta synnytykset menivät toisin päin, eli Anni syntyi toukokuun lopussa ja teidän tyttö kesäkuun alussa ;). Anni tissittelee vaihtelevasti öisin, mutta kuitenki ainakin pari kertaa. Anni nukkuu meidän sängyssä ja itse imettelen öisin sellaisessa horteessa, joten en ole varma aamulla kellonajasta ja kerroista monta kertaa Anni on yön aikana syönyt. Joinakin öinä tuntuu, että tyttö on nukkunut koko yön tissi suussa, mutta onneksi nukun itsekin silti jollakinlailla... Mutta pitäisi ottaa ihan asiaksi tuo tytön vierottaminen, sillä minä lähden opiskelemaan ja sitten joutuu olemaan aina välillä öitä eri paikkakunnalla, joten tyttö joutuu olemaan yön isin kanssa (tai sitten täytyy ottaa tyttö ja mummu mukaan opiskelupaikkakunnalle ;) ).

Fay ja Anni

Missäs tonskat luuraa? :)

Tätihän se tuli eilen vierailulle, eli yk 2 alkoi. Greippimehua alkoi kulumaan samalla. ;)

Mut mitäs muille kuuluu?

Bejpi kp 2/29-33 yk2

Täti löysi minut sitten lauantai aamuna ja ai että kun teköö kipiää. Ihan kauheat menkka kivut ja vuotaa enemmän kuin härkkää tapettas.. Mutta huojentunut olen että ne vihdoin alko ja pääsee kunnon yrityskiekalle :)

Viipuli tuu kertoon mikä tilanne sulla on. Auttoiko se lääke?

Beijipille onnittelut uudesta työstä!! Meinaatteko nyt silti aloittaa yrityksen?

Ja muutkin tulkaapa kertoilemaan kuulumisia!

Terveisin Hermione kp 4/31 yk 1 tuulimunan jälkeen

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat