Vierailija

Ei kovin raju tauti. Oksentanut koko aikana vaan muutaman kerran, ei ripuloi, eilen oli 40 asteen kuume joka laski nopeasti lapsen saatua lääkettä ja levättyä. Väsynyt on. TÄnään oksentanut kaiken juomansa nesteen, myös pienet määrät osmosalia jotka olen saanut annettua... Mitä tekisitte. Lääkäriin tietysti jos ei ala paranemaan pian, mutta mitä nekään osaa siellä tehdä, jos lapsi vaan juo (ja välillä syökin?)

Kommentit (11)

Me oltiin just kans kipeenä. ensin oksennetiin ja heti nousi kova kuume perään. saattoi olla vaan et lapsi oksensi 1-2 kertaa päivässä, mutta oli sit 4pv kipeenä. itse olin 3 pv kipeenä. veto ihan poissa kummallakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos oksentelua on harvakseltaan eikä ripuloi rajusti, niin ei siitä mitään kuivumaa kolmessa päivässä synny. Eikä todellakaan sairaalassa laiteta nenämahaletkuja eikä tippaa etenkään kuin tosi harvalle, yleensä ne lapset kummasti vetävät jo päivystyspolilla litran Osmosalia kun sen päättäväisesti heille tarjoaa. Ja jos ei ole ripulia, ihan yhtä hyvin voi juottaa vaikka mehua.

Vierailija:

Lainaus:

Me oltiin just kans kipeenä. ensin oksennetiin ja heti nousi kova kuume perään. saattoi olla vaan et lapsi oksensi 1-2 kertaa päivässä, mutta oli sit 4pv kipeenä. itse olin 3 pv kipeenä. veto ihan poissa kummallakin.

päivällä näytti jo hyvältä ja vähän söikin mutta illalla kaikki tuli ulos.

jos alkaa näyttää ettei neste alkuunkaan pysy ja tosi huonovointinen, niin lääkäriin ettei kuivu.

Jonkin verran oksenteli ja ripuloi ihan vesiripulia. Kuumetta oli kolmena päivänä ja mahaansa valitti jatkuvasti. Mitään ei syönyt ja juomaankin sai lopuksi pakottaa. Montaa kertaa ei päivässä oksentanut mutta välillä saattoi tulla aivan hirveästi oksennusta. Ihmettelen, että mistä sitä oksennusta piisasi, kun ei tosiaankaan syönyt yhtään mitään.

Lääkärissä käytiin kahteen otteeseen mutta veriarvot olivat tosi hyvät niinpä käskettiin vain juottaa ja juottaa. Korvatulehdukseen sai kuurin ja sen jälkeen alkoi ihme parantuminen. Kuuri oli kolmen päivän mittainen ja aamulla kun annoin lääkettä niin illalla ennen nukkumaanmenoa oksensi todella paljon. Sen jälkeen tyttö parani. Enää ei ollut mitään. Ei valittanut mahaansa ja ruokakin alkoi pikkuhiljaa maistumaan.

Tätä tautia tuntuu olevan ympäri Suomea liikkeellä ja on todella pitkällistä. Mutta kannattaahan sitä varmuudeksi käydä lääkärissä jos tuntuu ettei juoma pysy enää sisällä.

Voimia sinnepäin!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat